![]() |
Oscar 2008
Ne-au tras-o: 432 nu este pe lista scurta a filmelor de nominalizat pentru Cel mai bun film strain.
The Counterfeiters/Die Falscher, Austria, regizat de Stefan Ruzowitzky, prezent anul trecut la Berlin The Year My Parents Went on Vacation/O Ano em Que Meus Pais Sa�*ram de Férias, Brazilia, regia Cao Hamburger, si el prezent anul trecut la Berlin Days of Darkness/L'age des tenebre, Canada, regia Denys Arcand, Oscar in 2004 pentru Invaziile Barbare Beaufort, Israel, Joseph Cedar, Ursul de Argint la Berlin anul trecut La Sconosciuta, Italia, Giuseppe Tornatore, Oscar in 1990 pentru Nuovo Cinema Paradiso Mongol, Kazahstan, Sergei Bodrov, filmul va veni in curand si in Romania Katyn, Polonia, Andrzej Wajda, prezentat in premiera mondiala la Berlin 2008 12, Rusia, Nikita Mihalkov, Leu de Aur special la Venetia 2007, Oscar in 1995 pentru Soarele inselator The Trap/Klopka, Serbia, Srdan Golubovic, in competitia TIFF 2007 Ce mai, e groaznic, dintre filmele de mai sus am vazut 3: Klopka e un film bun, dar cam lipsit de miza si retezat prea brusc, 12 e salvat de actori (ca sa nu mai spunem ca e un fel de remake), La Sconosciuta l-am vazut cu totii si stim ca nu-i de nasul lui 432 si tot asa. Mongol e "blockbuster" :D si deja nu mai avem decat cinci filme, din care ma indoiesc ca merita vreunul mai mult decat 432 sa se afle pe lista. Voi ce-ati mai vazut din ele? |
For what it's worth, nu suntem noi singurii in situatia asta. E clar ca niciuna dintre nominalizarile de la Globuri pentru film strain nu e pe lista asta.
Ceea ce sprijina teoria ca daca nu se difuzeaza ceremoniile la TV, nominalizarile si castigatorii devin tot mai random (desi la Globuri, cu exceptia lui Atonement, n-au fost mari surprize avand in vedere cu cine se astepta in general lumea sa castige). |
Nu ne-a tras-o nimeni
Haideti sa nu picam in cealalta extrema, cand toti au "ceva" cu noi.
N-a fost sa fie. E foarte important ca a luat Palme D'Or si alte premii. Si sa ne bucuram ca exista si ca acele premii au deschis deja multe usi cinematografiei romane. Tinere. Acum trebuie profitat la maximum. ;) |
Naspa! :( Filmul e o capodopera dar ma intreb cate filme cu incasat si Cannes-ul, si Oscarul la categoria Film Strain. N-o fi Mr.Mungiu campionul cinematografiei, era bine sa fie! dar nu e si punct. Nici Hagi nu e cel mai bun fotbalist din toate timpurile, nici Lost in Translation nu este o capodopera desi a luat Oscarul pt cel mai bun scenariu. asta e realitatea...
|
sunt doua filme care au luat si Palme d'Or si Oscarul pentru cel mai bun film strain
Toba de tinichea (Volker Schlöndorff) si Pele Cuceritorul (Bille August) putea sa fie si-un al treilea, ce mama ma-sii :P |
Juriul academiei e format din niste bosorogi care nu vor sa supere pe nimeni nominalizand un film despre avort, o tema tare sensibila pentru un stat puritan ca SUA.
