Cinemagia Forum

Cinemagia Forum (https://www.cinemagia.ro/forum/index.php)
-   Acum pe ecrane (https://www.cinemagia.ro/forum/forumdisplay.php?f=228)
-   -   SONDAJ: Top Filme 2011 (https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=98454)

Chambord 30 Dec 2011 13:57

SONDAJ: Top Filme 2011
 
REGULAMENT

Sondajul are, ca in fiecare an, 2 capitole:

- Top 10 Released - filme care au avut premiera in Romania in 2011.
Lista filmelor eligibile: http://www.cinemagia.ro/boxoffice/premiere/?year=2011
Pot fi incluse in acest top si alte filme care nu sunt in lista de mai sus dar despre care aveti informatii sigure ca au rulat cel putin o saptamana intreaga la cinema in Romania.
Data limita pentru postarea topului personal la aceasta categorie este 31 Ianuarie 2012.

- Top 10 Unreleased - filme care au avut premiera publica (wide sau limited) in 2011 dar nu au avut (inca) premiera in Romania. Pentru a afla anul premierei publice: in pagina imdb a filmului click pe data de sub titlul filmului, in lista care se deschide - prima data care nu corespunde unui festival e ceea ce cautati.
Data limita pentru postarea topului personal la aceasta categorie este 29 Februarie 2012 (in luna februarie circula prin lume multe DVD-uri "for awards consideration" cu filme eligibile pentru acest top).

Pe masura ce vedeti noi filme, va puteti updata top-urile postat initial, pana la deadline-ul mentionat. Nu e nevoie sa editati si in postarea initiala. Ultima varianta de top-uri a fiecaruia va fi cea luata in considerare.

Daca nu considerati ca ati vazut 10 filme bune, puteti pune si mai putine in top (minim 5). Calitate nu cantitate !

Pentru clasamentul final se va puncta cu 10p filmul de pe locul 1, 9p - locul 2 .... 1p - locul 10

Chambord 30 Dec 2011 14:02

Top 10 Released

1. Melancholia (Lars Von Trier)
2. Another Year (Mike Leigh)
3. 127 Hours (Danny Boyle)
4. Never Let Me Go (Mark Romanek)
5. Midnight in Paris (Woody Allen)
6. Drive (Nicolas Winding Refn)
7. Margin Call (J.C. Chandor)
8. The King's Speech (Tom Hooper)
9. Black Swan (Darren Aronofsky)
10. True Grit (Coen brothers)


Top 10 Unreleased

1. Nader And Simin, A Separation (Asghar Farhadi)
2. The Turin Horse (Béla Tarr)
3. Cold Weather (Aaron Katz)
4. The Tree of Life (Terrence Malick)
5. Martha Marcy May Marlene (Sean Durkin)
6. Submarine (Richard Ayoade)
7. Meek's Cutoff (Kelly Reichardt)
8. The Kid with a Bike (Dardenne brothers)

Chambord 30 Dec 2011 14:05

Rezultatele sondajului de anul trecut:


Top 10 Released (21 participanti)

1. Inception (Cristopher Nolan) 118p
2. Shutter Island (Martin Scorsese) 92p
2. Un Prophete (Jacques Audiard) 92p
4. The Social Network (David Fincher) 75p
5. Antichrist (Lars von Trier) 52p
6. The Road (John Hillcoat) 50p
7. Up in the Air (Jason Reitman) 46p
8. Bakjwi (Chan-wook Park) 45p
8. Toy Story 3 (John Lasseter) 45p
10. An Education (Lone Scherfig) 41p
10. Kick-Ass (Matthew Vaughn) 41p



Top 10 Unreleased (13 participanti)

1. Winter's Bone (Debra Granik) 64p
2. 127 Hours (Danny Boyle) 47p
2. I saw the devil (Ji-woon Kim) 47p
4. Black Swan (Darren Aronofsky) 35p
4. The Kids Are All Right (Lisa Cholodenko) 35p
6. The King's Speech (Tom Hooper) 32p
7. Animal Kingdom (David Michôd) 28p
8. Exit Through the Gift Shop (Banksy) 27p
9. How I Ended This Summer (Aleksei Popogrebsky) 19p
10. My Joy (Sergei Loznitsa) 18p
10. The Fighter (David O. Russell) 18p

varu 30 Dec 2011 14:36

Pai prima data o sa dau un top 10 overall (released & unreleased), vazut prin toate mijloacele posibile, cinema, festival, net etc. pentru o imagine generala, dupa care o sa fac o despartire in doua topuri asa cum se cere pentru a fi luat in considerare.
Din ce am vazut eu anul asta, facute in anul asta (sau in 2010), top 10-ul meu arata asa:

TOP 10 overall (released & unreleased)
1. Melancholia

la mare distanta de celelalte 9 titluri din clasament

2. Drive
3. Nader And Simin, A Separation
4. The Turin Horse
5. La Piel que Habito
6. Mysteries of Lisbon (Raoul Ruiz)
7. Aurora
8. Another year
9. The tree of life
10. True grit

Cu precizarea ce nu are nicio importanta ca am vazut locul 2 si locul 1 in aceeasi zi, la mall :D , unul dupa altul, la o distanta de o ora si un pic unul de altul. Asa a fost sa fie, asa le-am si departajat.

Si acum cele doua topuri in forma in care mi s-au cerut

TOP released
1. Melancholia
2. Drive
3. La Piel que Habito
4. Aurora
5. Another year
6. True grit

TOP unreleased
1. Nader And Simin, A Separation
2. The Turin Horse
3. Mysteries of Lisbon
4. The tree of life
5. We need to talk about Kevin

Liviu- 30 Dec 2011 15:02

Top 10 Released

1. Drive
2. Biutiful
3. Melancholia
4. Des hommes et des dieux
5. Incendies
6. The girl with the dragon tattoo
7. Black Swan
8. La piel que habito
9. Haevnen
10. Midnight in Paris

Top 10 Unreleased

1. The Tree of Life
2. Once Upon a Time in Anatolia
3. The Sunset Limited
4. A Separation
5. Tinker Tailor Soldier Spy
6. Tyrannosaur
7. Warrior
8. The Day He Arrives
9. Carnage
10. Le Havre

In cel oficial singurele care nu le-am vazut si care probabil au sanse mari sa intre in topul meu sunt Haevnen si The Girl with the Dragon Tatoo. Sunt sanse maricele sa schimb si ordinea primelor 3 pentru ca pentru mine sunt toate cam la egalitate. Primele doua le-am vazut de doua ori, iar dupa o eventuala revizionare a Melancholiei s-ar putea sa urce.

