![]() |
Conform unor informatii oficiale, anul asta DaKINO ma va bucura intre 26 si 30 noiembrie. |
sper ca in Bucuresti nu?...anul asta chiar vreau sa merg desi perioada nu e tocmai fericita!
|
Da, in Bucuresti. Intr-adevar, organizatorii au un obicei destul de prost de a pune festivalul in mijlocul saptamanii.
|
intr-adevar logica lor ma depaseste!dar inclin sa cred ca este ceva in neregula cu mine! mai nou nu prea reusesc sa mai inteleg modul de gandire al unor oameni...de exemplu al celor de la UNATC!
|
aia da la UNATC e artist dreaga, d+ai nu+i intelegi!
|
revin in forta cu o serie de intrebari:
stie cineva ceva de vreun film care participa la acest festival? este ceva care nu ar trebui ratat?de unde as putea sa fac rost de un program al festivalului? |
Da, in prima seara va fi "Omul fara trecut" al lui Kaurismaki. Asta ar fi primul film important- a luat marele premiu la Cannes 2002. Singura problema e ca pretul biletului va fi extrem de mare, anul trecut a fost 200 mii. Al doilea film ar fi "Irreversible" (Gaspar Noe), un film f. shocant, se pare. Dintre scurtmetraje nu stiu nimic, chiar si in timpul festivalului de anul trecut mi-a fost greu sa fac rost de lista lor completa. |
Am uitat de programul festivalului. Anul trecut am facut rost de el in ultima zi, dupa multe incercari. Era un fel de marfa de contrabanda. Chestia e ca m-am dus in prima zi, am plecat de la scoala de la niste cursuri importante, am ajuns la Palatul Copiilor (locul de desfasurare), iar acolo m-au intampinat niste bodyguarzi care mi-au spus ca ei nu stiu nimic, ca nu ma lasa sa intru ca sa intreb pe altcineva etc. Eu eram obisnuit, de la alte festivaluri, sa imi iau nestingherit un program, pe care sa-l studiez in liniste si sa decid la ce trebuie sa merg. Enervat ca eram tratat ca un infractor am decis ca organizatorii nu stiu cum sa-si atraga publicul si am plecat. M-am intors a doua zi si am gasit pe usa o lista cu filmele care rulau in ziua respectiva. Am intrat, le-am vazut, apoi am inceput sa caut si un program. Nu am reusit, singurele exemplare le detineau unii oameni ce pareau mai importanti. A treia zi mi-am zis ca nu e posibil sa merg la un festival, mai ales unul de anvergura DaKINO-ului si sa nu am un program. Am inceput sa intreb oamenii care aveau unul, iar intr-un final am aflat ca ele se distribuie la biroul de presa. M-am dus la o tanti de acolo si i-am cerut si eu unul. S-a uitat la mine de parca i-as fi cerut lantul de aur de la gat, a inghitit in sec si mi-a dat, cu o mana tremuranda, un exemplar. Intreaga situatie de mai sus mi-a adus pregnant aminte de ultimii ani ai ceausismului. E usor sa-ti dai seama de ce. Sper ca anul asta sa fie mai bine. |
Tinand cont ca highlight-urile programului de anul acesta sunt deja disponibile online pe site-ul oficial al festivalului, nu cred ca e un mare mister...
Probabil ca in cateva zile va fi disponibil si programul complet, tot acolo, atunci cand vor sti sigur ce scurt-metraje ajung la timp si care nu. Presupun. :grin: Salutari, Andrei |
mai, voi sunteti siguri ca e din 26 pana in 30?pentru ca e deja 23 si eu n-am auzit sau vazut nici un fel de reclama?
|
am inteles in mare cam ce se poate vedea, nu am inteles insa in ce zile si la ce ore...
cu cat timp inainte trebuie cumparate biletele? la ce ora este maine "Omul fara trecut?"...pot spera ca mai gasesc bilet la el? de ce Cinemagia nu afiseaza nimic despre Dakino si de ce site-ul oficial al acestui festival ofera atat de 'multe' informatii despre el? cam astea ar fi intrebarile mele din aceasta seara... |
Nu e din 26, e din 25 pana in 30. In momentul in care scriu e 25, ora 16. Pana acum am vazut reclame in statiile de autobuz, in Sapte Seri si pe unii stalpi.
In prima pagina Cinemagia, la Cinema Cocktail, a aparut programul complet. "Omul fara trecut" e la 19.30, iar daca nu mai gasesti bilet o sa intre in curand in cinematografe si o sa-l poti vedea. |
multumesc mult de informatii...in momentul in care scrisem eu mesajul nu aveam inca 7 seri, iar pe cinemagia nu scria nimic. am gasit pana la urma bilet si am foat la deschidere...a fost foarte dragut...mi-a placut foarte mult desi mi s-a parut ca organizarea a lasat mult de dorit...
|
incep prin a-mi cere scuze pentru greselile de exprimare si de ortografie din mesajul de mai sus...
