![]() |
Turneul Forumistilor: White1 ne propune Out Of The Past
Film: Out of the Past
Propus de: White1 Perioada de votare: 1 octombrie 2012 - 6 octombrie 2012 Oricine vede filmul poate vota fie Thumbs up fie Thumbs down, cu conditia sa comenteze alegerea. Pentru Thumbs down e suficienta vizionarea primelor 60 de minute. |
:-O Chiar saptamana asta voiam sa-l vad, era la descarcat . Am auzit multe laude, nu cred ca va dezamagi.
|
Hmmm, e "classic Hollywood", cred ca o sa-i enerveze pe cativa cumintenia lui. L-am propus pentru ca nu puteam sa las deoparte unul din alea doua filme noir pe care le-am vazut anul asta 8-|
|
Originally Posted by White1:
Eu habar nu am ce cred alții, însă perioada '20-'50 (chiar '60) de la Hollywood este, din punctul meu de vedere, epoca de aur a cinematografiei. Nu-i de mirare că două dintre filmele realizate atunci (Vertigo și Citizen Kane) au ieșit pe primele două locuri la Sight & Sound 2012. Așa că, cumințenia aia de care zici tu, pentru mine e un testament de stil, ceva care nu se învechește și nu se demodează niciodată. Câteodată (de f. multe ori) less is more. Știu multe filme moderniste sau post-moderniste care au eșuat lamentabil în propria lor ambiție de a fi cu orice preț diferite. Te felicit din start pentru alegere, fie și doar pentru că Robert Mitchum e unul din actorii mei favoriți. Voi reviziona cu plăcere Out of the Past. |
just sayin', despre un film similar
Ozu Interior Special Edition At first thought you’d guess that the story of film would be about scenes like this one from Casablanca, full of yearning, story and stardom. Because Casablanca’s a Hollywood classic. Ingrid Bergman’s lit like a movie star, highlights in her eyes. It’s all filmed on a studio set. But films like Casablanca are too romantic to be Classical in the true sense. Instead Japanese films like this are the real Classical movies. Romantic films are always in a rush, but this moment in Record of a Tenement Gentleman is a pause in the story. A cat, a chiming clock, a kettle quietly coming to the boil, the almost square frame filled with smaller squares and rectangles, calm, emotionally restrained like a little Classical Greek temple. So Hollywood’s not Classical, Japan is. Mark Cousins from part 1 of his epic 15 part TV series The Story of Film : An Odyssey ! sau poate că nu-s similare, le-am văzut pe vremea cînd eram fată tînără, nu bătrînă :)) |
Oh yea, i'd pick Ozu any time of the day over Casablanca and such... si nici macar nu sunt un mare fan Ozu.
Si pararea mea personala e ca cinemaul de dupa 2000 e incomparabil mai bun decat cel de pana in 60', dar deja s-ar putea sa intram pe un off-topic lung. Ah da, Out of the past mi-a placut, i-as fi dat thumbs up daca l-as fi revazut, dar nu am energia necesara si a trecut prea mult de la vizionare. |
ăăă, da, mai bine să evităm offtopicul :D . filmul mut e, încă, film în stare pură. asta nu înseamnă toate filmele mute.
|
Originally Posted by Malombra:
E cam greu să eviți un off topic lung după ce pui un citat atât de controversat ca cel pe care tocmai l-ai prezentat mai sus. Ar fi o grămadă de discutat pe seama lui, începând de la relația strânsă care există între clasicism și romantism și până la vasta gamă de semnificații a termenului clasic. PS: N-a făcut nimeni generalizări. Nimeni, cu excepția tipului pe care l-ai citat. |
nea` douglas....cand nu era cunoscut.
