Originally Posted by illotempore2002:
Eu nu cred ca relatia lui Manrico cu Francesca porneste de la premise politice, dimpotriva, mi se pare ca ei sunt singurii intre care politicul are foarte putina importanta.....data fiind lipsa de implicare a Francescai, imi vine sa cred ca ea "face politica" numai pentru a fi pe plac lui Manrico....
|
deci, prima intalnire dintre Manrico si Francesca, vizibila pt noi spectatorii, a fost "intermediata" de niste manifeste,si noi am dedus ca s-au cunoscut la carciuma lor comunista; apoi finalul, manrico este impuscat, iar francesca arestata pt complicitate, desi ea era fara nicio culpabilitate.
cum iti explici asta? nu are Politicul rolul sau de rotita care invarte mecanismul?
si tot filmul este astfel structurat sa descrie societatea italiana din acei ani, sa intelegem tulburarile personajelor care erau strict legate de intamplarile sociale. de ce dreacu nu se fac filme cu comunisti si fascisti luptandu-se pe un tapsan din Beverly Hills?
Quote:
de altfel, nici intre Accio si Manrico politica nu detine un rol autentic, asa cum bine nota Gionloc, Accio se face fascist numai pentru a se pune contra lui frate-su....se va vedea asta pe masura maturizarii lui Accio, cand va ajunge sa renuntze, usor-usor, la mai fi zoon politikon....
|
in acest film, politica detine rolul de "sparring-partner" pt aceasta parte emotionala pe care ai sesizat-o si tu, si gionloc, dar care nu stie cum s-o exprime corect. adica, traiectoriile personajelor sunt in corespondenta cu intamplarile politice. ca doi actori care-si dau replici unul altuia.