@Proletar,
Adicã de ce sã nu ne mai batam capul cu CNC? Care alte oportunitãþi? Acele oportunitãþi acum se duc oficial ºi legal la CNC. Dacã se desfiinþeazã CNC-ul, da, acele oportunitãþi vor fi disponibile. Cum adicã, sã ne retragem noi ºi sã-i lãsãm pe alþii sã se hrãneascã liniºtiþi din banii CNC fãcând filme pentru nimeni? Sursele acelea private, în loc sã dea banii Statului, sub formã de taxe ºi impozite, îi varsã la CNC, devenind bani publici. Unii, crezând cã nu ne pricepem, chiar au afirmat cã nu trebuie sã considerãm cã banii de la CNC sunt ai Statului, deci ai noºtri, pentru cã sunt bani proveniþi din surse private.
@Pashpix,
Da, fac ºi americanii ºi filme proaste, dar nu pe banii CNC-ului. Pentru cã despre asta e vorba: banii CNC-ului, adicã ai noºtri.
Nu mai ºtiu unde este mesajul unui user care fãcea „un apel cãlduros” cãtre viitoarele comisii CNC sã promoveze scenariile dupã valoarerea lor realã, nu dupã propriile lor viziuni. Doar nu-ºi imagina cã aceste comisii vor citi mesajul lui ! Nu e necesar niciun apel cãtre virtualele comisii. Dacã se ajunge la un Regulament nediscriminatoriu ºi la Criterii de evaluare corecte, restul merge de la sine, indiferent de comisie.
De exemplu, poate cã „Cea mai fericitã fatã din lume”, care a câºtigat o maºinã, e un scenariu bun. Sau „Principii de viaþã”. Dar sã-mi permitã Regulamentul ºi mie sã le citesc, în calitate de participant la acelaºi concurs, pentru a-mi face o pãrere. Sau, în Criteriile de evaluare, primul loc sã-l ocupe originalitatea. Originalitatea subiectului, a tratãrii subiectului etc. Dacã subiectul poate fi redus la un articol de ziar, o ºtire TV, sau o dezbatere la De 3X femeie, nu are ce cãuta la CNC. Un Proiect cinematografic trebuie sã rãspundã la câteva întrebãri esenþiale : De ce ar merge un cetãþean în sala de cinema la filmul propus?, De ce l-ar aprecia un critic de specialitate?, De ce ar lua un premiu la un concurs internaþional? Dupã „învãþãturile” ªcolii Româneºti de Film, orice subiect poate fi cinematografic. Nu este adevãrat. Adicã filmele realizate nu au demonstrat-o. Cu excepþia celor câteva filme din ultima perioadã, apreciate, cel puþin de criticã, majoritatea filmelor româneºti nu au nimic cinematografic (a scrie cu luminã !).
Dar vãd cã este imposibil sã stârnesc o discuþie serioasã despre Regulamentul CNC ºi Criteriile de evalare a proiectelor cinematografice. Sunt mult mai gustate atacurile dintre useri ºi alte scandaluri.
Pãcat !
|