Cinemagia Forum

Cinemagia Forum (https://www.cinemagia.ro/forum/index.php)
-   Acum pe ecrane (https://www.cinemagia.ro/forum/forumdisplay.php?f=228)
-   -   broken flowers (https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=87916)

karamazov 26 Feb 2006 11:48

broken flowers
 
ok, am vazut broken flowers
si mi-a placut - simplu - curat - discret - linistit

vreau doar sa deschid subiectul

Cinemania 26 Feb 2006 13:08

incearca la Iconoclast in topicul "Jim Jarmusch - The Way of the f*** Samurai Jack"..baga mare acolo

cherryblossom 26 Feb 2006 16:26

pai de ce, e acum pe ecrane!
si mie mi-a foarte placut.. tipul ala Bill Murray e fantastic, chiar daca aici are cam acelasi tip de rol ca in Lost in translation (deci se cam repeta).

Leonard 26 Feb 2006 19:10

Originally Posted by cherryblossom:

, chiar daca aici are cam acelasi tip de rol ca in Lost in translation (deci se cam repeta).

aici faci tu niºte legãturi de mã doare capul. LiT e un mare kkt plictisitor ºi sec, BF e minunat. Bill Murray la cel mai bun rol al sãu.
totul e perfect la Broken Flowers, decît cã îmi doream sã fie mai lung. m-aº mai fi uitat la încã cel puþin 3 ore de vizite la foste iubite. e fascinant. genialã ideea sã-þi revezi trecutul în acest fel. proabil cã nu puteau mai multe iubite dacã copilul avea vîrsta specificatã în scrisoare, dar puteau gãsi alt pretext (sau sã nu precizeze vîrsta copilului ºi atunci le-ar fi luat pe toate la rînd). s-a terminat imediat de parcã ar fi fost un scurtmetraj :(

Cinemania 26 Feb 2006 19:43

Originally Posted by Leonard:

Originally Posted by cherryblossom:

, chiar daca aici are cam acelasi tip de rol ca in Lost in translation (deci se cam repeta).

aici faci tu niºte legãturi de mã doare capul. LiT e un mare kkt plictisitor ºi sec, BF e minunat. Bill Murray la cel mai bun rol al sãu.
totul e perfect la Broken Flowers, decît cã îmi doream sã fie mai lung. m-aº mai fi uitat la încã cel puþin 3 ore de vizite la foste iubite. e fascinant. genialã ideea sã-þi revezi trecutul în acest fel. proabil cã nu puteau mai multe iubite dacã copilul avea vîrsta specificatã în scrisoare, dar puteau gãsi alt pretext (sau sã nu precizeze vîrsta copilului ºi atunci le-ar fi luat pe toate la rînd). s-a terminat imediat de parcã ar fi fost un scurtmetraj :(


probabil cherry se refera la blazarea personajului..daca da, cam are dreptate..totusi in broken flowers avem de-a face cu un Bill mult mai activ decat in LiT, si mult mai placut...intr-adevar, e cel mai bun rol al sau

Alex Leo Serban 26 Feb 2006 20:02

Originally Posted by Leonard:

Originally Posted by cherryblossom:

, chiar daca aici are cam acelasi tip de rol ca in Lost in translation (deci se cam repeta).

aici faci tu niºte legãturi de mã doare capul. LiT e un mare kkt plictisitor ºi sec, BF e minunat. Bill Murray la cel mai bun rol al sãu.
totul e perfect la Broken Flowers, decît cã îmi doream sã fie mai lung. m-aº mai fi uitat la încã cel puþin 3 ore de vizite la foste iubite. e fascinant. genialã ideea sã-þi revezi trecutul în acest fel. proabil cã nu puteau mai multe iubite dacã copilul avea vîrsta specificatã în scrisoare, dar puteau gãsi alt pretext (sau sã nu precizeze vîrsta copilului ºi atunci le-ar fi luat pe toate la rînd). s-a terminat imediat de parcã ar fi fost un scurtmetraj :(


nu impartasesc entuziasmul: 'b.f."mi se pare cel mai mainstream film al lui jj. i mean, it's got its moments, sure, but nothing to go crazy about. gagicile sint toate super (tilda swinton e kiar bestiala!), dar murray mi s-a parut prea 'reincalzit' dupa 'l.i.t.'...