Oricum nu inteleg supararea. Standardele de calitate ale Premiilor Oscar sunt sub cele europene, chiar si fata de Cannes unde se tine si acolo cont de popularitatea filmelor |
Re: Nu ne-a tras-o nimeni
Originally Posted by televizor:
Sigur cä e frustrant, sigur cä si eu sunt necäjit, ca toatä lumea, dar, în fond, de ce...? Pentru cä în loc sä luäm TOT, am luat doar APROAPE TOT? La Glob am fost nominalizati si l-am ratat la mustatä - nu conteazä, nu? Iar la Oscar, am ratat tot la o mustatä nominalizarea - nici asta nu înseamnä nimic? Vor putea astea douä sä anuleze... nu neapärat Palma, dar mai ales imensa reputatie si distributie mondialä a filmului - si, mai presus de orice, valoarea lui unicä si inalienabilä? Sä evitäm extremele (asa de previzibile si primitive, în fond: atât lamentatiile bäbesti si conspirationismele paranoic-pizmase, cât si jubilatiile perverse ale fundamentalistilor dogmatici si ale nulitätilor diletante), si sä ne pästräm nealteratä bucuria cä "432" existä - si cä e AL NOSTRU - ca breaslä nationalä. E cea mai fireascä atitudine. |
ideea este alta: pe mine unul ma enerveaza diferenta dintre criteriile academiei si criteriile de la cannes si ale criticilor/publicului din lumea intreaga. Aveam atat de mare incredere in steaua lui Mungiu, incat eram absolut convins ca toata lumea se va apleca in fata filmului sau si-i va da ce i se cuvine. Se pare ca m-am inselat si ca, pana la urma, eram unul dintre putinii entuziasti: un poll de pe cinemagia (dezactivat dupa stirea de azi, desigur) arata ca mai putin de 30 la suta dintre votanti credeau in acest Oscar pentru Romania. Bineinteles, cea mai demna pozitie este cea rezumata de televizor si Pitbull, dar regretul tot exista.
|
Stefane, la nivel sentimental, îti împärtäsesc întru totul dezamägirea - care, în fond, e justificatä si pe plan rational, în sensul strict al recunoasterii valorilor autentice. Dar mai existä si o altä dimensiune a rationalului: pragmatismul. Iar la nivel practic, iatä, survin criterii märginite dar cu efecte concrete puternice: gusturi personale si colective, politici culturale si financiare, limite de perceptie, prejudecäti ideologice, imposturä, incompetentä, hazard... Toate astea nu fac sä päleascä steaua lui Mungiu - dimpotrivä, am senzatia cä acum încep sä aparä si elementele contrastante care-i amplificä strälucirea cu atât mai mult (sau, eventual, norii care dau posibilitatea aparitiei unor raze mai vizibile si a unei aure mai spectaculoase).
|
Si eu cred ca e mai mult o decizie politica, in sensul ca tema filmului este una prea prea pentru situatia actuala din SUA. Nu spun ca americanii n-ar fi in stare sa aprecieze filmul, spun doar ca "Academia" are aceasta impresie. Daca nu bagi bani intr-o campanie intensa de promovare a unui film n-ai sanse sa ajungi nominalizat. Nu stiu daca se aplica si la filmele straine, dar oricum, e bine ca am ajuns undeva sus, de unde ne vede toata lumea care conteaza.
|
o propunere
Eu propun sa facem un lant viu in jurul ambasadei USA. Celor cu glezne groase le sugerez sa se lege cu lantul de gardul consulatului USA pentru impresie artistica. Poate vine Realitatea TV sa faca un live.
Daca ma intrebati ce ar trebui sa scrie pe cartoanele atirnate la git sau pe cele ridicate deasupra capului nu am idei. Pentru asta cei mai indicati sint cei ce au cistigat multe finantari la concursul CNC din aceasta iarna. Tudor Giurgiu, Ada Solomon, Marius Barna au nas fin cind vine vorba de texte valoroase. Florin Iaru a putea sa scrie chiar si citeva versuri pe care sa le folosim apoi toti ca motto in filmele noastre! Ca sa le batem obrazul americanilo pe veci. Americani porci, inculti! Si fara de istorie si cultura cinematografica! :) |
Singurul lucru trist din toata povestea cu oscarul si globul nu e faptul ca mungiu nu e nominalizat, ci ca toata tara romaneasca considera aceasta ca pe un esec. iar ca sa contrabalanseze aceasta tragedie nationala, se scoate cartea consolatoare a amaratului palme d'or. cand de fapt e exact invers.
