![]() |
Gala Gopo 2008
Cel mai bun sunet: Cristinel Sirli, Constantin Fleancu, Dana Bunescu - "4 luni, 3 saptamani si 2 zile.
:) Filmul cu cel mai prost sunet a fost distins cu premiul pentru cel mai bun sunet. |
Nu am vazut si nici nu cred ca vreau sa vad 432.Apropo .. care s`a uitat la televizor .. si a prins faza cu "mai lasati`ma in pula mea in pace ?" (Andi Vasluianu in California Dreamin`) dupa ce tocmai il cenzurasera pe odiosul Bebe la o alta injuratura ? :)
|
Câºtigãtorii - Premiile Gopo 2008
Cel mai bun film de lung metraj California Dreamin' (nesfârºit) Producãtor: Andrei Boncea (Mediapro Pictures) Regia: Cristian Nemescu 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Producãtori: Oleg Mutu, Cristian Mungiu (Mobra Films) Regia: Cristian Mungiu Cea mai bunã regie Cristian Mungiu - 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Cristian Nemescu - California Dreamin' (nesfârºit) Cel mai bun scenariu Cristian Mungiu - 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Cristian Nemescu, Tudor Voican - California Dreamin' (nesfârºit) Cel mai bun actor într-un rol principal Armand Assante, pentru rolul Cpt. Doug Jones din filmul - California Dreamin' (nesfârºit) Rãzvan Vasilescu, pentru rolul Doiaru din filmul California Dreamin' (nesfârºit) Cea mai bunã actriþã într-un rol principal Maria Dinulescu, pentru rolul Monica din filmul California Dreamin' (nesfârºit) Anamaria Marinca, pentru rolul Otilia din filmul 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Cel mai bun actor într-un rol secundar Vlad Ivanov, pentru rolul Domnu' Bebe din filmul 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Alexandru Potocean, pentru rolul Adi Radu din filmul 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Ion Sapdaru, pentru rolul Primarul din filmul California Dreamin' (nesfârºit) Andi Vasluianu, pentru rolul Soldatul Marian din filmul California Dreamin' (nesfârºit) Cea mai bunã actriþã într-un rol secundar Laura Vasiliu, pentru rolul Gãbiþa din filmul 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Luminiþa Gheorghiu, pentru rolul Doamna Radu din filmul 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Cea mai bunã imagine Liviu Mãrghidan - California Dreamin' (nesfârºit) Oleg Mutu - 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Silviu Stavilã - Îngerul necesar Cel mai bun montaj Dana Bunescu - 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Cãtãliu Cristuþiu - California Dreamin' (nesfârºit) Cel mai bun sunet Cristian Tarnovetchi, Constantin Fleancu, Dana Bunescu - 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Cristian Tarnovetchi - California Dreamin' (nesfârºit) Cea mai bunã muzicã originalã Cristian Lolea - Îngerul necesar Petru Mãrgineanu - Logodnicii din America Cristian Matei - Dupã ea Cea mai bunã scenografie Ioana Corciova - California Dreamin' (nesfârºit) Mihaela Poenaru - 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Gheorghe Preda - Îngerul necesar Cele mai bune costume Ana Ioneci - California Dreamin' (nesfârºit) Dana Istrate - 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Mihaela Ularu - Îngerul necesar Cel mai bun film documentar Bar de zi ºi alte povestiri Regia: Corina Radu Nu te supãra, dar... Regia: Adina Pintilie Rãzboi pe calea undelor Regia: Alexandru Solomon Vampirul cãzut - Bela Lugosi Regia: Florin Iepan Cel mai bun film de scurt metraj Dimineaþa Regia: Radu Jude Interior. Scarã de bloc Regia: Ciprian Alexandrescu Târziu Regia: Paul Negoescu Valuri Regia: Adrian Sitaru Premiul Tânãrã Speranþã Liviu Mãrghidan, pentru imaginea filmului California Dreamin' (nesfârºit) Alexandru Mãrgineanu, pentru rolul Andrei din filmul California Dreamin' (nesfârºit) Laura Vasiliu, pentru rolul Gãbiþa din filmul 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile Tudor Voican, pentru scenariul filmului California Dreamin' (nesfârºit) Premiul Publicului (pentru filmul cu cel mai mare succes la box office în 2007) 4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile - 70.953 spectatori California Dreamin' (nesfârºit) - 20.967 spectatori Ticãloºii - 9.139 spectatori Dupã ea - 7.681 spectatori Îngerul necesar - 1.510 spectatori Logodnicii din America - 1.231 spectatori Cel mai bun film european (dintre cele distribuite în România în 2007) 13 Tzameti Regia: Gela Babluani Distribuit de: Transilvania Film La science des rêves Regia: Michel Gondry Distribuit de: Independenþa Film Nuovomondo Regia: Emanuele Crialese Distribuit de: Independenþa Film Perfume: The Story of a Murderer Regia: Tom Tykwer Distribuit de: Prooptiki Romania |
Originally Posted by redmen:
Da, am vazut-o :) Penibil. |
si, ma rog, C e asha 'penibil' in faza respectiva??
