Cinemagia Forum

Cinemagia Forum (https://www.cinemagia.ro/forum/index.php)
-   Film in general (https://www.cinemagia.ro/forum/forumdisplay.php?f=227)
-   -   Aberatiile lui Mel (https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=92188)

Cazeemeer 13 Jan 2008 23:48

Aberatiile lui Mel
 
Originally Posted by Mel:

Nimeni nu spune - dar cred a toti se intreaba: cum e cu putinta ca un film atat de sec, de reportericesc, de...ne-film, sa fie o reusita atat de deplina!?
Tocmai de-aia :(

PS Exelenta observatia cu regulile ce sunt date pentru a fi..incalcate (felicitari si pentru - nu doar cel mai lung, ci si cel mai bun comentariu din tota presa romaneasca!)
___________________________

Inca doua remarci:

- s'a spus aici ca e greu de crezut ca un individ "lipsit de scrupule" ca domnul Bebe sa nu le fi luat fetelor si (toti)...banii!
In cazul acesta se pune (fie si numai) o intrebare: care sa fie rostul scenei cu dialogul amanuntit dintre el si mama-sa. Numai...zaharul?!

- bai...fratilor! Chiar nici o vorba despre rostul...nuntii din final?!
Mai ales ca aici s'ar putea sa fie insasi...cheia intregului film
:((
A carui idee centrala inca nu a apucat nici pana acum...sa fie explicitata :love:

Chiar daca a fost...mirosita (de catre acelasi @Pitbull): "Siii m'am indra-gos-tit de tiiiine/ De tiiine/ De tiiine/ De tiiine...!"

Fiecare propozitie a ta trebuie sa... contina cate un set de puncte de suspensie? Chiar nu se... poate fara ele? Au asa un impact... pozitiv asupra fluxului de idei?
De asemenea, mai mult chiar ca punctele de suspensie inutile, ador intrarile in scena spectaculoase in care cineva decreteaza ca nimeni n-a gasit cheia filmului... pana acum, cand a aparut el cu solutia, fara a spune efectiv care e respectiva "solutie" (asa cum ar fi normal daca ar veni pur si simplu cu o opinie personala - justa sau nu - legata de interpretarea filmului, mentionata explicit si argumentata intrucatva), dar sperand sa starneasca valuri prin aluziile lipsite de subtilitate, dar suficient de criptice cat sa dea impresia ca e vorba de un substrat extraordinar de senzational.
Well, guess what, daca incerci sa spui ce cred eu, atunci teza respectiva e deosebit de lipsita de originalitate (chiar daca n-am mai auzit-o vehiculata referitor la 432) si e exact genul de solutie convenabila pe care o alege lumea ca sa aiba o explicatie conventionala pentru niste comportamente pe care realizatorul unui film sau al altei lucrari a vrut sa le lase in mod deliberat ambigue si nejustificate.
Dar expune-ti teoria oricum si ilumineaza-ne, ca sa reusim si noi sa intelegem complet filmul, daca tu crezi ca ne-a scapat ceva esential.

Mel 14 Jan 2008 08:50

432 abia a inceput!
 
:o Hei...Pitbull! Te-ai (si) suparat pe mine?! :o

:(( Dupa ce ti-am recunoscut...Globul de Aur pentru cel mai bun comentariu al filmului lui Mungiu?! :((
-------------------------------------------

Da' de ce sa'ti spun iubite @Cazimire?! Ca vrei tu?!
Ce sunt eu?! Cersetor?! M-ai vazut pe mine cu mana'ntinsa la groapa de gunoi?!
Te grabesti?! Ca eu nu ma grabesc...
Ca doar unde palaria mea suntem noi aici, taica?! Nu la...film?! Si'atunci de ce te...grabesti?! Vrei asasinul de la inceput?!

Si-apoi ia fii matale cinstit si spune: te-ai bucura, sau te-ai...intrista - daca te-ai trezi dintr-o data pe cap cu un individ de care nici n-ai mai auzit, si care ti-ar arata ceva ce n'ai putut sa vezi nici tu...si nici (toti) ceilalti?

PS Sa nu crezi ca daca'l vei intreba (pana si) pe...Cristi, el ar sti numaidecat sa'ti spuie despre ce e vorba! Basca - dac'ar sti, nici n'ar vrea (ca s'o spuna zic)!

PS 2 Si'nca una, la fel (ca inca n'am terminat...si mai aveti de inghitit - nici nu stiti cat!): oare chiar punctele mele de supensie'or fi alea care te supara - sau ce s'ascunde supt dansele...? :(

Mel 14 Jan 2008 09:21

432 abia a inceput!
 
Originally Posted by mirodoni:

...Despre Filmul lui Mungiu s-a scris si inca se mai scrie, si tot mai e ceva de adaugat..."


:? Bine spus, @Mirodoni! Mai ales ca ceva-ul asta s-ar putea sa fie tocmai lucrul cel mai important, adica taman tema principala a acestei povestiri - despre care inca s-a vorbit cam putintel*! (Ca sa nu zic...deloc)

Originally Posted by mirodoni:

Ce vreau eu sa adaug este ca filmul lui Cristian Mungiu nu este asa cum a fost prezentat de autor, critici, paracritici, sau Vatican. Nu este un film despre solidaritate, un film care sa ne faca mai buni...


Crezi? Uite ca pe mine m-a facut! Mai bun zic...Adica nu stiu daca mai bun sau mai rau - dar stiu ca m'a schimbat, mai exact, m-a trezit!
Nici dac'as fi luat o...sfanta bataie, nu cred ca m-as fi trezit asa!



Originally Posted by mirodoni:

...Din punctul meu de vedere, ca simplu spectator, este un film despre o tanara inconstienta, atat de inconstienta incat nu stie nici cand a ramas insarcinata, nici cu cine, nici de ce...


Foarte adevarat. Si eu am sustinut** acelasi lucru! Dar numai pana acum doua-trei zile! Fiindca totusi...povestea asta plurivalenta mai are inca o tema - cea mai importanta: enigma - se afla la...OTILIA!
Nunta nene, ce'i cu nunta!? Chiar nu'ntelege nimeni de ce si-a incheiat Mungiu (incheiere pe care-ar semna-o oricand un...Bunuel sau un Antonioni) intregul film prin acea nunta din final?!

