![]() |
"Black Swan"
S-ar putea ca pentru mine asta sa fie cel mai frumos film al anului sau poate chiar al ultimlor ani. Si probabil Aronfsky-ul meu preferat. E vorba insa de un cu totul alt Aronfsky din punct de vedere estetic (dat fiind subiectul se cerea intr-adevar ceva grandios, melodramatic), iar schimbarea ii iese minunat, fara a se lepada insa de incarcatura bolnavicioasa caracteristica. As spune ca Black Swan se situeaza undeva intre The Wrestler si Pi, insa mi se pare cu mult mai desavarsit. Singurul repros pe care l-as aduce ar fi scenariul oarecum simplist, dar este mascat de o executie impecabila, asa ca nu are rost sa insist.
Ca prestatii, Vincent Cassel are, bineinteles, o carisma libidinoasa incantatoare. Natalie se descurca absolut onorabil si cu daruire. Face probabil cel mai complex rol al ei de pana acum, dar parca aveam asteptari un pic mai mari. Intr-un an cum e asta totusi, fara concurenta foarte serioasa pentru Oscar la Leading Actress, ar putea chiar sa castige insa. Mila Kunis e intr-un rol ceva mai putin proeminent decat imi inchipuisem din trailer. Nu e sclipitoare, dar in orice caz bine aleasa. 9/10 De revazut la cinema de indata ce va fi posibil! Ah, am uitat sa pomenesc de Ceaikovski :x edit: m-am mai gandit un pic si scenariul nu e simplist, e excat cat trebuie |
Da Miercuri, filmul e destul de bine administrat pe un scenariu nu foarte complex. Asa cum ziceai si tu, meritele si le trage din viziunea si executia regizorala.
Mi s-a parut un film bun in peisajul atit de aglomerat de film comercial. Il apreciez insa in masura in care nu as mai avea rabdare sa-l vizionez si a doua oara. Nu are profunzimea revederii,totusi. |
Daca e sa privim filmul ca pe un balet (iar baletul e totusi o metafora mult mai mare aici, bine dezvoltata), atunci complexitatea scenariului nu mai are relevanta, povestea trece pe planul doi, in favoarea spectacolului si mai ales a trairilor pe care le creaza. Iar Aronofsky s-a adaptat perfect rationamentului asta. Intr-adevar, filmul are limitele sale, dar pe care si le asuma din start pentru a se putea concentra exclusiv pe exploatarea ideala a continutului. Rezultatul e compact, dens, intens, imi vine greu sa-i gasesc greseli lui Aronofsky.
De revazut l-as revedea in primul rand pentru placerea mea vizuala. :) |
Ce reteta extraordinara detine acest Aronofsky care reuseste sa creeze constant filme bune, solide, care au la baza aceeasi tematica... :D
|
Best movie of 2010 so far...Mai am asteptari mari de la The Fighter,The King's Speech,True Grit si 127 Hours
|
Nu prea imi explic cum se multumesc unii oameni cu un screener, la filme de genul asta. Mi se pare un fel de spoiler trist. Macar, macar un blueray-rip. Anyway, il astept clar la cinema.
|
Originally Posted by Lecart:
Problema e ca acel blurayrip apare de-abia pe la sfarsitul lunii ianuarie... :) In rest, cu siguranta trebuie vazut la cinema... |
Din pacate la noi apare abia pe 25 februarie, la fel ca si True Grit. Asta inseamna chiar inainte de Oscar (27 feb), ceea ce e putin cam tarziu. Culmea e ca au mai ingramadit si 127 Hours cu o saptamana inaintea celor doua. Nu stiu cum reusesc astia sa le puna atat de aiurea...
|
Nu-i nimic. Au adus Tron... premiera MONDIALA!:-&
|
Originally Posted by Liviu-:
|
a true masterpiece! sper ca Daren Aronofsky sa ia oscarul! merita!
|
De acord cu tine,miercuri,cu mici exceptii.Consider ca Mila Kunis a intrat perfect in pielea personajului; a fost extrem de naturala in atitudinea ei zeflemista.Despre Natalie Portman n-am ce comenta.A interpretat impecabil un rol foarte complex.
|
mi se pare un film facut de un student la litere, care tocmai a auzit de Freud si interpreteaza arta prin ceea ce a inteles din cele auzite despre Freud.
e opusul Concertului lui Radu Mihaileanu - asta e trivial, astalalt e pretios pina in pinzele albe. Black Swan prezinta corect efortul din spatele nasterii marii arte, insa total dezaxat, pe linii romantice revolute - genialitatea e apanajul persoanelor care traiesc dincolo de normalitate, de unde schizofrenia&co, vezi destinul tragic al lui Eminescu, iar in spatele schizofreniei fetei e paranoia mamei sale, totul psihanalizabil pina in pinzele albe. foarte ieftin, dar cu efecte speciale misto B-) |
Are momente horror luate din filmele mainstream si avand in vedere ca si in horrorul clasic si modern aceste momente au limitele lor ( nu le poti impinge mult prea sus ), pot spune ca Aronofsky stapaneste bine atmosfera, iar filmul ar merita si un tag de "horror". Asa cam pe la coada.
