cinema la noi acasa
la 14 ani dupa ce se poate spune ca s-a dat liber la filme, ca putem vedea productii occidentale, hollywoodiene, ca avem vis american pe paine cu floricele ...
stiti cati oameni fac marketing de film ? uitati-va la o mana si numarati degetele. stiti cati dintre ei au invatat altfel decat singuri sa faca asta ? probabil 1 sau 2.
de putina vreme am putut afla asta... explicatia generala care mi s-a dat pana acum este una banala si care nu ma multumeste: nu au fost si nu sunt bani pentru asa ceva. Distribuitorii de filme isi planifica cheltuielile la sange, si nu pot face cheltuieli de marketing mai mari de 5-10% din totalul incasarilor unui titlu. Cele mai tari filme vin in numai 4 exemplare (printuri) si 5 % din incasari nu inseamna mult. Iti ajung banii doar de afise si hai sa zicem si niste reclame pe Cinemagia. In ultima vreme, am vazut si bani bagati in clipuri video si spoturi radio. Dar asta e numai pentru titluri de Stapanul Inelelor, unde strategia de marketing este una globala si vine cu ordin de sus de la producatori. Ce sa mai zic de cercetari, de sondaje ? De unde ?
Lucrurile se schimba, dar foarte incet, pentru ca totul duce la bani. si nu sunt bani pentru ca nu sunt spectatori, pentru ca nu sunt cinematografe, si ca o bomboana pe coliva, pentru ca e piraterie.
De aceea, din tot ce e posibil ca strategie de marketing pe film in Romania acum se aplica numai ce costa putin si poate fi produs local. Obiectele promotionale nu se pot face la noi decat scump si prost. Iar importate... cu taxe vamale cu tot... ajunge sa dai o atentie la cativa ziaristi si oficiali.
In cateva zile se deschid plicurile la licitatia pentru cinematografele de stat, sunt peste 25 de investitori care abia asteapta. Eu zic ca atunci e o sansa de a se schimba ceva in industria asta. Nu numai ca se vor schimba proprietarii, dar vor sosi si ideile noi de promovare.
__________________
To fulfill u have to feel full
|