Originally Posted by mirodoni:

Nu stie nici cum se face un avort, si nu stie nici macar ce risca. Nu e o victima, cum o vrea Mungiu, si in nici un caz a comunismului.


Asta e! Felicitari! Iar eu nu vad si nu cred ca Mungiu ar fi vrut asa ceva! Dimpotriva: nu'i atat Gabita victima comunismului cat mai degraba...viceversa, comunismul e victima Gabitelor!;)

Originally Posted by mirodoni:

In acest film este un personaj negativ in cel mai adevarat sens al cuvantului. Cel putin asa rezulta din comportament si fapte, puse in carca de catre scenarist. Profita de prietena ei, care o ajuta constienta ca i se putea intampla si ei acelasi lucru. Gabita, insa, dupa ce-si vede sacii in caruta, coboara la restaurantul hotelului, pentru ca i se facuse foame. Nu se gandeste nicio clipa ca prietena ei ar fi putut face apoplexie negasind-o in camera.


Excelenta observatia! Nu a mai facut-o nimeni. Poate tocmai fiindca la noi e vorba de'o...obisnuinta :oops:
_________________________
* Fiindca sunt...trei (temele filmului 432 zic).
Vreti sa vi le spun acuma?
Poftim:
1. Prima a aratat-o chiar acum Mirodoni - asa cum nu a mai putut s'o aratate nimeni - de la Paris si pana la Chitila: anume ca de cand e lumea si pamantul (si nu doar in...comunismul dambovitean) exista indivizi carora li se pare foarte firesc (in caz contrar suparandu-se de moarte!) ca sa'si bage nasul atat in dulapul aproapelui, dupa sapun, vata, pasta de dinti, cat si chiar in timpul lui disponibil (Gabita+Adi!), ba chiar si'n...libertatea lui (Gabita+Adi!)!
2. A doua tema este (chiar) complementara celei dintai: anume cum ajungi in numele celei mai nevinovate prietenii, de la sacrificarea unor maruntisuri ca sapunul ori pasta de dinti, la sacrificare propriului...trup, a propriei integritati si chiar si-a propriei libertati!
3. A treia este tema...nuntii.
Care...de ce dracu'o fi asa de grea - nu pot pt. ca sa pricep :((

** http://www.ziare.ro/forum/viewtopic....sc&start =345

Supastar 14 Jan 2008 10:18

bine k ne-ai dat linku ala sa ne lamurim si noi cu cine avem de-a face.

un chitibusar care se da atotcunoscator pe site-urile ziarelor comentand si executand tot ce misca mandru ca s-a aranjat la 4 ace sa-si faca poza cu webcam-ul sa si-o puna pe pagina lui din wikipedia (cat de lame tre sa fie sa-ti faci singur pagina biografica pe wikipedia?) in care se plange cum compozitori de succes (cel putin mediatic & financiar) au sarit sa-i fure lui piesele care n-au fost difuzate nici macar de vocea sperantei! :?

Mel 14 Jan 2008 10:33

432 abia a'nceput!
 
:(( Vai, vai, ce giumbuslucar esti!
Cum m-am plans?!
Cand?!
Unde?!
Cui?

Pai daca nu m-am plans eu cand am fost azvarlit cu cracii'n sus din Facultatea de Filozofie (chiar la sfarstiul sfarsitului!) - de catre toti colegii mei in frunte cu...nevasta-mea - filozoafa, cum o sa ma plang acum!
Ca p-asta de ce n-ai mai vrut sa o vezi nepoate!? (baga Mel pe Google si-ti va sari drept in ochi!) Hai?!

Si-apoi tocmai ca "Vocea Sperantei" e singurul post unde mi s-a cantat muzica mea* ("Fetita cu chibrituri") - care'i cea mai buna muzica de film - (bineinteles ca din...lume :oops: ) - alaturi de Albinoni, Bach, Buxtehude si alti derbedei dintrastia :( [Ca doar nu era sa'mi cante... "KissFM" sau "EuropaFM" - muzica mea de petrecere (la...groapa)**!?]
:( Cum o sa fiu asadar...nemultumit - cum pretanzi matale?!

Apoi, daca cea mai the best bucata muzicala*** din lume "Liviana" - a fost "ciupita" tocmai la...Roma - de cele 6 note ale motivului principal (prin corepetitorul conservatorist Catalin Ene - intreaba'l! ca doar tot el m-a prevenit dinainte sa nu mai dau nimanui caseta, iar eu - boul boilor - nu l'am crezut) apoi nu sunt obligat sa previn lumea care crede ca tocmai eu as fi hotul - adicatele ca m'as fi pretat ca sa iau din pelteaua aia de 3 minute "The world it's not enough", taman coloana vertebrala a poemului meu care tine mai mult de...12 minute?! Basca taman o tema in acelasi stil bacovian ca si "Caliniana", "Cezariana" si toate celelalte (vezi celelalte fisiere audio din www.dada.net/melos)

Apoi, convingerea matale (ai multe..convingeri de genul asta?!) ca mi-am facut singur pagina de Wikipedia iti da adevarata masura: ce te faci daca ti-l prezint pe tanarul autor brasovean al paginii asteia!? Basca ce conteaza (daca de ex. al de Calinescu se autodescrie singur in "Istoria..." lui - sau daca o face...corect?!) "dac'oi fi eu sau altul"?!
Si'n sfarsit, ce te faci daca'ti prezint pe Nicolai Golunga care-a terminat regia prin 1999, cand mi-a si facut poza aia cu un aparat foto ciolovec - pentru un film de-al lui? Fara ca sa fi fost nevoie sa imi schimb tinuta mea de toate zilele de pe atunci...

Originally Posted by Supastar:

...bine k ne-ai dat linku ala sa ne lamurim si noi cu cine avem de-a face: un chitibusar care se da atotcunoscator pe site-urile ziarelor comentand si executand tot ce misca...


