![]() |
CNC a anulat sesiunea din vara 2009
|
CNC a anulat sesiunea de vară a concursului de finanţări pentru proiecte cinematografice
Sesiunea de vară a concursului de finanţări pentru proiecte cinematografice, organizată de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), nu va mai avea loc, iar reprezentanţii CNC au declarat, pentru NewsIn, că aşteaptă propuneri de îmbunătăţire a regulamentului. "Avem stabilit un calendar de consultare a celor peste 10 asociaţii şi organizaţii ale cineaştilor din România, discuţii în urma cărora vom realiza un nou regulament. Din păcate, a trebuit să anulăm această sesiune, ca urmare a reclamaţiilor referitoare la regulamentele CNC, iniţiate de domnii Cristian Mungiu şi Tudor Giurgiu, care au reuşit să câştige premii şi datorită finanţărilor primite de la CNC. Sperăm ca în toamnă, cel mai târziu, să ajungem la o formă finală a regulamentului, iar până la finele anului în curs să reuşim să organizăm o nouă sesiune a concursului de finanţare pentru proiecte cinematografice", a precizat directorul general al CNC, Eugen Şerbănescu. Alături de sugestiile formulate de asociaţiile şi organizaţiile invitate la discuţii, printre care se numără Uniunea Cineaştilor din România (UCIN), Uniunea Producătorilor de Film şi Audiovizual din România (UPFAR), UARF (Uniunea Autorilor şi Realizatorilor de Film din România) şi ACRO (Asociaţia Cineaştilor din România), reprezentanţii CNC au, şi ei, o serie de propuneri. Printre acestea se află reintroducerea notei limită sub care un scenariu este respins (nota 5 sau nota 7), precum şi modificarea ponderilor cu care intră în concurs scenariul, producătorul şi regizorul unui proiect, la 60%, 20% şi, respectiv, 20%. Regulamentul actual de concurs ia în considerare 50% scenariul, 25% producătorul şi 25% regizorul. Acord româno-francez în domeniul cinematografiei Ministrul Culturii, Theodor Paleologu, şi omologul său francez, Christine Albanel, vor semna mâine, în cadrul Festivalului Internaţional al Filmului de la Cannes, "Acordul de coproducţie în domeniul cinematografiei între Guvernul României şi Guvernul Republicii Franceze". Potrivit unui comunicat al Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional (MCCPN), citat de Agerpres, acordul de coproducţie va contribui la crearea cadrului juridic necesar realizării unor producţii cinematografice în colaborare, în vederea dezvoltării şi aprofundării cooperării dintre România şi Franţa în domeniul cinematografiei şi al culturii în general. Prin textul acordului, părţile stabilesc statutul operelor cinematografice realizate în coproducţie, modalitatea de stabilire a avantajelor dobândite de producători şi intervalul de timp în care operele cinematografice trebuie să primească aprobarea autorităţilor competente. De asemenea, acordul stabileşte obligaţiile autorităţilor competente legate de comunicarea tuturor informaţiilor referitoare la acordarea, respingerea, modificarea sau retragerea cererilor de admitere în program, condiţiile de respingere a unei cereri de intrare în program, precum şi de anulare a aprobării acordării unei finanţări pentru o coproducţie. Documentul mai subliniază caracteristicile pe care trebuie să le îndeplinească producătorii pentru a beneficia de respectivul acord, locaţiile în care pot avea loc filmările, precum şi proporţia aporturilor financiare ale coproducătorului sau coproducătorilor fiecărei părţi. De asemenea, sunt menţionate facilităţile acordate personalului artistic sau tehnic, necesitatea stabilirii unui echilibru general atât în ceea ce priveşte contribuţiile artistice şi tehnice,cât şi în ceea ce priveşte contribuţiile financiare, precum şi instituirea unei Comisii mixte care să analizeze acest echilibru general. Potrivit sursei citate, acordul este încheiat pentru o perioadă de 1 an şi poate fi prelungit, prin tacită reconducţiune, pentru noi perioade de câte un an. |
da, perfect de acord.
sa fie asa: 1. nota minima de trecere a scenariului: 7.00 2. ponderea scenariului: 60%. |
O altä idee de avut în vedere.