parerile exprimate mai jos despre "Omul fara trecut", tin sa specific, sunt extrem de nesigure...totusi sunt curioasa sa vad daca sunt asa de proaste cum mi se par mie in aceste momente... “Omul fara trecut” surprinde un fragment din existenta unui personaj care se detaseaza de ceea ce inseamna conditie umana. am stat si m-am tot gandit la filmul acesta si n-am reusit sa gasesc o alta explicatie a faptelor care se desfasoara la marginea orasului Helsinki. Povestea este despre un om (desi aceasta denumire contrazice oarecum cele spuse mai inainte) care este jefuit, si batut de trei indivizi…ajunge la spital unde pare sa moara…cel putin asta indica atat aparatele medicale cat si un doctor batran ce se grabeste sa ajunga la o nastere. Cu toate acestea omul nostru, numit pe genericul de final M, se scoala foarte repede dupa ce incaprea este parasita, isi aranjeaza nasul care se strambase in urma bataii, si paraseste spitalul. Ajunge la o margine de oras, inta intr-o comuniate foarte cidata de oameni care desi traiau in conditii destul de proaste (locuiau in niste baraci foarte saracacioase) erau destul de multumiti de viata lor. M nu-si mai aminteste nimic nici macar numele sau, insa se insanatoseste si incepe a se descurce detul de bine: face rost de o baraca, se indragosteste…viata I se aranjeaza foarte bine desi se confrunta permanet cu problema ca nu are o identitate. Ceea ce esrte insa si mai bizar este ca reuseste sa amelioreze si viata persoanelor pe care le cunoste. si mie mi se pare ca el reuseste sa faca toate aceste lucruri deoarece pierde practic multe din elementele care definesc omul(nume, trecut, aparteneta la o familie, prieteni,locuinta etc)…evident M este lipsit in totalitate doar de nume (pe tot parcursul filmului nu I se spune nicicum…denumirea de M apare doar pe generic), insa sentimentele sale si relatiile pe care le stabileste cu restul personajelor, dupa parerea mea sunt parodiate, deci nu pot fi considerate elemente definitorii efective. Intrebarea pe care mi-am pus-o la un momentdat, a fost: de ce ar face cineva un film unde este promovata ideea de desprindere de conditia umana (se pare ca ma aflu mult sub influenta orelor de romana care imi plac extrem de mult) ? si pentru ca tot am vazut eu recent filmul “Cube”, m-am gandit ca poate si aici incearca sa se atraga atentia ca viata oameniolor este legata prea mult de conventii si reguli si practic se pierde capacitatea de a surprinde ceea ce este esential. Viata ajunge sa fie un scenariu regizat de nu se stie cine. Si exact lucrul asta nu-l face M, pentru ca practic reuseste sa-si aranjeze intr-un mod foarte convenabil viata. |
poate sa-mi spuna si mie cineva care au fost castigatorii de la DaKino?
|
Marele Premiu pentru fictiune- "See no evil" de Ari Bafalouk
La fictiune au mai fost: �*Mentiune speciala "J'Attendrais le suivant", de Philippe Orreindy; Premiul special al juriului "Every Dog Has Its Day", de Brigit Lehmann; Premiul pentru cea mai buna imagine "Mecano", de Florin Serban si Cristian Nemescu; Premiul pentru cea mai bunã regie "The Island of Peace", de Ali Mohammed Ghasemi; Premiul pentru cel mai bun scenariu "Le Philantrope" (scenariu Mathieu Zeitindjioglu). Directorul Festivalului "Alternative" din Tîrgu Mures, Attila Gasparick a acordat un premiu special pentru filmul "Copy Shop", regizat de Virgil Widrich. La film documentar, Premiul pentru cel mai bun film a fost cîstigat de "Ohota na angheli/ Cele 4 pasiuni ale unui poet-profet", în regia lui Andrei Osipov. Celelalte premii la Film Documentar: Mentiune specialã a juriului "Howrah, Howrah!/ Calcutta, Gara centralã" de Till Passow ; Premiul special al juriului "Anatomia durerii", de Janiko Baljak Premiul pentru cea mai bunã imagine, "Salasul", de Gheorghe Sfaiter (acest film a primit si Premiul special�*oferit de�*TVR Cinema); Premiul pentru regie "Las Amigas", R. Lucia Sanchez. Premiul pentru cel mai bun film de animatie a fost cîstigat de "1-U", regizat de Kiarang Alaei. La aceeasi categorie a fost acordatã si o mentiune, pentru "Radio Umanak" de Marie Jose Van Der Linden. |
tie cum ti s-a parut festivalul in comparatie cu anii trecuti?eu am fost oricum doar in prima seara si n-as fi prea obiectiva avand in vedere ca am fost pentru prima oara la Dakino...
|
Nici eu n-am vazut toate filmele din festival, dar banuiesc ca prima seara nu ti-a lasat cea mai buna impresie posibila. Mie mi s-a parut un pic mai comercial decat anul trecut, dar din moment ce nu am vazut tot festivalul nu pot fi sigur de asta. Oricum, au reusit sa dea lovitura cu "Irreversible", cred eu. |
tocmai, mi-a placut prima seara dar avand in vedere ca oricum mergeam prima data la Dakino(si ma rog...la un festival mai serios!) m-am gandit ca poate nu pot sa fiu foarte obiectiva...si am zis ca poate n-ar strica sa aflu parerea cuiva ce are mai multe experienta in domeniul asta.
|
DaKINO 2003
Filme confirmate: "A talking picture" - Manoel de Oliveira "Brown Bunny" - Vincent Gallo "Uzak" - Nuri Bilge Ceylan "Zatoichi" - Takeshi Kitano "Dogville" - Lars von Trier Deschiderea - 24 noiembrie: Sala Palatului - "Nowhere in Africa" de Caroline Link - (Oscar pt. cel mai bun film strain in acest an) 25-29 noiembrie: Palatul National al Copiilor. |
All times are GMT +2. The time now is 10:43. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.