![]() |
Marius Theodor Barna
Eu il consider unul dintre cei mai buni regizori ai anilor "90. Este printre putinii regizori care stiu sa lucreze cu actorul pe text, replica, nuanta. Descopar un unele filme romanesti facute de regizori tineri, de dupa revolutie, secvente intregi cu actori tineri, talentati dar lipsiti de experienta, care parca trec prin cadru din gresala, nu stiu ce au de facut, pentru ca regizorul nu stie sa ii explice personajul pe care il interpreteaza. Cred ca filmele lui Marius Barna: Fata in Fata, Razboi in bucatarie, Sindromul Timisoara, sunt filme de referinta pentru cinematografia romanesca postrevolutionara, care au luat niste premii importante la cateva festivalui internationale. Sunt convinsa ca va face si un film care va lua un premiu si la festivalul de la Cannes. Merita! Barna nu si-a spus inca ultimul cuvant.
|
mesaj sters
|
Originally Posted by mafalda, deschizând din gresealä un topic nou,:
|
mesaj sters
|
mafalda, guess what: nu doar k nu stii sa prevezi, da esti oarba de-a dreptu fata! :lol:
d acord cu rocky, who gives a shit (altii decit actorii) dk un regizor e 'dragutz' cu ei sau nu?! nu intereseaza decit rezultatu kre s vd p ecran! si, as a general rule, as zice k dragalashenia NU e in job description si citiva din marii regizori of all time au fost tirani absoluti - in varianta hard (vezi bergman) sau soft/ politicoasa (vezi hitch)! got it? |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Sau le rupeau glezna cu portavocea: Savel Stiopul, lui Constantin Bârliba (mi se pare cä la "Ultimele zile ale verii". :P |
Re: Ce parere aveti despre regizorul Marius Barna?
Originally Posted by mafalda:
Esti nevasta-sa? |
mafalda
Quote:
ce premii, care festivaluri ? :shock: |
nu pot sa cred ca cineva poate sa il compare pe marius barna cu puiu. nici macar ca fac subiectul aceluiasi topic.
|
http://barnathmarius.blogspot.com/20...viata-mea.html
:-S In lucru la Paradox Film, filmul de debut in lung metraj, Cornel George Popa, VIATA MEA SEXUALA. Pe acelasi subiect cu piesa cu titlul ononim, cu o distrbutie puternica: Gabriel Spahiu, Cristina Florea, Vlad Zamfirescu, George Alexandru, Valentin Uritescu, Avram Iclozan. Filmat se pare cum se anunta modern si dinamic, deosebit de coerent, imaginea Marius Ivascu.... ...Il cunosc pe Cornel George Popa. E un tip misto, dar... ciudat... In 1981, m-a consultat pentru admiterea la regie; promitea. N-a intrat (atunci). A devenit reporter la "Opinia studenteascä" din Iasi (una dintre cele mai bune reviste ale anilor '80 - aproape disidentä), dupä 1990 specializându-se în articole feature cu subiecte dificile (leprozeria de la Tichilesti, corectionala de fete din Gäesti, etc.), scrise cu profunzime analiticä si empatie (e clar cä astfel se explicä si empatia cu Barna). El este ziaristul care, pornind pe urmele filmului meu, a descoperit cä toatä povestea fusese o inventie a unui reporter de-ai lui Cristoiu în panä de subiecte (devenitä, în urma ecranizärii, legendä urbanä). Ciudat cum era, odatä, prin 1995, stätea cu mine si cu Collins la "Vertigo", la Eforie - si cu vreo zece minute înainte de final, s-a ridicat si a plecat, plângându-mi-se: "Nu mai suport... N-are nici o poantä...!" (Adicä: Huh? :-/ ) Apoi a studiat regia de teatru. A pus la T.N.B. aceastä "Viata mea sexualä". Collins a väzut-o si mi-a spus cä-i o penibilitate... Astept cu groazä pelicula. (Sau, cu sperantä, renuntarea.) |
Asta chiar e un challenge!
OK - cum bietul Barna chiar nu mi-a fäcut niciodatä nimic, si nici n-am stiintä c-ar fi vreun ticälos în general, I take it: vizionare cât se poate de obiectivä. (Apropo, Maffy, când mai sunt vizionäri de-astea secrete, dä si tu un telefon - ce pustiu de bine mi-ai fäcut la "Oroarilena"! Färä tine, ar fi trebuit sä dau bani ca sä-l väz.) |
Am mai auzit asta - tot ce se poate, eu n-am interactionat niciodatä cu el; pozele fäcute împreunä la agapa post-premiera "Dincolo de America" erau strict la grämadä, prezentäri nu s-au fäcut.