classssic ! |
Originally Posted by robertsandu:
tipul pe care l-am citat. prea tare. tipul ăsta anonim face cît un sfert de SS-işti la un loc. tipul ăsta s-a aventurat să facă o istorie a cinemaului cum puţine sunt, da nah. e doar un tip :| . are rost şi ai cu cine? să rămînă doar un tip. |
Originally Posted by Liviu-:
|
Sa inteleg ca robertsandu are vreo 60 de ani? Nu, nu e asta, faci prea multe presupuneri din start fata de mine, desi iti dau dreptate ca fenomenul exista si e vizibil. De altfel din anii 60' si 70' am cam cele mai multe filme favorite din top 10-20. Cinemaul din 60'-70' e un imens progres fata de 40'-60' si evolueaza in continuare. Cu ce e mai prejos un Bela Tarr decat cei de pana la el? Sau Malick din 98' incoace? Sau Wong Kar Wai etc. E extrem de enervant cliseul "they don't make them like they used to". Ba da, le fac, la fel de bine sau chiar mai bine, doar ca trebuie sa mai scoatem capul din nisip si sa lasam nostalgia la o parte.
|
ar trebuii , ar fii logic ca filmele de dupa 2000 sa fie peste cele din anii `40 pentru ca a existat progres sau cel putin ar fi trebuit sa existe.
Nu bag insa mana-n foc. Pana in `40 nu existau filme cu hana montana...Progresul presupune in primul rand schimbare , dar cand schimbarea reprezinta trecerea de la o arta la comedii romantice de 2 lei cu actori oribili , telenovele care prostesc copii si filme / seriale prin care se manipuleaza oamenii in masa , parca-ti vine sa mai vezi Casablanca inca o data |
Dar anii aia '40 n-aveau prostiile lor? Normal ca nu mai stie mai nimeni de ele din moment ce astea nu supravietuiesc timpului. Crezi ca cineva o sa-si mai aminteasca de Montana dupa 60 de ani?
|
Originally Posted by Liviu-:
Dar bineinteles ca aveau si ei prostiile lor , dar cica am progresat. Si acele prostii nu aduceau atatia bani in contul unor societati secrete si nu prosteau oamenii. |
Robert, n-are 60 de ani. are doar, o preferinta aparte. eu am facut referire la o tendinta generala.
logic, progres inseamna mai bine. in cinematografie, progres a insemnat in primul rand, tehnic. parerea mea personala, ca sa-l citez pe Liviu, este ca, lucrul acesta a schimbat mult din ceea ce se vede pe ecran si se numeste "film artistic". s-a diminuat mult aportul interpretativ al actorului, dar cel natural, harazit, fiind inlocuit cu diverse surogate. artizanatul s-a transformat, cu ajutorul tehnologiei, in diverse produse, mai putin artificiale sau nu. exista in fiecare epoca a cinemaului, esecuri si filme care au ramas istorie. cred ca cele din a doua categorie, au ajuns sa fie numite asa, fiindca sunt esenta acestor epoci, pe care le reprezinta, au adunat in ele, tot ce-au avut acele perioade mai bun, uman si tehnic. de aceea, nu putem afirma sub nici o forma ca exista o anumita perioada in care s-au facut cele mai bune filme. fiecare decada, a fost marcata de un curent artistic asociat cu nume care l-au facut faimos, prin filme care au ramas reprezentative. ei, acelea formeaza topurile alea pentru care va tot razboiti si indiferent de parerea fiecaruia, slabiciunea si adoratia pentru un anume gen sau regizor, topurile alea raman piatra de temelie, fiindca, la randul lor, aduna tot ce a prous cinematografia de valoare,de-a lungul istoriei ei. |
Originally Posted by Liviu-:
exista o legatura organica intre cinemaul clasic si cel actual. mie mi se pare ca e imposibil sa faci o comparatie. e ca si cum ai spune ca o ramura a unui copac e mai valoroasa decat trunchiul. ma rog, asta cred eu. dar sunt curios sa aflu ce gandesti tu. |
Pai e foarte simplu. Cantitatea de talent inascut e cam egala in fiecare decada. Dar cu fiecare an care trece, cineastii beneficiaza de experienta celor dinaintea lor, de echipamente tehnice mai performante si de acces mai usor la studii de profil. Normal ca vor face filme mai bune, pe ansamblu.
