e vorba de un alt mod de a gindi cinema-ul; faptul ca s-au facut 'filme cu duiumul pe afara' in stilul 'marfa&banii' (presupun ca te referi la dogma 95, da trebuie sa stii ca n-au fost kiar asa de multe!) nu exclude valoarea - sau lipsa ei - in cazul altora care merg pe aceeasi formula: lucrul este valabil pt ORICARE directie cinematografica! e vorba de a renunta la (multe din) artificiile cu care ne-am obisnuit pt a reveni la esenta si la simplitate; poate ca 'bitiiala' camerei poate irita, dar ea tine de un minimalism asumat si de o incercare de a iesi din tipare - cu riscul de a gasi altele (este inevitabil!)...
ne place sau nu, 'marfa...' ramine filmul romanesc cel mai trendy, cel mai 'pe faza' cu ce se face acum afara - chit ca dogma a capotat lamentabil, exista lucruri aduse de ea (si care nici macar nu sint 100% noi: vezi 'nouvelle vague', vezi neorealismul etc - cu care are unele lucruri in comun) care ramin valabile; depinde de fiecare regizor sa faca un film bun pornind de la citeva din 'poruncile' sale...
|