ALEKSANDR NEVSKIY
Ok, Eisenstein trece de la "lupta de clasa" la o alta propaganda. Acum avem o paralela intre nemtii de atunci, care puneau bebelusi pe foc (yeah, right!), cu cei moderni, alti diavoli insetati de sange. Personajul colectiv domina, Aleksandr fiind lasat undeva in fundal. Prima jumatate este destul de lalaita, durand destul de mult pana ce se ajunge la batalie. din pacate, acele cadre reluate, si reluate, si reluate nu prea ajuta. Iar tot acel triunghi amoros, cu tipul care renunta la tipa pe care o dorea initial, doar pentru ca i-a placut cum se lupta alta este pur si simplu :sick:
6.5/10
IVAN THE TERRIBLE I
Din nou propaganda, tiranul persecutat deoarece incearca sa salveze tara de influente externe. Si totusi. Toata aceasta hiperbolizare/caricaturizare a personajelor este farmecul filmului. Toate aceste exagerari ce isi aveau locul in filmul din urma de 20 de ani sunt absolut superbe. Mai ceva ca Norma Desmond in "Sunset Boulevard". O estetica desavarsita si un "main theme" foarte misto.
9/10
IVAN THE TERRIBLE II
Tot nu inteleg ce cautau acele scene color. Inteleg ca Eisenstein vroia sa se dea mare ca a pus mana pe niste film color, si chiar daca dansul este excelent coregrafiat, scena pare complet "out of place". Eisenstein duce la perfectiune evidentierea celor ce participa la evenimente, decat evenimentele in sine.
8.5/10
THE FRONT PAGE
Clar nu este cea mai buna comedie a lui Wilder. Dar este dragutica si relaxata, cu cateva momente foarte bune (datorate mai mult lui Matthau si Lemmon. decat lui Wilder).
8/10
|