|
Originally Posted by Twinsen:
Fals. În artă nu e valabilă teoria evoluției pozitive. Un roman polițist scris recent este mai bun decât unul marca Agatha Christie sau Arthur Conan Doyle, numai pentru că autorul a avut mai mult acces la studii de profil? Păi, stai oleacă. Judecând așa, filmele (cărțile) vor fi automat mai bune cu cât sunt mai recente, ceea ce e o elucubrație. Lucrurile nu merg automat din rău în bine sau din bine în mai bine. Da Vinci si Einstein sunt încă cele mai strălucitoare minți care au existat vreodată. Și-s morți de mult timp. Clar, fiecare epocă are talentele sale, însă sunt anumite perioade în timp care-și pun amprenta mai mult asupra cinematografiei ca fenomen decât altele. Și revin la exemplul cu clasica epocă a Hollywood-ului, respectiv cu neorealismul italian (De Sica, Fellini), de asemenea o perioadă extraordinară. Sau cu noul val francez, care a cam preluat elemente de la ambele. Astfel de curente au stâns zeci și zeci de mari filme (majoritatea între anii '20-'60), capodopere adevărate, iar în prezent s-au stins. Americanii n-au mai avut de atunci un Orson Welles ori un Hitchcock, adevărate genii cinematografice, italienii n-au mai avut un Fellini, francezii n-au mai avut un Godard ș.a.m.d. Fiecare crede ce vrea și, sincer, nu mă interesează nici dacă toți de pe aici minimalizează Hollywood-ul. Am propriile păreri, pe care nu mi le schimb așa ușor. Nu e vorba despre nostalgie, este vorba despre a aprecia o perioadă în care talentul cinematografic a atins înălțimi mari și a produs o serie de capodopere nemuritoare - multe dintre cele mai bune filme făcute vreodată, în opinia mea, sunt rodul acestei jumătăți de secol. |
Originally Posted by Malombra:
În lumea filmului, pentru fiecare expert care afirmă ceva, există unul care sare imediat să-l contrazică. Îți găsesc zeci de personalități în materie de filme pentru care Casablanca este un clasic adevărat. Și nu e film japonez. Cinematografia e interpretativă, așa cum sunt toate artele. Prea puțin contează ce zice x-ulescu, fie și un x-ulescu priceput. Pentru mine, Casablanca este un film mare - chiar dacă lui Ingrid îi lucesc prea mult ochii. Ah, și ce ochi frumoși, parcă ar fi și păcat să-i ascundă de cameră. |
haha, păi şi atunci care e problema. ţi-am adus o părere contrarie şi dacă e adevărat că toate părerile au loc sub soare, atunci ce rost are să sari dacă ţi se infirmă ce crezi tu? totul e adevăr, mai puţin ce spun alţii - ăsta e mottoul tău? eu am spus că doar spun (just sayin') . tu ai adus în discuţie o autoritate (topul SS), eu am adus în discuţie o alta - mark cousins - care , în plus, e o voce, nu o medie aritmetică ;) . e o diferenţă. nimeni nu vrea să te convingă despre nimic, iar anii 60 la care te referi cu atîta extaz sunt tocmai anii modernismului în film, la care te refereai spunînd că ai nu ştiu cîte exemple care să arate că modernismul a dat chix cu brio. să înţeleg că ai o atitudine ambiguă?
|
Originally Posted by robertsandu:
in the true sense, cum bine spune cousins, adică în sensul său originar, legătura strînsă a romantismului cu clasicismul este reacţia şi revolta. erau strînse ceva mai entropic, cum ar veni. că acum te uiţi în urmă şi spui că în vechime totul e o apă şi un pămînt e ca şi cum ai mulţumi evului mediu că a dat renaşterea şi lui nicolaescu că l-a dat pe puiu. |
Originally Posted by robertsandu:
|
nu ştiu dacă sunt mai bune cu cît sunt mai recente. adică nu cred că e necesar să fie aşa, tehnologia singură şi studiul serios al înaintaşilor şi copierea trucurilor lor estetice nu generează singure valoare. dar noh, să destupăm o altă hidră cu o mie de capete - parcă mi s-a lehămetit.
