Problema nu se poate formula nici mäcar la nivel de introducere a enuntului, din simplul motiv cä nu existä o
entitate a criticii românesti de film - sub nici un aspect: al competentei, al probitätii, al profesionalismului, al scolii, etc. Avem câtiva analisti de film admirabili, o liotä de scribulici care mai mult încearcä sä zängäne din cuvinte, si ceva niveluri intermediare între ei; avem critici onesti, care pânä si celui mai bun prieten îi spun în public când a fäcut un film prost, si lichele care
mangent de la merde avec le polonique (ce mi-a fost dat sä väd la conferintele de presä cu
"Legiunea sträinä" si
"Supravietuitorul"... Maica Ta, Christoase...!!!

) Avem critici conformisti ca niste amoebe, Mitici-contra încäpätânati ca niste buturugi mici da' ale dracu' - si critici rezonabili, pe care-i poti convinge cu argumente... Si tot asa...
Drept pentru care, nu are nici cea mai micä relevantä faptul cä unii-s curve bilateral dezvoltate: tämâiazä
"432" pe fatä din cauzä de Cannes, si-l înjurä între cabinele de budä, din motive de gascä si de mâncat cäcat în
tête a tête. I-am prins cu altele si mai boacäne.