In cel neoficial mai sunt destule de vazut si sigur o sa sufere multe modificari. Am pus si The Sunset Limited, chiar daca nu a iesit deloc in vreun cinematograf. Cred ca pentru filme care au iesit direct la TV se poate face o exceptie. Ultimele 3 locuri sigur o sa dispara dupa ce vad mai multe filme.

mvpsebi 30 Dec 2011 17:05

Top 10 Released

1. Biutiful
2. The King's Speech
3. Midnight in Paris
4. Drive
5. Another Year
6. Black Swan
7. The Help
8. Melancholia
9. Moneyball
10. Incendies

Top 10 Unreleased

1. A Separation
2. Rundskop
3. The Sunset Limited
4. Tyrannosaur
5. The Artist
6. Perfect Sense
7. Book chon bang hyang
8. Warrior
9. Senna
10. The Tree of Life

Federico 30 Dec 2011 21:08

Originally Posted by Liviu-:

Top 10 Released

1. Drive
2. Biutiful
3. Melancholia


Oau, cat de sus ai cocotat "Biutiful"-ul!! Si deasupra cui!
Si eu eram super curios sa-l vad cand am auzit ca-i pe teava dar "melodramatismul bulimic" al lui Gorzo si inca vo cateva zvonuri mi-au rupt in patru cheful. Dar acum parca mi l-ai resuscitat tu un pic.

Top Released

1. Drive
2. Melancholia
3. 127 Hours
4. The Kids Are All Right
5. Black Swan
6. Le quattro volte
7. Rabbit Hole
8. Rise of the Planet of the Apes
9. You Will Meet a Tall Dark Stranger
10. Crazy Stupid Love


Spatiile marcheaza niste grabene mai abrupte decat o face diferenta de un singur punct oficiala dintre doua trepte consecutive. Ultimele 5 sunt de umplutura. Stiu ce s-a spus dar prefer asta decat sa las topul gol. Unele dintr-astea chiar le-am urat dar n-aveam cu ce sa le inlocuiesc - mai vazusem doar "No Strings Attached" (nota 2) si "Never Let Me Go" (nota 0).

Top Unreleased

1. A Separation
2. The Tree of Life
...
nu stiu dac-am mai vazut altceva...

Liviu- 30 Dec 2011 21:31

Originally Posted by Federico:

Oau, cat de sus ai cocotat "Biutiful"-ul!! Si deasupra cui!
Si eu eram super curios sa-l vad cand am auzit ca-i pe teava dar "melodramatismul bulimic" al lui Gorzo si inca vo cateva zvonuri mi-au rupt in patru cheful. Dar acum parca mi l-ai resuscitat tu un pic.


Nu cred ca-s cea mai de incredere sursa pentru chestia asta. E o chestie mai mult personala, pe mine m-a atins filmul asta, chiar l-am simtit, ceea ce nu pot spune si despre Melancholia, cel putin nici pe aproape la nivel emotional. Poate valoric Melancholia e mai bun, de fapt aproape sigur e mai bun, dar am ales sa merg, cel putin pentru moment, pe ce m-a impresionat pe mine mai mult. Am citit si eu cronica lui Gorzo si nu sunt deloc de acord cu ea. Nu mi se pare exagerata deloc drama personajului principal, ci una foarte realista. Mi-a placut enorm si rolul lui Bardem si cred ca ar fi meritat mai mult Oscarul.

Twinsen 30 Dec 2011 21:51

Umm, nu vreau sa deranjez, dar ati remarcat ca Drive e un film cu batai, nu? Cu personaje de benzi desenate. Care nu are practic nimic de spus. Idealul vostru in materie de filme e sa va uitati la imagini frumoase?

Frederico, inteleg ca in nota aia de zero (ZERO!) data lui Never Let me Go ai inclus si interpretarea lui Carey Mulligan? Da-mi voie sa-ti spun ca Mulligan transmite de zece ori mai mult in Never Let Me Go decat in Drive si asta nu are nimic de a face cu timpul in care e pe ecran.

Kriss_Kringle 30 Dec 2011 22:03

Opa,Twinsen a facut prima mutare,presimt ca iese cu scantei.:D

Ca sa fiu on-topic,o sa mai astept vreo luna pana se mai aduna titluri ca mai sunt destule care nu le-am vazut inca.

Liviu- 30 Dec 2011 22:58

Twinsen, no offense, dar chiar ma doare undeva de impresiile altora despre filmul ala. Tu ai fost tot timpul sustinatorul impresiilor personale despre un film, ar trebui sa realizezi ca ceea ce simte cineva cand vede un film e foarte diferit de ce simte altcineva. N-am de gand sa continui pe subiectul Drive, mi-am batut gura degeaba pana acum si n-am de gand sa explic ceva ce e in primul rand personal: modul in care traiesti, simti si intelegi un film. A fost destul de clar ca mie filmul mi-a transmis mai mult decat scenariu mediocru sau ce alte impresii au avut diverse persoane fata de Drive. La fel s-a intamplat si cu The Tree of Life.

Nu ca as incerca sa ma ascund dupa parerea criticilor, chiar nu-mi pasa foarte mult de parerea lor, e doar ceva strict orientativ, dar din moment ce atatia il apreciaza trebuie sa fie ceva de capul lui, nu? Oamenii aia trebuie sa fi simtit si ei ceva cand l-au vazut, ceva ce clar voi n-ati reusit sa apreciati la filmul asta. Nu ma intelegeti gresit, asta nu-i neaparat un defect, fiecare cu ce-i place. Cu cat mai repede intelege toata lumea lucrul asta, cu atat mai bine. De asta am pus si Biutiful inaintea lui Melancholia, de asta am pus Warrior inaintea lui The Turin Horse, film care mi s-a parut ca a avut o idee foarte buna, o imagine foarte buna, dar care m-a plictisit prin repetitivitatea sa, desi aceasta era necesara pentru tema filmului.

PS: Apropo de Never let me go, uite, mie mi s-a parut un film extrem de banal, desi a avut cateva roluri bune. Cred ca a avut o idee foarte buna, dar povestea decurge mult prea rapid si mi s-a parut ca lasa niste gauri (emotionale, nu de scenariu). Cred ca filmul s-a terminat prea rapid. Sunt sigur ca si tu ai aceeasi impresie despre Drive. E clar ca n-am rezonat cu filmul ala si, desi rolul lui Mulligan e mai bun acolo, filmul per total nu mi-a transmis nimic. O fi vina mea, dar asta sunt eu, i-am dat atentia filmului si am considerat ca nu e destul. In topul meu filmul asta n-ar prinde nici macar locul 20. But that's just me...

Kriss_Kringle 30 Dec 2011 23:29

We can agree to disagree,asta vrei sa spui Liviu,nu?:P
Eu unul mi-am spus exprimat parerea despre Drive destul de clar,cat si despre celelalte 2 filme recente ale lui Refn,fiecare gandeste,simte si apreciaza in felul lui,e normal sa avem pareri diferite.
Ca tot se vorbeste despre Never let me go,pot sa spun ca mi-a placut intr-o oarecare masura,mai ales din cauza tridentului care joaca bine dar m-a frustrat faptul ca nu aveau pic de lupta in ei,s-au multumit cu faptul ca erau donatori de organe.Asta n-are treaba cu scenariul ci cu conceptia filmului care desi e interesanta parca lipseste o scanteie sau o nevoie de revolta.
Apropo,nu vreau sa instig dar oricare alt rol al lui Carey e mai bun decat cel din Drive.:P

Twinsen 30 Dec 2011 23:36

Originally Posted by Liviu-:

Twinsen, no offense, dar chiar ma doare undeva de impresiile altora despre filmul ala. Tu ai fost tot timpul sustinatorul impresiilor personale despre un film, ar trebui sa realizezi ca ceea ce simte cineva cand vede un film e foarte diferit de ce simte altcineva. N-am de gand sa continui pe subiectul Drive, mi-am batut gura degeaba pana acum si n-am de gand sa explic ceva ce e in primul rand personal: modul in care traiesti, simti si intelegi un film.