:(( Aoleu! Pai spune-le degraba si celor peste...60 de mii de vizitatori ai topicului meu "Lucruri trecute sub tacere" - pe care ma tem ca nici nu i-ai bagat...in seama :oops:

A! era sa uit sa va mai spui ceva: ca v-a venit Morricone aici, la nas - si voi (ca de obicei), habar n-ati avut!
Nu vi se pare ca va cam pierdeti vremea (p'aici zic)?! Si c'ar fi mai bine sa va cautati alta...meserie?! :((
________________________
*
http://ro.dada.net/audio/4283568/The-Little-Match-Girl/
**
http://ro.dada.net/audio/2577756/Roumanie,-mon-amour/
***
http://ro.dada.net/audio/2638053/liviana/

Supastar 14 Jan 2008 10:40

Re: 432 abia a'nceput!
 
Originally Posted by Mel:

Pai nu m-am plans eu pentru c'am fost azvarlit cu cracii'n sus din Facultatea de Filozofie (chiar la sfarstiul sfarsitului!) - de catre toti colegii mei in frunte cu...nevasta-mea - filozoafa! Ca p-asta de ce n-ai mai vrut sa o vezi nepoate!? (baga Mel pe Google si-ti va sari drept in ochi!) Hai?!


o vazui si pe asta, unchiasule, dar imi pare rau de tarasenie, n-am vrut sa o arunc in joc. :huh:

Mel 14 Jan 2008 10:41

Pai eu ce'ti zic :oops:

Supastar 14 Jan 2008 10:47

:oops:

Cazeemeer 14 Jan 2008 10:51

Supastar, permite-mi sa imi exprim o opinie in lumina noilor dovezi pe care le-ai scos la iveala:
Nu merita. Asta e Tamarainsa Redux, doar ca ceva mai coerent la suprafata. Cu persoanele care au impresia ca o intreaga conspiratie a fost tesuta contra lor si ca reactia negativa a lumii la adresa lor nu e rezultatul direct al propriilor tulburari de personalitate, ci al unei efort concertat de a le pune bete in roate, nu se poate discuta. Tine de structura fundamentala a oricarei teorii conspirationiste (la fel ca si in cazul religiilor, de exemplu) ca se poate raspunde la orice contraargument prin acuzatia ca e o noua idee subordonata conspiratiei.
PS: Nu pot sa nu observ ca problemele psihice ale personajelor de genul asta se reflecta inevitabil in patternuri de punctuatie bizare (v. Tamarainsa)
PPS: Da, acest mesaj a avut in principal rolul de a-i da suplimentar apa la moara lui Mel.

Mel 14 Jan 2008 10:52

432 abia a inceput
 
Ia mai bine spuneti daca mai vreti sau nu mai vreti sa va soptesc care-i cioaca cu filmul lui Mungiu :?
Ca daca nu mai vreti inseamna ca m-am inselat (a cata oara) si trebuie sa ma cam duc intr-alta parte... :((

Supastar 14 Jan 2008 10:54

ne intereseaza doar daca "cioaca" va fi dezvaluita complet in urmatorul tau mesaj, altfel vrem sa dispari precum elodia

Mel 14 Jan 2008 10:54

432 abia a inceput
 
Lasa prafurile astea Cazimire: zi mai bine ca te temi c'ai dat - nu de dracu - ci de...mama lui! :((

Cazeemeer 14 Jan 2008 10:55

Eu am zis de la inceput ca doresc sa aflu "cioaca", desi o banuiesc deja (dar refuz sa-mi dau cu presupusul si sa incurajez joaca de-a Sfinxul), in principal fiindca n-am cum sa combat o teorie pe care n-ai explicitat-o. Asa ca hai, show us what you've got.

Mel 14 Jan 2008 10:56

Da?!
Bine!
Si daca ti-o dau, atunci ce veti face?!
Ce vei (mai) spune matale, Guru Supastar - in cazul asta?
Si ce va (mai) spune Guru Cazimir?!

Ei?!
:oops:

Mel 14 Jan 2008 10:57

432 abia a inceput!
 
Sa te-auzim!

Cazeemeer 14 Jan 2008 10:57

Am putea discuta efectiv problema, in loc sa discutam despre cum am putea teoretic sa o discutam si despre tine. Dar banuiesc ca tot farmecul sunt discutiile astea, nu?
Deci zi ce ai de zis, daca crezi ca ai o interpretarea pertinenta, sau intoarce-te la joculetele tale penibile de pe forumurile de ziare.

Mel 14 Jan 2008 10:58

432 abia a inceput!
 
Lasa si "versiunea" asta cu "banuiai"!
Tot ce banuiati e tot ce ati spus. :((

Mel 14 Jan 2008 11:00

432 abia a inceput!
 
Fratioare, fii onest: stii sau nu care e rostul nuntii din final - in afara de simplu ornament contrastant...?

PS Oare pe unde mi-o fi umbland...Pitt... :((

Cazeemeer 14 Jan 2008 11:01

OK, eu am incetat din acest moment sa mai raspund la ce scrii tu, pana la postarea teoriei tale. If you get off on joculetele astea "enigmistice", fa-o fara participarea mea.

Supastar 14 Jan 2008 11:01

Originally Posted by Cazeemeer:

Nu merita.


si restul e tacere.


cel putin din partea mea.

cel putin la capitolul mel.

Mel 14 Jan 2008 11:04

432 abia a inceput!
 
Pai uite ce faci: v-am intrebat foarte clar - ce veti face in caz ca va voi raspunde, si ca voi avea dreptate!
Pana nu'mi raspundeti - nici eu nu va voi raspunde :oops:

Proletar 14 Jan 2008 11:30

Re: 432 abia a inceput!
 
Originally Posted by Mel:

Pai uite ce faci: v-am intrebat foarte clar - ce veti face in caz ca va voi raspunde, si ca voi avea dreptate!
Pana nu'mi raspundeti - nici eu nu va voi raspunde :oops:


incerc eu un raspuns elucubrant:

s-o fi indragostit Otilia de domnu' Bebe?

Mel 14 Jan 2008 11:33

432 abia a inceput!
 
