Veteran
Join Date: Mar 2004
Posts: 208
|
Cinematograful acvatic
Cinematograful Acvatic
cine-roman valurit
Ovidiu Bufnila
Bobina 1
Toatã vara am hoinãrit de-a lungul ºi de-a latul oceanului virtual cablandu-mã la cinematografele ambulante ºi vânzând romane science fiction ieftine în pieþele din Has Masan, Gabelo, Tando, Jaw Kadab, Kantom Pingall, Guasalaa, Pano Gabal, Batoa Butuba, Qintatocoatl, Hazean, Masam La, Wetobanian, Kokusai, Kankaro, Cretona, Gavaonia Gao, Adavilla Villada, Quadaoda, ºi Qualimbo ºi am aºteptat ploaia plin de nerãbdare. Speram cã piraþii ploii îmi vor aduce vreo veste despre regizorul Pitoºkin, nebunul de Pitoºkin care se pregãtea desigur sã-mi joace vreo festã, ceva.
Se zvonise cã vine Meduza Cinematografica, nebuna de dincolo de orizontul nostru vizibil, ºi cã avea de gând sã ne facã felul. Era ascunsã în norii trandafirii care pluteau încã de la începutul vremurilor în corpul universului digital ºi care proiectau uriaºul ecran pe care se defãºura întreg universul plin de universuri.
Din când în când Meduza Cinematografica stingea câte o stea, rupea câte un film, închidea câte o casã de filme metafizicã. Din când în când schimba instrucþiunile narative ale lumilor digitale pe care le bântuia. Spãla zone întinse din universul digital ºi apoi dispãrea grãbitã într-un degetar de materie sau în pliurile bine încreþite ale furtunilor digitale sau în imaginarul fiinþelor fabuloase sau într-un vârtej marin sau într-o cronicã de film animatã de celule organice crescute de Inanimaþii din GoaKalor.
În aºteptarea Meduzei Cinematografice, navigând pe marea înspumatã din inima sudicelor, metamorfozat de ºamanii din Gamboa, m-au bântuit niºte gânduri despre Bunuel, despre Coppola, Pintilie, Eisentein, Vladowski, Kurosawva, Gibson, Angelina, ah, Angelinaaaaaa. Regizorul Pitoºkin se lãudase tot mereu cã într-o bunã zi va pune la cale un memorabil numãr de magie, un film de zile mari. Dar minþise! Am bãnuit cã ar putea fi vorba de o încercare de manipulare ordinarã, de prost gust, ceva în genul acþiunilor vulgare puse la cale de serviciile secrete ale nordicelor. Lui Pitoºkin îi plãceau la nebunie astfel de înscenãri. Se dãdea în vânt dupã fantome ºi castele lugubre. Colecþiona amulete care aveau, chipurile, puteri miraculoase. Se lãsase crestat cu un cuþit de un preot tungu. Era convins cã are un spirit malefic într-un clondir furat din Bablon. Juca în filme de duzinã care se vindeau pe te mirice în Konka, Petrovosirbirsk, Gentoa, oraºul cinematografelor de lux.
Imbolbina, diva din vestitul film “Moarte pe Nil”, mi-a povestit cândva ceva despre acest regizor Pitoºkin care pusese pe jar academiile de film desuete ºi conservatoare din Cretona, Gavaonia Gao, Adavilla Villada, Quadaoda, Qualimbo, Gutumbe, Kamelar, Ositias, Gazaala, Quamtomatar, Mitombe, Bel Cantor, Zagadar, Ehurean, Beauburg, Badobadorabad, Lamboda, Gavaonia Gao, Kumbali, Nulome, Gugumbe, Kalamatahar, Kumbra Kumbrali, Gontaro, Paragas, Boble, Saon, Ghema, Bomblas, Zaraban, Prudella Qonto, Kankaro ºi Watanga. Imbolbina a ºtiut întotdeauna cã încercãrile mamei acvatice de a anunþa evenimentele viitoare erau înlesnite de structura intimã a universului digital.
Imbolbina s-a gândit la mama acvaticã plinã de duioºie.
(continuare in postul care vine)
|