Altfel, insa, un bun film, solid, scenariu compact, la prima vizionare, si cel mai important, incep sa se simta marcile autorului. ;) |
Originally Posted by gionloc:
"The Fountain 2" ? :-S Iar se ia prea in serios Aronofsky si vrea sa ne livreze "marea filosofie" , cum zice Cristi Puiu? |
da,
e o fintina, cu o apa ceva mai buna decit in aialalta, insa nimic 'to die for'. de multe ori am avut impresia ca black swan e o parodie la the red shoes (personajul interpretat de cassel, de exemplu, toata povestea cu balerina prima). asta nu inseamna ca the red shoes e perfect, insa e decent (in relatie cu ceea ce inseamna creatie, nu neaparat realist, dar decent) si e construit ca un basm, isi subliniaza bine originea in felul asta si, ca proiect, e bine legat. |
WARNING: SPOILERS
mercur d fapt natalie e cea care joaca excelent in acest film iar cassel e libidinos-mediocru, asa cum a fost toata cariera lui. scenariul nu e simplist, e stupid de-a dreptul. pina nu intru in detalii, dublura de personalitate??? mai e cineva care nu vomita de asa ceva??? final ultraprevizibil??!!?!?!?!?!? ea isi vira ciobu' n burta, isi imagineaza ca a omorat-o pe cealalta, dupa care mai danseaza un act intreg si exact in momentul in care se arunca afara din scena, apare pata de singe care se intinde cu viteza americana si cu tactica germana? tot filmul pute a fals de la eftinul asa zis conflict interior. "daca e sa privim filmul ca pe-un balet" ???!?!!?!? dar daca il privim ca pe o partida de barbut? daca vreau sa ma uit la balet, ma duc la balet nu ma uit la personalitatea tripla si stupida (natalie doua + aronofsky) majoritatea scenelor in care natalie danseaza sunt filmate strans, sa nu vezi ca da aiurea din picioare, asa ca nu prea e mare lucru nici de capul baletului, nu-i asa? doar in final mai arata ceva. "(iar baletul e totusi o metafora mult mai mare aici, bine dezvoltata)" ia sa auzim, care e metafora aia mult mai mare? |
eu am decis sa las consideratiile filosofice deoparte daca ma decid sa mai vizionez inca o data(deja a avut parte de 2 vizionari cap-coada) acest film.Cat despre balet nu-mi permit sa comentez deoarece stiu cata munca se ascunde in spatele acestui dans artistic.Tinuta lui Natalie a fost impecabila:)
|
Vazut aseara. Foarte tare...!
... sacrificiul suprem pe altarul artei sportive, fara nici o trimitere decat la "Wrestler", al aceluiasi cineast-voyeurist - D.A. - necrutator, obiectiv, un indeaproape observator al pasiunii, ce treptat, ia forma spectaculos-estetica a vointelor launtrice a protagonistului insusi, intr-o sugerata lupta contra paranoiei si propriilor ambitii - aproape lipsita de transcendenta -, ce incearca o anumita identificare cu un spectator derutat - intr-o prima faza - , pentru ca mai apoi, totul sa devina atat de uman, atat de justificat, incat rezultatul final al acesui lung proces observational - iarasi, ca in "Wrestler" - , "in the end", sa copleseasca. Sublim, pasional, artistic, magnific... :x |
Originally Posted by SMC:
frumos punctat SMC |
In sfarsit... cineva!
Te iubesc, zgubi... <:-P Da io zic sa nu te prea aventurezi cu laude la "chestii' de mine scrise - nu de alta, da' sa nu te desfinteze detractorii, mai mult sau mai putin avizati - dupa propriile lor considerente, desigur... :) Mai bine zi-mi asta intr-un p.m. |
Hai mai da'te si tu jos de pe piedestal, Luminatia Ta!
|
Unde disparu mesajul lui djinjis? Iar incepem sa cenzuram?!
|
Disciple, nu-i strica bucuria :)).