am spus doar că e incontestabil că sunt filme făcute după 2000 cu o valoare umană certă, filme care încearcă să re-ierarhizeze lucrurile, să pună accent pe individ, nu pe entităţi supraindividuale oculte, fie politice, sociale sau de care or fi, să iasă din cinismul postmodernităţii, din neantul lui valoric. şi nu sunt plăcute poate aşa ca cele dinainte, dar spun uneori mai mult despre om decît mult din glamul hollywoodului. şi am mai spus că filmul mut e subapreciat. şi că.. (:| futu'i, merg să beau o cafea. |
Originally Posted by Malombra:
Dragă Malombra, multe lucruri pe lumea asta sunt ambigue, iar cinemaul nu face excepție. Sunt multe filme moderniste și postmoderniste pe care le ador, la fel cum sunt multe care pur și simplu îmi displac. Eu nu fac, de obicei, generalizări. Am spus doar că, din punctul meu de vedere, Classical Hollywood Cinema este o perioadă de aur în istoria filmului, iar această perioadă se întinde din 1920 până spre prima jumătate a anilor '60 (și asta nu înseamnă că, într-o decadă, nu pot coexista două sau mai multe orientări artistice). Psycho ți se pare un film modernist? Dar The Birds? Corect, modernismul apare în film începând cu French New Wave-ul (într-adevăr, în anii '60), care preia însă elemente, ghici de unde?, de la Hollywood. Da, da, exact! J.L Godard, un mare regizor modernist, a fost inspirat de, surpriză!, regizorii clasici de peste ocean. Nu aș vrea să intru acum în ce au însemnat nume ca Welles, Hitchcock, Ford ș.a. pentru vasta istorie a cinematografiei, dar vă zic eu că răspunsul este: enorm. Chiar și filmele astea moderniste și postmoderniste pe care le ridicați în slavi au apărut ca o reacție, un soi de contra-curent, la filmele produse de greii de la Hollywood deja amintiți (care la rândul lor au fost influențați ușor de expresionismul german). În fine, legat de părerea acelui uriaș critic, cea pe care ai citat-o tu, nu am "sărit". Cred că acesta este un forum de comunicare pe subiecte legate de filme. Exact asta am și făcut - mi-am comunicat părerea într-un mod ușor ironic. Sigur, puteam să ignor postul tău, dar n-am vrut să o fac. |
Originally Posted by robertsandu:
lol, tu de pe ce planetă scrii? te las să te mai documentezi. da, dargă robert, în funcţie de circumstanţe ba plasezi enunţuri dogmatice, ba le nuanţezi mai apoi, ca să ieşi bine. btw, numero deux şi ici et ailleurs de la godard tot moderniste ţi se par? eu zic să cauţi mai departe de pierrot le fou, care nici ăla nu ştiu cît de modernist e. ca o mare descoperiere pentru oamenii plini de doxă ca tine, godard, ghici, nu s-a inspirat doar de la hollywood, pentru a le recrea clişeele în manieră pop şi a-i duce supoziţiile mai departe, dar s-a uitat şi pe continent, unde erau alternative destul de grele la ce lauzi tu pe acolo. random search : Orson Welles' Citizen Kane (1941), released the same year as The Maltese Falcon (the movie usually selected to mark the beginning of the noir cycle) gleefully adopted and expanded the stylistic vocabulary of Expressionism. |
Originally Posted by Twinsen:
cu fraza de mai sus cred ca ai batut in cuie subiectul. poate fi cel mult egalitate. experienta celor dinainte? e un atu, dar poate duce in cele mai multe cazuri la imitatie, la mimetism. echipamente tehnice? hd-ul, 3d-ul, cgi-ul si alte trucuri, in opinia ta, fac un film mai bun? studii? lasa-ma sa rad. sunt sute cei care termina anual scoli de cinematografie si de care nu aude nimeni. toata lumea a auzit in schimb de tarantino. deci in concluzie, doar talentul intra in calcul, dupa mine. mijloacele de expresie sunt practic aceleasi. nu vad argumente viabile pro sau contra cand vorbim comparativ de valoare in cele doua epoci. ca voua va plac filmele mai noi. e ceva de inteles. e epoca voastra, zeitgeist-ul vostru, cu care relationati mai bine. ca sa urmaresti niste filme mai vechi trebuie depus un efort. dar hai sa facem o diferenta intre ce ne place noua si ce e de valoare in cinema! |