In sfarsit, o voce (mai) omeneasca - chiar daca raspunsul e'ntr'adevar mai mult decat elucubrant, e de-a dreptul...edulcorant: de unde dracu'atata dragoste la noi - la tara?! :(( Basca eu vorbeam parca despre tema, ideea principala a intregului film*...!
Calugarul meu Cezar, spunea ca orice problema bine pusa e - nu pe jumatate - ci pe de'a'ntregul rezolvata!
Asa ca iti garantez eu ca in nici cateva minute, ai sa vezi singur ce n-au vrut sa vaza bosumflatii nostri guru (care acuma unde crezi c'ar putea fi - decat dupe...gard, cu ochisorii cat cepele)!
Aide, cu rabdare si tutun: :?

Daca socotim pe Otilia personajul principal - ce face ea de la inceput si pana la sfarsit?
Nu trece prin diferite situatiuni?
EXEMPLARE..?
_________________
* Ca sa nu mai amintesc de ura si sila cu care vorbeste Otilia despre domnul Bebe dupa ce s'a lasat incalicata de dansul.

Mel 14 Jan 2008 11:40

432 abia a inceput!
 
Bai frate, dar ce palaria mea se intampla alminterea cu logistica asta a forumului - ca niciodata nu am reusit sa actionez butonul de vizualizare cu succes?!
:( Voi cum faceti?
Ca eu a trebuit sa'mi achizitionez o...maneta pe care de fiecare data trebuie sa o invartesc...inapoi - dupe care sa dau un refresh :(

Mel 14 Jan 2008 11:43

432 abia a inceput!
 
Sau altcumva pusa intrebarea: chiar sa nu fie - basca sa nu vada absolut nimeni - nicio legatura intre...pireu si nunta?!

Proletar 14 Jan 2008 11:49

Re: 432 abia a inceput!
 
Originally Posted by Mel:

Sau altcumva pusa intrebarea: chiar sa nu fie - basca sa nu vada absolut nimeni - nicio legatura intre...pireu si nunta?!


Daca citeai interviul cu Cristi Mungiu publicat aici, pe pagina 6 a topicului, exista undeva un raspuns in care el spune ca e vorba de un meniu de nunta, impus.
Asadar, Gabita mananca "pireul" de la nunta.
Dar tot nu inteleg unde vrei sa ajungi.

Pitbull 14 Jan 2008 11:51

Am umblat prin tribunale si edituri.
Multumesc pentru laudele la adresa cronicii mele, dar le consider deplasate; nu-s încântat de analizä, am scris-o atunci repede, la cald, imediat dupä ce väzusem filmul; ar fi trebuit sä-l väd de douä-trei ori, cu intervale de decantare a impresiilor. Acum, sunt nemultumit de multe lucruri din analizä: interpretäri simpliste, observatii cam teziste, neglijente... Da', mä rog, n-au sä mi-o graveze pe soclul monumentului lui Mungiu, asa cä nu-i nimica.
Nu m-am supärat pe nimeni - dar în dezbaterea asta n-am sä mä implic; în momentul de fatä, mä främântä alte probleme.
Continuati - si nu vä purtati urât unii cu altii, cä vä moderez de nu stiti ce-i aia! (Da, si cred cä-i destul cu duelurile personal-teoreticoide; mai ziceti si DESPRE FILM, bitte schöschön!)

Mel 14 Jan 2008 12:28

432 abia a inceput!
 
Imi pare rau ca trebuie sa plec.
Raspunsul lui Mungiu relativ la legatura dintre viscerele din farfurie si...copilul abia lichidat, este ca toate celelalte un raspuns perfect diplomatic: "doar nu vreti sa va dau eu acum totul mura'n gura!"...
In privinta pireului, nu despre pireul ala de la nunta (?) e vorba, d-le @Proletar, ci de pireul facut de ma-sa lui Adi.

Nu'i nimic deplasat d-le Pitbull: am citit tot ce s-a scris in chestiune (fiind deci vorba de o apreciere strict comparativa).
Si pentru a va compensa exagerata...modestie, apoi aide sa ma laud eu...porceste: poate cineva sa imi arate observatii mai amanuntite despre 432, decat cele din www.cotidianul.ro - din ultimele zile (4, 7 , 8 sau 9, 10 ianuarie)?!

La revedere :(

PS Legatura dintre pireu si nunta din scena finala este cu totul alta, si e legata de - ceea ce nu a sesizat absolut nimeni - adica de insasi tema quintesentiala a filmului: si anume ca relatia oricarei femei (ca atare) cu oricare barbat (ca atare) nu poate fi decat in urmatoarele formule clasice:

:love: - sau de tipul Bebe (cu plata pe loc)

:love: - sau de tipul Adi (care'i aceeasi...marie cu alta palarie - basca cu plata la...pastele studentilor)

:love: - sau - in cazul cel mai fericit - de tipul pireu pe baza de nunta ("Stai linistit ca n'am de gand sa'ti fac tie toata viata pireu!"...)

:(( Vreo nelamurire? :((

:love: :love: :love: "Siiii m'am indra-gos-tit de tiii-ne! De tiii-ne, de tiii-ne, de tiii-ne!" :love: :love: :love:

Mel 14 Jan 2008 12:29

:(( Hap-ciu!

Proletar 14 Jan 2008 12:31

Re: 432 abia a inceput!
 
Originally Posted by Mel:


PS 2 :( Imi pare rau ca v-am...deranjat. :(


Ei, stai linistit, ca doar n-o sa ne faci toata viata pireu! :)

Mel 14 Jan 2008 12:34

432 abia a inceput! Dar (cel putin aici)...s'a sfarsit.
 
Originally Posted by Proletar:

Ei, stai linistit, ca doar n-o sa ne faci toata viata pireu! :)


:(( Pai eu ce zic...
V-ajunge "pireul" pe care vi l-am servit eu aici.
Pentru toata viata :((

Proletar 14 Jan 2008 12:37

Ideea e urmatoarea.
Cristi Mungiu nu si-a propus interpretari savante ale diferitelor intamplari din viata unor oameni.
Mel, priveste acest film exact asa cum a fost gandit: fara sofisticari, fara dedesubturi ascunse. Tocmai de aceea actiunea se petrece intr-o singura zi. E doar o felie de viata adevarata. Cata filozofie poti avea intr-o zi mohorata de toamna?

