View Single Post
Old 26 Feb 2006, 12:09   #11
st3fan
Guru
 
st3fan
 
Join Date: Jul 2005
Location: Bucuresti
Posts: 574
Send a message via Yahoo to st3fan
Originally Posted by Leonard:
2. nu 'numai' fast-forward. de fapt chiar în unul din exemplele pe care le-am dat, în filmul iranian, o secvenþã care mi se pare foarte dinamicã e redatã prin slow-motion. dar nu ºtiu exact cum reuºeºte sã o facã atît de halucinantã, deºi e slow-motion: prin montaj, prin schimbarea permanentã a unghiurilor, prin faptul cã dispar sunetele exterioare ºi auzi respiraþia copilului amplificatã.
Slow motionul se foloseste cu mare grija, pentru ca trebuie sa aiba o justificare clara pentru spectator, are loc o dilatare a timpului pentru ca situatia o cere, sau unghiul obiectiv al privitorului tinde sa se subiectivizeze, participa afectiv la actiune.(In "Crash" e de exemplu e un slow m reusit, cand tipul o scoate din masina pe negresa).Fast motionul e ceva mai rar folosit(a mers in Amelie, cand facea scrisoarea, a mers absolut genial in Clockwork Orange),pentru ca nu prea are justificare.Te pui in locul personajului din film si daca in acea situatie simti ca timpul s-ar dilata sau contracta, atunci efectele astea de motion sunt ok .De multe ori se folosesc doar de ochii lumii, ca arata bine.Si inca o chestie ...o secventa e halucinanta in slow motion pentru ca este pregatita, sustinuta de ceea ce s-a intamplat inainte, daca scoti acea secventa din film si o privesti separat nu va mai avea acelasi efect.E o simpla chestie de dialectica.
st3fan is offline   Reply With Quote sendpm.gif