Leonard 26 Feb 2006 20:36

înainte de a mã lansa aiurea în niºte discuþii în contradictorii, aº vrea sã-mi zici ce înþelegi prin 'mainstream' ºi prin 'reîncãlzit'.

cherryblossom 26 Feb 2006 21:33

Perfect de acord cu ALS, si eu zic ca e cel mai 'comercial'/ mainstream al lui Jarmusch, dar asta nu inseamna ca nu-mi place... macar de-ar fi toate filmele mainstream asa, nu ar mai cadea nimeni pe spate la de-alde 'Brokeback Mountain' :D.. sa zicem ca si vizual, 'Broken Flowers' e mult mai colorat, tipele sint glamy etc .. si da, Mr. Murray e mai activ aici, dar la fel de blazat, cred ca e by default blazat oricum :)
dar ce se intimpla cu regizorii astia, au trecut toti spre filme mai comerciale? Cronenberg cu 'A history of..', W. Allen cu 'Match Point', cazul aici de fata... sau asta e evolutia normala?

Alex Leo Serban 27 Feb 2006 11:18

Originally Posted by cherryblossom:

macar de-ar fi toate filmele mainstream asa, nu ar mai cadea nimeni pe spate la de-alde 'Brokeback Mountain' :D.. dar ce se intimpla cu regizorii astia, au trecut toti spre filme mai comerciale? Cronenberg cu 'A history of..', W. Allen cu 'Match Point', cazul aici de fata... sau asta e evolutia normala?


1. baby, you've got an obsession :lol:
2. da, a fost un trend anu trecut: la cannes cel putin, cu citeva exceptii (vezi fratii dardenne), they've all gone mainstream... dar 'match point' nu mi se pare mai mainstream decit alte woody-uri! i mean, 'small time crooks' is pretty mainstream (& very good!) & so is 'hollywood ending' (& it ain't :hmm: ), so...

RinTinTin 27 Feb 2006 11:51

Nu mi s-a parut deloc comercial Broken Flowers, decat in masura in care orice film trebuie sa se vanda, ca si orice carte.. Asta e lumea secolului XXI, si filmul o ilustreaza cu brio:)
N-am vazut nici un film prost de Jarmusch, toate sunt beton. In my humble opinion.

cherryblossom 27 Feb 2006 13:30

@ALS: say wha??? i've got more than one.. :P
@RinTinTin: ziceam mai comercial fata de filmele lui anterioare, nu fata de alte filme care sint acum pe piata.. in rest, perfect de acord cu tine, toate filmele lui J. sint marfa (cred, ca nu le-am vazut chiar pe toate).

qwerty 06 Mar 2006 09:57

Mi-e nu mi-a placut finalul iar filmul a fost foarte plictisitor in unele momente chiar daca a tinut asa de putin.Bill Murray e si el foarte plictisit insa face un rol foarte bun.Vizita la foste iubite a iesit bine insa finalul e prost si strica foarte mult farmecul filmului.Ar fi fost un film excelent daca se gandeau la alt final.

notorious 06 Mar 2006 10:25

super tare 'broken flowers', fascinant cap-coada, de la cadrele din debut, cu insistenta aceea obsedanta pe scrisoarea roz care trece prin toate etapele trierii la posta, la muzica ireprosabila, rolurile feminine brici (TOATE, sharon stone, tilda swinton, desi preferata mea ramane jessica lange, in rolul 'mediumului' de animale !) si touchul jim jarmush (fade out-urile fascinante dintre secvente, unghiurile de filmare, referinte cinematografice, umor negru subtil). parca, totusi, murray face un rol mai degraba ciudat decat 'reusit'. nu stiu, murray in calitate de casanova ? :(

Cinemania 06 Mar 2006 12:01

Originally Posted by notorious:

preferata mea ramane jessica lange, in rolul 'mediumului' de animale !(


she was hot, wasn't she?

Cinemania 06 Mar 2006 12:19

Originally Posted by notorious:

nu stiu, murray in calitate de casanova ? :(


Casanova e folosit - cred eu - intr-un sens ironic..totusi nu poate fi considerat un Casanova pentru o mana de fomei, chiar foarte putine pentru un Casanova verite, nu?

este nice cum reuseste Jarmusch sa scoata in evidenta trasaturile personajului principal prin prisma reactiilor avute de fostele iubite cand acesta le intalneste...de fapt, mie mi-a sarit in ochi mai mult o nehotarare dusa pana la nepasare din partea lui Don Johnston (nume iarasi ales cu cap de Jim) in relatiile cu fostele fapt care l-a adus in pragul singuratatii si pe alocuri al disperarii...cred ca aici a venit Jarmusch sa puncteze cu asa zisa latura de Casanova a lui Don...el nu a fost un cuceritor, ci mai mult cineva care si-a determinat toate iubitele sa-l paraseasca...desi le-a lasat pe toate sa plece lui a ajuns sa-i pese la un moment dat, ceea ce nu i-ar sta in fire unui Casanova