Da, impresiile personale sunt ceea ce conteaza pentru fiecare. Insa nu cred am fost vreodata sustinatorul ideii ca ar trebui sa "te doara undeva" de parerile personale a altora. Mie daca imi place un film, il sustin si comunic inclusiv cu cei carora nu le place. Daca ne blocam in "gusturile sunt personale" asta aduce mult cu "gusturile nu se discuta" si atunci care mai e rolul unui forum de filme?
Quote:

Apropo de Never let me go, uite, mie mi s-a parut un film extrem de banal, desi a avut cateva roluri bune. Cred ca a avut o idee foarte buna, dar povestea decurge mult prea rapid si mi s-a parut ca lasa niste gauri (emotionale, nu de scenariu). Cred ca filmul s-a terminat prea rapid. Sunt sigur ca si tu ai aceeasi impresie despre Drive.

Never Let Me Go a fost in buna masura o dezamagire pentru mine, exact din motivele enumerate de tine: gauri emotionale si poveste prea rapida. Imi place mult Ishiguro, deci am citit cartea imediat cand a aparut si m-a impresionat. Dar e genul de adaptare extrem de dificil de facut intr-un film de doua ore. Am apreciat la film interpretarile excelente ale lui Mulligan si Garfield si ca a reusit sa surprinde ceva din melancolia cartii.

Despre Drive nu am nici pe departe aceeasi impresia pe care o ai tu despre Never Let Me Go. Drive pentru mine e senzatia pe care o am cand merg la un restaurant elegant, admir bunul gust cu care e decorat, tacamurile de argint, serviciul impecabil a personalului. Dar in meniu au doar cartofi prajiti si cotlet de porc.

Kriss_Kringle 30 Dec 2011 23:43

Originally Posted by Twinsen:


Despre Drive nu am nici pe departe aceeasi impresia pe care o ai tu despre Never Let Me Go. Drive pentru mine e senzatia pe care o am cand merg la un restaurant elegant, admir bunul gust cu care e decorat, tacamurile de argint, serviciul impecabil a personalului. Dar in meniu au doar cartofi prajiti si cotlet de porc.


LMAO!=)) =)) =)) =)) =))

BenPC 30 Dec 2011 23:46

Top 10 Released*

# 1 Pina --- Wim Wenders --- Nota filmului: 10
# 2 Life in a Day --- Kevin Macdonald, Natalia Andreadis --- Nota filmului: 9
# 3 127 Hours --- Danny Boyle --- Nota filmului: 9
# 4 Black Swan --- Darren Aronofsky --- Nota filmului: 9
# 5 Never let me go --- Mark Romanek --- Nota filmului: 9
# 6 Midnight in Paris --- Woody Allen --- Nota filmului: 9
# 7 Rango --- Gore Verbinski --- Nota filmului: 9
# 8 The King's Speech --- Tom Hooper --- Nota filmului: 8
# 9 Biutiful --- Alejandro González Iñárritu --- Nota filmului: 8
#10 Mission Impossible: Ghost Protocol --- Brad Bird --- Nota filmului: 8
sau
#10 Rise of the Planet of the Apes --- Rupert Wyatt --- Nota filmului: 8

Top 10 Unreleased*

# 1 The Tree of Life --- Terrence Malick --- Nota filmului: 10
# 2 Senna --- Asif Kapadia --- Nota filmului: 10
# 3 Sunset Limited --- Tommy Lee Jones --- Nota filmului: 9
# 4 Warrior --- Gavin O'Connor --- Nota filmului: 9
# 5 Attack the Block --- Joe Cornish --- Nota filmului: 8
# 6 Cave of Forgotten Dreams --- Werner Herzog --- Nota filmului: 8
# 7 Oranges and Sunshine --- Jim Loach --- Nota filmului: 8


*liste in lucru, prima in mare parte e ok .. dar mai am de vazut cateva filme pt a completa a 2-a lista

Liviu- 30 Dec 2011 23:49

Originally Posted by Twinsen:

Da, impresiile personale sunt ceea ce conteaza pentru fiecare. Insa nu cred am fost vreodata sustinatorul ideii ca ar trebui sa "te doara undeva" de parerile personale a altora. Mie daca imi place un film, il sustin si comunic inclusiv cu cei carora nu le place. Daca ne blocam in "gusturile sunt personale" asta aduce mult cu "gusturile nu se discuta" si atunci care mai e rolul unui forum de filme?


Nu am vrut sa sune in felul asta. Nu sunt deloc adeptul zicalei "gusturile nu se discuta", din contra, mi se pare o prostie, dar am discutat atat de mult pe filmul asta ca mi s-a intors. Nu mai simt nevoia sa explic nimic, am incercat cat de bine am putut, poate nu am facut-o foarte bine, dar inevitabil ne lovim de niste bariere, bariere care tin de experienta de viata a fiecaruia, suma tuturor lucrurilor care ne-au facut ceea ce suntem acum. Pana la un anumit nivel poti sa discuti, dar exista ceva peste asta, unde discutia devine de-a dreptul inutila si ceea ce ne face pe noi sa fim noi intra in actiune. Asta e bariera, iar o simpla discutie nu o poate muta deloc. Pentru asta e nevoie de mai multa experienta, de mai multa viata, de lucruri care sa ne schimbe in modul nostru de a fi. Si poate dupa asta o discutie blocata isi poate regasi sensul. Pana atunci n-avem ce face.

LE: Ben, hotaraste-te asupra locului 10 :P Nu poate ramane decat unul.

PS: Federico, ma simt nevoit sa aduag ca probabil vei fi de acord cu Gorzo in ceea ce priveste Biutiful, asta dupa cat te cunosc de pe forum. Sper sa nu am dreptate, dar am simtit ca trebuie sa te avertizez, daca mai era nevoie sa o fac :P

adinachitu 31 Dec 2011 00:12

Top 10 Released

1. Melancholia
2. Pina
3. Drive
4. Midnight in Paris
5. Aurora
6. Biutiful
7. Black Swan
8. Life in a day
9. HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS - PART 2
10. Balada triste de trompeta


Top 10 Unreleased

1. The Turin Horse
2. The tree of life
3. Film pentru prieteni
4. Another Earth
5. The yellow sea
6. The Future
7. Hesher

Windom 31 Dec 2011 08:13

Top 10 Released

1. Melancholia
2. Drive
3. Aurora
4. True Grit
5. 127 Hours


Top 10 Unreleased

1. The Tree of Life (Terrence Malick)
2. Tinker Tailor Soldier Spy (Tomas Alfredson)
3. Kill List (Ben Wheatley)
.........................................

Deocamdata atit. Mai vad, mai bag...

omudindulap 31 Dec 2011 12:39

Top 10 Released

1. Melancholia
2. Incendies.
3. Io sono l'amore
4. Hævnen
5. Drive
6. Biutiful
7. The Kids Are All Right
8. Rabbit Hole
9. Pina
10. Periferic

Federico 31 Dec 2011 15:52

Originally Posted by Twinsen:

Umm, nu vreau sa deranjez, dar ati remarcat ca Drive e un film cu batai, nu?