Mel 17 Jan 2008 14:06

Originally Posted by Supastar:

bine k ne-ai dat linku ala sa ne lamurim si noi cu cine avem de-a face...


Bine c'ai slobozit si tu perla asta "cinemagista" ca sa stiu si eu cu cine stau de vorba :((

Originally Posted by Proletar:

Ideea e urmatoarea.
Cristi Mungiu nu si-a propus interpretari savante ale diferitelor intamplari din viata unor oameni.
Mel, priveste acest film exact asa cum a fost gandit: fara sofisticari, fara dedesubturi ascunse...


(idem) Aide, da-o'ncolo de treaba domnule...proletar! Nicio opera nu se judeca "dupa cum a fost gandita" (de unde stim?!) - ci exact dupa cum a fost f a c u t a!
Am mai subliniat treaba asta - mai ales ca arta tine in mare masura de subconstient.

Originally Posted by djinjis:

multi, da prosti... "Nici dac'as fi luat o...sfanta bataie, nu cred ca m-as fi trezit asa!" ma ofer dezinteresat sa iti ofer termenul de comparatie...


(idem) Cred si eu stimate @djinjis (in sinceritatea ofertei ce'mi...oferi cu o meschinarie demna de toata mila) - mai ales dupa...nunta si pireul pe care vi le-am oferit :((


Originally Posted by Alex Leo Serban:

Adevãrul e cã existã un oarecare radicalism în toate artele – mai puþin, poate, în arta componisticã, unde lucrurile sînt mai aºezate, mai “niºate” ºi mai specializate: în fond, nu poþi revoluþiona portativul!



:o

http://ro.dada.net/audio/4283568/The-Little-Match-Girl/

http://ro.dada.net/audio/2577756/Roumanie,-mon-amour/

http://ro.dada.net/audio/2638053/liviana/

Mel 18 Jan 2008 09:27

432 nu s'a terminat!
 
Originally Posted by vladvaidianu:

Quote:

Cred ca partea amatoare de mc chicken, masini luxoase si perne moi din publicul american a avut un cuvant greu de spus...


a avut dara numai ca esti putin dezinformat. intamplarea (chiar intamplarea) face ca eu sa fiu printre americani de cativa ani si pot jura ca amatorii de mcD (in zona Chicago e "casa memoriala" McDonalds: http://www.mcdonalds.com/corp/about/museum_info.html ) sunt altii decat soferii de lexus iar despre perne moi nu stiu nimic... junk food e pt junk people-deci spiderman, iar snobii se duc la The kite runner pt ca asa zice rodger ebert la gazeta.

432 cade pe o categorie undeva la mijloc, despre care noi stim ca sunt prosti si imbuibati dar realitatea e alta...pe cuvant de pionier.

pot presupune ca cel mai deranjant lucru pt publicul american e lipsa oricarui motiv... de ce o studenta tanara si draguta ar vrea sa avorteze? ei nu cunosc realitatea 80lor din Ro iar filmul nu explica prea multe dimpotriva creaza confuzii. nu e foamete deloc, niciunde. vedem o cina cu bunatati home made, vedem un restaurant unde ceva ceva se gaseste. mai mult Gabita e o zapacita. habar nu are ce se intampla cu ea. de ce ar ajuta-o Otilia? de ce si-ar asuma riscuri stiind ca e "de puscarie"? de ce si-ar pune-o cu Bebe? doar pt ca Gabita ii e prietena? :) noi stim de ce si personal ma bucur ca mungiu nu a alunecat spre melodrama dar pt o cultura bazata pe individualism, competitie, proprietate si responsabilitate 432-ul nu e foarte credibil iar imaginile violente sunt usor nejustificate...

ps: pariez ca filmul va fi R/PG13 deci sigur nu o sa vad puradei prin sala

Domnule @vladvaidianu, trebuie sa te felicit pentru cea mai pertinenta si mai percutanta critica a filmului, nu numai din forumul asta si nu numai din tara asta!

Ai vazut foarte bine ca daca tot romanul (si nu numai) se dovedeste intelegator cu omorarea unui copil ca pe-o...musca, apoi nu la fel va privi americanul de rand treaba asta - devenita aici obicei cotidian.

Doua lucruri importante sunt de adaugat aici:
- odata in legatura cu asa-zisul viol pe care atat de multi l-au vazut ca atare in ciuda evidentei ca Bebe nu le-a fortat in nici un fel la nimic, ba dimpotriva, Gabita cea "timida" a fost aceea care i s-a pus pur si simplu de-a curmezisul cand omul vroia sa le lase'n plata domnului!
- al doilea in legatura cu minciuna fundamentala a romanilor "trecuti" prin comunism: ca ei nu sunt decat niste biete si neajutorate...victime! Ale "comunismului". Tot asa si Gabita care - ajutata bine mersi de Otilia - isi omoara propriul copil cu o seninatate perfecta: e privita ca o victima si nicidecum ca o...criminala.

In sfarsit, este si un al treilea lucru - foarte strans legat de astelalte doua, si care'i priveste pe insisi criticii nostri: 99 % din criticile lor se refera numai si numai la forma! Tocmai de-aceea le-a si scapat ceea ce ai aratat tu - privitor la continut!

Pitbull 18 Jan 2008 09:36

Corect: o mare parte din ei n-au priceput nimic din film.

Mel 18 Jan 2008 09:54

432 nu s'a terminat!
 
["O mare parte din ei"? Care...ei?]