432 nu e un film de Oscar, e prea uman, natural si tragic prin banalitate ca sa mearga la Oscar. Deci nu subiectul in sine nu a placut ci felul in care e tratat. ba chiar cred ca un Oscar i-ar fi scazut din valoare, ca ar fi fost impotriva intentiilor filmului si ale lui Mungiu. am vazut pe un site un articol care incepe cu "momente grele pentru CM si 432". sincer, nu cred ca e un moment greu pentru Mungiu. sa ai un Oscar e intr-adevar un premiu prestigios, nu vreau sa minimalizez valoarea lui, fiindca sunt atatea exemple care ma contrazic, dar sunt convinsa ca pentru Mungiu, La Palme est premiul cel mare. Si ar fi normal ca si noi (vedeti ma contopesc cu poporul) sa revenim la realitate, ca nu America este garantul reusitei sau a calitatii. |
doresc pe aceasta cale sa dedic un mesaj de multumire donilor de la oscar si globurile de aur si urmatoarea dedicatie 'aveti echipa, aveti valoare' pentru caci au spus 'nu' filmului cu avortul, multumex
|
deci..despre nominalizari, please.
mutati-va jelania pe alt topic...; destul v-ati masturbat cu 432-ul un an de zile pe toate tarabele, time to move over..go make/watch some real movies :hmm: |
good point!
|
din cate stiu americanilor le-a placut filmul la nebunie...
acu asta e... daca cativa bosorogi besinosi conservatori care nu suporta filme despre avort n-au apreciat filmul treaba lor... za movie remains a masterpiece :P :love: :love: |
mie reactia criticilor americani la nenominalizarea lui 432 mi se pare mult mai savuroasa decat orice nominalzare la oscar.
Scott Foundas a luat foc iar Pete Hammond e delicios: We spoke with three foreign language committee members to get the other side, and all were perplexed by the outcry at their choices. "I voted for Austria, Canada, Italy and Poland among the films that made the final list, and I saw over 50 movies," one voter who has been on the committee since 1993 told us. "I did not like '4 Months.' I thought it was depressing. I've lived through the whole abortion thing. I didn't get anything out of it." This same voter gave low scores to "City of God" [also nixed early on by the committee] as well saying, "I thought it was so violent. Who needs to watch 11-year-old kids killing people?" big fsssss, anyway nici pe wkw nu l-au vrut vreodata oscarurile ;) |
Splendide selectiuni, Mäluta - si, cum bine zici: mai pertinente decât premiul în sine. :)
|
Quote:
hm... esti sigur? ca nu prea a ajuns in cinematografe. s-a servit putin pe la festivaluri unui public dispus sa urmareasca un asemenea film...
Quote:
|
Originally Posted by vladvaidianu:
....foarte sigur. filmul va rula foarte putin in cinematografe... deci n-are cum sa aiba incasari fabuloase... dar citeste si tu una alta... cronici, critici, chestii |
in legatura cu " dezamagirea nationala"- eu unul nu sunt deloc dezamagit de aceasta "ne-nominalizare" pt. ca filmul nu mi sa parut a fi exceptional. bun, dar in nici un caz nemaipomenit. personal, chiar mi s-a parut mai bun california dreamin'. in rest majoritatea celor pe care-i cunosc, fie au vazut filmul, dar nu le-a placut, fie nu l-au vazut si nici nu au de gand sa o faca prea curand...... nu am punctat acest lucru pt. a arata cat de ignoranti sunt ce-i pe care ii cunosc, ci pt. a reliefa ca nu toata romania a ramas asa de impresionata de acest film si statea cu sufletul la gura sa vada daca o sa fie sau nu nominalizat la oscar.
-vreau din tot sufletul ca un film romanesc sa fie nominalizat la oscar, dar sa ajunga acolo doar daca merita, nu pt. simplul fapt ca e romanesc. |
Welcome to CineMagia!
