Originally Posted by Alex Leo Serban:
toata lumea stie k parerea unui cineast este mai cu greutate - pt un altul - decit parerea lui nea caisa; a unui cinefil - decit parerea lui nea caisa; si, pe cale de consecinta, a unui critic - decit parerea lui nea caisa. nu crezi? intreaba-ti tatal
|
i somehow knew u would come up with dat

tipic. cred ca te insheli in ce priveste parerea lui nea caisa. logic parerea unui cineast este cu mult mai importanta decat any other as it implies respect, prestigiu, da un ego-pushup etc, o ramasita l'art pour l'art (vezi in acest context schönberg).
parerea unui cinefil, n-as zice neaparat - se inscrie in categoria fan-club and so on. iar in ce priveste parerea unui critic, il intereseaza mai mult dpdv al box-officeului

si al pr-ului . parerea lui nea caisa este parerea pura, 'nepatata' de cunostiinte a priori care sa influenteze efectul/receptia filmului. de aceea este cu mult mai importanta. dar parerea asta este (din pacate) foarte departe de urechile filmmakerului...
Originally Posted by Alex Leo Serban:
cit dspr 'subiectivitatea' criticului a.s.o. - this is an endless discussion... practic, tu excluzi - ipso facto - val. formativa a oricarui canon, pe ideea 'nu-i frumos ce e frumos, e frumos ce-mi place mie'... if so, how come k exista aceleasi titluri de filme mari, recensamintate over & over, de la critici, istorici & cineasti diferiti, intr-un sec. de cinema? de ce 'pica' oamenii astia pe aceleasi filme?? din inertie? hm, don't think so...
|
eu sunt impotriva oricarui canon - dar asta e parerea mea. canon inseamna opresie.
"titlurile mari" sunt efectele maimutarelii criticilor. nu zic ca nu sunt in mare parte worth a look, dar exista mai multe filme worth a look decat cate incap in categoria asta. e o incercare de mainstreamizare prin PR. pt ca 50years after sa fie sarbatorite filme proaspat descoperite - vezi analog in literatura joyce sau kafka, robert musil etc..
iar concret vizavi de intrebarea dvs.. pica din necunostiinta de cauza. si din doctrinizare.
Originally Posted by Alex Leo Serban:
ce ar fi cinema-ul fara critici?
un maidan.
cu dragoste, dar fara noima, caci fara limite, parcelari etc.
cineastii sint precum 'natura' care-a facut copacii, iarba & florile; noi sintem gradinarii...
|
:lol:
vedeti sa nu va stropiti prea tare intre voi
si metafora gradinii nu cred ca este in favoarea punctului dvs de vedere...
maidan? n-as zice. o utopie democratica si liberala, da.