Intr-adevär, o asemenea dilemä e al naibii de delicatä... Am avut-o si fatä de câtiva profesori de-ai mei de pe vremuri, si fatä de diversi elevi care mi-au trecut prin mâini de-a lungul anilor. |
Totusi, sä pästräm proportiile... OK, nu confundäm omul cu profesionistul, stim cä un individ total nepriceput pe meserie poate fi minunat ca persoanä. Dar filmele românesti medii din prezent au un cu totul alt nivel - acoperä toatä gama de la Gulea, Gabrea, Märgineanu, pânä la cele mai onorabile dintre ele, ca ale lui Mitulescu, Zenide, Giurgiu... Barna, din päcate... cu toatä bunävointa... of... :(
Dar, în fine, sä-i vedem "Casanova..." - apoi om vorovi. |
Subscriu si eu la aprecierile Mafaldei la adresa lui Marius Barna.
Desi il cunosc doar din indelungi discutii telefonice, pot spune ca e un om sensibil, cu mult bun-simt si daruit muncii sale. Cat despre "filmele medii" de care are nevoie cinematografia romaneasca, criza financiara prin care trecem va fi sau este deja o piedica serioasa in sensul asta. |
Le am pe amândouä, "Räzboi în bucätärie" l-am väzut de vreo douä ori si ceva (cä l-au dat si la televizor, nu demult). Are anumite calitäti plastice si de atmosferä - dar în rest e inert, lemnos, demonstrativ, lipsit de rezonantä realä (desi cautä s-o simuleze); mi-a fäcut impresia unui regisor care nu stäpâneste deloc meseria, dar care a avut un moment de inspiratie când l-a fäcut. Este un caz aproape invariabil - atât de multor regisori complet neaveniti li se brodeste cu câte un film, dupä care recad în cel mai negru diletantism (de obicei, asta se întâmplä la început, contribuind si prospetimea tineretii); vezi "Setea" lui Drägan, "Räscoala" lui Muresan, "Balul de sâmbätä seara" al lui Saizescu, "Vârstele omului" al lui Croitoru - si atâtea altele.
Voi vedea neapärat "Fatä în fatä", înainte de "Casanova..." Cine-mi dä si mie "Sindromul Timisoara"? Si încä ceva: toba de carte e esentialä, da, e indispensabilä pentru a fi un bun cineast - dar färä profesionalism real, färä talent, tot la nimic nu-ti foloseste. Iar "talentul" (of, ingrat cuvânt!) regisoral e, poate, cel mai complex, multilateral, greu de definit... Atât de des se întâmplä sä stäpânesti unele dintre laturile lui necesare, iar altele sä-ti fie iremediabil sträine si tot un incapabil sä rämâi, din päcate... |
O poveste interesantä la nivel anecdotic, dar nesemnificativä în fond.
Adeväratii cineasti au o vorbä: "Scuzele nu se filmeazä!" Astept sä väd de mai am de väzut, voi fi cât se poate de obiectiv, dar nu mä pot astepta decât la cel mult o nuantare a negrului spre tonuri de cenusiu închis, nu la miracole înälbitoare. Si, ca sä preîntâmpin o posibilä replicä: realismul unei expectative nu e totuna cu o "idee preconceputä" - e doar luciditate. |
Pentru ca un personaj feminin de "dincolo" ma musca de kur, repet ce am scris despre Marius Barna: "Desi il cunosc doar din indelungi discutii telefonice, pot spune ca e un om sensibil, cu mult bun-simt si daruit muncii sale".
Nu am facut referiri la filmele lui. Am vazut doar "Razboi in bucatarie", care, intocmai cum spunea si Pitbull, avea si plusuri, si minusuri. Cand voi vedea TOATE filmele sale, voi putea sa am o parere bine fondata despre cariera sa de cineast. Deocamdata, am vorbit doar despre impresia facuta mie ca om. |
Ce, iar le-a apucat?