Mi se pare mie sau chiar incerci sa sugerezi ca am/as avea o problema cu ideea de batai in sine? Did I just hear you say that?! Am I fucking dreaming here?!! (Relax, nu e tonul pe care vorbesc, doar citez din o faza superamuzanta din "Ghost Dog"). Si "7 Samurai" si "Pulp Fiction" si "Godfather" si "Taxi Driver" sunt filme cu batai...
Quote:

Cu personaje de benzi desenate.

WTF?! :|
Quote:

Care nu are practic nimic de spus.

Cui? Mie mi-a "spus" destule. Sunt sigur ca daca cercetezi cu atentie mai gasesti si prin randul criticilor profesionisti din toata lumea indivizi care ar tine sa te contrazica.
Quote:

Idealul vostru in materie de filme e sa va uitati la imagini frumoase?

Nu, nu cred. Dar "Drive" nici nu e genul ala de film (calofilie fotografica).
Quote:

Frederico, inteleg ca in nota aia de zero (ZERO!) data lui Never Let me Go ai inclus si interpretarea lui Carey Mulligan? Da-mi voie sa-ti spun ca Mulligan transmite de zece ori mai mult in Never Let Me Go decat in Drive si asta nu are nimic de a face cu timpul in care e pe ecran.

E o poveste mai lunga si mai veche aici. Dar ideea e ca eu am o problema cu ecranizarile de obicei. Daca vine si dupa ce am trecut prin carte in prealabil, si la scurt timp dupa (24 h in cazul asta) si daca mi-a si placut mult lectura, si daca si filmul nu exceleaza dpdv al unei obiectivitati elementare... atunci e crima si pedeapsa. Ceea ce s-a si intamplat aici. Nota aia e evident nu e una ortodoxa, daca ar fi sa fac un efort si sa-mi obiectivez cat de cat subiectivitatea as zice ca filmul e de o mediocritate "hexagonala" deplina. Insa eu am notat cu 0 experienta mea subiectiva si personala in sine. A fost un dezastru.
Quote:

Da-mi voie sa-ti spun ca Mulligan transmite de zece ori mai mult in Never Let Me Go decat in Drive si asta nu are nimic de a face cu timpul in care e pe ecran.

Speak for yourself pls. :)
Originally Posted by Kriss_Kringle:

Opa,Twinsen a facut prima mutare,presimt ca iese cu scantei.:D

Ca sa fiu on-topic,o sa mai astept vreo luna pana se mai aduna titluri ca mai sunt destule PE care nu le-am vazut inca.

LOL, instigator mic si afuristi ce esti! :D Eu zic sa-ti sa-ti rezolvi intai problemele cu doamna gramatica si abia apoi sa vii sa bagi batul pe la garduri. (Pls no offense, n-o spun cu rautate, glumesc doar. )
Originally Posted by Liviu-:

Nu cred ca-s cea mai de incredere sursa pentru chestia asta. E o chestie mai mult personala...

Yeah yeah :D I know (and hate) the feeling too. Sa fii responsabil de timpul cuiva, de-aia urasc sa fac recomandari (persoanelor de care imi pasa cat de cat ;) ) chiar si cand ma roaga insistent. Dar las c-am bagat eu de seama, e o compatibilitate decenta intre frecventele pe care ne situam ca sa mai smulg un hint cu forta de la tine... Insa, pe langa asta, uitasem sa spun ca m-a mai bulversat ceva din topul tau. Si anume:
Quote:

3. The Sunset Limited
4. A Separation

I mean, G... si mie mi-a placut "Sunset" dar saracul e in postura in care ii poate fi contestat si statutul de film autentic. Da, poti sa zici ca e ceva filmat deci e film, dar totusi... limbaj cinematografic - ioc.

LE: Mi-am adus aminte ca am vazut si "Le Quattro Volte" si l-am bagat in top. Mi se pare ca nu era prezent in lista cinemagiei si de-aia l-am trecut cu vederea desi filmul este eligibil.

crin3l 31 Dec 2011 16:31

Top 10 Released

1. The Help
2. Moneyball
3. The King's Speech
4. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
5. Source Code
6. The Kids Are All Right
7. Rise of the Planet of the Apes
8. Never Let Me Go
9. Drive
10. Midnight in Paris

Twinsen 31 Dec 2011 16:45

Originally Posted by Frederico:

Si mie mi s-a parut povestea apa de ploaie, dar Gosling... jesuschristallmighty ce rol si ce personaj. Si el salveaza filmul precum o gaura neagra, curband in jurul lui spatiu, timp, lumina, si eclipsand tot.

Intre timp, Drive a promovat de la film salvat de interpretarea unui actor, la postura de filmul anului. Eu zic ca e in pole-position si pentru filmul secolului, pacat ca nu mai prindem si topul ala. :(

Liviu- 01 Jan 2012 01:35

Originally Posted by Federico:

LE: Mi-am adus aminte ca am vazut si "Le Quattro Volte" si l-am bagat in top. Mi se pare ca nu era prezent in lista cinemagiei si de-aia l-am trecut cu vederea desi filmul este eligibil.


Si eu stiu ca a rulat in cinema macar o saptamana. Chiar vroiam sa-l vad zilele astea, probabil o sa se intample azi sau maine. Mai tin minte ca a rulat si Tomboy si nici el nu apare in lista. Sper sa nu mai fie si altele de care nu-mi aduc aminte...

Federico 01 Jan 2012 05:40

Originally Posted by Twinsen:

Intre timp, Drive a promovat de la film salvat de interpretarea unui actor, la postura de filmul anului. (

Mi se pare mie sau vrei sa zici ca e ceva-n neregula cu asta? :-q


Originally Posted by Liviu-:

Si eu stiu ca a rulat in cinema macar o saptamana. Chiar vroiam sa-l vad zilele astea, probabil o sa se intample azi sau maine. Mai tin minte ca a rulat si Tomboy si nici el nu apare in lista. Sper sa nu mai fie si altele de care nu-mi aduc aminte...

Mda, lasa asta... stiu ca nu suntem la ora de matematica dar eu tot speram sa-mi explici in vo doua randuri cum dumnezeu poti sa pui Sunset inintea lui Separation. :D

ps: am vazut Biutiful. Nu mi s-a parut extraordinar de obraznic din pdv-ul santajului emotional, pare un film cinstit. A fost enjoyable, dar totusi o experienta modesta, nu m-a impresionat cu nimic. Mi-au placut inceputul (discutia tata fiica purtata in soapta fara se ii vedem + scena cu afterlife-ul hibernal, desi nu stim despre ce-i vorba pana spre sfarsit) si secventa cu politia dand iama in randurilor traficantilor imigrantilor negri ambulanti, dar in rest nu-mi inspira nimic filmul. Nici macar mila pt protagonist. Mi se pare ca incep sa-mi pierd rabdarea cu modelul asta de cinema - felia de viata lipsita de o structura arhitectonica, fara crescendo, fara niste pattern-uri sistematice care sa-i dea o rotunjime a formei (de ex. cum e coincidenta dintre scenele de deschidere si cele de final care atenteaza un pic la ciclicitatea filmului). Nu cer artificialitatea filmelor puzzle (Hitchcock de ex) dar nici asa...