pur si simplu au uitat sa bipuiask si 'poola' lu andi v - big deal! or sa plateask o amenda si gata, end of story. cit dspr hotarirea lui redmen d a nu vedea 4,3,2... pierderea e d partea lui. but it's so typically romanian... si exprima atit d bine stilu asta, 100% romanesc, d a da d pamint cu orice e premiat afara, doar k sa n aratam mushkii. la colocviu d duminik mihai fulger a avut o interventie, f perinenta d altfel, cum k exista riscu k filmele (ro) premiate sa nu mai fie critikte pt k, vezi doamne, lumea s-ar 'jena' - o data c filmu respectiv vine incarkt d premii... i-am raspuns k nu cre k riscu ac exista la noi - dimpotriva: aici, oricine poa sa s ia d orice, cu conditia expresa k acel 'orice' sa fi avut succes afara... ba kiar, e o mare voluptate nationala s-o fak (vezi si gica-contrismele lu ctp)! sa ne-ntelegem: nu am nimic, in principiu, cu critik unui produs doar pt k a fost premiat! eu insumi am scris in repetate rinduri k - d ex - filmele lu clint eastwood mi s par umflate cu pompa, sint supraevaluate din motive p kre pot doar sa l intuiesc. dar niciodata n-as spune/scrie k sint cu totu lipsite d valoare sau k nenea clint n-are talent! la noi, raderea e totala, brutala & s vrea definitiva :w00t: in ac context, imi permit sa postez txtu dintr-o 'dilema' d acu cva timp, dspr (tocmai) 'spiritu critic la romani' ;) a bon entendeur, salut! "Oftica Una din modalitãțile cele mai simple pentru a lua pulsul ofticii la români este citirea comentariilor de pe edițiile online ale ziarelor. Aici, oftica – aceastã boalã 100% româneascã – este la ea acasã, ba chiar mai mult decît atît: dã pe-afarã, mustește și se-ntețește, alimentatã egal și cotidian de bãlegarul nr. 1 al forumurilor: anonimitatea. De ce este oftica “100% româneascã”? Pentru cã, scuzați, în alte locuri existã invidii (sau gelozii) - care sînt sentimente, la o adicã, respectabile (deși nerecomandabile!), au pedigree, au o anumitã mãreție (în micimea lor...), au inspirat opere literare etc., etc. În plus, invidia e – ca sã zic așa - “gradul zero” al condiției umane: invidiezi pentru cã vrei sã ajungi și tu acolo unde a ajuns ãla pe care îl invidiezi! (Și gelozești pentru cã vrei sã ai numai tu ceea ce vor și alții...) Invidia, așadar, e un defect “constructiv”, un stimulent social – un fel de junghi în coasta Boacii și o tiflã arãtatã norocului: dacã ãla poate ajunge acolo, de ce eu sã nu?! Vreau ceea ce are el (mașinã, casã, carierã, amantã...) – dar, nici într-un caz, nu mi-aș dori sã nu mai aibã de niciunele, cã n-ar mai avea niciun haz: cum sã-mi doresc ceva ce nu mai are nici el?? Invidia e incluzivã, se bazeazã pe ideea de a adera la același club, în timp ce oftica e excluzivã – sã nu mai fie nici ãla în club, cîtã vreme eu nu pot intra! Invidia, deci, e un sentiment UE; oftica e tot ceva UE, dar cu “m” în fațã. În afarã de Amor, existã un domeniu în care sentimentele sînt exacerbate, dau în clocot și se poate ajunge la omor deosebit de grav: Arta. Artiștii sînt, se știe, acei indivizi “de excepție”, care întãresc regula cã nu toți avem ceea ce au unii – adicã talent... Asta e, nimeni n-a spus cã trãim într-o lume egalã, iar Dumnezeu nu este – totuși – primul democrat. Dar conștiința acestui fapt nu calmeazã – așa cum s-ar cuveni, rezonabil vorbind; aș: cu cît îți dai seama mai mult de aceastã chestie, cu cît realizezi cã nu și nu, poți sã stai și-n cap și nu poți scrie ca (punem cazu’) Cãrtãrescu, cu-atît oftica ia amploare. Ea crește, bibicule, ca calomnia și pîrjolește, nãicã, ca (evident!) vitrionu’... Oftica seacã la inimã și mãnîncã ficații. Și, dupã ce terminã, pe rînd, toate organele, se mutã la creier – iar acolo, pac, fandacsia-i gata! Succesul e o conspirație, iar premiile, cu