Originally Posted by Mel:
Da' nu'i deloc asa: exista poeti mari - ca Eminescu, prozatori mari - ca Rebreanu dar exista si critici mari - ca...George Calinescu (dupa unii specialisti ar fi vorba chiar de cel mai mare din lume!) Una e sa faci o opera de arta (treaba in care subconstientul joaca rolul cel mai mare) si cu totul altceva sa'ti dai seama, sa constientizezi TOT ce ai facut.
|
Eu nu-l consider mai mare pe Calinescu decat Eminescu sau Rebreanu, asa cum taifasul (circul, mass-media, campaniile electoral-propagandistice) despre politica nu depasesc ca valoare umana sudoarea unor tineri "politicieni" (absolventi de Stiinte Politice) infantili, ce cred ca pot concepe strategii de resuscitare a economiei romanesti, asa cum un comentator de fotbal, oricat i-ar exploda corzile vocale intr-o semifinala, nu primeste gloria celui ce a inscris pe teren.
CREATIA E DIVINA, REPLICA E UMANA.
Originally Posted by Mel:
Or in acest caz orice discutie cu dansul ar fi irelevanta**! [Ceea ce nu inseamna ca n'as chiui de bucurie sa'l vad...aici! chiar si daca m'ar contrazice si dansul!
|
Easy Mel, easy boy, easy topic. Tu, daca ai descoperit ceva genial, si crezi in asta, in revelatia ta, in gandurile si spusele tale, inseamna ca ai depasit, cel putin ca meditatie, acest forum; continuarea ar urma intr-o emisiune tv sau o carte. Ceea ce spui tu s-ar putea sa fie vorbele unui mare critic de film post-mortem-Mr.Mungiu (adica undeva prin viitor) atunci cand apele se vor linisti, comunismul va fi istorie iar 432 un clasic predat in scoala franceza de film. De aceea, tugulanii de pe acest forum (inclusiv Neuptolem), se agita care mai de care sa te te puna la punct si sa-ti demonstreze ca nu ai dreptate. Cum asta cu emisiunea televizata sau viitorul par la prima vedere niste aberatii, incearca sa te multumesti cu acest fapt: E PREA DEVREME sa numaram mortii, razboiul inca nu s-a terminat. Doar stii ce se spunea despre Edison inainte de marea sa descoperire, ce-a patit Galilei si exemplele ar continua la nesfarsit. Sfatul meu e sa lasi cu limba de moarte din stramos in stranepot
"spusele nepretuite", iscalite pe papirus cu pana de gascan, intr-o zi un Mel 7 va deschide
Simulatorul si va soca umanitatea cinematografica din timpul sau.
Originally Posted by Mel:
Dan Mihu de exemplu, atunci scenariul lui "plagiat" ar fi pe putin tot atat de valoros ca si 432 - ceea ce nu e cazul: e de o saracie absolut dezamagitoare, basca...apelul ieftin la ultra-rasuflatul bau-ba securist, care in loc sa potenteze, cum ar parea, strica totul! [Tot ce se poate gasi in scenariul lui Mihu este: un singur personaj reusit, Vlad - alminteri foarte simplu, plus scena cu avortonul din...cutia de pantofi si trasul apei. Asta'i tot.]
|
Ai dreptate. Exceptand
"Amatorul", "
Cine se scoala de dimineata cade singur in ea" si
"Trenul catre Bucuresti pleaca de la linia 3", multe ating saracia d ecare zici.
Originally Posted by Mel:
Pe cat de covarsitor este continutul filmului, pe atat de sarace au fost mai toate precizarile post-factum date de Mungiu la solicitarea criticilor si ziaristilor! (Chiar daca nu'i usor de distins intre ceea ce stia cu adevarat Mungiu si ceea ce nu era cazul sa spuna. Ba mai mult: indraznesc sa spun ca daca s'ar fi apucat sa spuie tot ce spun eu - cu siguranta ca ar fi...stricat totul! Una e sa mergi la film si cu totul alta la...bibiloteca!)
|
Incearca sa fii empatic, omul a fost covarsit de succes, blitzuri, telefoane, emailuri, scrisori, vorbe dulci si amare cu procente variate, conferinte, promovari, interviuri, forum, etc. - cand se vor mai potoli toate astea, ai sa vezi explicatii detasate, la rece, lipsite de eomotivitate, pline de esenta.