Si mai interesanta este domnule @vladvaidianu, "apararea" de mai sus (si nu numai) - aparare care de fapt ocoleste fondul problemei.
Si e de mirare ca nimeni nu'si mai aduce aminte de argumentele pe care Mungiu in persoana le-a dat intr-unul* din ultimele interviuri ce s-au bazat chiar pe intrebarile d-lui...Mihnea Columbeanu (Pitbull): o studenta care ar fi decis sa pastreze copilul in asemenea conditii ar fi fost cosiderata...nebuna de catre toata lumea, incepand cu vecinii si terminand cu toti colegii si prietenii!
___________________________
* "Cu totii consideram pe vremea aceea ca sarcina este ceva intre catastrofa si nenorocire iar o femeie care declara ca vrea sa pastreze un copil era considera inconstienta daca voia sa-l creasca singura, curva daca nu spunea public cine era tatal copilului sau santajista in cazul in care isi dorea sa fie luata de nevasta in situatia data..."

http://www.cinemagia.ro/forum/viewto...sc&sta rt=125

Coshava 18 Jan 2008 10:10

Originally Posted by vladvaidianu:

pot presupune ca cel mai deranjant lucru pt publicul american e lipsa oricarui motiv... de ce o studenta tanara si draguta ar vrea sa avorteze?


De ce nu ? :?
La propozitia de mai sus pur si simplu nu-i inteleg logica - decizia de a avorta e normala doar la persoanele de ~35 de ani ca in episodul ala din "Sex in the city" ( ca sa dau un exemplu )?

Quote:

ei nu cunosc realitatea 80lor din Ro iar filmul nu explica prea multe dimpotriva creaza confuzii. nu e foamete deloc, niciunde. vedem o cina cu bunatati home made, vedem un restaurant unde ceva ceva se gaseste.


Asta cam asa e - pentru un "anticomunist hotarit" filmul poate parea asa ... contaminat de o tendinta deviationist-titoista de a nu zugravi in mod corect suferintele oamenilor muncii din .... :P

As putea sa plusez la ce spui tu mai sus : invitatii de la ziua mamei lui Adi birfesc fara teama si foarte degajati oficialii de partid - ceea ce, in principiu, ar trebui sa nu se intimple intr-un stat politienesc in care informatorii sunt peste tot si denunturile sunt prompt urmarite de autoritati ( de ex. in URSS-ul lui Stalin nu prea cred ca s-ar fi riscat la asa ceva ), unele aspecte esentiale pentru atmosfera de atunci legate strict de problematica in discutie nu sunt mentionate de loc ( de ex. absenta cvasi-totala a oricaror mijloace anticonceptionale ) s.a.m.d.

Tot ce pot sa sper e ca Mungiu nu a vrut sa faca un film tezist-anticomunist/ceausist ca ... nu i-a iesit cam deloc.
Dar i-a iesit oricum un film foarte bun. :)

Quote:

odata in legatura cu asa-zisul viol pe care atat de multi l-au vazut ca atare in ciuda evidentei ca Bebe nu le-a fortat in nici un fel la nimic {...}


Asta cam asa e ( si si eu am sustinut asta anterior - ca mi se pare exagerata catalogarea lui Bebe ca fiind un "reprezentant tipic al lumii interlope" ) - e mai degraba asa ... un fel de "negociere de pe pozitii de forta" caci - stricto senso - fetele ( si mai ales Gabita ) puteau oricind "opri negocierea" si sa incerce in zilele urmatoare sa caute alta alternativa pentru intreruperea de sarcina. :? Bebe nu da nici un moment semne ca vrea sa devina prea violent - ci doar isi escaladeaza/etaleaza/foloseste pozitia sa superioara in cadrul "negocierii".

Dar asta nu inseamna ca aprecierile ulterioare sunt fundamentate pe ceva.

sergiu puiu 18 Jan 2008 10:20

432 contrazice pana si minima logica menita sa justifice "sacrificiul" Otiliei.

Daca OTILIA ar fi fost cea care o convinge pe Gabitza cea pura sa fac avort, daca Otilia ar fi fost cea care-l gaseste pe dom' BEBE, daca Otilia ar fi fost cea care o incuraja pe GABITZA sa faca sex neprotejat (ALOOOOOOOOOO! Se gaseau prezervative si inainte de 1989! Trebuia doar sa cauti!), daca Otilia ar fi fost iubita celui ce a lasat-o insarcinata pe GABITZA, daca Gabitza ar fi ramas insarcinata cu tatal Otiliei, daca,daca,daca.

Macar una daca functiona maestrul Cristi Mungiu nu rata nominalizarea la Oscar.

In rest, in comunism era bine potrivit filmului 432. Daca mai spunea in film cum cei tineri urmau sa primeasca joburi la terminarea facultatii si eventual case ... BINGO!
UTCistii grupati in jurul lui Basescu ar fi transpirat de bucurie.

Pitbull 18 Jan 2008 10:21

Originally Posted by Mel:

["O mare parte din ei"? Care...ei?]

Si mai interesanta este domnule @vladvaidianu, "apararea" de mai sus (si nu numai) - aparare care de fapt ocoleste fondul problemei.
Si e de mirare ca nimeni nu'si mai aduce aminte de argumentele pe care chiar Mungiu le-a dat chiar intr-unul din ultimele interviuri din presa autohtona centrala in aceasta privinta: o studenta care ar fi decis sa pastreze copilul in asemenea conditii ar fi fost cosiderata...nebuna de toata lumea, incepand cu vecinii si terminand cu colegii si toti prietenii!