Originally Posted by Mercutio:
anii 20 nu sunt epoca mea, totuşi ..:| eu personal am o problemă cu anii 80 şi cu unele filme din 70. la fel, filmele apărute imediat după apariţia sunetului mi se pare că aşteptau prea mult de la sunet şi atunci au avut realizări mai slabe. dar să neg toată era sunetului mi se pare anormal. nu am nimic de împărţit cu cehii anilor 60, dar filmele de atunci mi se par fenomenale. o fi zeitgeistul în priviri, dar asta nu face să te ataşez fanatic faţă de un deceniu al filmului sau altul. cel puţin eu nu cred că sunt aşa. doar că, am zic, anii 80, cu acel disaster-pop-on-heroin-feeling, mi se par în mare parte insuportabil, deşi şi acolo sunt excepţii - jarman de ex. |
Originally Posted by Mercutio:
Originally Posted by Mercutio:
|
am vazut recent un documentar din anii 20. se numeste Nanook of the North.
un explorator, Robert Flaherty, filmeaza o familie de eschimosi in mediul ei natural, pe vremea cand civilizatia abia daca ajunsese prin locurile in care traia aceasta. nu cred ca poate fi comparat cu vreun alt film. e atat de unic, atat de irepetabil. doar filmul asta pentru mine reprezinta indeajuns o epoca. daca ar fi sa impart pe epoci cinemaul dpv valoric. dar nu cred ca ar trebui facuta divizarea asta. eu unul n-o fac. |
Originally Posted by Twinsen:
unele povesti, e adevarat, nu au putut fi abordate inainte, cgi-ul le-a dat posibilitatea. dar gandeste=te la cate alte aiureli de doi bani a dat nastere pe de alta parte.
Originally Posted by Twinsen:
|
Originally Posted by Mercutio:
Originally Posted by Mercutio:
|
Sa o luam psihologic.
Fiecare om e subiectiv. Este extrem de greu sa fii obiectiv intr-un subiect in care esti implicat .. Astfel , fiecare om isi creeaza propria realitate , diferita de cea obiectiva in felul ei. Cum nu exista oameni la fel asa si parerile , gandurile , ideiile si ce mai vreti voi referitoare la filme vor fi diferite. Nu in totalitate dar atat cat sa se creeze polemici. Deci degeaba spun eu ca x film din anii `40 e mai bun film decat y film din anul 2000 einspe aducand si argumente , pentru ca fiecare va avea ceava de spus diferit de ceea ce crezi tu, Deaceea eu ma bucur cand vad ca parerile mele sunt oarecum asemanatoarea unor pareri ale oamenilor de aici pe care-i consider superiori din punct de vedere intelectual. So , oricat ne certam fara ca macar sa aduc aminte ca doua perioada atat de diferite si aparent atat de indepartate pot fi comparate vreodata , degeaba ne certam pe aici . |
Originally Posted by Malombra:
Jonathan Rosenbaum, un imens critic de film: Citizen Kane is unmistakably an Expressionist film. And of all the German Expressionist films, it is perhaps most closely comparable to Fritz Lang’s 1931 thriller, M: "... in spite of all the pages wasted on the alleged influence of Stagecoach or The Power and the Glory on Citizen Kane, [Fritz Lang’s] M is clearly - visibly and audibly - the major predecessor of that movie’s low and high angles, its baroque and shadowy compositions, its supple and wide-ranging camera movements, its tricky sound and dialogue transitions, and above all its special rhythmic capacity to tell a ‘detective story’ by turning most of its characters into members of a chorus, delineating a social milieu and penetrating a dark mystery at the same time - it would be very difficult to look at Citizen Kane again without thinking of M repeatedly". Dacă tu sincer n-ai observat similarități de stil între "M" (1931) și Citizen Kane (1941), atunci înseamnă că vorbim limbi diferite.