Desi nu sunt deloc de acord cu ideile pe care le-ai enuntat (de exemplu, sustin cä filmul merita Oscarul pentru cä e realmente mare - mult îi durea pe ei cä e românesc sau nu!), consider cä atitudinea ta e plinä de bun-simt si, ca atare, meritä sä te angajezi într-o discutie mai aprofundatä cu noi, cei care admiräm "432". Iatä aici linkul spre topicul aferent: http://www.cinemagia.ro/forum/viewto...=14165&start=0 In aceeasi sectiune, "Cinematografia româneascä", vei gäsi si topicul dedicat filmului care ti-a pläcut, "California dreamin' (nesfârsit)". |
adipaul a scris:
Quote:
Quote:
Quote:
adi, hai sa ne-ntelegem. stiu sigur ca filmul a rulat de doua ori la chicago. ca fapt divers iti spun ca la prima proiectie consulatul ro a cumparat foarte multe bilete pe care ulterior le-a dat cadou unor parteneri...care nu prea s-au interesat de film asa ca s-a ajuns la o mica incurcatura. la ambele proiectii aprox 50% spectatori au fost romani. restul orice natie ar fi fost stiau exact la ce se uita pt ca erau spectatorii unui festival de film. o mai fi rulat filmul si paltundeva. nu stiu. oricum inca nu a ajuns in cinematografe si habar nu am cum va fi distribuit. sti tu mai multe? da-ne si noua un link, o vorba.... asa ca "americanii" se reduc la un public de festival (format din foarte multi romani) si oameni din industrie care are experienta si stie mersul cu estetica filmului. si nici pe astia nu ia dat pe spate pe toti. a produs cam acelasi tip de controversa ca si acasa...exprimata mult mai decent si intr-o proportie mult mai mica. so, pana sa ajunga filmul in deep south rural america mai e ceva. si sa nu uitam ca acolo se decide si presedintii. abia atunci putem spune cam cum le-a placut filmul la americani. si chiar daca nu le-o placea, who cares?! |
Din cate am vazut eu, 432 va fi lansat la o scara putin mai larga in SUA incepand cu 25 ianuarie (dar numai in orasele centrale) ...o sa vedem din incasari cat de mult le va placea... eu nu cred ca va fi o audienta spectaculoasa...pana la urma, nu cred ca americanii au un interes atat de mare pentru filmele est-europene, indiferent ce palmares international au ele..
|
Nominalizarile la principalele categorii ale premiilor Oscar (cate opt pentru No Country For Old Men si There Will Be Blood):
Cel mai bun film: "Atonement", "Juno", "Michael Clayton", "No Country for Old Men", "There Will Be Blood" Cel mai bun regizor: "The Diving Bell and the Butterfly" - Julian Schnabel, "Juno" - Jason Reitman, "Michael Clayton" - Tony Gilroy, "No Country for Old Men" - Joel Coen si Ethan Coen, "There Will Be Blood" - Paul Thomas Anderson Cel mai bun actor in rol principal: George Clooney - "Michael Clayton", Daniel Day-Lewis - "There Will Be Blood", Johnny Depp - "Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street", Tommy Lee Jones - "In the Valley of Elah", Viggo Mortensen - "Eastern Promises" Cea mai buna actrita in rol principal: Cate Blanchett - "Elizabeth: The Golden Age", Julie Christie - "Away from Her", Marion Cotillard - "La Vie en Rose", Laura Linney - "The Savages", Ellen Page - "Juno" Cel mai bun actor in rol secundar: Casey Affleck - "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford", Javier Bardem - "No Country for Old Men", Philip Seymour Hoffman - "Charlie Wilson's War", Hal Holbrook - "Into the Wild", Tom Wilkinson - "Michael Clayton" Cea mai buna actrita in rol secundar: Cate Blanchett - "I'm Not There", Ruby Dee - "American Gangster", Saoirse Ronan - "Atonement", Amy Ryan - "Gone Baby Gone", Tilda Swinton - "Michael Clayton" Cel mai bun scenariu adaptatat: Christopher Hampton - Atonement, Sarah Polley - Away From Her, Ronald Harwood - The Diving Bell and the Butterfly, Joel and Ethan Coen - No Country For Old Men, Paul Thomas Anderson - There Will Be Blood Cel mai bun scenariu original: Diablo Cody - Juno, Nancy Oliver - Lars and the Real Girl, Tony Gilroy - Michael Clayton, Brad Bird, Jim Capobianco, Jan Pinkava - Ratatouille, Tamara Jenkins - The Savages Cel mai bun film de animatie: "Persepolis", "Ratatouille”, "Surf's Up" Cel mai bun film strain: "Beaufort" – Israel, "The