LE:
Originally Posted by Twinsen:

Intre timp, Drive a promovat de la film salvat de interpretarea unui actor, la postura de filmul anului. Eu zic ca e in pole-position si pentru filmul secolului, pacat ca nu mai prindem si topul ala.


Dar da, adevarul e ca pentru cat de fluctuante imi sunt opiniile sunt celebru de multa vreme in intreaga Europa si nu numai. B-) Pot sa ma indragostesc de un film pe care il detestam odinioara (vezi North by North-West, Reservoir Dogs) sau pot sa ma dezic in cel mai parsiv mod de unul pe care l-am crezut o capodopera (vezi The Fountain). Exemplele pot continua mult si bine, ma limitez numai la cele care pot fi probate cu ce-am spus despre ele pe forum. Insa, evident, la Drive suntem destul de departe de situatia asta. Desi e adevarat ca declicul care a insotit procesul prin care filmul mi s-a cramponat decisiv de suflet a venit la vizionarile 2 si 3, el (filmul) m-a izbit violent din prima incercare. Ce s-a intamplat mai tarziu a fost doar o nuantare. Nu spun ca scenariul a devenit acum genial, am in continuare aceeasi parere despre asta. Doar ca trebuie inteles ca m-am referit la scenariu dintr-o perspectiva macro, de ansamblu – practic la ce incape in sinopsisul filmului. Pozitia asta inca mi-o mentin – ideea filmului e simpla, banala, rasuflata. Ceea ce o salveaza este microscopia tuselor autorului – detaliile, vai… divinele detalii (cum ar spune raposatul Vladmir) . Iar inainte de a livra argumentul fatal care ma va scoate basma curata, :D mai trebuie precizate si influentele exegetice care mi-au nuantat opinia. Cu alte cuvinte descoperirea scenariului implicit al filmului – logica de fairy tale si metafictiunea (filmul despre filme). Si-n final, cum am promis, am sa te rog sa reflectezi la posibilitatile si consecintele procesului de segregare a scenariului de actor. Cat de prost poate sa fie un scenariu de tip character driven in care protagonistul se spune ca e construit senzational si, mai ales, in conditiile in care acesta este centrul de greutate al aproape fiecarui cadru care alcatuieste filmul. Multumesc.
(Iar Gosling nu salveaza "scenariul" in sensul ca e "cireasa de pe coliva", un apendice consolator... ci in sensul ca il transforma de-a dreptul si preia functia acestuia)

LE2: Dar ce-ai vrut tu sa zici cu postul asta de fapt? :-?

aniela07 01 Jan 2012 11:10

TOP 10 Released

1. Melancholia (Lars von Trier)
2. Haevnen (Susanne Bier)
3. Incendies (Denis Villeneuve)
4. La Piel que Habito (Pedro Almodovar)
5. Pina (Wim Wenders)
6. Aurora (Cristi Puiu)
7. Biutiful (Alejandro Gonzalez Inarritu)
8. True Grit (Cohen brothers)
9. Crulic (Anca Damian)
10. Aproape de cer (Titus Faschina)

TOP 5 Unreleased

1. The Turin Horse (Bela Tarr)
2. Nader and Simin –A Separation(Asghar Farhadi)
3. Le Havre (Aki Kaurismaki)
4. Norwegian Wood (Anh Hung Tran)
5. Elena (Andrei Zvyagintsev)

Twinsen 01 Jan 2012 13:37

Originally Posted by Federico:

Cat de prost poate sa fie un scenariu de tip character driven in care protagonistul se spune ca e construit senzational si, mai ales, in conditiile in care acesta este centrul de greutate al aproape fiecarui cadru care alcatuieste filmul.

Mda, el conduce masina. Face brrrooommm cand apasa pe acceleratie si screeeeech cand taie curbele. Tine degetul erect si arata amenintator cand ameninta ca "am'a gonna hurt ya' ". Se indragosteste de Carey Mulligan (that's tough!). Se imprieteneste cu un baietel mexican adorabil (aici actoria atinge noi peakuri). Are un zambet strengaresc care razbate uneori prin postura de :| si un scorpion bad ass pe spate. Ce ai mai putea sa-ti doresti mai mult de la un personaj? :-?
Originally Posted by Federico:

mai trebuie precizate si influentele exegetice care mi-au nuantat opinia. Cu alte cuvinte descoperirea scenariului implicit al filmului – logica de fairy tale si metafictiunea (filmul despre filme). Si-n final, cum am promis, am sa te rog sa reflectezi la posibilitatile si consecintele procesului de segregare a scenariului de actor.

Am meditat indelung. Nu tine. Unde vezi tu filmul despre filme in Drive? :-O Logica de fairy tale poti sa o inlocuiesti cu "suspension of disbelief" si sa o aplici la orice film artistic. E perfect posibil (ba chiar mai usor) sa ai personaje bune, interpretate excelent atunci cand lucrezi cu un scenariu inteligent, original sau macar interesant. Si eu am filme la care ma uit pentru o singura interpretare darnu le-as lua in considerare pentru un top a anului.
Originally Posted by Federico:

LE2: Dar ce-ai vrut tu sa zici cu postul asta de fapt?

Am vrut sa zic ca se poate mult mai mult decat Drive, care altfel e un film reusit in genul sau. Si ca nu mi se pare ok cand un film de actiune cu scenariu "apa de ploaie" ca sa te citez, are sanse sa devina filmul anului pe un forum de cinefili, practic unicul din tara.

Chambord 01 Jan 2012 14:34

Pentru topul Released va rog sa folositi exclusiv lista premierelor oficiale (linkul de pe cinemagia). Stiu ca au mai fost si alte filme (ex Le quattro volte ) care au rulat la noi, prin festivaluri sau cu regim special. Dar nu sunt premiere oficiale. Daca cineva considera ca lista cinemagia e incompleta, il rog sa-mi furnizeze o alta lista a premierelor RO, dintr-o sursa credibila. Eu n-am gasit alta.

Imi pare rau pt Le quattro volte, si eu mi-as fi dorit sa pun Rubber in oricare din cele 2 topuri, dar ...

omudindulap 01 Jan 2012 15:16

Originally Posted by Twinsen:

Am vrut sa zic ca se poate mult mai mult decat Drive, care altfel e un film reusit in genul sau. Si ca nu mi se pare ok cand un film de actiune cu scenariu "apa de ploaie" ca sa te citez, are sanse sa devina filmul anului pe un forum de cinefili, practic unicul din tara.


Haide, ma, l-ai facut pe Federico zeul/purtatorul de cuvant al forumului Cinemagia...Poate fi, intr-adevar, unul dintre filmele (foarte) bune ale anului, dintre cele care au ajuns pe la noi, si stim, in general, despre ce gen de filme vorbim. Cred ca mai relevant va fi topul filmelor care nu au ajuns si nici nu vor ajunge pe marile ecrane din Ro.
Dar vino si tu cu niste titluri, chiar sunt curios! :D

Apropo, recomanda-mi niste filme asiatice de anul asta, am cautat ieri pe goagal, dar n-am gasit mare lucru, de parca cinematografia asiatica ar fi stat pe loc anul asta. Sau n-am stiut eu un' sa caut. :"> Mersi!