SMC, revino on-topic. Vad unde bati, asa ca te rog nu instiga la off-topicuri si la atacuri. Va rog sa criticati cronicile sau pseudo-cronicele, whatever, in limitele bunului simt. Intr-adevar, recenzia lui SMC e cam siropoasa, cel putin pentru gusturile mele, dar nu e cazul sa se foloseasca exprimari grosolane pentru a o ataca. Bine, nu am citit-o pana la capat, fiindca incerc sa evit putinele spoilere care mi-au mai ramas de evitat :)), dar prima fraza mi-a taiat complet elanul. Nu spun ca nu are dreptate djinjis, dar putea sa o scrie si altfel... |
d c mea fost ster urmatorul mesaj? :D
(Trivialitäti si jigniri gratuite) |
Puteai sa spui urmatoarele intr-un alt mod, mai delicat...sau deloc
Quote:
Cam asta ar fi tot ce e in neregula cu mesajul :-?. Tonul face muzica...in principiu parerea mea coincide cu a ta, nu sunt un mare fan al recenziilor lui SMC, dar ce faci tu e deja atac la persoana si cu asta nu sunt de acord. Orice tentativa de a pune paie pe foc va fi stearsa, asa ca nu continuati cu asta. I warned you! PS: Tu iti salvezi mereu mesajele, preventiv, in caz ca cineva ti le sterge? :)) Apropo, iti multumesc din nou pentru spoilere, zau asa X(... |
"bah" e de pe net, nus c vorbesc aia n bucale si nici nu vreu sa aflu. am o lunga esperienta cu mesajele sterse, intreaba-l pe bulla, cum ii spun pretenii intre ei, deci salvez tot c frige. am studiat sublinierile tale si declar ca o sa ma gindesc la ele. nu-tz fa probleme pentru spoilere, oricum finalul e evident inca de la generic.
nu mai sta noaptea ca o sa faci cearcane si n-o sa mai vrea pretendentu' sa te prinza de popou. |
Daca te plangi ca finalul e previzibil esti pe o pista gresita din start. Zi-mi un balet cu un final imprevizibil, unul.
Pentru ca datele probelemei sunt date inca din primele zece minute, nimic din film nu incearca sa se ascunda pe dupa degete, nu pretinde ca nu va fi un final previzibil, nu pretinde ca nu stim povestea deja. E o reinterpretare de la Lacul Lebedelor, sub forma unui thriller psihologic. Functioneaza perfect in limitele astea, nu e vina lui Aronofsky ca tu ai o problema cu intregul mod de abordare si fidelitatea fata de concept. Baletul devine o metafora pentru film, sau mai exact, filmmaking, in cazul de fata. Dar din unghiul tau obtuz de trol suprem cred ca stau un pic altfel lucrurile. |
Acum a väzut si Omuldindulap mârläniile pe care i le stersesem individului.
Le sterg din nou. Djinjis, ai un avertisment. Scrie civilizat, sau zbori. |
vam spus ca declar ca ma concentrez la rugamintile voastre, c atata graba? am editat din nou :D
"sacrificiul suprem pe altarul artei sportive" ce sacrificiu suprem, bre, ca s-a shmenuit cu ciobu la ombilic? un indeaproape observator al pasiunii, ce treptat, ia forma spectaculos-estetica a vointelor launtrice a protagonistului insusi" pasiunea nu era vointa launtrica, ci devine pe parcurs? sau te-ai prins ce vrea aia doar pe la jumate? "intr-o sugerata lupta contra paranoiei" c sugerata, ca ti-o arata mai sa ti-o vire in ochi. ia mai verifica tu dex-ul. "si propriilor ambitii" ba pe dos, isi urmeaza ambitiile bine mersi. "aproape lipsita de transcendenta" ... "ce incearca o anumita identificare cu un spectator derutat " oare cine, oare cine... " pentru ca mai apoi, totul sa devina atat de uman, atat de justificat" aia e gata sa comita crima, se automutileaza etc. asta e partea umana? delirezi? du-te si omoara si tu pe cineva, poate scrii si tu ceva inteligibil, ca doar e justificat, nu? ""in the end", sa copleseasca. " finalul e previzibil si de doi lei. bla bla bla panglicari. miercur inclusiv poveste din lacul lebedelor e buna. din balet. doar ca, din nou, noi nu vorbim despre balet ci despre un film. "Baletul devine o metafora pentru film, sau mai exact, filmmaking" nu e o metafora ci un pretext / cum scrie si in dex. eu vreau sa-mi descrii c inseamna la tine " metafora mult mai mare". (as fi curios de asemenea sa-mi spui si care e cea mai mare metafora dintre toate) nu vreau sa-mi spui ca e metafora pentru aia sau ailalta ci vreau efectiv sa-mi descrii metafora. sper ca am fost clar de data asta. si din unghiul meu obtuz de trol suprem o sa-ti postez mai jos sinopsisul lacului lebedelor sa stii si tu despre c e vorba. Act I A magnificent park before a castle. Swan Lake begins at a royal court. Prince Siegfried, heir to the kingdom, must declare he has chosen a wife at his birthday ball. Upset that he cannot marry for love, Siegfried makes for the forest and escapes into the night. He sees a flock of swans flying overhead and sets off in pursuit of them. Act 2 A mountainous wild place, surrounded by forest. In the distance a lake, on the right side of which are ruins. A