am facut si eu mare greseala sa ma duc la Orient Express....si eu am fost intrigata de numarul mare de spectatori pe care i-am gasit in sala (si era luni, nu in ziua premierei)...
mie filmul chiar mi se pare didactic...daca vreti sa vedeti ce inseamna regie proasta, sau scenariu prost sau actori superficiali, mergeti la film si vedeti toate aceste lucruri...3 in 1!
filmul pare cu, de si despre Sergiu Nicolaescu, pe care avem placerea de al urmari 80% din film (incercarea de a-l avea si pe Bittman personaj principal esueaza lamentabil)...daca cineva se gandea ca poate a venit momentul ca Sergiulica sa se opreasca si sa nu mai faca filme, Orient Express nu face altceva decat sa confirme acest lucru...scenariul pe care s-a uncapatanat sa-l scrie tot el este plin de replcii fie prea seci fie mult prea false (nu e credibil absolut nici un personaj)...nu pricep de ce din moment ce oricum vedem o multime de cadre destinate peisajelor, mai trebuie sa mai vina si cate un personaj care sa mi le descrie cu replici de genul: "A nins", "E soare", "Ploua"... sa zicem ca inteleg in momentul in care personajele ne descriu lucruri pe care nu le vedem (mama Anei spune despre rochia acesteia de mireasa ca este foarte frumoasa...rochia totusi nu se vede decat de la distanta intr-un alt cadru), desi si asta mi se pare usor aiurea...
mare problema pe care eu o am cu scenariul insa, este faptul ca nu prea pricep exact ce se intampla in film...de ce o paraseste Andrei pe Ioana Moldovan in acea emotionanta scena de la gara?(de ce nu-l paraseste ea pe el inainte pt ca fusese magar), care este rolul incercarii de a o transforma de croitoareasa intr-o doamna? ce inseaman mai exact faptul ca el isi vede propriul mormant? si intrebari ar mai fi, dar nu cred ca e cazul sa ne chinuim sa raspundem la ele....
costumele si decorurile si caii mi se par singurele lucruri care sa merite banii pe care i-a cheltuit...
__________________
"Nobody puts Baby in the corner"
|