Originally Posted by MinRep:
KAGEMUSHA
Secolul al XVI-lea, intr-o Japonie ravasita de luptele dintre clanuri. Pentru securitatea sa personala, seful unui clan isi angajeaza o dublura (un kagemusha - in japoneza "umbra"). Sosia perfecta e insa un talhar (in dublu rol: Tatsuya Nakadai). Cand marele senior moare, consilierii ascund acest lucru, kagemusha continuand sa-si joace rolul. Cu tact si intelepciune, el ia cele mai viabile hotarari politice si militare. Afectiunea pentru copilul stapanului sporeste identificarea sa treptata cu cel disparut. Tot ce a construit se naruia la aparitia mostenitorului de drept, care il concediaza brutal si, in orgoliul sau razboinic, provoaca distrugerea clanului. Un eseu fastuos, meditativ si melancolic pe tema universala a copiei ce ajunge sa se identifice cu originalul. Palme d'Or, Cannes 1980.
|
am vazut si eu prima data kagemusha. desi voiam sa il vad de mult timp. frumos! poate cea mai reusita combinatie de superproductie cu film de autor/idei pe care am vazut-o vreodata. foarte fastuos si martial filmat (ziceai ca sunt stampe japoneze, cadrele), dar si foarte uman rolul dublurii....excelenta polaritate a filmului... am descoperit in kuwosawa si un fin utilizator de simboluri.
ma intrebam....cantecul de flaut care il pierde pe lord, apusul rosu, imbracamintea kagemushei in alb in vis, ploaia de la momentul izgonirii sale din palat, sunt posibile "prevestiri" ale sfarsitului clanului takeda...(toate inseamna moarte respectiv reinoire/reinceput - in cazul ploii. caderea clanului takeda a fost inceputul modernizarii japoniei in sensul destramarii feudalismului...
daca e asa e foarte misto....seamana cu apus de soare de caragiale...
matei caragiale