Apropo 2, am vazut Spider Forest si mi-a placut mult :D

Kriss_Kringle 01 Jan 2012 15:19

Daca era un film de actiune,atunci era unul mediocru.In realitate,se vrea un art-house movie european, stilizat cu violenta din belsug care sa compenseze pentru jocul de rutina al personajelor si scenariul "apa de ploaie".
Treaba asta cu filmul despre filme pentru mine nu prea tine. Adica ok,recunosti influente din alte filme si ti se pare placut iar atunci cand realizezi ca toata structura sa se bazeaza pe asta,trebuie sa ridici semne de intrebari legate de lipsa de originalitate a lui Drive,pentru ca nu iese din stransoarea acelor influente si nici nu se impune in fata lor de-a lungul duratei sale.Cred totusi ca Drive ar fi fost un film mai bun daca dura o ora sau era vreun scurt metraj.

Sincer,asta cu filmul anului ma cam uimeste si pe mine, pentru ca dupa ce iesi din sala de cinema nu ramai cu nimic altceva decat un exercitiu de stil dar care nu are de spus altceva major pe plan narativ,emotional iar asta pentru mine nu e de ajuns ca Drive sa se distanteze clar fata de restul ca filmul anului.

@Federico: Who?Me?^#(^

Liviu- 01 Jan 2012 15:23

@Chambord - Le quttro volte n-a rulat in regim special din cate stiu eu. Sau ce inseamna regim special? A rulat minim o saptamana, la fel ca si Tomboy. Poate nu apar acolo din cauza ca Cinemagia nu are date in ceea ce priveste sumele incasate, dar filmele ar trebui sa fie eligibile din moment ce n-au fost proiectii speciale.

Kriss_Kringle 01 Jan 2012 15:30

Tomboy l-am vazut eu la cinema si am impresia ca a rulat 2 saptamani.Tinand cont ca eram doar 2 insi in sala cand am fost eu, si mi-a mai spus cineva care l-a vazut ca au fost 4 la inceputul filmului iar pe la jumatate au ramas 2 e cam clar de ce sunt nu sunt date despre sumele incasate.:))
Am intrat cu cateva minute inainte sa inceapa si proiectionistul s-a uitat sa vada daca e cineva in sala,altfel cred ca nici nu-l mai rula.:))

Federico 01 Jan 2012 16:02

Originally Posted by Chambord:

Pentru topul Released va rog sa folositi exclusiv lista premierelor oficiale (linkul de pe cinemagia). Stiu ca au mai fost si alte filme (ex Le quattro volte ) care au rulat la noi, prin festivaluri sau cu regim special. Dar nu sunt premiere oficiale. Daca cineva considera ca lista cinemagia e incompleta, il rog sa-mi furnizeze o alta lista a premierelor RO, dintr-o sursa credibila. Eu n-am gasit alta.

Imi pare rau pt Le quattro volte, si eu mi-as fi dorit sa pun Rubber in oricare din cele 2 topuri, dar ...



Twinsen 01 Jan 2012 16:17

Originally Posted by omudindulap:

Dar vino si tu cu niste titluri, chiar sunt curios! :D

Apropo, recomanda-mi niste filme asiatice de anul asta, am cautat ieri pe goagal, dar n-am gasit mare lucru, de parca cinematografia asiatica ar fi stat pe loc anul asta. Sau n-am stiut eu un' sa caut. :"> Mersi!

Am evitat sa pun vreun top pentru ca mi s-a parut ca 2011 a fost un an foarte prost. E ca atunci cand mergi la alegerile prezidentiale si nu stii unde sa pui stampila, ca nu iti place cu adevarat nici un candidat. :)) Asta e cam tot ce as putea sa pun intr-un top:

Top Unreleased:

1. Guilty of Romance
2. Kiseki
3. Cold Fish
4. Confessions
5. Bobby Fischer Against the World

Federico 01 Jan 2012 16:17

Originally Posted by Twinsen:

Mda, el conduce masina. Face brrrooommm cand apasa pe acceleratie si screeeeech cand taie curbele. Tine degetul erect si arata amenintator cand ameninta ca "am'a gonna hurt ya' ". Se indragosteste de Carey Mulligan (that's tough!). Se imprieteneste cu un baietel mexican adorabil (aici actoria atinge noi peakuri). Are un zambet strengaresc care razbate uneori prin postura de :| si un scorpion bad ass pe spate. Ce ai mai putea sa-ti doresti mai mult de la un personaj? :-?


Populara tehnica de demolare prin redarea rezumativ-sarcastica. Clasic. Din pacate cu ea pot sa-ti fac praf orice work of art care-a vazut vreodata lumina zilei. Incepand cu "Moby Dick" si "Razboi si Pace".
Originally Posted by Twinsen:

Am meditat indelung. Nu tine. Unde vezi tu filmul despre filme in Drive?

N-o sa-ti recomand sa citesti eseul ala urias de pe topicul aferent dar macar uita-te pe excerpturile pe care i le-am lasat @anaemonei incercand sa-i raspund la aceeasi intrebare.
Originally Posted by Twinsen:

Logica de fairy tale poti sa o inlocuiesti cu "suspension of disbelief" si sa o aplici la orice film artistic.

Nu cred.
Originally Posted by Twinsen:

Am vrut sa zic ca se poate mult mai mult decat Drive, care altfel e un film reusit in genul sau. Si ca nu mi se pare ok cand un film de actiune cu scenariu "apa de ploaie" ca sa te citez, are sanse sa devina filmul anului pe un forum de cinefili, practic unicul din tara.

Well, depinde si ce concurenta are. B-) Uitanda-ma la titlurile din topul meu "filmul anului" doesn't mean shit. Singurul film mare care ar putea pretinde ca a fost nedreptati sub aspectul asta e "Melancholia". Restul sunt... apa de ploaie.

@omudindulap: nu vreau sa te ranesc dar referitor la chestia referitoare la mine, cred ca tocmai ai atins un nou record mondial la aberat. Cred ca de fapt, din contra, ar trebui sa te felicit. B-)

@Chambord: just kidding, ok?

varu 01 Jan 2012 16:22

Originally Posted by Twinsen:



N-am auzit de niciunul din filmele astea :))
O sa le caut.

Federico 01 Jan 2012 16:41

Originally Posted by Kriss_Kringle:

Daca era un film de actiune,atunci era unul mediocru.In realitate,se vrea un art-house movie european, stilizat cu violenta din belsug care sa compenseze pentru jocul de rutina al personajelor si scenariul "apa de ploaie".


Jocul de rutina? Inclusiv rolul lui Brooks nominalizat la Glob, nu? B-)
Acuma serios, e greu sa argumentezi rational daca un rol e bun sau nu, dar parerea mea e ca Drive are un personaj fenomenal, un extraordinar (Brooks) , unul bun spre foarte bun (Cranston)
doua decente si interesante (Nino si Sandard) si unul decent spre slabut (Carey).

Originally Posted by Kriss_Kringle:

Treaba asta cu filmul despre filme pentru mine nu prea tine. Adica ok,recunosti influente din alte filme si ti se pare placut iar atunci cand realizezi ca toata structura sa se bazeaza pe asta,trebuie sa ridici semne de intrebari legate de lipsa de originalitate a lui Drive,pentru ca nu iese din stransoarea acelor influente si nici nu se impune in fata lor de-a lungul duratei sale.Cred totusi ca Drive ar fi fost un film mai bun daca dura o ora sau era vreun scurt metraj.