cît sînt mai multe, cu-atît sînt mai suspecte: cum sã crezi cã “restul lumii” ar ști ceva, cînd tu știi mai bine!?! “Cazul Mungiu” poate servi, aici, de exemplu. Am avut perversitatea (mai precis: masochismul) sã citesc, metodic, mai tot ce s-a scris pe forumuri în legãturã cu 4,3,2... În corul de laude revãrsate atunci, imediat dupã Cannes, înjurãturile – trãdînd, cu candoare, oftica purã și simplã – erau mai curînd stinghere și, mai ales, rapid sancționate de corul “oamenilor de bine”; asta era, sã-i zic așa, “cenzura patrioticã”. Odatã cu apropierea decernãrii Globurilor (unde 4,3,2 era nominalizat la categoria “Cel mai bun film într-o limbã strãinã”), febra creștea – idem, și oftica. Faptul cã nu a primit, pînã la urmã, Globul (care s-a dus, șmecherește, spre franco-americanul Le scaphandre et le papillon: film “într-o limbã strãinã”, nu?) și, mai ales, cã nu a fost nici mãcar nominalizat la Oscaruri a însemnat un chiot asurzitor de victorie printre ofticoși: V-am spus noi cã nu e bun de nimic??, au clamat cei care, în forul lor interior, știu bine cã un Glob sau un Oscar e mai “slab” - într-o ierarhie absolutã – decît un Palme d’Or... Cine sînt, așadar, ofticoșii? În primul rînd, cei din breaslã, pentru care regimul de anonimat al comentariilor online este manã cereascã. În al doilea, cei siguri de verdictele lor, care au decis, cînd l-au vãzut, cã 4,3,2 este “un film prost” și pe care nicio instanțã din lume nu i-ar putea convinge de contrariu. În al treilea, în fine, veșnicii Gicã-contra, care strîmbã din nas la orice este lãudat, c-așa vrea mușchii lor. Ei sînt copiii sãraci și septici ai plebei contestatare – inși care, dacã n-ar fi existat, comunismul i-ar fi inventat. Și, de fapt, chiar i-a inventat: ofticoșii sînt produsul egalitar prin excelențã - cei cãrora elita le stã în gît, drept care-o scuipã... Pai, pe bune acum, ce altceva sã facã?! V-am spus doar: numai tuberculoza este internaționalã; oftica este româneascã." |
Draga Alex,
totusi, "poola" aia a sunat ca un partz profund intr-o sala de concerte. si apoi, mi se pare aiurea ca, in cele zece secunde de prezentare a unei nominalizari, sa folosesti o secventa ce contine o replica gen "mai lasati-ma in poola mea". Asta era toata esenta prestatiei actoricesti a lui Andi Vasluianu din "California dreamin'"? La fel si la Ivanov. Chit ca era bipuita replica acestuia. |
Pentru o clipa, am vrut sa ma scandalizez vizavi de faptul ca actorii nostri au ramas experti in injuraturi, dar mi-am adus aminte de faptul ca eu insumi am scris un scenariu bazat tocmai pe defulari verbale fara perdea. :huh:
Asa ca nu mai ridic piatra... |
draga proletar, trebuie sa recunosti totusi k erau fazele cele mai 'tari' (& mai mustoase) din performantele amindurora! :P
|
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Sunt convins ca e pierderea mea.Motivul meu e altul cam stupid de altfel.15 orase au beneficiat de caravana 432 si tocmai orasul unde nu exista cinematograf a fost omis.Adica al meu.Inseamna ca nu suntem destul de buni sa il vedem. |
pe mine ma surprinde chiar decizia de A CENZURA si nu pula lasata necenzurata. Daca juriile de la Cannes n-au rosit la "bite" si "cock" de ce ne-am stresa noi? Era sala plina de prescolari sau cum? O chestie la fel de jenanta ca si traducerile periate: ai un personaj care injura suculent, iar traducatorul n-are curaj nici de-un "baga-mi-as".
|
mi se par alegerile f. bune. felicitari :) de altfel era si f. greu sa gresesti.
una peste alta ma bucur mult pt. valuri :love: a lui sitaru |
pai, nah si la scurt metraj era atat de previzibil premiul; si eu ma bucur pentru valuri, cum ma bucur pentru scenariul premiat - California dreamin` (mai putin previzibil totusi ca va lua Gopo).
