View Single Post
Old 12 May 2005, 17:12   #2236
Serghei
Guru
 
Serghei
 
Join Date: Nov 2003
Location: Cotton Club
Posts: 623
Originally Posted by keyzer soze:
deci, pentru a-mi manifesta public apetitul pentru sex si cinema, tre sa fac o laba in fata unui poster cu monica belucci ??

Nu neaparat.Nu e o discutie despre apetitul pt. sex si manifestarile publice ci despre urmatoarele:
Daca analizezi semiotic scena ai sa vezi ca nu e vorba de un omagiu adus cinematografului prin faptul ca gestul se desfasoara in fata unui poster ci despre faptul ca fanteziile sexuale ale individului sunt conditionate de un etalon preluat din cinema.
...si daca observi ca acest gest nu e facut cu gandul la colega de scoala ci la posterul Marlenei Dietrich ai sa-ti dai seama ca se vrea o discutie despre efectele sociale si psihologice ale cinematografului asupra individului.De trecerea de la formele de imitatie cele mai simple(a imita coafurile vedetelor,a cumpara aceleasi haine etc.) la cele patologice(imitari de comportament,imitarea vocii etc.) si in cazul de fata la corelatia dintre fantezia sexuala si manipularea impusa de cinematograf.E apogeul demostratiei lui Bertolucci ca realitatea alternativa a cinematografului prelungeste realitatea cotidiana dar in acelasi timp o si anuleaza(intr-o oarecare masura) tocmai prin perfectiunea perspectivei oferite.
...si daca esti atent la geometria gestului ai sa observi o mistificare a unui act religios si implicit faptul ca zeii vechi au fost inlocuiti cu altii noi,care prin insasi natura lor sunt carnali.
...si daca mai citesti ceva despre dictatura&mitul vedetelor(si in special a divelor) in anii 1910-1930,sau macar citesti eseurile lui Daney sau chiar Amengual pe tema asta,daca mai stii cate ceva despre Asta Nielsen,Lydia Borelli,Francesca Bertini,Bette Davis,Ava Gardner,Greta Garbo,Marlene Dietrich sau ai vazut Sunset Boulevard ai sa descoperi ca posterul ala e o contragere a unei politici primordiale de promovare a filmului in anii amintiti.Forma de promovare care a influentat insasi forma cinematografului de la sistemele de lumini a lui Griffith din 1912 pana la inventia prim planului.Obiectul in discutie decreta prezenta unei noi mitologii,aceea a cinematografului.
Serghei is offline   sendpm.gif