Counterfeiters" – Austria, "Katyn" – Polonia, "Mongol" – Kazakhstan, "12" - Rusia Cel mai bun montaj: "The Bourne Ultimatum”, "The Diving Bell and the Butterfly", "Into the Wild", "No Country for Old Men", "There Will Be Blood" Cea mai buna regie artistica: "American Gangster", "Atonement", "The Golden Compass", "Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street", "There Will Be Blood" Cea mai buna imagine: "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford", "Atonement", "The Diving Bell and the Butterfly", "No Country for Old Men", "There Will Be Blood" Cele mai bune costume: "Across the Universe", "Atonement", "Elizabeth: The Golden Age", "La Vie en Rose", "Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street" Cel mai bun documentar: "No End in Sight", "Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience", "Sicko", "Taxi to the Dark Side", "War/Dance" Cel mai bun documentar – scurtmetraj: "Freeheld", "La Corona (The Crown)", "Salim Baba", "Sari's Mother" Cel mai bun machiaj: "La Vie en Rose", "Norbit", "Pirates of the Caribbean: At World's End" Cea mai buna coloana sonora: "Atonement", "The Kite Runner", "Michael Clayton", "Ratatouille", "3:10 to Yuma" Cea mai buna melodie originala: "Falling Slowly"("Once"), "Happy Working Song" ("Enchanted"), "Raise It Up" ("August Rush"), "So Close" ("Enchanted"), "That's How You Know" ("Enchanted") |
Eu sper doar sa castige Once la Best Song si sa nu castige Atonement din nou.
In rest n-am vazut destule filme ca sa pot aprecia ce, cum, unde si de ce. |
Originally Posted by StefanDo:
wankers' academy!!@#%@$^!! |
fara there will be blood
i-au reprosat lui Jonny Greenwood ca a folosit muzica creata anterior si ca doar 35 de minute din coloana sonora sunt originale (fata de alte 46 cu preluari, creatii proprii mai vechi etc.), prin urmare a fost descalificat. |
:x regulamentele astea sunt niste conspiratii mondiale ale netalentatilor !
|
Juno..wtf?
:? bine macar ca le-au nimerit pe alea bune din top; pacat de muzica lui Greenwood; Mongol cu Tadanobu trebuie vazut ASAP; |
eu sper sa castige Atonement.... La toate!
|
Originally Posted by adipaul:
si eu as vrea sa castige, dar nu are nici o sansa, cel putin la "cel mai bun film". e ca si cum ar juca romania cu italia si ar fi arbitrata de collina. mi-a placut mult si no country...., insa atonement e excelent, parerea mea( am vazut comentarii cum ca-i slab, lacrimogen, etc......ce sa-i faci...n-apare nici un fetus la sfarsit, asta e) p.s. n-am vazut inca there will be blood( torrentele astea e sadice, cand vrei sa copii un film cat de cat bun iti ia o saptamana, daca ai pune un porno, in juma' de ora e gata), iar nominalizarea lui juno, desi a fost simpatic filmul, mi se pare o gluma proasta |
Originally Posted by jo27:
Altfel, ai dreptate: când voiam sä am copii, toate filmele cât de cât bune îmi luau o säptämânä. |
pacat de johnny greenwood...in rest sper sa nu ia telenovela de "atonement",si sa fie o bataie in 2 intre twbb si no country.
|
poate sa-mi spuna si mie cineva de ce juno e nominalizat la regie??? poate ma luminati.... care e ideea?
:huh: :o :o |
Think you should ask the guys that hand out the nominations 8)
Pana la urma nu au exclus Atonement chiar de tot, asa cum se preconiza (chiar daca nu au acordat nominalizari actorilor principale, cum s-a intamplat la Globuri), si cred ca filmul merita cateva premii, chiar daca poate nu-l va lua pe cel mai important...filmul e bun, chiar daca nu se ridica la asteptarile pe care le ai dupa ce termini cartea... Cu siguranta Juno nu va lua prea multe premii pentru ca, desi este extrem de simpatic si moralizator intr-o maniera neofensatoare sau dura, nu reuseste sa fie un "film cu greutate"... Si eu sper ca "Once" sa ia premiul pentru cel mai bun cantec, singura nominalizare pe care a primit-o, desi se lupta cu trei cantecele din "Enchanted", pe care nu le-am ascultat, deci cine stie... Cel mai usor de prezis castigator: "Ratatouille" pentru cel mai bun film de animatie :P |
Melodiile din Enchanted sunt complet altceva, cu cateva clase inferioare celei nominalizate din Once. Pur si simplu nu cred ca s-ar putea acorda Oscar-ul in cauza altcuiva.