Eu recunosc ca am fost suficient de ingorant fata de multe din referintele filmului asa ca n-am avut probleme aici. Insa unul dintre cele mai remarcabile si, ca sa vezi, originale trasaturi ale filmului pe care multa lume l-a recunoscut este pacingul socant de lent pt genul sau de film si aura de arthouse care il insoteste, in contrast cu conceptul bazal de B-movie aproape.
Originally Posted by Kriss_Kringle:

Sincer,asta cu filmul anului ma cam uimeste si pe mine, pentru ca dupa ce iesi din sala de cinema nu ramai cu nimic altceva decat un exercitiu de stil dar care nu are de spus altceva major pe plan narativ,emotional iar asta pentru mine nu e de ajuns ca Drive sa se distanteze clar fata de restul ca filmul anului.

Categoria celor care nu cer altceva de la arta decat aesthetic bliss e una destul de respectata in cercurile filosofice. Asa ca chiar daca ar fi fost doar atat nu ai putea invinovati filmul cu prea mare succes pe acest cap de acuzare. Insa filmul are si chesii de "spus". Doar ca nu tuturor. Cand o sa descoperi un alt film care reuseste asta, let me know. ;)

Twinsen 01 Jan 2012 16:46

Originally Posted by Federico:

. Insa filmul are si chesii de "spus". Doar ca nu tuturor. Cand o sa descoperi un alt film care reuseste asta, let me know. ;)

:-O

Crezi ca Drive e singurul film care are chestii de spus, dar nu tuturor?

Federico 01 Jan 2012 17:00

Eh, m-am referit la "un alt film care sa multumeasca pe absolut toata lumea".

Dar cred ca intelesesesi deja asta.

"alt"-ul ala a fost de vina, nu?

Liviu- 01 Jan 2012 17:09

Originally Posted by Twinsen:

Am evitat sa pun vreun top pentru ca mi s-a parut ca 2011 a fost un an foarte prost.


Afirmatia asta mi se pare incredibil de exagerata. Primele 6 pozitii din topul meu sunt filme de la foarte bune in sus, incomparabil mai bune decat Confessions de exemplu (pentru ca e singurul de la tine pe care l-am vazut, foarte posibil sa mi se para si peste Guilty of romance). Si asta e ce am reusit eu sa vad, altii mai au cateva prin top care cred ca ar prinde si la mine niste pozitii, doar ca ei au fost mai norocosi si le-au vazut pe cine stie unde. Mai sunt si altele care la mine nu au prins top 10 si multi le considera filme foarte bune: Le gamin au velo, Faust, 50/50, The Ides of March, Win Win, Beginners, The Guard, Attack the block, Elena. Anul asta nu a dus deloc lipsa de filme bune.

@Federico - A Separation e clar peste The Sunset Limited si formeaza cu Tree of Life si Anatolia un top 3 de-a dreptul fantastic, doar ca Sunset a avut ceva care m-a atras pe mine special. La prima vizionare nu s-a intamplat, dar cand l-am vazut a doua oara mi-a placut foarte mult. Poate imagistic vorbind nu impresioneaza, desi mi s-a parut chiar binisor facut avand in vedere materialul de lucru. Ceea ce m-a atras in schimb a fost ascutimea dialogului, faptul ca a fost foarte captivant si mai ales monologul de final al lui Tommy Lee Jones, care, in ceea ce priveste o scena vorbita, e de departe preferata mea de anul asta. Si peste toate imi place foarte mult Cormac McCarthy :P (inca astept sa ecranizeze cineva Blood Meridian)

LE: Era sa uit. Confessions nu intra pe anul asta, ci pe 2010. Asta dupa regulile pe care le-am stabilit....

Twinsen 01 Jan 2012 17:09

Originally Posted by Federico:

"alt"-ul ala a fost de vina, nu?

Mda, schimba putintel sensul propozitiei...

Federico 01 Jan 2012 17:13

Liviu, Sunset este pt cinema ceea ce reprezinta unul din dialogurile lui Platon pt literatura. [edit]=))


Originally Posted by Liviu-:

(inca astept sa ecranizeze cineva Blood Meridian)

Oh god... :P

Twinsen 01 Jan 2012 17:34

Originally Posted by Liviu-:

Afirmatia asta mi se pare incredibil de exagerata. Primele 6 pozitii din topul meu sunt filme de la foarte bune in sus, incomparabil mai bune decat Confessions de exemplu (pentru ca e singurul de la tine pe care l-am vazut, foarte posibil sa mi se para si peste Guilty of romance).

A fost un an foarte prost pentru genul de filme care imi plac mie, nu tie. De exemplu la Melancholia si Incedies le-am dat shift-del pe la jumatate, la Biutiful m-au captivat imaginile dar a doua zi practic uitasem despre ce era vorba, la Black Swan m-a ajutat Natalie Portman sa rezist psihologiei de doua parale, iar de Drive cred ca am zis destul.

Din pacate as avea nevoie de o perfuzie ca sa ma uit la un film american despre copacul vietii starring Brad Pitt. It's not going to happen. Pe masura ce coboram insa, topul tau unreleased are cateva chestii chiar interesante pe care o sa le vad probabil, in special Tinker Tailor Soldier Spy.

Windom 01 Jan 2012 17:46

Originally Posted by Federico:

Originally Posted by Liviu-:

(inca astept sa ecranizeze cineva Blood Meridian)

Oh god... :P


http://www.avclub.com/articles/soon-...-direct,49553/

Federico 01 Jan 2012 18:04

Franco? Interesant...

Well, atat timp cat n-o sa-ncerce nimeni to Ludovico me into it, cred c-o sa supravietuiesc... :P

Mercutio 01 Jan 2012 18:06

Originally Posted by Federico:

Populara tehnica de demolare prin redarea rezumativ-sarcastica. Clasic. Din pacate cu ea pot sa-ti fac praf orice work of art care-a vazut vreodata lumina zilei. Incepand cu "Moby Dick" si "Razboi si Pace".

da, si tipul cu blogul la fel, daca n-ai observat, foloseste tehnica de ridicare in slavi (analoga cu cea pomenita de tine) prin redarea rezumativ-laudativa.

Federico 01 Jan 2012 18:15

N-am observat, cred c-am citit chestii diferite. Tipul meu trage filmul la microscop.

