View Single Post
Old 16 Sep 2008, 12:23   #29
illotempore2002
Guru
 
illotempore2002
 
Join Date: Apr 2007
Location: Bucuresti
Posts: 5,244
hai ca ati ajuns sa va pierdeti intr-o discutie milimetrica.....se vede treaba ca amandoi constientizati ca filmul aduce in prim-plan doua aspecte: politicul italienesc si familia italiana respectiv relatia de fraternitate.....acuma daca marx rezoneaza mai mult la politic iar gionloc la relatia umana fratzeasca dintre cei doi, nu inseamna ca unul din voi e in eroare......

pur si simplu regizorul se pricepe sa dezvolte la un nivel de complexitate foarte ridicat problemele astea si voi nu va pueti decide....e ca si cum ai sta sa te intrebi care foc arde mai tare, ala de la aragaz sau ala de lemne?

Nici nu stiu cum ati ajuns sa va certati pronind de la filmul asta MINUNAT. Minunile trebuie sa ne lase perplecsi nu sa ne transforme in niste rechini rautaciosi (marx).

Eu nu cred ca relatia lui Manrico cu Francesca porneste de la premise politice, dimpotriva, mi se pare ca ei sunt singurii intre care politicul are foarte putina importanta.....data fiind lipsa de implicare a Francescai, imi vine sa cred ca ea "face politica" numai pentru a fi pe plac lui Manrico....

de altfel, nici intre Accio si Manrico politica nu detine un rol autentic, asa cum bine nota Gionloc, Accio se face fascist numai pentru a se pune contra lui frate-su....se va vedea asta pe masura maturizarii lui Accio, cand va ajunge sa renuntze, usor-usor, la mai fi zoon politikon....

poate ca filmul vrea sa vorbeasca printre altele tocmai de acest zoon politikon si despre cum pana si ultimul muncitor sarac traieste prin si in politica....

lasand la o parte aspectele legate de continut, filmul debordeaza de energie, de patos, de tinerete, de viata...fiecare eveniment si traire in viata personajelor si a societatii italiene este plina de zvac si nu ai cum sa nu pleci de la filmul asta altfel decat incarcat si in viteza.
illotempore2002 is offline   Reply With Quote sendpm.gif