![]() |
rugaminte mare pentru cnc
mesaj sters
|
Scumpe Rocky,
Mai întâi du-te la hotii de buzunare din autobuzele RATB si spune-le: "Mäi bäieti, nu mai furati, cä nu-i frumos." Pe urmä, la cersetorii din metrou analfabeti, cu cartonasele scrise de diversi pegrotelectuali, si zi-le: "Dragii mei, învätati sä cititi si sä scrieti, cä asa e mai bine." Dupä aia, la Institutul de Microbiologie, si spune-le virusilor si bacteriilor: "Iubite microogranisme, nu trebuie sä mai îmbolnäviti oamenii. Dati-vä pe brazdä si cooperati cu celulele lor!" Iar o datä ce-ti vei fi adus aceastä epocalä contributie la binele omenirii (sau mäcar al României), vei vedea cä juriul C.N.C... pur si simplu va înceta sä mai existe; din lipsä de doritori! |
e foarte simplu
mesaj sters
|
In nici un caz nu sunt un defetist sau un adept al laissez-faire-ului, cum înteleg cä ai crezut bazându-te numai pe mesajul anterior, desprins din contextul atitudinii mele generale (vezi în special topicul aläturat "C.N.C., Cristi Puiu, greata, dimineata...", inclusiv linkul la Liternet).
Dimpotrivä, sustin o reactie mult mai virulentä la adresa acelei institutii a coruptiei coproculturale. Mesajul täu e prea rezonabil, prea delicat, prea de bun-simt, pentru obrazul lor de talpä. Ironia mea îl aborda exclusiv din aceastä perspectivä. Iacätä un exemplu: în februarie, Eugen Atanasiu, care lucreazä la C.N.C., m-a abordat si a început sä mä prelucreze anti-Puiu si pro-C.N.C. Nu stiu exact ce anume voia, dar e clar cä încerca sä mä coopteze de partea lor. L-am ascultat, iar la sfârsit i-am recomandat sä citeascä articolul meu de pe Liternet pe tema asta. E clar cä la citit - cä o vorbä n-a mai scos de-atunci! Mä salutä, e amabil, si atât! |
tot cnc et co
mesaj sters
|
mda, eu zic asa:
- daca esti printre castigatorii sesiunii CNC, slabe sanse sa mai spui ceva impotriva lor. - daca nu esti printre ei, fireste, ti se va face lehamite. c-asa e omul... |
criticilor
mesaj sters
|
Re: criticilor
Originally Posted by rocky:
Originally Posted by rocky:
Originally Posted by rocky:
Originally Posted by rocky:
bla bla :sleep: |
thx klein = good job!
dar ma tem k iti irosesti argumentele degeaba: rar am intilnit (cu exc galante-lui d trista amintire...) cinva kre sa fie in ac masura habarnist & rau-intentionat precum acest 'rocky'. sa spui k (unii) critici nu l-au sustinut p puiu (mungiu, muntean, porumboiu...) ink d la primu film e k si cum ai spune k mungiu n-a luat palme d'or-ul anu asta! :lol: o simpla verifikre a cronicilor & articolelor dspr acestia ar demonstra & demonta simplu ineptiile 'omului-stink'... cit dspr 'cei kre n-au studii d specialitate' - hm, pai eu zic k e kiar mai bine ;) kiar crede cinva k puiu/mungiu/muntean/porumboiu sint ceea c sint pt k 'au facut scoala' respectiva?! gimme a break! nivelu 'scolii ro d film' fiind ala kre e, esti mai cistigat dk NU ai urmat-o... |
Re: criticilor
Originally Posted by rocky:
Nu te supara, dar faci o f. mare greseala aici: Cristi Puiu a fost sustinut de chiar f. devreme de critica serioasa si pot sa-ti amintesc in sensul asta un text aparut acum 10 ani in revista ProCinema (nr. 23, iulie 1997, pag 50), un interviu in care ii era prezentat publicului roman tanarul regizor scolit in Elvetia, viitorul deschizator de drumuri de mai tarziu. Putin off-topic as mentiona si unul din unul gandurile (atunci) proaspatului absolvent al scolii de film din Geneva: "Dupa ce a cazut Ceausescu, credeam ca o sa apara o reactie in cinematografie, in film, chiar si in pictura. Ceva de genul neorealismului italian... si n-a aparut.Cum e posibil asta? Sa nu doresti sa cauti, sa descoperi, sa spui adevarul?..." Doua mentiuni: 1. Ma refer la criticii profesionisti, responsabili, buni cunoscatori ai fenomenului cinematg. si, totodata, posesori ai unei solide culturi generale - in primul rand, toti cei care au facut posibil "ProCinema"-ul de la mijlocul anilor '90 si actuala rev. "Re:publik" (in mare, acelasi colectiv), si, mai apoi, cele vreo trei-patru nume consacrate, in timp, in unele publicatii serioase: dilematicul Andrei Gorzo :love: , Iulia Blaga, Andrei Cretulescu... Ce-i drept, sunt insa destui si dintre cei pe care ii acuzi tu, 'vocea' lor insa nu depaseste ;) , de cele mai multe ori, granitele blog-urilor personale/forum-urilor/fituicilor in care 'semneaza'. 2. Referitor la ce spune Cristi in citatul de mai sus e clar ca de acea intarziere de 6-7 ani sunt vinovati doar cei pe care si tu ii critici (pertinent, cu bun-simt) in primele trei posturi. |
