Originally Posted by StefanDo:
tumbe sau nu, un ton politicos este de dorit, atat fata de 432, cat si fata de partenerii la discutii
|
Bine mai nene (@StefanDo), pai ce faci matale cu mine acum?! Nu cumva m'ai confundat?! Da' rau de tot:
http://www.cinemagia.ro/forum/viewto...asc&sta rt=50
Originally Posted by Mel:
...Sa ai in vedere fratioare - zic si eu ca
Tihon Ilici din "Satul" lui Bunin (l-ati...citit?!) ca 432 explica mult mai mult misterul comunismului decat asa-zisul raport...al lui Tismaneanu!
|
http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?
t=14975&postdays=0&postorder=asc&start=50
Originally Posted by Mel:
...Asta inseamna ca 432 a atacat in mod direct probleme de-ale noastre din cele mai dureroase! E si cel mai mare merit al lui: de cand ma ocup de el au ramas in urma interminabilele mele preocupari cu comentariile online despre Basescu, Tariceanu si alte...umbre ale vietii publice
Dezbinarea si "valurile" provocate de 432 imi amintesc chiar de vorbele cele mai paradoxale ale Domnului nostru (scuze! daca nu'o fi si'al...vostru): "n-am venit s-aduc pace ci...ura si dezbinare, foc care ah! cat as vrea sa'l vad aprins chiar acum!..."
|
http://www.cinemagia.ro/forum/viewto...=190066#190066
Originally Posted by mel:
*** Descaltare pe care chiar ca n'a remarcat-o nici...dracu (fiindca e...prima cine-descaltare)! Asa cum n-a remarcat nimeni nici scobitul
in nas al lui Razvan Vasilescu din "Marfa si Banii" - gest prin care Cristi Puiu a inaugurat edificiul neorealismului romanesc - desavarsit de Cristi Mungiu.
**** Acum sper sa se inteleaga in sfarsit ca secretul intregului 432 se afla incifrat chiar in titlul cu care este etichetat sarcastic intregul haos descris amanuntit mai sus..."
|
http://www.ziare.ro/forum/viewtopic....sc&start =345
Originally Posted by Melus Negrescu:
Si-atuncea cum sa te mai miri ca fiinta umana de pe meleagurile noastre ajunge sa nu mai valoreze nici macar cat un pui de pisica sau cat un pestisor - omul respectiv fiind pruncul ucis cu seninatate, impachetat si azvarlit pe tomberon chiar de catre preabuna...Otilia; iar pisicii sunt cei pe care tot Otilia'i mangaie si'i hraneste cu'atata dragoste la inceputul povestii noastre.
Si tocmai faptul ca nimeni nu a bagat de seama si nu a facut nicio legatura cu pisicutii astia, ca si cu pestisorii de grija carora nu mai poate Gabita - arata nici mai mult nici mai putin decat ca..."madame Bovary c'est moi", ca'n realitate ucigasii copilului suntem esentialmente chiar...noi. Toti!
Aceasta si este marea lovitura data de Mungiu prin filmul lui. Data cui?
Noua!
Adica tuturor celor care cred ca filmul nu'i priveste'n niciun caz pe ei.
Ci pe "altii"...
Adica pe "amaratii aia ce-au trait sub Ceausescu".
De parca noi n'am fi unii si aceiasi! Mai imbatraniti. In rele.
Caci pute lumea noastra de azi de alde Bebe! Ca si de alde Gabita! Ca si de alde Adi. Care traiesc cu totii pe spinarea Otiliilor.
|
http://www.ziare.ro/forum/viewtopic....sc&start =360
Originally Posted by Melus Negrescu:
...Pana una alta ia sa va intreb si pe voi - daca nu va deranjez (in halul in care i-am deranjat chiar azi pe niste...profesionisti): stie cineva care sa fie rostul nuntii din finalul filmului lui Mungiu?
PS Mai mentionez ca e vorba de o scena care poate fi semnata oricand atat de Antonioni cat si de Bunuel...
|
http://www.ziare.ro/forum/viewtopic....sc&start =375
Originally Posted by Melus Negrescu:
Second version sau
"Filmarea din dulapul...mintii"
In care se va vedea o cu totul alta poveste, o adevarata piesa de teatru compusa dintr'o suita'n crescendo de:
- scene legate, p l i n e de continut - una si una - culminand cu bijuteria sufocantului dialog de infarct al trio-ului din camera de hotel !
- intermezzo-uri de legatura (baia, pisicii, arabul, camera colegelor, "blatul" pe autobuz, cele doua receptionere reconstituite parca cu masina timpului, benzinarul, tramvaie uriase...dezolant, bacovian de goale, scena culminanta a fugii printre blocuri cu micul cadavru) ce se constituie in adevarati catalizatori ai exploziei sau mai bine zis - imploziei finale!
- imagini, tablouri de epoca (uitata deja de majoritatea..."populatiei") de-o bogatie basca de-o profunzime a semnificatiei - in economia intregii povestiri - greu de egalat (incepand cu camera de camin a fetelor de'o exemplaritate perfecta nu doar pentru studente, ori doar pentru camine, ori doar pentru tineri - ci pentru...noi toti!, si terminad cu uitatele autobuze purtatoare de uriase butelii de gaz...explozibil, ori clasicele cozi de somnambuli de la alimentare)
- un joc incredibil de...natural al TUTUROR protagonistilor in frunte cu paroxistica desperare muta a firavei Gabita - in fata glacialului Bebe, dar si cu matura si adanc resemnata Otilia...
Comentariul cel mai bun in privinta asta apartine lui Mihnea Columbeanu (Pitbull): "Patru luni, trei sãptãmâni ºi douã zile" - Neconvenþional ºi extrem de exact
Acele (mici) probleme!"
http://www.cinemagia.ro/forum/viewto...=asc&sta rt=0
|