Guru
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,958
|
In asteptarea vizionarii de joi, iata un interviu cu Sergiu Nicolaescu realizat pentru ziarul la care lucrez, cu sprijinul lui Pitbull (Mihnea Columbeanu).
In « Osanda » exista, cred, cea mai frumoasa scena de dragoste din cinematografia romaneasca, interpretata de Amza Pellea si Ioana Pavelescu. Apoi, « Mihai Viteazul », distribuit de catre Columbia Pictures in intreaga lume, a depasit cu siguranta performanta lui « Nea Marin Miliardar » care detine recordul de audienta al tuturor timpurilor in salile din Romania, cu peste 14 milioane de spectatori. Sunt doar cateva dintre superlativele carierei dumneavoastra. La ce capitole va asteptati ca « Supravietuitorul » sa depaseasca aceste precedente spectaculoase ?
Si eu cred ca in “Osanda” am reusit o scena deosebita folosind natura si talentul actorilor. “Mihai Viteazul” difuzat de Columbia Pictures a depasit cu mult “Nea Marin miliardar”. Dupa informatiile mele China si Rusia au adaugat foarte multi spectatori. Sincer daca “Supravietuitorul” va depasi 70.000 de spectatori, inseamna ca am reusit din nou sa aduc publicul in salile de cinema.
Regizand si jucand in 65 de filme, se poate spune ca ati trait tot atatea povesti de viata. De obicei, anumite personaje isi pun amprenta asupra personalitatii interpretului. In ce personaj isi regaseste omul Sergiu Nicolaescu mare parte din identitatea sa ? Ce rol, placut sau nu, va staruie in minte, va urmareste ?
In general am abordat numai un anumit fel de personaj. In filmul istoric “Nemuritorii” sau in “Capcana mercenarilor”, in “Mircea” si chiar in “Orient Express” joc acelasi tip de erou, cu mici variatii. Am idealuri si mor pentru ele. Cam asta ar fi viata mea. Cand nu mai ai idealuri, planuri, proiecte sau vise de atins, cand nu mai ai pentru ce sa lupti, nu mai e nimic.
Avand in vedere febletea evidenta fata de peripetiile comisarului Moldovan, v-ar fi placut sa ecranizati un Maigret sau San Antonio?
Maigret este un personaj specific, pur frantuzesc…Nu cred ca mi-ar fi placut.
Despre "Dacii" se spune cä ar fi fost nu doar prima superproductie istoricä romaneascä, ci si cea mai reusitä. Alte opinii atribuie aceastä calitate lui "Mihai Viteazul". Dumneavoastra ce pärere aveti?
Cand vad filmul “Dacii” simt c-a imbatranit. Ceea ce nu se poate spunde despre “Mihai Viteazul” si “Mircea”, filme perfect valabile. Peste care timpul nu a lasat urme. Si ca sa revin la intrebare, superproductii au fost ambele…
Legiunile romane din secventa finalä a filmului erau cu adevärat impresionante. Stim cä, pe lângä zecile de falange reale, s-au mai folosit si un numär si mai mare de centurii desenate pe fundal si suprapuse prin tehnica filmärilor combinate - procedeu folosit atunci, pentru prima oarä, în cinematografia româneascä. Ce ne puteti spune despre realizarea acestor efecte speciale?
Da, de putine ori am folosit filmarea dubla. Acopeream o parte din cadru si filmam. Apoi repetam pentru cealalta parte. Uneori iese bine.
In filmul "Un comisar acuza" se folosesc nume codificate; în "Revansa", ele revin la formele reale - si anume: Jugu / Iorga, Märgeanu / Madgearu, Viraga / Jilava, Nävodeanu /Zävoianu, Vicsoreanu / Riosanu, Naumescu / Nae Ionescu. De ce nu ati pästrat aceeasi formulä (fie nume reale, fie modificäri semi-transparente)?
Acest lucru s-a intamplat din cauza cenzurii. In mod stupid mi-au pus aceasta conditie si a trebuit s-o respect. Dupa Revolutie n-am schimbat nimic. N-am umblat niciodata intr-un montaj deja facut. Filmele mele sunt asa cum erau in ziua premierei lor.
Personajul Lefter, din "Un comisar acuza", il simboliza pe Nicolae Ceausescu?
Doamne fereste! Dar Ceausescu a fost inchis intr-o celula vecina celei la care s-au oprit legionarii veniti sa-I omoare pe politiicenii regimului carlist. De unde stiti?
Dorinta dvs. de a reproduce cat mai fidel realitatea, pe platou, astfel ajutand si actorii sä intre mai profund "in stare", s-a transpus uneori în decizii controversate - cum ar fi folosirea fetusului mort real în secventa nasterii premature din "Osanda", sau cadavrele aduse de la morga si spanzurate cu adevarat, in «François Villon». Au mai existat si alte cazuri similare? Aveti de relatat intamplari interesante legate de ele?
De ce fetusul mort real …ar fi controversat? Sau spanzuratul din Francois Villon? E adevarat folosesc astfel de elmente. Unori trag cu gloante adevarate, fac explozii in care pun 30 de kg de trotil. Asa ceva nu exista in filmele americane. Cand am fost la Los Angeles cu “Noi cei din linia intai”, film selctionat la Oscar, americanii m-au intrebat cu am facut sa tremure pamantul si sa iasa praf din el in timpul exploziilor, ce fel de efect am folosit? Am raspuns calm ca am folosit napalm. De la 5 kg in sus asa se vede. Americanii fac explozii superbe, fantastice cu benzina, doar flacari, nimic real.
Care credeti ca a fost filmul in care v-ati apropiat cel mai mult de ceea ce v-ati propus sa transmiteti spectatorului ?
“Mircea’, “Mihai Viteazul”, “ Dacii” si mai nou “Oglinda”.
__________________
"Macar am incercat!" - McMurphy, "Zbor deasupra unui cuib de cuci".
|