Originally Posted by marx:
|
pana la urma, 300 ramane un film-perfuzie ce le picura unora sentimentul de barbatie cu efect de manifestare pt cateva ore...
|
film-perfuzie e pursuit of happyness... pentru asta ar trebui sa gasesti un termen medical din farmacia de vis-a-vis!
(later edit)
spuneai mai sus ca exista miniaturi persane, ele infatiseaza o lume in coloratura specifica, iar filmul cauta sa autentifice, sa gireze lumea persana prin intermediul miniaturilor! (asta trebuia sa inteleg, cred). pai nu e ca si cum ai privi romania prin intermediul... picturilor lui Ion Andreescu - ar fi o privire intelectuala totusi, sau, mai degraba, ca si cum ai privi romania prin intermediul obiectelor populare (pinze, tesaturi, desene pe oale de lut) maramuresene... sau prin intermediul culturii ''Hamangia''... care fac parte din cultura populara. cred ca apelul la formele pe care le pomenesti nu vine decit sa intareasaca ceea ce spuneam in mesajul initial - chiar si lumea celorlalti ar fi construita prin intermediul relatarilor secundare... daca nu ar fi deja tot filmul construit in vorba unui erou al luptei... adica e un continuu apel la obisnuitele/impamintenitele imagini ale unei lumi, toate rasturnate, deturnate in scopul urmarit de naratiunea mitizanta! very 8)
o alta latura ideologica a lui 300, prezentata prin intermediul istoriei artei (sa spunem), e vizibila in felul in care construiesc pictural cele doua tabere: daca spartanii is desenati in chei renascentiste (cu toata idealizarea acelei perioade), asiatii is creionati (sau.. demonizati) in tuse El Greco ori Bosh...
cu ustensile digitale, evident.............
anyway, sint zeci de motive pentru care 300 e un film ultrarecomandabil! macar pentru a vedea un fel de dark side of the cinema - cum cinemaul devine exercitiu de manipulare!