Si mi s-a parut ciudat sa o nominalizeze pe Laura Vasiliu la rol secundar: numai asa ca e primul ei rol important, sau numai asa ca sa o poata premia si pe ea? |
Ehh .. din lipsa de altceva :)
|
Originally Posted by Gloria:
Nu, cred ca Laura Vasiliu interpreta intr-adevar un rol secundar. Pitbull m-a contrazis la un moment dat, spunand ca atat Gabita, cat si Otilia, erau pe acelasi palier principal. Iata ca organizatorii de la Gopo mi-au confirmat impresia. |
Ete na, o sä ne luäm dupä ei acuma. :hmm:
|
pai daca un armand assante a fost nominalizat la principal, alaturi de razvan Vasilescu, cu atat mai mult pe laura era cazul s-o puna la principal, nu crezi?
|
dupa logica asta si pe javier bardem trebuia sa-l puna l principal, nu?
|
oricum, insasi gala n-are nici o logica, atata timp cat, vorba lui cristi mungiu, se distribuie 17 premii la 6 filme.
|
Originally Posted by Gloria:
Dar nu ti se pare caraghios de-a dreptul ca singurii actori principali nominalizati sa fie din acelasi film? |
nu; s-a intimplat si la oscaruri
k sa inteleg: ai vrea sa fie mai multe filme nominalizate sau sa nu mai existe gala? pt pct 1, raspunsu e in ograda regizorilor, adik sa fak filme (makr!) bune; pt 2: sa nu s mai fak niciun film - admitind k sintem o tzara d kkt, kre nu are revista d cinema (done!) si nici gala d premii pt film... |
Originally Posted by Proletar:
Pai in 4,3,2 cine ar juca in viziunea ta rolul principal masculin? Si din punct de vedere al rolului imi permit si eu sa dau cu parerea ca la feminin Gabita (Laura Vasiliu) e rol principal nu secundar, chiar daca mai sters, ca sta permanent in umbra Otiliei (Anamaria Marinca) DAR E PRINCIPAL MA. Cum poti sa pui rolul ei in aceiasi oala cu Doamna Radu (Luminita Gheorghiu) care nu are nici macar prenume la cat de mare e rolul. ASTA E ABERATIE!!! |
nu e adevarat: SI gabita, SI dl bebe SINT roluri secundare! (evident, nu k importanta - in economia filmului -, ci k intindere; vezi si premierea lu ivanov, la los angeles, pt ac categorie...)
eu i-am spus asta lu mungiu ink d la conf d presa d dupa cannes, si nu i-a convenit... dar ASHA E! iar in 'no country...' (k sa iau un ex recent) NU exista roluri principale - ci numai secundare; sau toate sint principale - depinde cum privim... |
[quote="Alex Leo Serban"]nu e adevarat: SI gabita, SI dl bebe SINT roluri secundare! (evident, nu k importanta - in economia filmului -, ci k intindere; vezi si premierea lu ivanov, la los angeles, pt ac categorie...)
quote] :shock: Pai hai sa facem un exercitiu de imaginatie: O dam afara pe Gabita din Film cu tot ce inseamna ea in film, si cu ce ramanem???????????? Nu mai avem film! :huh: Un alt exemplu (e drept ca din teatru) aproape un act din trei, personajul principal masculin din piesa nu are absolut nimic de facut, si puse cap la cap are 5 replici, deci ca intindere este personaj secundar DAR TOATA ACTIUNEA SE INVARTE IN JURUL LUI, NU MAI E EL NU MAI E MOTIVUL, la fel si Gabita. |
deci nu ai citit atent: eu scriam 'nu k importanta, ci k intindere'!