Originally Posted by Malombra:
Păi și ce facem acum, căutăm excepțiile care confirmă regula? Breathless e cel mai bun film al său, și ăla este modernism în cea mai pură formă. Numero Deux nu l-am văzut, dar am observat că e făcut în '75. Între timp s-a plictisit omul și a vrut să mai experimenteze și altceva. E de înțeles.
Originally Posted by Malombra:
Nu am zis niciodată că s-a inspirat doar de la Hollywood. Doar că am omis să spun că s-a inspirat și din altă parte. Trebuia s-o fac, aici recunosc că am greșit. Restul sunt doar atacuri la persoană cu care deja m-am obișnuit din partea ta, așa că nu le voi comenta în niciun fel. |
Dacă tu sincer n-ai observat similarități de stil între "M" (1931) și Citizen Kane (1941), atunci înseamnă că vorbim limbi diferite.
e bine că începi să te dai pe brazdă, adică să citeşti ceva înainte de a arunca cu praştia pe forum. ai spus de o inflenţă uşoară a expresionismului, apoi îl citeşti pe R. şi spui că nu e aşa uşoară, că eu sunt cea care nu văd asemănările (nu crezi că discuţia a decurs invers?). văd că îţi dezvolţi un stil propriu, acela de a-ţi retuşa comentariile post scriptum. arunci cu dogme culese din pom şi pe urmă, după ce ţi se arată că nu e aşa, mai citeşti cîte ceva şi spui că ai zis altfel. aşa nu merge, copilaş. get your thing straight. ca şi cu marele regizor modernist godard. breathless e amoral. ăsta e modernism? atacuri la persoană. la care persoană? eu am vorbit de film, nu te mai defavoriza atîta. am început cu casablanca, pentru ca să-ţi împrospătez memoria. (:| din partea mea, potopu'. adică nu nu, tot ceva cu p ![]() şi circ. sau tot ceva cu c - celuloid. |
Originally Posted by Twinsen:
nu e altceva. valoarea artistica e inclusa in cea istorica. valoarea istorica tine cont de originalitatea autorului, e strans legata de ea. e data de timp, e cofirmata de mai multe generatii. fenomenul se poate urmari si in alte arte. vrei sa ti-l dau exemplu pe mozart sau ceva? hai sa incerc pe alta cale. publicatiile de cinema din Franta, citeam intr-o carte, se impart in trei: 1. reviste care publica articole despre staruri, show-bussines, blockbustere, denumite si de "grand public". 2. reviste pentru cinefili, care se ocupa de cinemaul de autor. 3. reviste pentru specialisti, despre studii de film, analize, etc. si pasionatii de cinema se impart la fel, cred. cei din prima categorie nu vor sa stie de cine e facut filmul. ii intereseaza eventual genul, actorul/actrita in rolul principal, efectele, etc. mi se pare normal ca acestia sa sustina ca ce e mai nou e mai bun. daca faci parte din a doua categorie: te intereseaza autorul. fiecare autor se deosebeste prin temele lui preferate si stilul lui propriu. vei dori la un moment dat sa gasesti autori originali. nu vrei sa ai de a face cu imitatori, e plina lumea de imitatori pusi pe treaba. vrei sa gasesti autori care au ceva de spus, care au o voce proprie. ca sa faci asta trebuie sa-i raportezi la ceilalti autori. inevitabil ajungi la cei din epocile trecute. daca il iei pe Tarantino, de exemplu, vei afla ca asupra lui a avut o anumita inraurire Scorsese, care la randul lui a invatat multe de la Kubrick, care a fost influentat de Max Ophuls. in cazul asta trebuie pui altfel lucrurile in balanta. deci Tarantino nu-i Tarantino. Tarantino e Tarantino, Scorsese, Kubrick, Ophuls. poti sa compari, dar nu poti spune ca e mai bun decat ceilalti trei, pentru ca sta pe umerii lor. dar chiar luat in detaliu, ca la un festival sau premiu al academiei, ce inseamna mai bun? la ce? la scenariu, mizanscena, imagine, montaj, interpretare actoriceasca? "arta cinematografica a avut o evolutie URIASA in istoria recenta." zici tu. mentioneaza, te rog, referitor la capitolele amintite aici, in ce consta evolutia asta uriasa. niste exemple, daca se poate. sunt foarte curios sa aflu. daca ai de gand sa-mi vorbesti de hd, 3d si cgi, nu te mai obosi. |
Originally Posted by Mercutio:
Quote:
Quote:
|
Originally Posted by Twinsen:
|
e ca si cum as nega ca s-ar putea realiza acum,mult mai bine, tehnic, cu nu stiu ce scule dirijate de computer, picturile de pe Capela Sixtina sau Palatul Dogilor.