DISOCIEREA PROIECTELOR! Toate cele trei criterii (scenariu, regisor, producätor) sä fie punctate SEPARAT, nu la pachet - astfel încât sä nu se mai poatä sälta unul pe altul. Abia dupä omologarea acestor punctaje, sä se judece proiectele reintegrate. |
Originally Posted by Pitbull:
da, corect. si inca ceva. sa nu mai aud proteste si amendamente dupa adoptarea noului regulament. macar vreo 3-4 ani. |
Astea nu sunt schimbari, ci vagi cosmetizari de ochii lumii.
Paranoia lui serj, istericul de daneliuc, one hit wonder gulea, netalentatul domn pizza si funestul dinu tanase vor face la fel de linistiti si in continuare aceleasi filme inepte mancatoare de milioane de euro din banul public. Altceva mi se pare interesant si anume situatia lui Puiu: in cei 5 ani scursi intre MDL (2005) si Aurora (2010), festivalurile au fost floodate (si vor mai fi :P ) cu pastishe minimaliste (scurte si lungi) mai mult sau mai putin inspirate. Mungiu este intro situatie si mai delicata, urmatorul lui film urmand sa apara cel mai devreme in 2011... |
Existenta unui prag este o imbecilitate. Cel putin in cazul Romaniei.
O sa finalizez curind 2 filme evaluate cu note aberant de mici in anumite sesiuni de concurs. La un prag de 7 o sa curga cu medii sub 7 in cazul regizorilor cu palmares dar fara sustinere din partea producatorilor cu influenta. Si ca sa nu se supere lumea nu o sa mai curga cu note de 2,3 si 4 dar media o sa fie mai mereu sub 7 in cazul lor. Nota 7 inseamna 35 de puncte in clasamentul final. Nu se va schimba nimic in bine, nota scenaiului nu o sa mai conteze asa de mult ca pina acum in economia punctajului final. De ce nu se mai vorbeste despre desecretizare? |
Originally Posted by marmatia:
Lucrul asta nu e in masura sa ne bucure. Baza calitatii unui proiect CNC trebuie sa ramana SCENARIUL. Urmeaza punctajul regizorului. Producatorul ar trebui sa aiba cea mai mica pondere. |
ITI (tie, ti) trebuie, NE trebuie (noua, scenaristilor [romani] consacrati/debutanti/nu conteaza), LE trebuie (lor, regizorilor si producatorilor, tuturor [sau doar unora] ) sau II trebuie (ei, cinematografiei [romanesti]/ lui, filmului in chestiune) ?
|
Bai, concursul CNC trebuie sa fie pe caiet cinematografic. Ca la scoala. Cu conditia ca in juriu sa nu fie ca la scoala.
|
Originally Posted by farabeuf:
Despre ce titluri anume vorbim? |
Daca creste ponderea scenariului in punctajul final, sa zicem de la 50% la 70%, creste si ponderea evaluarii subiective.
Punctele regizorului si punctele producatorului se calculeaza dupa un algoritm clar. Ai premii, selectii, numar de spectatori ... ai puncte. Aici e loc de abuzuri dar acestea sint amendabile prin contestatii. In schimb nota scenariului o sa ramina batuta in cuie. Adica exact partea cu "mie imi place" o sa conteze cel mai mult. Daca asta este o imbunatatire a regulamentului de concurs ... Keep walking and stop writing. Sau daca te opresti din mers, fa un efort si citeste cu atentie inainte de a raspunde. |
Originally Posted by marmatia:
Si daca eu vin cu un scenariu beton impreuna cu o casa de productie aflata la inceput si un regizor debutant? Voi pierde, nu-i asa, ca doar conteaza premiile, festivalurile, numarul de spectatori, etc, etc? Sa spunem ca da, regizorul trebuie sa aiba o carte de vizita, dar casa de productie ce treaba are aici? |
pai ce garantie sa aiba CNC-ul ca regizorul si casa ta de productie sunt buni si or sa scoata un produs final ok? :-/
premiile, selectiile, critica favorabila sunt niste garantii ale calitatii....un fel de certificat ISO. Tu nu ai vrea sa stii ca dai banii pe mana unor profesionisti? Daca iti consrtuiesti casa, nu te intereasezi in piata cat de bun e arhitectul? ca doar nu vrei sa cada casa pe tine. eu daca as fi cnc as da banii numai celor mai buni regizori. cei care au dovedit. |
Exemplu concludent:
"Un acoperis deasupra capului" Scenariul: Mara Nicolescu. Beton. Productia: ARTIS film. Cäcat. Regia: Adi Popovici. Labä tristä. Filmul: Clismä. |
deci de vina regia si casa de productie care nu au prezentat nici un fel de garantii.