acuma ia un dvd cu '4,3,2' si numara minutele in kre apare otilia vs minutele in kre apar gabita & dl bebe... ASTA e singura regula sustenabila in privinta unor premii, valabila si la oscaruri |
da, dar Anthony Hopkins a luat oscarul pentru rol PRINCIPAL, desi rolul sau din tacerea mieilor insuma sub 20 de minute de prezenta pe ecran ;)
|
Nu ma bag in parte cu Dl. Bebe, ca vad ca acolo suntem complet de acord. Hai sa vin cu un argument tot de-al tau regula o infirmi singur, asta daca nu ai o alta argumentatie pentru nominalizarea lui Josh Brolin la categoria "Best Actor in a Motion Picture" festivalul te las sa-l gasesti singur, si nu tine ca nu zice principal sau secundar pentru ca la acelasi festival a fost nominalizare "Best Actor in a Supporting Role"
Cat ar trebuii sa fie un personaj in film pentru a fi principal, este ceva de genul explicatiei unui pusti (are 11 ani), ca nu este X personaj principal pentru ca nu apare in toate momentele subiectului, chi-ar ar trebuii admirata fata pentru ca reuseste sa-si construiasca un personaj in timp scurt, dar are un personaj foarte bine conturat. |
Originally Posted by StefanDo:
uneori se fac exceptii pt a confirma regulile |
[quote]"Alex Leo Serban"]
k sa inteleg: ai vrea sa fie mai multe filme nominalizate sau sa nu mai existe gala? [quote] In conditiile actuale, in care nominalizam cate doua filme (iar uneori doar unul singur) la categoriile esentiale, existenta galei nu se justifica. |
Pai ce vina are juriul de selectie daca au iesit doar 2 filme bune anul trecut? Da, e aiurea sa fie nominalizate doar doua, dar celelalte chiar nu meritau sa intre. Din cauza asta apreciez curajul juriului de a da flit celorlalte.
Mai mult, eu le-as fi nominalizat pe restul la o categorie speciala "cel mai prost film", sa vad atunci ce emotii si lupte si interese ar fi fost pt. premiul ala. Asa ca restul e tacere, sa zica mersi. |
Gala este necesara si cred ca ambitioneaza si ea intrucatva tinerii regizori sa iasa in fata. Ca avem doar doua filme bune in 2007 e trist, dar mai trist ar fi sa avem 14 proaste. Punem pariu ca la anu' se vor bate doar Restul e tacere si Boogie? ;)
|
Originally Posted by Proletar:
mie mi s-ar fi parut penibil sa ai filme atit d bune (k '4,3,2' & 'california...') intr-un an & sa nu l poti premia k lumea... din surse interne, pot sa va spun k strainii prezenti la gala (d la fremaux la scott foundas etc) au apreciat-o f mult, li s-a parut profi & entertaining! ;) |
Da .. mai putin faptul ca de la televizor se vedea cum bagau toti in ei ca la cantina de batrani :) pai ori a fost gala ori a fost masa de binefacere ?
|
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Sunt perfect de acord ca a fost eclatanta. A lipsit insa suspansul, totul fiind previzibil. Nimeni nu statea cu sufletul la gura. Ar putea exista o varianta de premiere, in lipsa unei gale. Exemplul Golden Globe de anul asta ar putea fi aplicat. O conferinta de presa in care sa fie anuntate premiile. Atat. Mai ales ca nici n-ar fi nevoie de "scenaristi" care sa asigure replicile nesarate ale lui Vizante. Chiar, la gala Gopo s-a apelat la serviciile unor oameni care stiu sa scrie poante? |
1 mai, da, un fost kestii scrise - sad to say, nici mie nu mi s-au parut insa inspirate interventiile lui vizante... nu's, o mai fi bagat d la el (eu, recunosc, mi-am skimbat txtu din mers ;) )
2 ai dreptate k n-a fost (pic d) suspans - asta e, nici la oscaruri n-a prea fost, anu asta (desi au fost surprize, ceea c la noi nu s-a intimplat!) 3 totusi, sincer - call me sentimental! -, eu insist k ar fi fost pakt sa nu avem o gala anu asta. adik nu doar o 'conf d presa' kre sa n comunice ceea c stiam cu totii - ci cva cit d cit 'festiv', to go with the palm... 4 nu prea inteleg c 'bagau' in ei oamenii aia - p masa nu erau decit niste ritzi-pitzi gen alune & mici tartine; minkrea s-a 'bagat' dupa :lol: 5 deci - ideea unei gale cu lumea la mese (k la globuri vs oscaruri sau cesaruri sau uniteruri) mi s pare mai buna |
All times are GMT +2. The time now is 03:50. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.