Originally Posted by razvan-gabriel:
ca strain, de Romania si de comunism in special, e mai greu sa simti cu adevarat dramatismul situatiei
|
Dramatismul situatiei s-a facut destul de clar inteles lumii fara sa fie nevoie sa le fie familiara situatia de atunci. Nu neg ca a fi trait acolo si atunci, sau a fi trecut prin asa ceva intr-un context oarecare, ar da o putere mai mare filmului, dar mi se pare total nepotrivit modul in care, la absolut orice film care se refera la Romania, apare cineva care sa se intrebe daca nu cumva occidentalii, necunoscand cu adevarat contextul, or sa intampine dificultati in a-l recepta, desi realitatea obiectiva e ca occidentalii n-au prea avut dificultati in a pricepe filmele romanesti bune. Pana acum n-am vazut vreo cronica straina a lui 432 care sa vadeasca o asemenea incapacitate de a empatiza cu situatia (excluzand bineinteles luarea de pozitie a Vaticanului care pare sa fi vazut cu totul alt film), asa cum nici Kurosawa n-a intampinat asemenea dificultati in lume, desi cei ce au vazut filmele lui erau straini de realitatea istorica a Japoniei medievale, asa cum nici Milos Forman n-a avut probleme cu receptarea desi a facut o multime de filme despre indivizi luptandu-se cu diverse forme de opresiune, iar publicul era american si nu cunoscuse vreodata opresiunea.
Un film bun reuseste sa te faca sa intelegi absolut orice context si sa aiba un impact asupra ta. Un film prost poate sa iti vorbeasca si despre propria ta viata dar sa nu atinga vreodata vreo coarda sensibila.