moonlit night. Siegfried aims his crossbow at the swans and readies himself for their landing by the lakeside. When one comes into view, however, he stops. Before him is a beautiful creature dressed in white feathers, more woman than swan. Enamoured, the two dance and Siegfried learns that the swan maiden is the princess Odette. An evil sorcerer, von Rothbart, has captured her and used his magic to turn her into a swan by day. Every night, she becomes a woman again. A retinue of other captured swan-maidens attend Odette in the environs of Swan Lake, which was formed by the tears of her parents when she was kidnapped by von Rothbart. Once Siegfried knows her story, he takes great pity on her and falls in love. As he begins to swear his love to her, an act that will render the sorcerer's spell powerless, von Rothbart himself appears. Siegfried threatens to kill von Rothbart but Odette intercedes. If von Rothbart dies before the spell is broken, it can never be undone. Act 3 An opulent hall in the castle. The Prince returns to the castle to attend the ball. Von Rothbart arrives in disguise with his own daughter Odile. He has made Odile identical to Odette in all respects except that she wears black rather than white. The prince mistakes her for Odette, dances with her, and proclaims to the court that he intends to make her his wife. Only a moment too late, Siegfried sees the real Odette and realizes his mistake. (The method in which Odette appears varies. In some versions she arrives at the castle, while in other versions von Rothbart shows Siegfried a magical vision of her.) Act 4 Same scene by the lake as in Act 2. Siegfried returns to the lake and finds Odette. He makes a passionate apology and she forgives him. Von Rothbart appears and tries to pull the lovers apart. The two realize, because of Siegried's accidental pledge to Odile, the spell cannot be broken. In order to stay together, Odette and Siegfried kill themselves by leaping into the lake and drown. This causes von Rothbart to lose his power over them, and he dies as a result. daca vrei iti mai postez si niste alternative endings. |
^Asa mai merge, vad ca progresam :D.
|
Care parte din "nu mai puneti paie pe foc" nu ati inteles-o? Yes rifa, au fost jigniri gratuite. Te-ai bagat si tu in discutie, ignorand faptul ca am zis sa incetati cu asta. Pentru ca sunt obiectiva sau ma rog, incerc sa fiu, tin sa mentionez faptul ca ce i-am spus lui djinjis e valabil si pentru tine. Nu vei avea parte de tratament special doar pentru ca djinjis are deja "cazier" la noi :D.
Sa nu cumva sa va plangeti ca au disparut mesajele voastre, v-am spus ca le voi sterge. Incerc sa nu moderez abuziv si sa cenzurez la greu, dar atacurile personale nu-si au locul aici, iar djinjis chiar s-a straduit sa demonstreze (cu chiu, cu vai :)) ) ca se poate ataca un text fara sa fie atacata si persoana care l-a scris. Acestea fiind scrise, back on topic please. Parca vorbeam de Black Swan, nu? |
|
3 lucruri tin acest film legat: Portman, imaginea si montajul. Restul bate in livresc si teatral (Grand Guignol?).
8 / 10 (bun) |
Incepe simplu, creste in intensitate si termina impecabil...
|
WARNING: SPOILERS
Mi'au placut foarte mult coloana sonora si, desigur, Natalie Portman.Nu cred ca poate pune cineva la indoiala jocul sau actoricesc din acest film.A fost impecabila incepand cu tinuta si terminand cu toate starile pe care reuseste sa le redea extraordinar de bine. N'o fi Cassel Al Pacino, dar are un farmec aparte si nu a jucat rau deloc. Mila Kunis, sa fim seriosi..!Doar i s'a potrivit mult mai bine personajul datorita fizicului si atitudinii sale.Rol memorabil??Da, se poate spune si asa din moment ce nu cred ca o sa aiba un rol mai impresionant in cariera ei, dar om trai s'om vedea. Sustin ideea cum ca finalul a fost absurd.A dansat cu ciobul in stomac 5 ore (vorba vine), apoi a realizat ce se intampla, a mai dansat ce'a mai dansat pentru ca apoi, in 5 secunde, sa sangereze cat un elefant.Mda. Este unul dintre cele mai bune filme ale anului, clar.Dar, mie mi'a placut mult mai mult 127 Hours.Si il vad, fara doar si poate, peste TSN. Darren Aronofsky si'a dovedit genialitatea in nenumarate filme si eram sigura ca nu ma va dezamagi nici de aceasta data, chiar daca au existat mici nemultumiri fata de Black Swan'ul sau. |
Foarte frumos filmul lui Aronofsky. Din perspectiva unui om care a facut balet (chiar daca doar pentru cateva luni) pot spune ca Natalie s-a descurcat absolut formidabil cu niste lucruri pe care oricat le-ai repeta nu ai cum sa le inveti. Ar merita Oscarul si daca filmul nu ar fi despre o dedublare, din simplul motiv ca se urca pe poante si se misca extrem de gratios.