Ce să facä şi ele, săracele, trebuie să-şi inventeze subiecte de discuţie, nu? Doar de-aia le cheamă "Cinecaţograf" - mai ieri cinemocofanii, acum cinecaţele. Şi e firesc să te muşte de cur, când e singura lor sursă de hrană; cică "ne ignoră", "noi începem mereu", "noi ne luăm de ele", vai de mine şi de mine...! Mangeons avec le polonique! Hai, să nu dezvoltăm subiectul - e nedemn. Vezi-i filmele Barnei, şi formează-ţi o opinie. Mi-o voi întregi şi eu pe a mea, cu ce mai am de văzut. |
Barna nu a facut Dincolo de America? Nu am vazut filmul, dar am citit suficient despre el incat sa nu-mi doresc sa il vad. Un film de-a dreptul jenant! Iar un regizor care o distribuie pe Daniela Nane intr-un rol principal... si-a dat cu firma in cap! :-&
|
Filmul îl poti lua de aici:
http://romania-inedit.3xforum.ro/pos...America_2008_/ TREBUIE sä-l vezi - din douä motive: 1) E atât de MONSTRUOS de prost, încât e päcat sä-l pierzi. 2) Chiar si într-un asemenea caz, "cititul suficient despre" e... insuficient! Nu este NICIODATA suficient pentru a emite päreri. There is no excuse - these are the rules. Dana Nane are anumite calitäti (pe lângä exmissismul de-acu' dooj de ani färä ceva), e folosibilä (sigur, nu de Barna, Nästase sau Nicolaescu - ci de regisori care STIU cum sä lucreze cu actorul). |
Daniela Nane este execrabila. Frumusetea nu este suficienta la o actita, e nevoie de talent. Ei ii lipseste cu desavarsire. Nu este in stare nici sa prezinte un spectacol de televiziune. A prezentat o semifinala Eurovision si era penibila. Noroc ca organizatorii au inlocuit-o in serile urmatoare cu Alina Sorescu. Nici nu se compara. Btw, sunt curioasa cum s-ar descurca Alina Sorescu intr-un film, imi place de ea.
Poate cand am timp ma uit un pic la Dincolo de America, am auzit ca e amuzant in penibilitatea lui. |
This is the point!
Dana Nane a vrut sä joace în "Neînvinsä-i...". A dat probe video, pentru Magda si Venera. Era slabä - dar SE PUTEA LUCRA CU EA. Intelegea ce-i ceream, reusea sä facä - dar avea nevoie de timp, de îndrumare pas cu pas, de "dresaj"... Din päcate, preferam sä nu mä înham la o asemenea sarcinä, drept pentru care am fost multumit când le-am gäsit pe Dana Mägdici si Floriela Grappini, iar Dana Nane a primit altä ofertä si n-a mai putut veni. (Apropo, mai am casetele de la probe si filmäri; când am timp, le capturez si pun de-un make of - cu o precizare: färä nude auditions; chestie de imagine, respect si încredere.) |
Pit, puteti sa puneti filmele in format .flv sau .mp4 pe adrive.com? Nu de alta, dar oricum nu le difuzam pe undeva si dureaza mult si e plictisitor sa le tot descarcam ca arhive pe bucatele.
|
Päi inträ acolo si vorbeste cu oamenii, ei se ocupä de treburile astea (conversii, upload-uri, etc.)
|
judex, pentru cei cu cont, un DVD (4.5GB) se ia cam în 1,5 ore la o conexie de 7MB/s. nu e chiar aşa mult. apoi mulţi din cei de acolo sunt din afara ro şi legătura cu RS e mai bună ca altele. plus alte chestii. doar o comparaţie: capacitate de stocare de 500GB la 77USD/an la RS, faţă de aceeaşi capacitate de stocare la adrive.com cu 670USD. nu prea merită.
|
Originally Posted by Pitbull:
De inteles ce cere un regizor cred ca nu e prea complicat, numai daca nu lucreaza cu retardati. Deci faptul ca intelegea ce i se cere nu o ridica deloc. Si cu un pic de "dresaj" se descurca si un amator. |
Nu e atât de simplu, Cori. Trust me - tine de meserie. Am avut de-a face cu actori NEFOLOSIBILI (întâmplätor, foarte folositi... din päcate... ba si consacrati).
|
postez aici o invitatie venita din partea lui marius th. barna:
http://barnathmarius.blogspot.com/20...invitatie.html |
Deci, într-adevär, el era...!