|
bine, atunci sa ramana asa, scenarii de 3.40 care castiga la CNC.
|
Keepy, stim amândoi cä nu asta e concluzia.
O reformulezi tu, sau eu? |
Originally Posted by Pitbull:
Pit, pai nu stiu nici eu ce concluzie sa mai trag. se vorbeste la calitatea unui regizor de numarul de spectatori, de festivalurile la care participa, de premiile luate. daca e sa ne luam dupa spectatori, "Garcea si oltenii" e pe primul loc. daca e sa ne luam dupa festivaluri si premii, sunt altii in varf. cum zicea dan mihu pe aici, ar trebui ca cnc sa se hotarasca ce vrea: filme de arta sau comerciale, din care sa-si scoata banii? strict la regulament, propunerea ta, cea de disociere a proiectelor, mi se pare excelenta. dar trebuie totusi facut ceva si cu scenariul..ori marita ponderea, ori crescut pragul minim al notei. |
OK, reformulez eu:
"bine, atunci sa ramana asa, scenarii de 8-10 care castiga la CNC." ...si completez: "Si criterii mai drastice în evaluarea regisorilor si a producätorilor." |
Originally Posted by illotempore2002:
Dar asa nu mai dai nicio sansa debutantilor. Daca printre acestia este unul chiar talentat, care poate ar face ceva mai bun decat cei care au dovedit deja? In plus, chiar si "cei mari" pot avea si esecuri... |
pai si cum pot eu sa stiu ca ala care e debuntant, care nu a facut nimic pana acum, e unul bun? ar trebui sa ghicesc in rune, sau cum?
|
Nu ai cum sa stii, dar acceptand doar regizori realizati, tai din start orice sansa a unui incepator. Tocmai de aceea, renumele regizorului nu trebuie sa fie singurul criteriu, cum indirect ai sustinut cand ai spus ca le-ai da bani numai celor care au dovedit deja ca sunt buni.
|
Sectiunea de debut e separatä.
|
cred ca ar trebui clarificat rolul CNC: CNC are rolul de a promova cineastii de calitate si de a produce, in final, filme care sa poata intra in cultura noastra nationala cinematografica. filme care sa ne reprezinte peste mari si tari. CNC nu e casa de binefaceri, nu e ong care are ca scop promovarea tinerelor talente nesperate si nebanuite. Nu. Exclus.
Asadar, daca CNC vrea sa stimuleze dezvoltarea cinematografiei nationale, reprezentantive si capabila sa ne sustina in strainatate sau in fata spectatorilor romani, de ce cacat sa se riste cu niste no-names? Evident ca va apela la niste nume cu garantii, diminunand riscurile pe cat posibil. |
Bun, dar cand cineva spune ca in locul cnc-ului ar da bani numai regizorilor (re)cunoscuti suna de parca ar desfiinta sectiunea pentru debutanti. Si nu ar fi corect.
|
debutantii "e" altceva. sunt sigura ca lor li se dau sume mai mici. cand e vorba de bugete mari, nu se risca nimeni sa arunce sume importante in buzunarele vreunui producator de garsoniera.
|
Originally Posted by illotempore2002:
OG 39/2005: Art. 2: [...]obiective: a) dezvoltarea industriei filmului in Romania si sustinerea formarii profesionale in domeniu. |
ce inseamna sustinerea formarii profesionale?
formare profesionala fac inclusiv oamenii super-formati. formare prtofesionala fac si aia care se afla la program de doctorat. si ce scrie la b? |
E in pdf, n-am putut da copy/paste. E aici:
http://www.cncinema.abt.ro/Files/Documents/fls-821.pdf |
la a cum ai reusit sa dai copy=paste?
