pt leonard:
'aceleasi festivaluri care au premiat pulp fiction-ul' - adica cannes?
pai, la cannes kill bill 2 a fost
in afara competitiei!?
si-apoi, toate chestiile astea (palmes, oscaruri), chiar credeti ca spun atit de mult(e) despre valoarea unui film?...
cred ca trebuie depasita - si la noi, dar si afara - faza in care cinematograful este pus in leg. mai tot timpul cu literatura: asta a fost valabil pina spre anii '30-'40...
daca un film este ca o nuvela (nu un roman!), asta nu e un motiv sa raminem blocati in ac., hm, 'paradigma'.
mai ales ca romanul american (si nu numai!) contemporan - vezi delillo, franzen s.cl - priveste el insusi spre cinema , insusindu-si dif. tehnici: caz fara precedent in istoria literaturii!!
revenind la gorzo, poate nu este intimplator ca filmele care i-au placut cel mai mult lately (mystic river, lord of the rings, the quiet american...) sint ecranizari...
nu vreau sa 'demolez' strinsa & stravechea leg. cinema-literatura, nici s-o bagatelizez (in fond, kill bill 2 este
si un film f. literar - in orice caz, cu o anumita 'sensibilitate literara'

); dar nici nu trebuie - cum spuneam - sa raminem blocati in ea.