Adicä, asa cum ai exemplificat si tu, au intepretat pe dos (asemenea Vaticanului - pentru un timp, noroc c-au revenit c-un comunicat - si asemenea altor fundamentalisti) pozitia fatä de "a ucide un copil nenäscut ca pe o muscä", imaginându-si cä atitudinea personajelor ar fi reprezentat-o si pe a regisorului. Fals. Desi nu condamnä, ci doar expune lucid realitatea, Mungiu ne comunicä foarte clar relatia (a)moralä dintre recrudescenta avorturilor si dezumanizarea dintr-o societate ca a noasträ sub Ceausescu. Este tocmai rostul si menirea foarte controversatului cadru cu copilul, despre care stim cä Mungiu a ezitat mult dacä sä-l pästreze sau nu - alegând just, în final: färä acea imagine, copilul rämânea o notiune abstractä, impersonalä, oarecum mai aqpropiatä de fosta perceptie eronatä din "L'Osservatore romano": o fiintä omeneascä tratatä ca un obiect. Dar acel cadru, atât prin dezväluirea limpede, insistentä, intimä, a copilului ucis, cât si prin compozitia sa elaboratä (felul cum i se vede o parte din fatä, ochii închisi, o mânutä strânsä la piept) îl personalizeazä, îl umanizeazä, îl aratä asa cum e: o victimä nevinovatä (practic, SINGURA victimä din tot filmul).
Atentie: Gäbita nu e nici o victimä, nici o criminalä (ambele atribute revendicându-se numai de la interpretäri exaltat-teziste). E o biatä fetiscanä flusturaticä si buimacä, o persoanä cu bunele si relele ei. Face multe porcärele, dar asta e... Cine se simte färä de päcat, sä arunce primul cu piatra în ea? (Eu, nu; fosta mea nevastä a fost nevoitä sä renunte la douä sarcini, în anii äia; regret si acum - da' ce sä fac?)
Controversa asupra raporturilor sexuale abuzive e irelevantä. Intre "viol" si "sex prin constrângere" (aici, combinatie de santaj si presiuni psihice), diferenta e doar de încadrare juridicä si numär de ani la gherlä. desi termenul "viol" e impropriu folosit, îl vom accepta ca pe o simplificare cam pripitä, si atât; în fond, un viol tot existä, la nivel moral. Iar trimiterea se face, dacä vreti, la la violul colectiv, national, comis de regimul comunist asupra noasträ.
Apropo, în scenariul pe care-l scriu acum, starea dominant a protagonistului e aceea de a se simti violat - brutal, profund, traumatic. Evident, NU în sens sexual.

Apropo, Sergiu Puiu, în comentariile lui, demonstreazä foarte clar una dintre valorile fundmentale ale filmului, care tine de realism si subtilitate. Intr-adevär, foarte multe detalii si conexiuni ar pärea, pentru un necunoscätor, ilogice (chestia cu prezervativele, de exemplu, sau iluzoria lipsä de justificare a gestului Otiliei - una dintre cele mai convingätoare instante de umanitate din filmul Românesc si nu numai, de o rotunjime splendidä, dincolo de orice false "ratiuni" meschine si limitate - si multe altele). Numai cineva care a träit aici în anii aceia, si în plus detinätor al unui mecanism de perceptie cinematograficä acut, sensibil si inteligent, poate vedea dincolo de toate aceste aparente inadvertente, întelegând logica de substantä a sistemului - ceea ce face, într-adevär, din "432" un film de o valoare cu adevärat exceptionalä. Pe mäsurä ce citesc diversele tentative de a-l denigra, si reflectez la sensurile lor, îmi dau seama tot mai clar de acest lucru. E la fel ca în perioada referendumului "Cine-a tras în noi? / 322!", când discutam cu un bun prieten, om de afaceri, dar total paralel cu politica. Fiind amic cu Täriceanu, îl înjura pe Bäsescu cu o patimä de-a dreptul visceralä; când îi ceream argumente, cädea în platitudini de grädinitä. La sfârsit, i-am spus zâmbind: "Multumesc, M'aistre, mi-ai tinut o pledoarie pro-Bäsescu cum nici n-ai crede!" :) S-a uitat la mine uimit: "Ce...? :shock: Cum adicä...? :huh: Päi eu nu tin cu Bäsescu!" :?
Q.E.D. ;)

Mel 18 Jan 2008 10:31

432 nu s'a terminat!
 
"Iar trimiterea se face, dacä vreti, la la violul colectiv, national, comis de regimul comunist asupra noasträ."

Aide...da'o dracului de treaba! Nici chiar asa: n-ai incercat (chiar) niciodata sa privesti lucrurile invers?! Ai fi vazut cat de multe s-ar fi explicat din intreaga aberatie numita la noi "comunism".

"Apropo, în scenariul pe care-l scriu acum, starea dominant a protagonistului e aceea de a se simti violat - brutal, profund, traumatic. Evident, NU în sens sexual."

Domane fereste! Sa nu cumva sa'l scrii...Mai ai rabdare'oleaca - ca n'a intratara zilele'n sac :((

sergiu puiu 18 Jan 2008 10:31

si tot ...
 
Si tot nu se justifica gestul OTILIEI. Si pe sacrificiul Otiliei se sprijina tot filmul!
:)
Gabitza nici macar nu-i personaj principal. Dar este drept, nu aflam DE CE face acest avort.

Cazeemeer 18 Jan 2008 10:33

Re: 432 nu s'a terminat!
 
Originally Posted by Mel:

Ai vazut foarte bine ca daca tot romanul (si nu numai) se dovedeste intelegator cu omorarea unui copil ca pe-o...musca, apoi nu la fel vor privi americanii de rand treaba asta - devenita aici obicei.

Avortul nu e ilegal in SUA si e privit ca o crima monstruoasa doar de oamenii aia de prin red states care cred ca Bush e cel mai mare american in viata, ca SIDA este o pedeapsa a lui Dumnezeu contra homosexualitatii si ca Hollywoodul este avanpostul depravat al maleficilor evrei care vor sa intineze mintile curate ale tineretului.
Iar de-astia avem din belsug si in Romania.
Oricum, Mungiu nu isi asuma nici o pozitie pro-avort, nici una contra lui, asa ca orice judecati morale facem sunt colaterale filmului in sine.

Mel 18 Jan 2008 10:38

Originally Posted by Cazeemeer:

...Oricum, Mungiu nu isi asuma nici o pozitie pro-avort, nici una contra lui, asa ca orice judecati morale facem sunt colaterale filmului in sine.


Nu stiu si nici nu ma intereseaza ce anume "isi asuma Mungiu" - dar stiu ca filmul lui se constituie - printre (multe) altele - in cea mai terifianta pledoarie atat impotriva oricarui avort - cat si mai cu seama impotriva mentalitatii noastre...primitive.


Originally Posted by vladvaidianu:

...pot presupune ca cel mai deranjant lucru pt publicul american e lipsa oricarui motiv... de ce o studenta tanara si draguta ar vrea sa avorteze? ei nu cunosc realitatea 80-lor din Romania iar filmul nu explica prea multe dimpotriva creaza confuzii' nu e foamete deloc, niciunde. vedem o cina cu bunatati home made, vedem un restaurant unde ceva ceva se gaseste...


