Spielberg e un maestru al spectaculosului, al aventurii, al cliseelor de care se foloseste foarte bine cand manipuleaza spatiul povestii...a facut-o de atatea ori, a facut-o si in Terminalul...si pe alocuri ne-a terminat
ce avem aici? se pleaca de la un fapt real (patania unui refugiat iranian care ramane blocat in aeroportul din Paris ajungand pana la urma sa traiasca acolo...cica si azi ar face-o), se infloreste povestea, se condimenteaza cu americanisme, se mai adauga niste cheese si se ia banu' :lol:
Mai avem asa: un Tom Hanks care incet, incet devine un erou, eroul tuturor, un Forrest Gump. La Hollywood, mai mereu e vorba de acelasi principiu: din mic, prost si inacceptabil, te faci BIG, capabil, acceptabil, erou...Mai avem paranoia legata de spioni, teroristi...Mai avem clasicele: femeia care asteapta barbatul viselor, dar care pare sa nu mai vina si "toti barbatii sunt la fel"...Iar partea finala e cireasa de pe branza :sick: : eroul nu ar mai fi erou daca nu ar renunta la ceva personal in favoarea altcuiva. E vorba, printre altii, de indianul, care la randul sau devine un mic erou permitandu-i lui Viktor sa calce si el in NY, "sa lupte cu ei, sa nu fie las"...avem de fapt imaginea eroului american pe care Hollywood-ul ne-o tot baga pe gat
alte balarii: rolul lui Tucci e asa de rau (tras de par) pentru a mai da tensiune filmului; prea repede invata Hanks engleza (prolific rau); in limbile slave, Dracula, din cate stiu eu, se pronunta Dracula, nu Draculia, ca la americani; croisantul a fost inventat in Ungaria, la Budapesta...pun pariu ca stiau asta si mai stiau ca Budapesta e capitala Romaniei, hence the expression...(ignorantii pulii)...si de cand maghiara se scrie in chirilice?
filmul e "caprafrankian"? bullshit...lipseste la greu latura umana, ceea in filmul lui Capra abunda...acolo, desi filmul e fantastic, situatiile sunt plasate intr-un spatiu real, uman, in The Terminal, situatiile sunt plasate intr-un context fortat, improbabil, implauzibil, ceea ce lasa o urma de falsitate si face personajele mai putin credibile
dar ce zice tabara adversa? Unul din producatori recunoaste ca au vrut sa arate cum e viata in aeroport, acest "microcosms of society", unde se intalnesc atatia oameni, sa vada cum e daca nu ai sta blocat acolo cateva ore, ci cateva zile, sa creeze impresia ca, in acel loc, Viktor intalneste America insasi, desi are de-a face cu o mana de oameni intr-un spatiu restrans...bine tata, dar pentru asta trebuia sa urmariti firul povestii refugiatului iranian care ramane fara acte, nu sa ne aburiti cu basinile voastre hollywood-iene...
Trebuie felicitati pentru ca au facut din cacaturi o poveste valabila pentru marele ecran? Nu cred. S-au dat deja destui bani pe bilete pentru asta...s-au dat de s-au facut vreo 80 de mil de parai la incasari...de ajuns.