Originally Posted by nume:
Acest nAP e sclavu' lu' serj.
|
:lol: :lol: :lol:
buon, sa revin la "culturile" noastre....
Daca filmul e un debut, se vede. Helmis a incercat sa spuna prea multe dintr-o data, si nu numai ca i s-a incurcat limba-n gura, facandu-se neinteles, dar a si zgariat publicul la perceptie. Bagand prea multe condimente, a iesit o tocanitza bunutza la degustare, dar grea la inghitire si cu riscuri de sparcaire.
Un film curajos una peste alta. Surprinde elemente ale satului romanesc: femeia "muncita" de barbat, betivul care nu iarta nici un parau, fetele bune care fug de capalit in UE la cules de ce o fi (capsuni, portocale sau mue), carciuma-loc-de-dezbatere-politica (azi cu jocuri electronice, desigur), discobalul, tractoristul etc. Nu lipseste dezbaterea pe tema directiilor si influentelor societatii romanesti de dupa '89. Pe de o pare UE, pe de alta parte America.
Scenele neverosimile sunt, cred eu, doar o incercare de a mai iesi din tipar. Ganditi-va la ce a facut Fatih Akin in
Im Juli. Filmul nu prea are treaba cu logica, dar Akin s-a folosit de niste situatii neverosimile, dar haioase, pentru a sustine o poveste de dragoste. A iesit un road-movie distractiv...si premiat. Pastram proportiile, desigur,
Italiencele fiind din toate punctele de vedere mult sub filmul amintit.
Filmul este pe alocuri penibil, pe alocuri genial, pe alocuri romanesc, pe alocuri americanesc (sau pro-tv-ist daca tot s-a zis). Este ceva, care, de fapt, nu este. Pentru public nu este important (se putea foarte bine si fara el), dar pentru Helmis si aia de au bagat banu' a fost...cam treaba lor ce-au vrut sa faca. Not my thing.
Mara & Ana au jucat fain. Mara a fost tare in scena corectiei aplicate viitorului primar Giovanni si in cea in care spune ca au Sida. Ana, la final, in scena cu monologul cu iz de poezie de la gradinitza.