MONSTER
m-am straduit sa-l vad pana pe la jumatate din 2 considerente :
- primul minut de film-exceptional- colaje aparent dintr-un film "amator" despre eroina-nastere,copilarie,tinerete-punctate de vocea din off - rememorare,sperante ,subcontient (general-umane)-tematic pe "lumea din capul meu e frumoasa" si brusca asertiune "daca ma arat altora,voi fii fericita" - suprapunere -eroina ajunsa la adolescente descopera bucuroasa ca poate fi darnica sexual intr-un prim cadru al acestei metamorfoze, iar in al doilea este aruncata dintr-o masina de pe scaunul din stanga cand vrea sa arate acest surplus de marinimie . ruptura - si avans spre viitor cand eroina ,e o prostitiata matura ,uratita, framantand intr-o stare de semi-constienta,abrutizare, un revolver la marginea drumului.
- enuntul regizorului Alexandru Tocilescu ,in avancronica filmului : " despre onoarea de-a fi om. onoarea altuia de-a fi lasat sa fie om " ,indiferent de negrul,noroiul si vertijul sau deriva lui existentiala . o senzatie atat de frusta cand eroina de mult timp beata , inconstienta si indiferenta e luata de bikeri si folosita sexual, sau cand i se arata de catre un (prin hazard posibil ) angajator - ca nu corespunde fisei postului deoarece viata ei s-a scurs " undeva pe plaja ,pe plaja de la Malibu Beach " . (prostituata care vrea acum sa-si schimbe viata devenind secretara) .
Restul filmului e tot o relatare despre viata minoritatilor : lesbienele . Nu poate scapa si-o mica tenta de activism pro-lesbiene ,dificila sau imposibila lor integrare sociala samd - in substanta filmului . In definitiv orice film e vehicolul unor tipuri de revendicari,chestionari,supozitii etc.
Numai ca talonul dublu distilat ce-l propune e putin diferit

t ca e o love-story intre o mica lesbiana (Christina Ricci ) si prostituata ce vrea sa-si schimbe viata (Charlize Theron).Prostituate si lesbiene . Iubire,recunostinta si damnare .
E imposibil sa-ti alungi banuiala ca publicul atras spre o asa tema imposibila (unicat si singular social- prostituata+lesbiana ) sa nu fie directiona spre o platforma curenta de revendicari .
E aproape un razboi ideologic ,iar in a nu deplange preferential o dubla drama a minoritatii intr-un film in care ti se cer sa versi de doua ori mai multe lacrimi ;te trezesti deferit ca inuman,si insensibil. Chiar dacai ai compasiune pentru prima categoria (victima-prostituata) , de care poate uza a doua categorie , intr-un militantism mai larg.(daca asta vrea si filmul sa insemne : culpabilizarea majoitatii vinovata de soarta prostituatei pentru care numai lesbiana arata iubire,intelegere,apropiere ).
VICTORY
film misto,de mare caracter

. Se facea ca Sylvester Stallone ,Michael Caine alaturi de mai putini consacratii in cinema, dar la fel de consacrati pe sticla ,datorita probabil si rolului lor consacrat datorita consacrarii lor merituoase in istoria fotbalului, sa-i numim Pelé , Bobby Moore ,Osvaldo Ardiles sau Paul Van Himst ,jucau de nebuni fotbal prin inchisorile Gestapo
u-ului din Franta , in rolul de prizonieri aliati,in vreme ce la pupitru in rolul de calau nazist era Max von Sydow,ma rog . totul clar pana aici?

nah,si se face pana la urma ca s-a aranjat de una bucata de meci amical cu Selectionata Armatei Germane (Wehrmacht Nationalmannschafft) ,care era cea mai buna echipa din lume la ora respectiva (habar n-am cum de s-a ajuns la concluzia asta ,probabil ca in pauzele artileriei cand se odihneau tunarii , se iesea din transee de la Don pana pe Loara ,si de pe Elba pana hat pe YangTze si se incingeau miute bilaterale,de cooperare si prietenie intre popoare )
Na si ce sa-o mai lungim atata, dupa ce meciu s-a aranjat ,s-a tuns iarba, s-au manjit liniile cu var,si publicul (ce public cuminte! ) s-a asezat in tribuna ,a inceput meciu .La puaza n-a fost asa de rau,numa` 3-1 pentru nemtalai ,pentru ca Rambo,zis si Rocky zis aici si Hatch zis si Sylvester Stallone a scapat 3 boabe printre degete,si Pele a mai fi si fost faultat sanatos.
Ei si aici vine marea frumusete a meciului,pentru ca odata ajunsi la vestiar la pauza, MICHAEL CAINE IL CONVINGE PE STALLONE SA NU FUGA prin tunelul sapat in baie par la Resistance ,ci mai bine SA SE INTOARCA IN TEREN ,PENTRU CA AU SANSE REALE SA-I BATA PE NEMTI !!! Fireste,toti prizonierii aliati aproba cu incredere ,iar pana la urma si Stallone e induplecat,asa ca revin in teren ,unde Pele marca si el o foarfeca si se pare ca in IN ULTIMUL MINUT CASTIGA!! (io am numarat golurile, a fost de fapt egalitate ,dar printr-un blat cinematografic au castigat Aliatii datorita unui gol imaginar ,care a venit de niciunde)
Drept pentru care soldatilor nemti li se iau din mana pustile fara un singur foc,
se rup zagazurile fricii si se sar zaplazurile ,publicul inunda terenul intr-o eruptie liberatoare de energie ,ascund prizonierii aliati si forteaza usile spre libertate,pace,prosperitate. Jos nazismul,jos dictatura.