:D nu de alta dar am baut 2 sticle de vin cu o prietena, nu ma pot concentra la toate literele alea multw si mici si inghesuite din docoment |
Originally Posted by illotempore2002:
|
Oare se mai face vreo sesiune in septembrie, asa cum doreau cei de la CNC?
|
Originally Posted by keepwalking:
cica se face :) acum cum ne motivam pentru concursul asta? mai are cineva chef de vreo ceva? |
Originally Posted by mafalda:
Pai intre momentul in care am pus intrebarea si cel in care "mi-am raspuns singur", am aflat unele informatii incurajatoare in acest sens. Dar daca zici ca la iarna,,,fie si atunci...:) |
Originally Posted by mafalda:
iar dupa aia vor aparea productiile minimaliste avand drept subiect criza prin care trecem. |
cnc a disparut (si) dp net?!
stie cineva ce-a patit saitu ceneceului? :-/
|
Originally Posted by mafalda:
Porumboiu spunea intr-o discutie pe care am avut la facultate, ca cine vrea sa faca film, face. Si din ce am mai prins si de pe la domnul Botoseneanu si altii, cam asta trebuie sa faca tinerii, care vor sa faca film. Sa se descurce cat mai mult pe cont propriu, sa dea din coate, sa faca filme multe in afara scolii, etc. Cam asta fac eu... |
de pe site-ul CNC:
Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), organ de specialitate al administraţiei publice centrale în domeniul cinematografiei, intenţionează să depună proiectul cu titlul "Creşterea performanţelor personalului CNC prin instruire în domeniul managementului de proiect, managementului financiar, ECDL” (...) . Valoarea proiectului este de până la 2.500.000 lei. in loc de "instruirea personalului", cu banii astia se finantau vreo 10 scurt metraje! B-) |
adevarat, dar cu o mentiune: CNC nu da banii astia, ii CERE.
da cel mult 15.000 euro pentru serviciul de consultanta care ii scrie proiectul (cererea de finantare). si n-am aflat asta altfel decat citind acelasi text http://www.cncinema.abt.ro/Files/Documents/fls-944.pdf |
Originally Posted by halebardul:
chiar asa fiind, mai bine cerea 2.500.000 de lei pentru finantarea unor filme, nu pentru instruirea personalului. |
aia care dau bani pt instruire nu dau un sfantz pentru filme
http://www.fonduri-structurale.ro/De...kieSupp ort=1 e alta caciula (de bani) cnc ar putea ori sa ceara acesti bani pt instruirea personalului ori sa nu-i mai ceara deloc. Cum e mai bine? Oricum, e tardiv, anuntul a expirat pe 25 noiembrie. |
Sincera sa fiu nu inteleg cum au functionat pana acum fara a avea personalul instruit. Ma bucura insa faptul ca isi remediaza greseala.
Cred ca e mai important sa lucrezi cu oameni care chiar stiu ce fac, decat sa investesti in doua proiecte si sa pierzi bani cu tot restul celorlalte. |
the flie
ma bag si eu ca musca-n lapte dar sincer subiectul ma intereseaza la fel mult ca si pe voi. In linie mai putin directa caci n-am legatura cu casele de productie si nici enciclopedie cinematografica ambulanta nu sunt sau vreun mare cineasta dar
Ar fi bine sa se faca un regulament al unei comisii pentru scenariile posibil filme comerciale si unul pentru scenariile posibil filme artistice. Aici regizorul ar cam trebui sa stie exact unde se situeaza. Asta pentru ca in Romania nu o sa vedem prea curand un film comercial dar in acelasi timp si artistic, si care sa iasa si ca pe banda. Ori e una ori e alta. Si comisii speciale pentru fiecare in parte. Pentru ca pana una alta ...filmele nu se fac fara anumite sustineri financiare oricat am vrea noi sa se intample altfel. |
All times are GMT +2. The time now is 12:37. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.