View Single Post
Old 26 Apr 2005, 10:38   #2040
notorious
NBK
 
notorious
 
Join Date: Sep 2003
Location: The Selznick Studio
Posts: 1,971
la mine, un maraton hitchcock.

lifeboat - ceea ce mi s-a parut interesant la 'lifeboat', singurul lucru, de fapt, dar extrem de important - ca totul este povestit / filmat intr-un singur plan. o exersare de stil a lui hitchcock pt viitorul 'rope'. desi hitchcock (ma tot jenez sa mai zic hitch, de cand cu tuciuriul ala antipatic cu urechi de ET) isi respecta metodele, de autocrat 'notorious', pt crearea suspansului. de exemplu, in momentul in care supravietuitorii hotarasc sa-l arunce peste bord pe nazistul care a scufundat vasul inainte de izbucnirea furtunii, cadrele devin din ce in ce mai stranse, culminand cu niste prim-planuri scurte. intr-adevar, foarte inventiv filmat. apropo, planul detaliu de debut, cu obiectele ce plutesc in deriva dupa naufragiu este gorgeouse, pe langa faptul ca abunda in umor negru (poti gasi o mare diversitate de lucruri, de la manusi de piele pana la carti de joc). iar aparitia ziaristei, connie porter, in blanuri, machiata si cu manusele, este absolut memorabila. insa comentariile despre rautatea/ bunatatea oamenilor sunt cam de prisos...

8/10

suspicion - care incepe ca un romance plin de umor, cu un cary grant parca desprins din niste screwball comedies precum 'arsenic and old lace' sau 'bringing up baby' si cu o joan fontaine adorabila, care in cele din urma se transforma intr-un mystery bine dirijat, cu un picior pe teritoriul melodramei, evoluand in stil 'rebecca'. nu am sesizat prea bine cand anume povestea incepe sa fie spusa din perspectiva eroinei (deci, one point for alfred, huh ? )... cred ca din momentul in care fontaine descopera ca grant a fost concediat si a delapidat o suma de bani din contul firmei la care lucra. da, cred ca de-acolo totul ne este povestit din POV-ul eroinei si perspectiva se intuneca. pacat ca este atat de neglijat supansul, insa: scena cea mai 'intensa', cea in care fontaine este pe cale de a fi otravita (?) este pontentata de contrastul dintre paharul cu lapte, de un alb intens si obscurul camerei... (deh, hitch se pare ca avea ceva cu pharul acela cu lapte, incat l-a 'transferat' si in 'notorious' si in 'spellbound' in scopuri similare ).

7.5/10

astazi, 'dial m for murder'.
__________________
"That's one thing about intellectuals: they've proved you can be brilliant and have no idea what's going on."
(Woody Allen)
notorious is offline   sendpm.gif