M-a facut sa privesc cu alti ochi artistii care incearca sa portretizeze simultan un pozitiv si un negativ, si din punctul asta de vedere mi-ar fi placut ca personajul principal sa nu fie atat de predispusa la nebunie (mama exagerata, izolarea de restul etc). M-a surprins initial stilul usor neprelucrat de la inceput pentru ca ma asteptam ca un film-spectacol sa aibe o imagine impecabila. Dar m-am adaptat foarte repede si deja dupa prima serie de cadre nu mai vedeam pixelii. Oricum, jos palaria pentru Aronofsky care e un regizor constant bun in conditiile in care abordeaza subiecte extrem de variate. |
How Do I Cliché Thee?
How do you destroy a ballet thriller? Start by hiring Darren Aronofsky, continue by casting non-dancers
Portman was lacking in the lead role. For any one of you who have experienced the aura surrounding a prima ballerina, then you know of what I speak. There is an elegance about them that transcends all cultural boundaries, a sense of grace divine if you will. Self indulgence from the director flows' the camera moves no more than a yard from Portman throughout the movie, constantly circling her and leaving everything else out. They may as well have not bothered with a set at all. Hang on...Was there a set? A conflation of the *worst* parts of THE RED SHOES performed without actual dancers (three minutes of details of ballerinas working on their toe shoes do NOT equal 30 seconds of actual DANCE) We fought our way through the season's first serious snow storm in New York to see BLACK SWAN, much praised (in some quarters) for reasons which I can only conclude have something to do with the silent movie style reliance on close-ups - one gathers a Darren Aronofsky trademark - to disguise the fact that this "ballet" film has almost no actual dancing except in the background because the leads *can't* - getting there and home again was the fun part. For anyone with any actual frame of reference either in the ballet or modern film, the movie was simply dreadful. Even the MUSICAL direction is poor, frittering away the great Tchaikovsky themes in Clint Mansell's lame adaptation which rarely was allowed to soar except in the movie title segment of the actual performance of SWAN LAKE (leads only shown from the chest up) to help give the impression Ms. Portman's acting is supposed to, and scared far less than even middling work in an average Hitchcock film. She is a one note pony, this swan. Her facial expression never varies from sad, purse-mouthed and leaky eyed. I got so tired of looking at her face. To top it off, I felt absolutely no interest in any of the cast as the movie wound excruciatingly along on its hopeless execrable way to nowhere. However, it wasn't clear to me why choreographer chose this brittle virgin for the part, taking an enormous risk in an enormous spotlight when it was clear that she wasn't up to her sensual counterpart, that she was increasingly unstable, and I got tired of the constant rehearsals where this was pointed out. Portman does her usual dance between two poles - anguished to stony faced, which she has been doing since Leon. Literally she used the same expression as she did at the door in Leon several times here. She was not convincing in this part for me at all. I also found Winona Ryder to be quite ridiculous and a little like the Wicked Midget Witch of the West I felt as if Aronofsky and Natalie Portman could only visualize two sides to Nina : the "white" swan and the "black" swan After watching the trailer for the first time, I asked my friend "Do you think Natalie Portman's character has split personality disorder and the "horror" scenes are simply imagined?" Turns out, I had figured out the plot before I had even watched the movie. The lack of script is a serious flaw: she vomits, she slashes herself, she lives with her mother, she has lesbian sex - sorta, but she has no background, no character, apart from mommy's girl, no friends, no interactions with others apart from the briefest of convos about ballet. The mother is cardboard - with a standard melodramatic dialogue - "I gave up my career for you, boo-hoo me". si asa mai departe. |
SPOILERS
Quote:
De acelasi lucru s-a plans lumea si la Sweeney Todd, ca de ce nu au angajat persoane capabile sa cante pe Broadway. Chestia e ca atat Sweeney, cat si Black Swan sunt FILME, prin urmare aveau nevoie de actori care sa si cante/danseze, nu invers. Nu e acelasi lucru sa pui un dansator sa interpreteze sau sa pui un actor sa danseze. Nathalie was acting while dancing si pentru mine, asta a contat. She had grace si daca nu as sti mai bine, s-ar putea da drept balerina si m-ar convinge. Din punctul meu de vedere, metamorfoza ei dintr-o lebada alba in una neagra a fost perfecta. Vorbim aici de metamorfoza, fiindca in Nina, cele doua "lebede" nu puteau co-exista, ci una trebuia sa o elimine pe cealalta, astfel incat daca la inceput avem o lebada alba, prea rigida pentru a fi si una neagra, la sfarsit avem o lebada neagra care a uitat aproape complet de latura ei vulnerabila, de aici si sarutul acela de sfarsit, in care ea il domina complet pe Thomas, contrar situatiei de la inceputul filmului. Vincent mi s-a parut chiar carismatic in rol si contrar asteptarilor, personajul sau nu a fost libidinos - telul lui era de a o ajuta pe Nina sa-si exploreze sexualitatea, pentru a reda cat mai bine pe scena senzualitatea ceruta de rolul lebedei negre. In caz contrar, daca Thomas voia sa mearga mai departe, ar fi putut profita de moment cand a chemat-o la el in apartament de ex. Asa cum a spus si ricutza, filmul surprinde bine presiunea pusa pe o persoana care trebuie sa interpreteze doua roluri diametral opuse, cat si posibilele efecte distructive ale aspiratiei catre perfectiune, indiferent de care arta vorbim. Din momentul in care Nina spune ca voia doar sa fie la fel de perfecta precum Beth, stii ca aceasta sete o va termina atat fizic, cat si psihic. Relatia cu mama ei mi-a amintit putin de Pianista lui Haneke, ambele fiind sexually repressed. Apropo de asta, I laughed out loud la secventa cand Nina se masturbeaza in pat si observa ca mama dormea langa ea :)).