Am apucat si eu sa vizionez pe Clayton si pe Juno. Primul, desi mi-a placut, s-a auto-castrat, din punctul meu de vedere, multumindu-se cu un final moale. Problematica vijelioasa a eticii corporatiste, care m-a marcat pe mine, nu isi gaseste raspunsul intr-un banal precum cel ce defineste finalul filmului. Ii lipseste deci acel "ceva" care ar fi putut face diferenta intre o nominalizare si mai mult de atat. Nu vad cum vreunul din celelalte filme poate sa-si bage nasul in lupta dintre No Country si There Will Be Blood. Chiar de nu l-am zarit inca pe cel din urma, sunt convins ca asa trebuie sa fie. P.S. Ratatouille e departe de "sure thing". Persepolis, din cate am auzit, este cel putin de-o masura - daca nu mai bun prin definitie, fiindca trateaza o tema cu mai multa profunzime. Acuma spun si eu, ca nu l-am vazut, poate e altcumva. |
Poate ca "Ratatouille" nu tinteste prea sus in ceea ce priveste greutatea temei, dar animatia e sublima, si povestea e extrem de incantatoare... "Persepolis" e inovator intr-un sens arhaic dupa parerea mea, foloseste un gen de animatie de mult ingropat, pe care nimeni nu-l mai credea reintegrabil in cultura secolului XXI...cu toate acestea nu trebuie sa uitam ca e un film francez, iar Oscarurile sunt prin definitie distinctii americane pentru filme si actori americani (in cea mai mare parte, si pana in prezent :P )...deci cu greu cred ca "Persepolis" are vreo sansa la acest premiu... :)
|
Dintre toate filmele nominalizate la Oscar cel mai bun mi se pare There will be blood. Ar fi si No country for old men , dar este totusi putin exagerat pe langa primul , TWBB fiind mai realist. Desi acestea 2 mi se pare foarte bune(poate si putin influentat de notele de pe imdb) , preferatul meu este Atonement , deoarece este un film mai pe gustul meu, insa de castigat as vrea sa castige There will be blood. Stiu ca este ciudat cum gandesc dar acest film mi se pare o capodopera , doar ca nu e genul meu , iar Daniel-Day Lewis este absolut incredibil . In rest nu pot sa spun decat ca Falling Slowly este o melodie incredibila si as fi vrut sa vad la cel ma bun film Into the wild si The asasination of Jesse James by the coward Rbert Ford.
|
Sunt de acord ca Daniel Day-Lewis joaca excelent in el, dar per total "There Will Be Blood" nu mi se pare o realizare atat de extraordinara. Din nefericire, for some reason, pare cumva mai oscarizabil decat "No Country For Old Men".
|
Se pare ca tot mai multi oameni apreciaza "Falling Slowly" ...tocmai am auzit-o si intr-un alt film lansat de curand, "Feast of Love" (destul de slab, dar melodia conteaza :D )
|
Originally Posted by Cazeemeer:
tin sa te contrazic :) TWBB e un film naucitor... dpdv al realizarii are ritmul perfect al unei epopei personale - in genul A Man For All Seasons, Barry Lyndon sau Schindler's List, insa in fata tuturor mai are ceva... microbul subversiv - sondarea spre strafundurile raului. filmul m-a cutremurat pur si simplu. rareori mi s-a intimplat sa am senzatia ca urmaresc un film Mare - la Babel am simtit asta dela un capat la altul, la Odiseea Spatiala 2001, Pulp Fiction. eu as dori sa ia oscarul - sau macar regia - NCFOM, ar rasplati in sfirsit latura cea mai vie a cinematografiei americane contemporane - postmodernii (pe Lynch l-au sarit cu Blue Velvet, pe Tarantino cu Pulp FIction - doar scenariu), acum e un prilej foarte bun ca Hollywoodul sa isi asume dimensiunea cinematografica intelectuala, casa zic asa - sau de continut, cum ar zice Pitbull. si asta cu atit mai mult cu cit in partea cealalta avem Juno si Atonement! |
Mie Paul Thomas Anderson imi place in general, si n-am zis ca TWBB nu e un film bun. Dar nu mi se pare atat de maret cum il vede toata lumea.
