Misto filmul. Am pornit prejudecat negativ la vizionare si am fost placut surprins in final.
Forta narativa, cursiva (ma temeam ca o sa cada in pacatul digresiunii prea multor actiuni paralele), un ton umanist cind trebuie, actiune si adrenalina bine dozata. Un plus pentru tehnicile de asasinare folosite (dept de research si-a facut treaba), extrem de bine localizate in literatura de gen a anilor '60-'70. Legat de fixarea filmului intr-un anume gen, politically charged drama, cu parfum de period piece (da, anii '70 s-au dus demult) si policier, a zis unu pe aici ca filmul are look de anii 70. Nu, filmul are look de anii '70 revizitat. Adica foloseste zoom-ul ca in filmele de spionaj ale perioadei, dar arata altfel. In nici un alt film clasic al perioadei (sa zicem The Conversation) nu exista lentoarea aia a zoomurilor. In Munich camera e mai tot timpul in miscare (si pe trav, nu pe steady sau din mina), culorile sint altfel, si incadraturile nici nu abunda in LSurile alea basite de film de anii '70. Mi-e dificil sa pun in cuvinte, dar o comparatie intre un film care adauga doar ceva din lookul anilor '70 (Munich) si in rest e as up to date as they come, si un film din anii '70 (Three Days of the Condor - Pollack) o sa faca diferenta.
|