Bänuiam de mult, dar nu mai eram sigur, si n-am apucat sä investighez. Imediat dupä Revolutie, cred cä era prin iarna 90-91, sau 91-92, s-a dat un concurs de preparatori si asistenti la A.T.F. Am fost patru candidati. Pe lângä lucrärile scrise (în care ni se cerea sä descriem metoda pedagogicä pe care am aplica-o), am dat si o probä practicä: aceea de a discuta cu niste studenti din anul I sau II despre filmele lor aflate în lucru, dându-le îndrumäri, etc., în fata comisiei (din care fäceau parte Lucian Bratu, Horea Murgu, Stere Gulea, si altii). Eu am lucrat cu un student care tocmai lucra la montajul unui film despre cotetele de porci aflate peste mormântul nemarcat al lui Mircea Vulcänescu... Da, acum mi s-a confirmat supozitia: era Barna. Concursul a fost câstigat de Marius Sopterean, Doina Maximilian si Alexandra Foamete. Dupä un timp, l-am întâlnit pe Lucian Bratu la o înmormântare (practic, a fost ultima noasträ întrevedere), prilej cu care mi-a explicat cä tot concursul fusese aranjat dinainte, anume pentru cei trei. Barna mi-a läsat impresia unui student foarte timid, derutat, nesigur pe sine, care nu prea stia ce voia cu acel film. |
Pai... si astazi, Barna, ti se pare cumva altfel ? :P
|
Categoric:
- timid -> tupeist - derutat -> abulic - nesigur pe sine -> sigur pe sine - nu prea stie ce vrea -> habar n-are ce vrea |
Mda...! Hai sa zicem ca adevarul e undeva la mijloc : intr-e "tupeist" si "derutat-total-sigur-pe sine". :))
|
Eventual - da' un mijloc asa, mai paralel...
|
Originally Posted by Pitbull:
Domnule Pitbull, s-ar parea ca regizorul Marius Barna este inca o persoana pe care nu o aveti la suflet, poate pentru ca a facut ceva mai multe filme decat dumneavoastra. Cu niste ani in urma am vazut doua din filmele sale "Fata in fata" si "Razboi in bucatarie" si din discutiile pe care le-am avut si cu altii care i-au vazut cele doua filme - "anonimi din multime" nu "specialisti" ca dumneavoastra, am ajuns la concluzia ca filmele lui Barna au fost mult mai bine primite de publicul obisnuit decat singurul dumneavoastra film pe care l-ati facut "Neinvinsa-i dragoastea" Daca sunteti atat de 'specialist" de ce nu ati fost in stare sa mai faceti si alte filme? |
Dragä Angelus,
1) Ti-am spus si în topicul despre Adrian Popovici: nu mai confunda exigenta cu neavutul persoanei la suflet. 2) Din motive de ordin administrativ, financiar si familial, pe care ar fi irelevant sä le expun acum, aici. Dezvatä-te de gândirea schematicä si superficialä, fii rational, logic, judicios. Nu încerca sä-ti depäsesti pripit conditia: ia-o cätinel, si vei ajunge undeva. A, si nu mai minti, când încerci sä-ti fundamentezi afirmatiile scoase din burtä. |
Luni 15 noiembrie – Seara Marius Th. Barna la Cafeneaua cinematografica, Iasi (VIDEO)
Război în bucătărie (2001, Ager Film/ Studioul de Film al TVR, durata 81 min.), după un scenariu de Răzvan Popescu. Cu: Imola Kezdi, Ovidiu Niculescu, Gheorghe Dinică. Un soldat român (Ovidiu Niculescu) dezertează în timpul conflictului din martie ´90 de la Tg. Mureş. Se ascunde la un canton unde începe o poveste de dragoste cu fata cantonierului (Imola Kezdi), împotriva adversităţii cantonierului maghiar (Gheorghe Dinică). Conflictul din stradă se muta în bucătărie. "O poveste de dragoste pe un fundal de adversitate etnică, o poveste cu personaje puţine, dificil de filmat, cu o distribuţie decisivă pentru care am călătorit de mai multe ori pe ruta: Cluj, Oradea, Tg. Mureş, astfel descoperind-o pe Imola Kezdi, o poveste care trebuia să fie filmată vara şi natural că s-a întâmplat să fie iarna, care mi-a oferit posibilitatea de a lucra cu "marele şi notabilul" Gheorghe Dinică, un film realizat în condiţii pure – adevarate -tipic de fruste de Europa de Est... Dificultatea primordială era de a face o poveste credibilă şi de a ţine balanţa unui conflict în care fiecare tabără (în cazul nostru, română sau maghiară) îşi cerea partea. Îmi plăcea povestea, mai ales pentru că opera cu individualităţi, în travaliul regizoral am putut s-o dezvolt, iar această problematică de conflict etnic, în care energiile negative se dezvoltă exponenţial, obturând raţionalitatea, nu îmi era străină" (Marius Th. Barna). Regizor, scenarist, producător. S-a născut la Oradea în 1960, a absolvit UNATC în 1995. Filmografie selectivă: 1995 - Mail Life, scurt-metraj de fictiune, selectat la Clermond-Ferfand, Londra, Rio de Janiero, Kiev, premii la Edinghburg, Montreal, Sankt Petersburgh. 