Da, personajul Daniel Plainview e construit si jucat ireprosabil (si aici meritul e indiscutabil si al lui PTA) - si nu cred ca el este ca atare o explorare a raului, cum spui tu - dar mi se pare ca PTA are o viziune foarte clara asupra personajului, dar nu si asupra directiei in care o ia povestea lui, si asta dauneaza spre sfarsit filmului. |
eu sper ca pentru cel mai bun film strain sa ia oscarul Mongol, iar pentru cel mai bun scenariu original cred ca va fi Juno(un film simpatic :P )
|
Originally Posted by Cazeemeer:
mie nu-mi place pta in general,iar filmul asta cu atat mai putin.behaviorism pur,unde poti sa afli cate ceva despre personaje doar din gesturile si actiunile lor.la dracu,prima si singura sondare in personajul principal apare de-abia la 1/2 filmului,cand ne dam seama cam ce gandeste el despre lume in discutia cu "fratele" lui.cum am vazut ca spune si ebert,e un film simplificat pana aproape de scheletic si os sa mi se spuna ca suplineste prin intensitate dar,sincer sa fiu,n-am vazut asa ceva decat(pe alocuri)in jocul lui day-lewis.bun si soundtrackul de care se vb atat(as fi zis ca sunt bucati din bartok acolo,m-a surprins sa aflu ca l-a compus un radiohead). fireste,as prefera ca asta sau filmu coenilor sa ia oscarul,in conditiile in care in competitie mai sunt juno si atonement(film cu mare succes in randul cucoanelor de la serviciu,care mi-au spus ca de la "englezul rabdator" nu s-a mai pomenit asa film de bun :D ) |
Originally Posted by ulrich:
Let's get things clear, filmul asta nu e teribil de subtil niciodata (muzica lui Jonny Greenwood e buna luata separat, dar modul in care pana si momentele aparent optimiste suna tensionat si sumbru e cam la fel de ostentativ ca si a avea pe ecran un semn din neoane cu "He may look successful and happy, but don't be fooled, kids: this is a downward spiral!"), insa secventa finala, incepand cam de cand Plainview se apuca sa urle "I DRINK YOUR MILKSHAKE!" e incredibil de over-the-top. |
de pe msnbc, dintr-un articol mai lung dedicat nominalizarilos la Oscar. Fiecare sectiune se incheie cu un "ar fi trebuit nominalizat".
http://www.msnbc.msn.com/id/22942134/ Should have been nominated: Anamaria Marinca IFC Films -------------------------------------------------------------------------------- In the way that the Academy’s snub of “Hoop Dreams” led to an overhaul of the best documentary nomination process, it seems likely that the absence of Romania’s “4 Months, 3 Weeks and 2 Days” among the best foreign film nominees will bring about a change in how those films are selected for Oscar consideration. But while the film itself was egregiously overlooked this year, so was its star, Anamaria Marinca. Portraying Otilia, a young college student trying to help a friend secure an illegal abortion during the Ceausescu years, Marinca is the audience’s eyes and ears in a brutal and repressive state where cigarettes and hot showers are a form of currency and every stranger is a potential police informer. Director Cristian Mungiu creates almost unbearable tension with long, static shots, but Marinca’s taciturn exterior in a series of increasingly hostile situations also contributes greatly to the overall sense of dread and danger. Whether she’s negotiating with dismissive hotel clerks, bargaining with the terrifying abortionist, or maintaining a pleasant façade in front of her boyfriend’s family, Marinca expresses volumes with just a facial gesture or a turn of the head. She’s a key player in an exciting new wave of film. |
Ce sa zic, nu-ti nominalizeaza filmul si o sa-ti nominalizeze actrita intr-o categorie care este croita pentru publicitate. Nici nu vad cum ar functiona.
|
sigur pe hbo o sa fie ????cu globu deaur si Bafta am luat tzeapa ca nu lo bagat
|
Bine (cã) v-am gãsit! :)
ªtiþi cumva dacã existã vreun canal de televiziune care sã transmitã live ceremonia Oscarurilor 2008? |
All times are GMT +2. The time now is 09:25. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.