Thread: broken flowers
View Single Post
Old 24 Mar 2006, 22:42   #20
gionloc
Guru
 
gionloc
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,105
Originally Posted by neanae:
de acord, chestiile cu pricina pot fi interpretate in cheie postmodernista, dar folosind logica asta orice pastisa poate fi considerata parodie subtila si orice film, oricat de slab, poate beneficia de scuza ca regizorul, asemenea lui monsieur jourdain, facea postmodernism fara sa stie...

joaca cu stereotipurile e foarte agreabila uneori (fratii coen se pricepeau foarte bine la trebusoara asta, in zilele lor bune), dar putina subtilitate nu strica - iar subtilitatea cam lipseste din scenele de care ma plangeam eu mai deunazi.

raspund si eu dupa milioane de ani, dar lipsa mea o vreme... (e motivata )

smecheria e ca Jarmush chiar stie ce e postmodernismul si ce imita, subminand genul si criticand socialul in pelicula... si eu ma gandeam la ceea ce afirmi in partea a doua a postului tau.. de aceea imi spuneam ca filmul e mai degraba post-postmodernist ( :lol: ) fiindca deja subliniaza grosolan citarile postmoderne... totusi, face o incursiune coplesitoare in social... gandeste-te la fosta lui iubita care era acum comunicator cu animalele. o evident atrimitere la obiceiul de a merge la ppsihiatru,....numai ca acum nu mai e vorba de terapie umana, ci de socializare cu animalul, unde tanti nu e specialista, ci e mai mult, e super-sub-specializata. adica comunicatorul cu animalele e o subspecializare - dupa cum si ea spune in film :lol: - nu citeste gandurile, nu e medium, ea e comunicator, doar asculta ceea ce animalele ii trasmit, fara sa le poata citi in ceea ce gandesc cu adevarat... si are si doctorat in asta
unalt aspect deosebit e plasarea elementelor roz in pelicula.. de la mici banderole, la rezervoare, de la carti de vizita la numarul masinii volkswagen care terce, precum in finalul lui BlowUp, prin cadrul din finalul lui BF...
gionloc is offline   Reply With Quote sendpm.gif