Ca de-atâtea ori, o excelentä analizä gionloccianä:
http://agenda.liternet.ro/articol/68...decapitat.html
Supun atentiei fragmentul pe care-l consider definitoriu:
Originally Posted by Gionloc, as his real self,:
În spatele filmului realizat de Radu Gabrea se aflã romanul omonim al scriitorului român de limbã germanã Eginald Schlattner. La discuþia de dupã proiecþie, scriitorul se arãta foarte mulþumit de adaptare, fiindcã ea ar surprinde perfect liniile pe care el le trasase în carte. Tocmai în aceastã surprindere cred cã stã slãbiciunea peliculei. Filmul pare a fi o schemã a parcursului livresc, o fiºã de lecturã unde sînt rezumate cîteva traiectorii individuale care, la rîndul lor, sînt redate sub aceeaºi formã - în rezumat, schematic, demonstrativ, didactic.
|
Adicä, simplu spus: o ecranizare de o corectitudine care cinematografic devine sterilä: unele structuri care livresc functioneazä bine pot fi improprii filmului, necesitând adaptäri - altfel, cad în liniaritate, platitudine, insipiditate (sau, dimpotrivä, în supradimensionäri, demonstrativisme, kitsch).