Nu e nevoie sä te abtii, ci (asa cum am spus si la "Hârtia va fi albasträ"), sä le plasezi în perspectiva corectä. Mai concret: sä nu reduci filmul la acele scäpäri, sä nu te reduci pe tine la statutul de a le fi observat doar pe alea. Sä nu cazi în ridicolul lui Oseciuc, care când l-am întrebat, siderat, dacä väzuse "Stalker", a început sä chicoteascä: "He-he, mergeau cu masina pe linia aia de tren, si toti trägeau în ei, si nici unu' nu i-a nimerit, hihihi, hoho!" (Da, acolo era o stângäcie de mizanscenä clarä - ei, si? Era Tarkovski, nu Carpenter!)
Tot apropo de "Hârtia va fi albasträ", am mentionat flagrantele greseli din capodopera "Siberiada". Sä nu uitäm nici rupturile de racord grosiere ale lui Chaplin, din "City Lights" sau "The Great Dictator".
Sau, pästrând proportiile: printre greselile mele din :"Neînvinsä-i dragostea", s-a numärat si un taxi cu numär de Bucuresti, desi consideram cä actiunea se petrece "într-un oräsel anodin de provincie" (lucru explicitat doar în caietul de presä, în film nicäieri). Un oarecare Roland Man, în "Dreptatea" (cred), discutând pe fugä filmul, a dedicat acestei scäpäri o treime din cronichetä. OK, îmi asum greseala, dar spatiul äla i se cuvenea într-o analizä de 10.000 de semne, nu într-una de juma' de coloanä.
Bref: poti ataca oglinzile anacronice ale Daciei lui Dl Bebe, în proportie de 5% fatä de tensiunea din secventa cinei; etc.
|