Pe de alta parte, chestia cu subconstientul din care a tasnit 432-ul, nu asta doreai sa ne transmiti? s-ar putea sa ai dreptate: pana la urma multe filme au tasnit asa iar criticii lor nu au tabarat grosolan pe finetea artistilor - fii putin mai respectuos, cizelat, DIPLOMAT, rabdator si-ai sa-ti primesti
vila din Pipera - metafora.
Si iar pe alta parte: adevarul ustura. mai ales ca e asa devreme. Gloria castigata pana acum de acest film e-n discordanta totala cu orice mizmilic denigrator -
nu da-n Hagi ca e regele! Si e un sfat excelent! Acum (daca am continua) ajungem pe terenul conflictului dintre critic si artist, imi stii parerea, ok, ne oprim. se pare ca e un cerc vicios rezultat din neprofesionalismul si riscul afirmatiilor tale- grauntele de aur sunt pe fundul raului involburat, nu m-as arunca dupa ele, nici sa ma tai!
Si ultima parte (ce o contrazice pe cea anterioara): se vede de la o posta ca 432 e un fruct sincer, natural, odta ce l-ai savurat nu te mai gandesti la cum a inflorit, crescut pe ramura, etc. Ochii unui regizor surprind o realitate - cu greseli mai mari sau mai mici spatio-temporale (eu am privit
American Gangster ca fiind in zilele noastre, nu m-a convins scenografia deloc, dupa gunoaiele asezate strategic, stiam ca se afla drama post-11/09 si toata sticlaraia dinspre nori) - iar aceasta realitate curge atat de frumos, natural, minimalistic, succint al sistemului socialist, incat ti-e aproape imposibil sa o combati, deoarece e REALA, credibila, asa s-a intamplat si punct; orice subanteles misterios ar cadea ca o flacara pe hartia imaculata, totul s-ar contrazice cu totul, s-ar anula ca
- 2 + 2. Depinde de ce parte a zeroului te afli, iar adevarul e statornic si ancorat bine in una din ele.
Originally Posted by Mel:
Neuptolem v'a demistificat - mai mult sau mai putin intentionat, intreaga scamatorie pe care v-ati caznit s'o teseti (cu tot felul de de link-uri si aluzii otravite) zi de zi si ceas de ceas
|
Am incercat sa fiu cat se poate de obiectiv, e un film atat de discutat incat merita sa-ti impui un punct de vedere sincer, personalizat la maxim. N-am demistificat pe nimeni, dimpotriva, poate c-am poluat forumul. Oricum, pentru o analiza coerenta, percutanta, vie, cu exemplele pe care ti le doresti am nevoie de ceva timp sa studiez (ma simt dator in primul rand fata de filmul romanesc - cand vom mai ajunge atat de sus? deja Oscarul prevede iarasi timpuri grele de declin - asa c-am sa-l revad - l-am vazut o singura data pe-un cd pirat, in cinema l-am ratat, iar provincia e lenesa in aducerea pt a doua oara a unui film de
Cannes), am sa citesc toate cronicile de pe liternet, recitesc tot ce s-a scris pe cinemagia, inclusiv tembelul thread in care tastez acum, ok, bine?, momentan nu am timp, sper ca-n maxim 2 saptamani sa pot da un "verdict" obiectiv si sa ma conving daca AI sau NU dreptate. Pana acum a fost doar teorie.
Originally Posted by Mel:
A latrat Pitbull?! La urechea mea?!
|
Da, a latrat, da' nu te-a muscat.
Originally Posted by Mel:
:oops:
Un mesaj din Colectia de Neuitat: "Amintiri de Aur"
PS: vezi ca la verdict s-ar putea sa am un aer mai vehement, sa nu te sperii, inseamna ca am iesit din perioada autocontrolului.