Quote:
LOL nu e ca si cum asta ar fi fost un twist. Surpriza nu e ca sufera de o boala, ci cum si de ce aceasta boala ia amploare. Filmul e mai degraba un character study, pe alocuri chiar disturbing. Pana si in plot se mentioneaza ca e vorba despre o balerina care incetul cu incetul isi pierde mintile. |
Vad ca cineva se pricepe la munca de compilatie. :P
Urmatoarea data asteptam sa ni se explice cum medicii trebuie jucati de medici si politistii de politisti.
Quote:
Happy trolling in continuare in tabara djinjis! |
Originally Posted by djinjis:
It only lasts two hours, right? In one scene Nina ask Lily about the ecstasy pill she's offering, she's reluctant to take it and asks "it only lasts two hours, right?" Unfortunately this movie lasts two hours too long. It's an anti-ecstasy pill that gives you a headache and no fun at all. |
"De acelasi lucru s-a plans lumea si la Sweeney Todd, ca de ce nu au angajat persoane capabile sa cante pe Broadway. Chestia e ca atat Sweeney, cat si Black Swan sunt FILME, prin urmare aveau nevoie de actori care sa si cante/danseze, nu invers."
iote fleosc, de parca nu exista actori care sa cinte bine. vrei sa-ti dau exemple de musicaluri reusite? cind itz hiriie vocean cap miemie totuna c mutre face.punct. "Nu e acelasi lucru sa pui un dansator sa interpreteze sau sa pui un actor sa danseze." bla bla, nu spun ca in locul lui portman trebuia sa fie o balerina ci doar ca filmul trebuia sa contina si ceva balet. d exemplu rivala ei putea sa fie o balerina adevarata. Mila Kunis nu arata a balerina de nici o culoare. nu e in stare sa umble ca una. winona???? nici macar postura nu are. please... c colectie de toape. "-ar putea da drept balerina si m-ar convinge” pe tine, nu ma indoiesc... “LOL nu e ca si cum asta ar fi fost un twist” LOL, nici nu era vorba de twist. scenariul e atit de prost ca nici macar nu emite pretentia la twist. E cliseic pina la nesimtire. “Filmul e mai degraba un character study” si aici rateaza, portman e doar alb-negru “medicii trebuie jucati de medici si politistii de politisti” Agumentul asta e unul din cele mai imbecile pentru ca in filme nu sunt bolnavi adevarati sau infractori adevarati, dar dansul e ceva real, pentru care iti trebuie dansatori reali. vezi cum vii tu cu argumente de caca, doar ca sa te faci de ris? “ si ma vad fortata sa recurg iarasi la analogia cu spectacolele de balet, you don't watch them for the plot, you watch them for the execution” buticut zicea: “Chestia e ca atat Sweeney, cat si Black Swan sunt FILME, prin urmare aveau nevoie de actori care sa si cante/danseze, nu invers.” pai daca e film, atunci e nevoie si de un twist, nu-i asa? ca balet nu prea vedem. portman, in registrul ei limitat isi face treaba bine, dar nu e de ajuns. daca e film, vreau si poveste, nu doar un exercitiu de acting. Black Swan is billed as a Thriller - NOTHING - nothing was thrilling in this movie. In fact there were some laughs in the crowd at some of the overdone/hokey "Thrilling" scenes. We all know that Natalie Portman is one of the best weepers and criers in film but Aronofsky sure lets her beat it to death in this one. Honestly, felt like it could have used a couple more rewrites. She's weepy and whiny and needy the entire film until she beats up ( or thinks she beats up ) her ballerina competitor. the moment we've been waiting for is magnificent, and magnificently portrayed by.... / / / / a metamorphosis on stage where she literally turns into a great black bird: the itching she feels and the scratches she tries to cover up are in fact the passionate nature she represses. But the filmmaker insisted on bludgeoning us with horror-film clichés and violence ad nauseam (literally... we see her vomit three times, suffer hallucinations where she is ripping her skin off, stabbing someone with a shard of glass, watching while a former ballerina gouges her face with a nail file, etc. etc.). The horror genre has already been there done that with the clichés about the distortions in the mirror, the blood in the bathroom sink, the startling appearance of a reflection or worse. When you aim for high melodrama as a director, you always risk being on the verge of silliness and parody, and Black Swan is an easy target for parody, similar to movies like Fatal Attraction. Everything is high pitched in this film, shrieking and squalling until we're left with only a portrait of madness that is one-dimensional and unsatisfying. Black Swan offers a virtuoso performance by Natalie Portman, but a performance of what? The film is heavy handed and clichéd, a pseudo Hitchcockian effort that might have impressed audiences in the '50s with its armchair psychology (controlling mother, repressed sexuality, obsessive need for perfection) but will alienate rather than allure most film goers. Anything stupendous is worthy of admiration ...including stupidity. (asta e dupa mine explicatia succesului acestui film) A Black Swan for the Birdbrained |
Dansul intr-un film nu o sa fie niciodata acelasi lucru cu dansul in real-time, unde nu poti trage duble, nu poti folosi body-doubles si nu poti sa zoom in and out. Iar in afara de acei oameni de profesie care au intr-adevar ochiul format (si dintre acestia, nu toti, intrucat multi inteleg rationamentul), nimeni nu o sa fie cu adevarat deranajt de faptul ca nu au fost folositi dansatori profesionisti.