notorious 06 Mar 2006 21:00

mda... si sa nu uitam nici de ironia scenei in care don johnston se uita la o ecranizare dupa 'don juan'. :)

neanae 06 Mar 2006 22:00

parti bune: in primul rand prestatia lui bill murray, apoi faptul ca jarmusch nu alege rezolvarea usoara si nu insista prea mult pe latura tehnica/prozaica a cautarii, adica nu transforma filmul in detective story. mi-a placut sfarsitul - chiar am rasuflat usurat, fiindca ma asteptam ca tipul ala sa fie fiul pierdut si sa vad un alt final de rahat a la hollywood. :)

parti proaste: aluziile un pic prea stravezii la don juan, vecinul enervant (de ce il suporta don si cum a ajuns sa locuiasca intr-un cartier de bogati?), personajele feminine sunt cam unidimensionale (the bitch, the self-repressed career woman, the new-age crackpot etc)

overall: nu chiar stralucit, dar agreabil si cu mult peste mainstream.

gionloc 09 Mar 2006 11:41

Originally Posted by neanae:

parti proaste: aluziile un pic prea stravezii la don juan, vecinul enervant (de ce il suporta don si cum a ajuns sa locuiasca intr-un cartier de bogati?), personajele feminine sunt cam unidimensionale (the bitch, the self-repressed career woman, the new-age crackpot etc)


partile proaste, dimensionate corect devin parti bune (cel putin).

in cinematografie, citarile astea aparent grosolane, sublinierile evidente - de tipul fetei lui Sharon Stone - trimitere la LOLITA, prin nume, atitudine, acadea, privirea imaginilor din casanova si alaturarea semnificantului respectiv de personajul din film, numele personajului si comicul de situatie ce reiese din neuzirea unei litere si privirea pe care o primeste, ca si cum ar fi actorul Don Johnson, meseria uniea dintre gagici - medium pentru animale.. is toate caracteristici ale postmodernului filmic. reluari, preluari, citate, trimiteri, subminari, ironie...

neanae 09 Mar 2006 19:12

de acord, chestiile cu pricina pot fi interpretate in cheie postmodernista, dar folosind logica asta orice pastisa poate fi considerata parodie subtila si orice film, oricat de slab, poate beneficia de scuza ca regizorul, asemenea lui monsieur jourdain, facea postmodernism fara sa stie...

joaca cu stereotipurile e foarte agreabila uneori (fratii coen se pricepeau foarte bine la trebusoara asta, in zilele lor bune), dar putina subtilitate nu strica - iar subtilitatea cam lipseste din scenele de care ma plangeam eu mai deunazi.

gionloc 24 Mar 2006 22:42

Originally Posted by neanae:

de acord, chestiile cu pricina pot fi interpretate in cheie postmodernista, dar folosind logica asta orice pastisa poate fi considerata parodie subtila si orice film, oricat de slab, poate beneficia de scuza ca regizorul, asemenea lui monsieur jourdain, facea postmodernism fara sa stie...

joaca cu stereotipurile e foarte agreabila uneori (fratii coen se pricepeau foarte bine la trebusoara asta, in zilele lor bune), dar putina subtilitate nu strica - iar subtilitatea cam lipseste din scenele de care ma plangeam eu mai deunazi.


raspund si eu dupa milioane de ani, dar lipsa mea o vreme... (e motivata :P)

smecheria e ca Jarmush chiar stie ce e postmodernismul si ce imita, subminand genul si criticand socialul in pelicula... si eu ma gandeam la ceea ce afirmi in partea a doua a postului tau.. de aceea imi spuneam ca filmul e mai degraba post-postmodernist ( :lol: ) fiindca deja subliniaza grosolan citarile postmoderne... totusi, face o incursiune coplesitoare in social... gandeste-te la fosta lui iubita care era acum comunicator cu animalele. o evident atrimitere la obiceiul de a merge la ppsihiatru,....numai ca acum nu mai e vorba de terapie umana, ci de socializare cu animalul, unde tanti nu e specialista, ci e mai mult, e super-sub-specializata. adica comunicatorul cu animalele e o subspecializare - dupa cum si ea spune in film :lol: - nu citeste gandurile, nu e medium, ea e comunicator, doar asculta ceea ce animalele ii trasmit, fara sa le poata citi in ceea ce gandesc cu adevarat... si are si doctorat in asta :))
unalt aspect deosebit e plasarea elementelor roz in pelicula.. de la mici banderole, la rezervoare, de la carti de vizita la numarul masinii volkswagen care terce, precum in finalul lui BlowUp, prin cadrul din finalul lui BF...


All times are GMT +2. The time now is 23:22.

Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.