da
deci in spatele citorva din 'success stories'-urile mentionate mai sus sta als: - p kirilov cine l-a adus la 'procinema', kre tocmai s pregatea sa iasa p piata cu nr 1? eu! (desi nu eram membru al redactiei - doar fusesem rugat d cristina corciovescu sa-i dau niste oameni... kirilov era electronist p atunci, dar incepuse sa scrie la 'dilema') - p 'dilematicul' gorzo cine l-a adus la 'dilema'? eu! eu nu aveam kef sa fac cronik d film, vroiam libertate sa pot plek oricind p la festivaluri - so there u have it. ank gradinariu mi-a fost studenta, k si andreea chiriac, ioana uricaru sau adina bradeanu. am avut si alti studenti kre ulterior au 'scored', dar nu in jurnalism - cum e matei branea (kre desena tot timpu la cursuri! eu credeam k lua notite :lol: ). unii recunosc public cit imi datoreaza, others don't... it's people & people ;) dar eu am invatat un lucru: dk unii au gurile cusute, spune-o tu si pt ei: maybe they learn smth... |
Nu e vb. ca te-am omis intentionat ('sorry' daca ai inteles asta...), m-am gandit doar ca tu fiind in staff-ul mai tuturor publicatiilor numite de mine cei care le citesc stiu cum stau lucrurile - adica asa cum le-ai descris tu mai sus.
Altfel, chiar in nr. acela din 'ProCinema' e un text fain marca als despre 'Vertigo'. :) |
mesaj sters
|
'amicus plato sed magis amica veritas': e motto-ul meu in calitate d critic - si incerc sa nu ma abat nicio clipa d la el (si doamne cit e d greu!)...
ceea c spui - in mare parte - pur si simplu NU S SUSTINE IN FAPT - dspr ASTA e vba (cum ti-a spus si klein)! nu stiu cum stau lucrurile la criticii 'veterani' (poate atunci sa fi functionat alte 'relatii', pt k exista si acea complicitate impotriva 'sistemului'), dar stiu pertinamente k - cel putin in c ma priveste p mine & p kirilov - NU este adevarat! stim p propria piele k cel mai greu lucru e sa dai nas in nas cu un 'amic' regizor (sau scenarist) dupa c l-ai criticat... se-ntimpla insa cva normal, zic eu: pina la urma 'relatiile' (alea kre sint) s fac in fctie d niste valori comune. lui kirilov KIAR I-A PLACUT 'leg bolnavicioase'! a gasit - p buna dreptate - k aducea cva cu totul nou in filmul ro: nu doar subiectul (desi...), ci si o POVESTE: simpla, catchy, k un shlagar aproape... (dovada k a si prins la pushtime) idem: ne-a placut - la amin2 - F MULT 'marfa si banii', si asta in ciuda celor kre il injurau & il injura in continuare! idem 'occident' (acum, in comparatie cu ''432', sigur k nu s mai 'tine'...) idem pt muntean, cu 'furia' lui... iar la porumboiu, mie - d ex - mi-au placut f mult 'calatorie la oras' & 'a fost sau n-a fost?', dar asta nu m-a impredicat - desi deveniseram oarecum 'amici'! - sa-i spun k nu m-am omorit dupa 'visul lui liviu'(kre mi s pare in cont un film 'generational')... c sa mai zic d maestrul pintilie, kruia i-am spus in fata (sau la tel) k nu m-am omorit dupa: 'prea tirziu', 'niki ardelean', tertium non datur'...?? si atitia altii. pina la urma conteaza - cred - cum iti stabilesti tu, critic, 'relatia' cu regizoru (sau scenaristu) respectiv; dk esti genu kre 'iese la o bere' cu ei, t bati p umar & t tragi d sireturi etc - clar k ajungi la un mom dat sa-i sufli in fund! in c ma priveste, eu sint notoriu pt 2 lucruri: 1 nu citesc scenarii, si 2 keep a healthy distance from the filmmakers ;) ma bucur k a fost invocat george littera - ii datorez mult pt perioada cit am fost prof la uatc; dar cre k d la el mai trebuia invatat cva (esential!): nu doar onestitatea profesionala, ci si (k un corolar al sau) respectul pt adevar! cine are ureki d auzit... pt faber no harm done, asha am inteles si eu, doar k i seized this opportunity sa set the record straight ;) |
mesaj sters
|
rocky,
iti inteleg oarecum supararea :) da, scenaristul ramane in planul doi, uneori chiar intr-unul relativ necunoscut. dar, trebuie sa recunoastem, un film depinde in mare masura de regizor. el ia laurii, dar si suturile in cur de la critica. |
p mine nu ma intereseaza 'atelieru d creatie', ci produsu finit!