Kriss_Kringle 01 Jan 2012 18:17

Exagerezi rau cu Brooks din punctul meu de vedere.Pentru mine, interpretarea sa a fost o supriza si nu neaparat una buna pentru ca m-am obisnuit cu el in comedii,unde joaca oameni fara prea multa coloana vertebrala,mai gainari daca vrei.Albert Brooks,pentru mine seamana cu Woody Allen,analizand totul pana la ultimul detaliu doar ca nu e asa de urat si ceva mai fermecator.
Acestea fiind spuse,cred totusi ca a fost distribuit gresit pentru ca aici iese din tiparul personajelor pe care e obisnuit sa le joace de obicei doar ca nu m-a convins pentru ca nu-l ajuta nici varsta si nici fata pentru un mafiot.
Pe langa astea,rolul vine cu excesele sale(scena in care ii infige furculita in gat lui tipul ala si ce altceva mai prinde pe masa).Pur si simplu mi s-a parut un personaj negativ slab per total lipsit de credibilitatea de a pune multe probleme driver-ului, desi o face(cam fortat).
Ron Perlman chiar mi s-a parut un personaj de umplutura.Cranston e un actor extraordinar si nici macar nu e folosit la potentialul sau in film.De Gosling si Mulligan nu are rost sa mai vorbesc,am facut-o destul in topicul filmului.
Astea sunt punctele slabe ale scenariului, pentru ca nu contureaza bine personajele si pune un zid intre spectator si ele fiindca nu poti sa simpatizezi cu vreunul sau macar sa le intelegi trairile.In cel mai bun caz,Brooks e decent,ceea ce inseamna ca e peste toti ceilalti din film,dar asta nu spune prea multe.

Eu unul,nu vad pacing-ul extrem de lent ca o trasatura originala, ci un defect pentru ca nu e folosit in folosul filmului(character development) ci doar sa admiram noi ce cadre dragute in stil art-house poate sa filmeze Refn.
Daca nu stiam mai bine,bazat pe ultimele 3 filme ale lui Refn,as fi spus ca a devenit regizor de filme dupa ce-a inceput ca regizor de videoclipuri sau reclame.:))
E frumos dar nu in sensul natural,ci mai degraba ca o femeie cu trasaturi interesante care-si face operatii estetice pana ajunge dependenta de el, pentru ca look-ul e tot ce are.Daca ar fi reusit sa aiba si ceva de spus pe langa faptul ca e placut pentru ochi atunci as fi inteles de ce era considerat ca filmul anului,dar nu e cazul.

Windom 01 Jan 2012 18:31

Originally Posted by Kriss_Kringle:

Exagerezi rau cu Brooks din punctul meu de vedere.Pentru mine, interpretarea sa a fost o supriza si nu neaparat una buna pentru ca m-am obisnuit cu el in comedii,unde joaca oameni fara prea multa coloana vertebrala,mai gainari daca vrei.Albert Brooks,pentru mine seamana cu Woody Allen,analizand totul pana la ultimul detaliu doar ca nu e asa de urat si ceva mai fermecator.
Acestea fiind spuse,cred totusi ca a fost distribuit gresit pentru ca aici iese din tiparul personajelor pe care e obisnuit sa le joace de obicei doar ca nu m-a convins pentru ca nu-l ajuta nici varsta si nici fata pentru un mafiot.

Pai tocmai faptul ca iese din tipar, ca are in spate doar roluri de comedie, il fac atit de potrivit pentru rol. Un asemenea contre-emploi este menit a crea un personaj extrem de creepy. La fel s-a intimplat cu Robin Williams in cele 2 roluri negative pe care le are la activ si care, in opinia mea, dau masura adevaratei sale valori ca actor. Vorba aia, comedie poate face oricine...

Mercutio 01 Jan 2012 18:36

Originally Posted by Federico:

N-am observat, cred c-am citit chestii diferite. Tipul meu trage filmul la microscop.


am citit acelasi lucru all right. si am citit si multe alte articole, carti, cu analize din toate punctele de vedere, estetic, narativ, tematic, textual, ideologic, de imagine, de sunet, ca sa stiu sa recunosc una cand o citesc. am observat o tendinta la o serie de, nu stiu cum sa-i denumesc, sa le zicem oameni care scriu despre film pe bloguri sau pe alte pe site-uri de film. ceea ce fac ei e un soi de literatura. la fel ca si tipul tau de pe blog. ei nu iti vorbesc practic despre film, nu-l analizeaza. ei preiau povestea filmului si iti livreaza discursul propriu garnisit cu viziunea lor, cu figurile lor de stil, cu superlative si fraze sofisticate de o logica indoielnica. da' nu te supara, e o opinie doar.
(am infectat topicul acesta, poate ar trebui transferate discutiile astea pe topicul cu drive)

Federico 01 Jan 2012 19:04

@Kriss_Kringle

N-o sa mai sustin mult "galceava" asta fiindca a-nceput sa devina redundanta si sa-si piarda din constructivitate. :) Mai fac niste ultime observatii care sper sa ti se para relevante cumva. :)

- eu nu-l mai vazusem pe Brooks in viata mea. Nici nu auzisem de el. Deci n-am avut parte de nicio surpriza.
- de acord cu discrepanta dintre aparenta si esenta la Brooks. Problema e ca asta mie mi se pare o reusita. Discrepanta e suficient de accentuata incat socul scenelor violente sa fie mult mai interesant decat daca era performate de un tip pe a carui frunte scrie "born to kill", dar oprita inainte de a depasi limita credibilitatii. De asemenea, imi place cum ma linisteste senzatia ca chestia este una asumta de el si regizor, cand ma gandesc la structura driver-ului care e trasa pe acelasi calapod al discrepantei. Brooks este pandantul sau. Amandoi sunt niste scorpioni. (surprinzatori si incapabili sa-si infraieze pornirile chiar si atunci cand sunt cat se poate de constienti de ele - remeber scena uciderii lui Cranston si la absurditatea atitudinii lipsite de agresivitate a lui Brooks). Amintesc din nou scena confruntarii finale cand camera este apucata de amocul artisticitatii (aparent - si gratuit) si se focalizeaza insistent pe jocul umbrelor care se inghit reciproc si se contopesc.
- Ron Perlman, iarsi nu-l mai vazusem niciodata (intr-un film), daca nu ma-nsel. In prima scena cand se aseaza la masa langa Shannon si Bernie si ii face gluma aia de un cocalarism infinit primului si cu ranjetul ala, si cu trenningul si asezat intr-o rana cu mana pe unul din genunchii cracanati, mi-a inghetat sangele (*metafora*) in vine. :) Iarasi trecand la motivul discrepantelor, mi s-a parut sugestiva neputinnciosenia patetica de pe moaca a brutei (aici raportul aparenta/esenta e rasturnat I guess) refugiidu-se taras catre apa din calea driver-ului. Also, un alt moment de vulenrabilitate, mai subtitl: in scena cu furculita, cand discuta cu Bernie si incerce sa se justifice in fata lui, cand ii marturiseste ca nu stiu cine il vorbesc pe la spate... cu fruntea incretita a inocenta si cu degetul "infigandu-l" in suprfata unei mese... mai ca nu mi-au dat lacrimile. I'm serious.
Quote:

Eu unul,nu vad pacing-ul extrem de lent ca o trasatura originala, ci un defect


De ce o spui ca si cum originalitatea si lipsa calitatii modului in care e folosita sunt mutual exclusive? :) Nu ca as fi de acord cu tine... Just saying.
.
Quote:

Daca ar fi reusit sa aiba si ceva de spus pe langa faptul ca e placut pentru ochi atunci as fi inteles de ce era considerat ca filmul anului,dar nu e cazul.

Am inteles din punctul tau de vedere si n-am nicio problema aici, dar tu poti concepe faptul exista oameni care chiar vad ceva in filmul asta? Si unde mai pui s-o faca si intr-un mod legitim?... ;)


All times are GMT +2. The time now is 23:23.

Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.