|
Originally Posted by Malombra:
În general, nu-mi place să dau citate, dar văd că mă provoci. După părerea ta, Breathless nu e un film modernist. OK; atunci să fii sănătoasă. În concepția mea, când iei o tehnică (impropriu spus tehnică) interzisă în cinemaul classic american (jump cuts) și o transformi într-o inovație, în ceva nemaivăzut până atunci, ei bine, aia este una din dovezile clare ale modernismului. Roger Ebert, un alt critic imens de film: "Modern movies begin here, with Jean-Luc Godard's "Breathless" in 1960. No debut film since "Citizen Kane" in 1942 has been as influential. It is dutifully repeated that Godard's technique of "jump cuts" is the great breakthrough, but startling as they were, they were actually an afterthought, and what is most revolutionary about the movie is its headlong pacing, its cool detachment, its dismissal of authority, and the way its narcissistic young heroes are obsessed with themselves and oblivious to the larger society." Și vezi că tot nu-mi place tonul tău. |
Originally Posted by Mercutio:
|
Scurt rezumat interventii rvn:
1. Sunt sigura ca filmele recente sunt mai bune. 2. Nu stiu ce inseamna mai bune. 3. Mercutio are dreptate, filmele recente nu sunt mai bune. |
Originally Posted by Malombra:
Ahaa, gata, acum am înțeles. În sfârșit! Tu, de fapt, nu m-ai contrazis pentru că credeai că German Expresionism-ul n-are nicio treabă cu Hollywood-ul anilor 1940-1950. M-ai contrazis pentru că am scris "ușoară influență", nu "mare influență". Ești incredibilă. Clar, tu faci parte din rândul persoanelor care nu acordă Hollywood-ului niciun fel de credit. Pentru nimic. Îți transmit că Classic Hollywood nu e sinonim cu German Expressionism, influența pe care a avut-o cel din urmă curent asupra film noir-ului american fiind mai degrabă subtilă (s-a preluat mai mult darkness-ul filmelor expresioniste - de unde eticheta de "noir" - și temele predilecte, dar aproape deloc sau mai puțin simbolismul vizual). Mi se pare aiurea să sari imediat și să spui că Godard s-a inspirat și de la europeni, nu doar de la americani, când se știe faptul că principiile editării clasice pe care le-a "răsturnat" făceau, în primul rând, legea la Hollywood (la care a și bătut apropoul, via Bogart, în Breathless). În schimb, la faza cu expresionismul german și cinematografia clasică hollywood-iană, te arăți foarte săritoare să-mi atragi atenția că, vezi doamne, americanii ar fi preluat mult mai multe de la expresioniști decât aș fi lăsat eu să-nțeleg. Nu suntem foarte corecți, nu-i așa, Malombra? Cum vine asta, minimalizăm meritele celor care nu ne plac, ca să-i punem într-o lumină mai bună pe cei care ne plac? Hollywood-ul n-are merite prea deosebite în nașterea New Wave-ului Francez (mișcare de tip modernist), dar, în schimb, expresionismul german are merite imense în nașterea Classic Hollywood-ului. Sau poate pur și simplu îi disprețuiești pe americani și filmele lor - eu tind să aleg a doua variantă. |
Originally Posted by Twinsen:
:)) |
Originally Posted by Twinsen:
daca ar fi sa fac o comparatie cu pictura, e ca si cum ai spune, nu conteaza ca tablourile astea sunt facute in stilul lui picasso. sunt mai frumoase decat alea ale lui picasso. deci pictorii de azi care le picteaza sunt mai buni. |
Originally Posted by Twinsen:
dovada ca e capabila sa dea dreptate interlocutorului atunci cand acesta are un argument. |
Originally Posted by Mercutio:
E atat de greu de inteles ca Picasso a beneficiat de experienta pictorilor dinaintea sa, sub indrumarea atenta a tatalui sau? Primii pictori, aia din pesteri care desenau cu cojoacele pe ei, nu au creat nimic care sa se apropie macar de Picasso. Picturile lui Picasso sunt atat rezultatul talentului nativ cat si a unei evolutii in pictura care a avut loc de-a lungul a multe de mii de ani. Iar cinema-ul e o arta mult mai tanara decat pictura, care mai are inca mult pana a-si atinge potentialul maxim. |
T., sa-mi dai si mie softul pe care-l folosesti pentru a face rezumat. vreau sa fac varzica la cuptor.;) :))
|
Originally Posted by robertsandu:
hristoase (:| (:| . am văzut recent easy rider. am şi scris ceva despre el. poate citeşti, ca să vezi cît de habotnică sunt. fraaa... îmi plac şi regizori americani, stai flexat. alte nelămuriri? nu am minimalizat meritele nimănui, doar am spus că sunt alţii mai merituoşi sau că sunt alţii la fel de merituoşi. dacă asta înseamnă minimalizare. nu pot aşeza ciuperca numai lîngă un bondar, ca să iasă că ciuperca e mai mare. am tot dreptul să o pun şi alături de un taburet, nu? pentru că taburetul există şi are tot dreptul să stea lîngă ciupercă şi să arate că aia e mai mică. mă rog. |
Originally Posted by Twinsen:
da, si? am spus eu altceva? ce demonstrezi cu asta? stai putin, poate de fac sa intelegi pana la urma :)
Originally Posted by Twinsen:
asta e! in arta doar asta se pune, daca vezi filmul ca arta si autorul ca artist, doar asta constituie atributul de "bun". intelegi? in industrie nu conteaza. daca gandesti ca un consumator, daca vezi filmele ca produse de consum, ca pe niste masini de spalat, cum spuntea rvn, iar autorii ca niste meseriasi, "contributia proprie" n-are absolut nici o importanta. alegi un produs care sa nu trancane, lucios, colorat, si gata. dar noi vorbim de arta, de cinema. si in ultima perioada, imi pare rau, dar "contributii proprii" remarcabile nu prea exista. tre' sa le cauti cu lupa. nu zic ca nu exista autori originali, insa originalitatea lor, pana la urma, consta intr-un amestec mai acatarii de "contributiile predecesorilor". sa-l luam iar pe Tarantino. la el gasesti un amestec de western spaghetti, kung fu, scorsese, filme italiene de razboi, etc. DAR, a reusit sa faca un amestec interesant. sa spui ca e mai bun ca predecesorii lui nu se cade. si stii ceva? el stie cel mai bine asta. stie cat le datoreaza. de aceea ii admira. in concluzie, daca vrei sa treci la a doua categorie de pasionati de cinema, cei care pun autorul pe primul loc, trebuie sa inveti sa faci distinctie intre un artist si un artizan. artistul se bazeaza pe "contributia proprie", artizanul doar reproduce. |
All times are GMT +2. The time now is 01:33. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.