Thread: reclame
View Single Post
Old 14 Sep 2006, 20:11   #5
Cazeemeer
Guru
 
Cazeemeer
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 588
Originally Posted by rox_jolly:
porcul MTV, made in romania...acea reclama sugereaza clar ca mtv-ul transforma o mentalitate invechita...uitati-va bine la spot!
taranul acela se schimba, se civilizeaza, se modernizeaza, se cizeleaza...
aceasta reclama este una numita regionala intrucat este adaptata bine tarii - Romania - ea nu da bine in Italia sau in Germania...

Se civilizeaza? Se cizeleaza? Sa fim seriosi... Reclama aia e ironica. Asta e poanta, ca face parte dintr-o serie de reclame ale MTV-ului bazata pe autoironie si pe kitsch-ul rezultat din combinarea unor valori straine (in reclama asta pe filiera de hip-hop) cu valorile noastre romanesti. Si nu, rezultatele nu sunt frumoase sau demne de respect, sunt doar menite sa fie amuzante (vezi de exemplu printul cu bibeloul in forma de Marilyn Manson). Daca vrei sa iei reclama asta ca si comentariu social, nu e un comentariu prea pozitiv. Desi reclama e una din cele mai reusite de anul trecut.
Si ca o meta-ironie (intentionata sau nu), chiar e amuzant faptul ca cineva poate vedea schimbarea personajului ca o chestie pozitiva, ca i se poate parea ca varianta bling-bling de mahala e una mai "civilizata", "evoluata". Cred ca pana la urma asta era si mesajul, ca romanul n-o sa se prinda unde se termina evolutia naturala si incepe alunecarea in kitsch. Postmoderni oamenii astia din advertising...
Cazeemeer is offline   Reply With Quote sendpm.gif