Undermind - 7/10
O increngatura divizat marktwainistic cu Cersetorul&Co-avalgamico-ciorchinala de planuri spatialo-biparalelice cat si duplicate temporal ce converg catre un punct culminant ce poposeste neriscant in Dupa-amiaza cainelui dar care in esenta reconstruiesc Reconstructionul printr-o conduita mercantila (oare Christoffer Boe a ajuns al doilea la Stony Brook si Dances With Films?).
Daca pe alocuri rizibilul isi face efectul adnotand nota distincta si necesara, scenariul delecteaza si isi permite sa fie si original desi in rascrucile, spontan-plauzibile mai-marelui Nevil Dwek, ale lui Derrick si Zane (e cel cu look-ul Bomfunk-MC's-istic) au loc vernisaje dubioase ale Memento-ului sau stratosferice zonelor-crepusculariene, rezolutia zaboveste eminamente (totusi) in competenta.
La o prima vizionare simti esotericul printre degete insa ramai cu banuiala si..DA! (e veridica, nu t(i)e-a imposturizat identitatea) argumentul este: inteligent, nu este: percutant, nici nu-si doreste asta dar el te instiga; ineditul fiind interferat si rotunjit de regia convenabila, recunoscatoare, daca nu timid rasculanta, si de soundul thrilleristic ales iscusit.
Si daca serpentinele narative (chiar rezolutistic) sunt savuros sinuoidale mai tot timpul, adica primele 99% din minute, finalul cadrului suprem (o transversalizeaza) e complezent, distonant, lasand un gust fad, searbad, ca un cubuletz de zahar intr-o pizza remake-up dupa o reteta traditionala dar cu o indemanare, ubicuitate, aparte.
|