|
Nu e obligatoriu sa traga duble. Cel putin nu din cauza dansului. Ca au nevoie de o filmare din alt unghi, e alceva.
" Iar in afara de acei oameni de profesie care au intr-adevar ochiul format (si dintre acestia, nu toti, intrucat multi inteleg rationamentul" daca inteleg rationamentul nu inseamna ca tolerez un un surogat de spectacol. ce conceptie, jesus. " nimeni nu o sa fie cu adevarat deranajt de faptul ca nu au fost folositi dansatori profesionisti. " ha, te-ai trezit vorbind pentru toata planeta? pai se pare ca au fost destui deranjati, am spicuit citeva comenturi pe tema asta. |
Nu e obligatoriu sa traga duble, dar e o optiune in caz ca ceva nu iese din prima, a doua sau a nustiucata incercare. Mi se pare deplasat sa spui ca dansul intr-un film trebuie tratat ca o experienta reala. Un film poate fi cu si despre dans, dar asta nu face dansul din el un scop in sine, la fel ca intr-un spectacol de dans. Nu e obligatoriu sa apelezi la dansatori profesionisti daca vrei sa reprezinti dansatori profesionisti intr-un film pentru ca nu e nevoie sa executi un numar profesionist de dans, ci doar sa simulezi unul, iar un actor bine pregatit se poate descurca foarte bine. Tehnica cinematografica a evoluat suficient incat sa nu te constranga la a filma un numar de dans cap-coada dintr-o singura dubla si eventual dintr-un singur unghi cu o singura camera.
Recunosc ca analogia cu medicii si politistii e imperfecta, asa ca mai aproape cred ca se situeaza filmele despre sport -> dupa rationamentul tau un sportiv profesionist trebuie jucat tot de un sportiv profesionist? Si sportul e tot e o experienta vizuala, reala pentru un spectator. Cat despre
Quote:
Si sa mai inteleg ca tu esti unul dintre acei oameni de profesie cu ochiul format de care am pomenit? Pentru ca altfel nu vad nicio justificare in pretentiile tale, avand in vedere ca un spectator de rand nu ar fi in stare sa faca diferenta dintre o actrita si o dansatoare fara sa fi fost avertizat in prealabil. |
nus c ai inteles tu si n-am chef sa caut de unde vine confuzia, dar ai luat-o pe aratura.
din nou. protestele au inceput de la cadrele strinse al lu aronovtzchi in scenele de dans. sare in ochi metoda, nu rezultatul. adica uite cum va prostesc eu ca portman danseaza, prostilor. cantro demonstratie de prestidigitatie cu elasticul atirnind din maneca. e de fapt si de facto, o grosolanie, aronovtzchi bazandu-se ca spectatorul e prea prost sa-si dea seama ca el il fraiereste. si insista cu schima lui eftina... sport, buehehe, mda. Filmeaza-l tu pe de niro sarind cu prajina la sase metri si o sa-ti iasa candid camera cu un dobitoc c aterizeaza n cap. de aia exista dubluri. aronovtzchi a fost prea idiot si arogant, sau io fi fo frica ca se indigneaza portman. actorii pot juca roluri de sportivi de performanta, evident, doar ca nu le poti filma performantele pe care nu le au. cadru larg si bagi dublura, the real deal. " Fictiunea e in general e un surogat de realiate" iar eu spun Fictiunea e in general realiate idealizata. Nu veni la mine cu jocuri eftine de cuvinte, chiar daca in garsoniera ta, e chiar asa, cum e-n America... Sper sa reusesti sa tolerezi cacalci n strachini. lasa-te de filozofie, its bad for ur health. ai citit si tu o carte de bucate si te crezi privighetoare. nus c profesie iti imaginezi tu ca trebuie sa ai ca sa apreciezi baletul ca un cunoscator. recunosc ca din bucatarioara ta, poate sa para malaiatza o chestie suprarealista. nu am facut politehnica de balet, daca asta intrebi. "Pentru ca altfel nu vad nicio justificare in pretentiile tale, avand in vedere ca un spectator de rand nu ar fi in stare sa faca diferenta dintre o actrita si o dansatoare fara sa fi fost avertizat in prealabil." filmul este considerat n lung sin latz o capodopera. si nu e. asta e justificarea mea. totz s-au urinat in lenjeria intima, ca mamacita, c mai filmo, c profund are, etc. e doar un film bun care, din pacate a ratat unele aspecte. portman merita oscarul, totusi. aronovztchi niet. most critic wannabes will always shout "MASTERPIECE" if they are unsure about anything that looks or feels unfamiliar to them. Awful habit and The same goes here. |
1. Nu mai face presupuneri despre pregatirea sau non-pregatirea mea academica si intelectuala. Observ ca acolo unde nu ai un contrargument clar, strecori imediat un atac la persoana. Eu te-am facut troll si poate si snob, dar in rest nu m-am repezit la concluzii legate de viata ta personala.
