Filmele astea devin un gen. L-as numi: "genul filmelor in care realizatorii au niste frustrari sexuale sau oarece tendinte perverse de a vorbi despre sex, de a arata acte sexuale, dar nu au curajul sau co@iele sa faca un film porno, cinstit. Dar nici nu au mai multa stiinta decat un realizator de pornosaguri". Poate e cam lung numele, dar ce conteaza? Filme precum "Dincolo de Americaca" si multe altele (Turnul din Pisa, Azucena, Crucea de Piatra etc - eu l-as pune si pe "Joi", ca inca n-am citit cronica). Filme pornite dintr-un libidou nu sublimat ci deversat pe pelicula, cu aceeasi gratie cu care o vaca isi goleste vezica in public, fara jena. In care miza este: ia, cui i-o mai trage cui, mama ce buna e asta, de ce nu sunt eu in locul aluia? Povesti care iti solicita IQ-ul cam cat te solicita trasul apei la wc. Si mai exista categoria asta de filme in care daca vrem drama bagam viol. Un viol, o drama, doua violuri, o tragedie. Nu avem ce spune, nu ne trece prin cap nici o drama mai de doamne ajuta - si lumea e plina, totusi, de drame - prin urmare confectionam o suferinta: fie sufera victima, fie un apropiat al ei - ca in cazul de fata. Ca in filmele indiene, numai ca acolo inca se mai straduiau realizatorii sa construiasca o poveste, oricat de jenanta era ea (violatorul era boierul latifundiar al zonei, sa zicem, asa ca eroul care dorea razbunare avea de infruntat un personaj rau si atotputernic). Asa ca nici filme porno nici indiene nu-s ale noastre. De fapt nici filme nu sunt, sunt niste violuri asupra bunului simt, fie el artistic sau doar simplu, omenesc.
Si buba se vede limpede ca provine de la scenarii. Unde ni sunt scenaristii?
|