Din câte-mi amintesc, în "Some Like it Hot" nu apare efectul cu ziarele care se-nvârtesc zvârrrrrrr pe ecran (cä biata formatie de päsärici nu era cine stie ce celebrä), ci doar cel cu rotile trenului, A-ciu-ciu-ciu!, A-ciu-ciu-ciu!, când repetau de zor în drum spre Florida. Mai era si aia cu globul pämântesc care se-nvârteste de numa-numa', ca-n "The Adventures of Mark Twain" si alte jdemii de adventures.
Ala cu calendarul (folosit în genere pentru orice treceri de timp, nu numai neräbdarea reproductionistä a masculului) era tot un efect special, realizat cu unul dintre diversele tipuri de aparate care aveau vitezä de derulare a peliculei variabilä: bagi grande-vitesse, iar imaginea va apärea (prin complementaritate) au ralenti: de pildä, tot la Nicolaescu, legionari împuscati dându-se de-a bâldâbâca pe scara hotelului cu "Begin the Beguin" pe banda sonorä, sau camion intrând zdronc-buf în zid si storcosind cabina telefonicä din care Moldovan tocmai särirä tzup-jos - si invers: reduci viteza peliculei, iar pe ecran se va vedea cum imaginea fuge tgdn-tgdn (ca atunci când bucätarii zburdä prin cuhnie si cât ai clipi creste tortul pe masä; sau zece mesteri mari calfe si zidari se zdrumicä pe schele, si pe ecran creste väzând cu ochii mânästire naltä cum n-a mai fost altä; sau, cel mai simplu, flori care se desfac, se înfac, se ofilesc si mor cât ai zice frunzä-verde-de-mohor - tot la Nicolaescu, în "Memoria trandafirului").
|