2.
Quote:
Intr-adevar, a alternat si cu cadre stranse, dar tot nu inteleg de ce te deranjaza asa profund? Camera o urmareste indeaproape pe Natalie, constant, pe tot parcursul filmului, avem un fel de first person point of view. Ar fi fost absurd ca tocmai la secventele de dans camera sa se departeze asa tare. Singura solutie viabila pentru a pastra coeziune in situatia data ar fi fost sa angajeze intr-adevar o balerina adevarata pentru rol, dar mie asta o sa mi se para mereu un compromis mai mare.
Quote:
3. Eu nu am proclamat niciodata ca filmul ar fi o capodopera, ci doar ca mi se pare unul din cele mai rasarite filme ale anului trecut. Si am zis ca e in primul rand frumos, pretty to look at. Am si recunoscut ca are neajunsuri, insa nu unele de proportii cosmice asa cum insisti tu pe aici. Tu ai in schimb o problema cu oricine nu a avut o problema cu filmul sau a reusit sa faca abstractie de acele imperfectiuni. Si pentru ca postezi exclusiv aici si de fiecare data numai ca sa dai peste nas acelor muritori care si-au permis sa se bucure de filmul asta, ai devenit trollul care paraziteaza topicul, mereu de garda. :P Do you really wanna be that? |
Mie mi-a placut mult filmul, nu are nota maxima din partea mea insa este un film chiar foarte reusit. Si in privinta dansului, care vad ca se tot discuta pe aici, consider ca este o tema secundara. Mai importanta in film este transformarea interioara a personajului principal, care este de fapt tema principala a filmului. De aceea eu prefer o actrita care sa nu danseze perfect, decat o balerina care sa nu interpreteze rolul perfect. Natalie Portman a interpretat perfect, de aceea imperfectiunile din dans sunt trecute cu vederea. Plus daca se ia in calcul faptul ca s-a pregatit un an pentru acest rol, eu cred ca sacrificiul este destul de mare pentru un actor. Chiar daca o balerina adevarata are multi ani de antrenament in spate, eu consider ca nu se putea mai obtine un raport mai bun calitate dans/calitatea interpretarii actoricesti.
|
pregatirea ta este reprezentata de ceea ce scrii. diplomele nutz sunt de ajutor aici. conteaza doar ceea ce potz, nutz raspund pe baza cv-ului. iar daca vrei sa reducem conversatia la nivel de gradinita pot sa-tz marturisesc ca tu ai afirmat ca argumentul meu e imbecil, lucru sincronizat cu o explicatie aiurea.
"avem un fel de first person point of view " cred ca ai vrut sa spui: avem un fel de first person shooter point of view, oricum, ti-e cam neclar si tie. acest first person shooter point of view trage pe cadre strinse mult mai mult cind ea danseaza. frecventa lor e mai mare. aprecierea lor e subiectiva si m-am plictisit sa insist pe tema asta. manevra a deranjat. " Singura solutie viabila pentru a pastra coeziune in situatia data..." muhahaaa ugagaaa Though Natalie Portman does some of her own dancing, ABT professional ballerina Sarah Lane doubles her. These doubles shots involve complex en pointe work (fouettes, pique turns) and virtually all camera shots that focus below the waist on 'Portman's' legs and feet. cucubau “Eu cred ca Aronofsky s-a bazat pe capacitatea spectatorului to suspend his disbelief si nimic mai mult.” asta e treaba regizorului, nu spectatorul trebuie sa se autoconvinga. daca am inceput o controversa, o si termin(extermin) |
Poti sa-mi explici ce nu e in regula cu cu 'first person point of view'? E un termen naratologic cat se poate de pertinent si de clar.
En fin, eu m-am cam plictisit de meciul asta de ping pong. |
All times are GMT +2. The time now is 14:16. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.