1999 - Fata in fata, fictiune, lung metraj de debut, (o scriitoare protestara afla dimineata la stiri ca sotul ei a colaborat cu securitatea ani de zile, raportele sale aveau ca subiect activitatea ei). Prezentat la Montreal, Los Angeles, Stockoln, Alexandria, Cottbus. 2004 - Sindromul Timisoara, lung metraj de fictiune, cu Ioana Macarie si Christine Boison. La peste 9 ani de la sangeroasele evenimente de la Timisoara din decembrie '89, Christine Saubert (Christine Boison), directoarea agentiei pariziene de presa GIP, primeste o vizita surprinzatoare, care o va reintoarce intr-un cosmar pe care il credea uitat... 2004-2007 - serial documentar: Istoria petrolului din Romania (11 episoade a 24 min). 2008 – Dincolo de America - lung metraj de fictiune, cu Daniela Nane. O scriitoare anticomunista, care lucreaza ca profesoara in Romania anilor ’50, este prinsa intr-un joc dublu, extrem de periculos. Pe de o parte, o dragoste fictiva care o protejeaza de Securitate, pe de alta parte o dragoste adevarata descoperita poate unde se astepta mai putin. O poveste care ne spune ca pretul platit pentru dragoste si libertate poate fi cateodata foarte mare, chiar cat viata insasi… 2009 – Casanova, identitate feminina – lung metraj de fictiune, cu Maria Dinulescu, Mimi Branescu. O tânără, Ioana, apare într-un spot publicitar pentru adolescenţi şi îşi scandalizează familia datorită conţinutului erotic al spotului. Ea pleacă de acasă şi încearcă să ia viaţa pe cont propiu. Ioana realizează că a devenit o mică vedetă, statut care îi aduce şi avantaje, dar o pune şi în situaţii neconvenabile; traversează diferite medii, îşi schimbă prietenii. Ea încercă să îşi găsească propria identitate într-o societate contemporană extrem de agitată. 2009 – Utopia impusa - un documentar video despre comunism, 90 de minute. Un glosar video al perioadei comuniste: carnetul de partid, cravata de pioner, ideologia, frica de securitate, sexul si anticonceptionalele, coada si omul nou. 7 termeni definitorii despre perioada comunista. Dupa un scenariu de Lucian Dan Teodorovici, cu Mircea Diaconu, el insusi intr-o ipostaza inedita de prezentator si comentator, cu diferiti intervievati: Stejarel Olaru, Marius Oprea, Mihaela Miroiu, Doina Jela, Ion Bogdan Lefter, Cristian Parvulescu, Rasvan Popescu, Dan Bitman, Ioan Ghury Pascu, Pavel Susara, Vlad Ciobanu si alti care au strabatut epoca. Multe imagini de arhiva, diferite reconstituiri. Fotografii de epoca de Florin Andreescu. 90 de minute de film documentar curat. “Un documentar pe care l-am realizat pe parcursul mai multor ani. Indraznesc sa cred ca va ramane si va merita a fi vazut multi ani.” Sursa: Optimal Mediasolution |
Dragilor,
Asta e Pitbull! Cred ca saracu' de cate ori scrie de gandeste la cariera lui ratata... desigur din cauza lui. A facut un singur film, este luat de UNATC la cursuri pregatitoare (stiu de pe un alt topic und ema confunda cu una din viitoarele studente), sper sa nu fie nici macar asistent la UNATC. Ok, Barna nu este un geniu. Dar are filme bune si filme mai putin bune... dar le are!!!! Altii au doar vreo doua sau unul. Hai se ne gandim... Giurgiu a facut un singur film de lung metraj (si e considerat unul dintre cei mai mari regizori romani:"> ... pai, in afara la festivaluri inca la al doilea film esti considerat debutant, Mungiu a facut doua + colaj ... si pot continua. Cred sincer ca Barna este regizor fata de altii... Dar inca odata spun... e clar ca cei care scriu aici au probleme personale cu altii.... |
All times are GMT +2. The time now is 10:45. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.