Cinemagia Forum

Cinemagia Forum (https://www.cinemagia.ro/forum/index.php)
-   Cinematografia romaneasca (https://www.cinemagia.ro/forum/forumdisplay.php?f=229)
-   -   Rationament (https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=83106)

Bubu 02 Sep 2003 13:22

Rationament
 
Ia urmariti rationamentul de mai jos:

1. Esti regizor sau/si scenarist. Faci un film cu un buget oarecare.

2. Doresti sa iti amortizezi bugetul, ba chiar sa castigi peste.

INTREBARE:

Cu ce ma convingi sa bag mana in buzunar si sa cumpar un bilet? Care sunt argumentele tale?

Semaca 02 Sep 2003 14:20

That's entertainment!!

Adicatelea, asta tre' sa le oferi celor multi, daca vrei sa-ti amortizezi banii.

Asta inseamna, o poveste bine scrisa, care sa contina urmatoarele:

1. Adrenalina: o urmarire - doua, o bataie - doua.
2. Neaparat ceva sex, ca instinctul de reproducere e cel mai tare.
3. Replici spumoase cat incape, sa rada poporul.
4. Neaparat happy-end, ca sa nu ies suparat din sala.

Asta, daca vreau sa-mi scot banii.

Daca vreau sa atrag o anume parte a publicului, am sa incerc sa fac ceva care sa dea omului de gandit, introducand ceva mister de buna calitate, chestii interpretabile, eventual un final deschis, ca spectatorul sa incerce sa gasesca spilul si la o luna dupa ce l-a vazut sa se gandeasca inca la el si sa-i vina idei noi. De obicei asta se realizeaza in dauna elementelor de mai sus si a incasarilor, existand riscul - mare - al unei caderi de box-office.

Cred ca exista si exceptii, cunoscute de majoritatea celor de aici, care confirma regula.

Off-topic: Bubu, bine ai revenit. Aveai tu niste desene dragute, ai reusit ceva cu ele?

Bubu 03 Sep 2003 09:55

Semaca, imi cer scuze, dar cred ca faci o confuzie. A oferi publicului exact ce doreste si a face abstractie de public de de amorul artei, a regizorului creator din turnul de fildes sunt doar extremele problemei.

Originally Posted by Semaca:

. Adrenalina: o urmarire - doua, o bataie - doua.
2. Neaparat ceva sex, ca instinctul de reproducere e cel mai tare.
3. Replici spumoase cat incape, sa rada poporul.
4. Neaparat happy-end, ca sa nu ies suparat din sala.


Ingredientele enumerate de tine se gasesc si in Arizona Dream. E vorba de un kitsch cinematografic? Avem replici spumoase, avem sex (oho, sunt ceva scene!), avem si putin caft. Si un pic de happy-end.

Avem insa multa imaginatie. Prefer o poveste stupida cu tone de efecte speciale unui scenariu anost.

Semaca, nu inteleg ce vrei sa spui. Daca un film nu este vizionat atunci se mai poate numi film? Asa ti-l faci cu o camera video si il vizionezi cand ai tu chef. Filmul se face ca sa fie vizionat de un public, nu ca sa prinda mucegai. Si ca sa ai public e necesar sa-l cointeresezi. Asta am intrebat: cum atragi publicul? Ok, exista si formule kitsch, dar nu la asta ma refeream. Oare sa-i dam inainte cu agronomi, cu defavorizati, hadicapati, noroaie, ploi, gunoaie, prostituate? Pai ce nevoie mai ai sa vezi un film, cand le poti vedea pe toate live?

P.S. La desene inca lucrez. Dar e un proiect mult prea indepartat. Pana atunci ma ocup de urgenete :)

ricutza 06 Sep 2003 22:43

eu cred ca un regizor, indiferent de ce film face, ar trebui sa-si pastreze niste bani din buget, si pentru promovarea filmului...dar o promovare cum trebuie! reclame la tv, trailere in cinematografe, un afis marfa...concursuri cu invitatii drept premii, materiale promotionale...stiu ca lucrurile astea costa enorm...nu cred insa, ca e mai bine sa faci un film bun de care sa nu stie nimeni...in plus, cred ca publicul se poate castiga si daca i se demonstreaza ca si aici se pot face lucrurile profesionist...iar un film profesionist cred ca presupune si o promovare pe masura...

regedit 09 Sep 2003 13:33

Re: Rationament
 
Originally Posted by Bubu:

Ia urmariti rationamentul de mai jos:

1. Esti regizor sau/si scenarist. Faci un film cu un buget oarecare.

2. Doresti sa iti amortizezi bugetul, ba chiar sa castigi peste.

INTREBARE:

Cu ce ma convingi sa bag mana in buzunar si sa cumpar un bilet? Care sunt argumentele tale?


eventual ca maericanii ... cu publicitate inteligenta ... sau subliminala (cum doriti) :)

mamamia 25 Sep 2003 16:06

Finantare...
 
Da, Ricutza, ai dreptate, in principiu. Numai ca finantarea de la Romania trebuie, inainte de toate, sa umple unele buzunare. Daca mai ramine ceva, facem si un film. Promovare ? Ce-i aia ? Atita timp cit nimeni nu da socoteala pentru bani in nici un fel, la ce sa mai promovam filmul ? Stim (adica, zice-se, spun ei ca stiu) ca pe nimeni nu intereseaza filmul... Totusi, macar forumul acesta si ii contrazice. Daca, insa, cineva ar ajunge sa fie condamnat pentru evaziune fiscala ca a furat bani din productia unui film, ar fi altceva. Insa nu sunt ei condamnati devalizatorii de banci, d'apoi producatorii de film ? Asta da subiect ! De film. Romanesc. Cu bani de la buget. Facem pariu ca ONC-ul il respinge ?

Dan Gerose 26 Sep 2003 15:14

Promovare ? Care promovare ?
 
Care promovare, cind sunt atiti de putini care stiu sa faca asa ceva, la nivel profesionist, in Romania ?

mamamia 26 Sep 2003 16:31

Adevarat. Trebuie sa invatam.

capitain 11 Oct 2003 00:23

first of all:
-analizez mai multe studii sociale facute la noi in tara, presupunand ca vrau sa imi castig banii intai la noi, ca sa imi adaptez povestea la ceerinte
-imi gasesc niste producatori intelepti si plini de euroi
-imi formez o echipa din cei mai buni oameni, de incredere, profesionisti

apoi m-as apuca de treaba, nedepasind nici un termen, 'cause time is money, as we all know

that's what i'd do


All times are GMT +2. The time now is 17:15.

Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.