Originally Posted by marx:
revin cu exemplificarea coincidentei gonzo la cererea cititorilor si nedumeritilor(gen Klein care n-a inteles nimic din comentariul meu anterior):
Andrei Gorzo, Dilema Veche, Anul IV, nr.199 - 02 decembrie 2007
"Transportaþi" - cronica filmului Nuovomondo:
Filmul are destul suflu vizionar, dar nu destul suflu dramatic pentru a fi o mare epopee; în comparaþie cu America, America de Elia Kazan sau cu Emigranþii de Jan Troell, pare cumva nedus pînã la capãt.
Eu, revista Cinemagia nr 38, aparuta acum 3-4 luni:
"Ghid maritim de traversare a iluziilor" - cronica aceluiasi film
Dar, spre deosebire de alte filme mai sobre cu subiect asemanator, America, America (1963) de Elia Kazan sau The Emigrants / Utvandrarna (1971) de Jan Troell, filmul regizat de Emanuele Crialese perturba spiritul solemn, dramatic si moralizator ce insoteste personajele in traversarea “oceanului viselor” [...]
en bref: o similitudine banala, dar dubioasa.
|
ce nu am inteles? sau ce era asa de inteles? incerci sa fii subtil, dar in fond vrei sa sugerezi ca ai avut aceleasi idei cu o luna in avans. ba chiar insinuezi ca te-ar fi copiat.
totusi, exemplul pe care il folosesti nu e prea clar. faptul ca aveti aceleasi filme ca termen de comparatie mi se pare mai degraba un demers de bun simt decat un plagiat.
si nu comparatia in sine conteaza ci ce faci cu ea. stiind continuarea textului lui gorzo, formula "pare cumva nedus pînã la capãt" e foarte clara, adica am inteles ce-a vrut sa zica.
in schimb "spiritul solemn, dramatic si moralizator ce insoteste personajele" , dar mai ales spiritul moralizator e total confuz. nu vreau sa te simti vexat, dar chiar nu e clar ce vrei sa zici. poate continuarea ne-ar fi lamurit mai mult.