Mi se pare ca exact aici trebuie cautata dezlegarea intregului mister al filmului lui Mungiu: nu numai americanii, dar nimeni - in frunte chiar cu noi, romanii - nu mai intelegem nimic! Pentru ca...nici nu am inteles vreodata!
Pai ce poti sa'ntelegi de exemplu dintr-o tara in care cu cat magazinele erau mai goale, cu atat frigiderele de acasa (basca camarile cu...tone de ulei si zahar) erau mai...pline!? :w00t:

Atentie asadar: confuzia nu o creeaza filmul ci doar o...oglindeste, adica ne arata fara mila toate situatiile aberante in care ajunseseram sa vietuim fara sa ne mai dem seama!

Pitbull 18 Jan 2008 10:50

Sä fie clar o datä pentru totdeauna: "432 nu contine nici un "mister". NU E GENUL! Nu-si propune asta. E un film limpede, clar, deschis, simplu si sincer, care spune exact ceea ce spune. Inteligenta si profunzimea lui îl fac, însä, sä fie foarte SUBTIL, mereu susceptibil unor noi si noi interpretäri - dar la nivel de FOND, nu rebusistic. Nu e "Coyul lui Da Vinci".

Mel 18 Jan 2008 10:53

Pai n-auzi mai nene, ce tot zic aici: pacatul acestui film e tocmai ca a'ndraznit sa se atinga de cel mai mare mister de la facerea lumii - de comunism in general si de cel dambovitean in special!

[Si cand m-ai vazut pe mine ca umblu cu...rebusisme?! Asta'i tot ce ai inteles din treaba pe care v-am aratat ca n'ati vazut-o niciunul, cu...nunta?! Si cu pireul?! ca nu te-am vazut sa mai spui nimic - in chestia asta!]

Si de fapt nici nu'i vorba aici de nici un mister ci de ceva mult mai grav si ca atare mai incredibil: e vorba de cea mai mare aberatie, adica de o fata care in loc sa nasca un copil - fie si fara a fi casatorita, risca puscaria si facultatea, basca se prostitueaza cu ultimul necunoscut, la fel ca si prietena ei!
Asta'i tot ce-a vrut sa ne spuna @vladvaidianu (in numele tuturor americanilor!) De ce?!

Fiindca abia acum voi spune cel mai grav lucru pe care nu l-a mai spus nimeni, si anume ca nimeni* nu si-a dat seama ca in cazul unui asemenea film, cu cat e mai bun (filmul zic) cu atat iesim noi mai...prost!
Fiindca e absolut incredibil cum pot romanii nostri sa laude cu seninatate un film care arata de fapt in ce hal de imbecilitate am ajuns!

_______________
* In afara bineinteles de detractorii pe care'i infiereaza poetic Pitbull - si care in sensul acesta au avut totusi dreptate.

Pitbull 18 Jan 2008 11:17

Sunä frumos - da' asta-i poezie, n-are nici în clin, nici în mânec cu realitatea. Cä nici pe mine nu mä opreste nimeni sä improvizez, la o adicä:

Patru, trei, la urmä doi,
Filmul cel iubit de noi!


Filmul lui Cristian Mungiu
Mai curând sau mai târziu,
Ne aratä un crochiu
Despre evul belaliu.

Mentioneazä si familia,
O urmeazä pe Otilia,
Nu contine nici un tril, ia,
Din "Bärbierul din Sevilla".

O problemä de alcov,
In tonuri maro si mov,
Ca pictatä de un fov,
Pentru Vlad cel Ivanov.

Tras pe film de Oleg Mutu
A luat pumnu', flegma, sutu',
Criticându-l tot rebutu'
De la Tisa pân-la Prutu'.

Insä, demn de-o Mater Alma,
Nu l-a afectat sudalma
Prävälitä tot de-a valma,
Cäci de Aur a luat Palma!


Adicä asa cum faci tu prozä poeticä, pot si eu sä încropesc niste versulete absurde de mai mare dragu' - da' ce-am rezolvat? Topicul de poezie e la "Cafenea" - aici analizäm filme.

Mel 18 Jan 2008 11:19

Originally Posted by Pitbull:

Adicä asa cum faci tu prozä poeticä, pot si eu sä încropesc niste versulete absurde de mai mare dragu' - da' ce-am rezolvat? Topicul de poezie e la "Cafenea" - aici analizäm filme.


:(( Cine face "proza poetica"?! :((

Coshava 18 Jan 2008 11:19

Re: 432 nu s'a terminat!
 
Mesaj "pe linga subiect" :

Originally Posted by Mel:

Aide...da'o dracului de treaba! Nici chiar asa: n-ai incercat (chiar) niciodata sa privesti lucrurile invers?!


Cum invers ? :?
Hai sa lamurim o chestie - care desi e extrem de simpla in principiu pare extrem de greu de bagat in seama ( inclusiv de documente istorice "la cel mai inalt nivel" precum varza aia de "Raport Tismaneanu" ) : in Romania comunismul a fost instalat de rusi, cu forta, si a existat doar atita timp cit Marele Frate de la Rasarit transmitea semnale clare ca va impiedica orice tentativa de a schimba regimul ( sau macar de a-l cosmetiza ). Cind s-a dat semnalul de la Rasarit ca se renunta la comunism ... asta s-a intimplat in decursul a cam un an in toata Europa de Est. De-aia - esentialmente - o "privire inversa" e inutila ... ;)

Cazeemeer 18 Jan 2008 11:23

Originally Posted by Mel:

:(( Cine face "proza poetica"?! :((

Chiar ca e grea intrebarea asta.

Pitbull 18 Jan 2008 11:23

Originally Posted by Mel:

Originally Posted by Pitbull:

Adicä asa cum faci tu prozä poeticä, pot si eu sä încropesc niste versulete absurde de mai mare dragu' - da' ce-am rezolvat? Topicul de poezie e la "Cafenea" - aici analizäm filme.


:(( Cine face "proza poetica"?! :((

Doar nu eu!
Eu fac poezioare zglobiu-semi-dadaiste.


All times are GMT +2. The time now is 12:42.

Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.