c sa fac cu un scenariu?! nu e 'opera d arta' in sine! e doar o unealta - k si imaginea, coloana sonora & actorii; abia combinatia tuturor acestor lucruri poate da cva kre sa ma intereseze: cum ar fi sa ma interesez d jocu unui actor (& sa scriu dspr) in sine?? asha si cu scenariu. parerea mea |
mesaj sters
|
offf
am auzit litania asta d milioane d ori, e sooooo boooooring! :( NU e treaba criticului sa-si vire nasul in 'atelierul d creatie' - eventual, a producatorului. cu cit stii mai mult dspr 'kinurile creatiei', cu-atit iti pierzi obiectivitatea... intelege odata pt totdeauna k nu e treaba criticului sa citeaska scenariul unui film! e k si cum ai spune k un critic/comentator/whatever tre sa stie si cum filmeaza dop-ul, cum isi pregateste rolu actoru, cum arata skitzele & bruioanele scenografului/costumierei etc etc intr-adevar, un critic NU TREBUIE sa fie mai mult decit un 'spectator avizat' - kre deci a vazut (mult) mai mult decit unul obisnuit si stie cu c s manink istoria cinematografului! that's ALL! cit dspr faptu k 'e mai usor sa fii critic' - asta e, viata e nedreapta; t obliga cinva sa t faci scenarist sau regizor?! p mine personal - repet - 'kinurile' din spatele 'operei' ma lasa rece; eu vreau sa vad filmu fara transpiratia 'autorului'! ps btw, 'mi-era teama sa NU t aud' (din postu tau) e ilogic; vroiai sa spui - d fapt - 'mi-era teama (K O) SA T AUD'! asta apropo d acuratetea celui kre scrie - scenarist sau whatever ;) |
@rocky.da' vrei sa pui odata frana discursului asta despre metoda si sa intelegi ca,inainte de a fi scenarist,trebuie-pur si simplu-sa stii sa scrii?sa scrii bine,i mean,adica sa ciocnesti cuvintele precum bilele de biliard.cel mai bun scenarist roman al orei,adica razvan radulescu,este first and foremost a writer,un excelent scriitor si-in particular-un om foarte inteligent si sensibil,care a consumat destule experiente in biblioteca si in viata reala ptr. a se incumeta sa conceapa lumi fictionale.stiu,o sa-mi dai exemple de autori mediocri(eric red sau stephen king)din scrierile carora au iesit scenariile unor filme excelente,dar acolo e altceva si e departe.ia primele 10 filme romanesti,de la "padurea spanzuratilor" pana la "balanta" si "lazarescu",si ai sa vezi ca toate au in spate povestirea unui scriitor adevarat.or...nu vreau sa te jignesc,dar in cele cateva posturi de aici tu nu arati deloc ca te-ai pricepe la potrivirea de vorbe:scrii fara nerv(dar cu nervi),n-ai umor(dar ai umori duium)si pari mai degraba preocupat(la fel ca neuptolem,daca n-oi fi chiar el)de metodologie si de posibilitatea ca scenariile tale nescrise sa fie prost intampinate.adica ascuti creioane,asta faci.da,si eliade facea asta,dar pe la 12 ani;pana la urma a depasit faza asta.
nu ti-as fi scris pe tonul asta daca n-ai fi insistat atat pe ne-norocirea de a te nimeri pe un forum unde ai de-a face numai cu faiantari,sudori si fierari-betonisti,oameni care(nu-i asa?)habar n-au de greutatea cuvintelor si chinurile meseriei de sce-na-rist.. |
leo, ai uitat
Leo,
Tu chiar citesti scenarii! Ba chiar ai recunoscut asta intr-un interviu. Interviul facea referire la OCCIDENT si te-ai aratat flatat de Mungiu care ti-a prezentat scenariul. Ba chiar l-ai dat exemplu. In sfirsit un regizor care este preocupat de parerea criticilor. As zice ca sint/sintem mai repede preocupati de relatiile pe care criticii(multi dintre ei au facut parte din jurii) le au in lumea festivalurilor de film. Nu sint sigur daca era vorba despre scenariul filmului Occident dar regizorul dat exemplu era MUNGIU sigur. Numai bine |
gresesti: mungiu m-a kemat sa vad 'occident'-ul terminat ( s mai lucra putin la sunet), dar scenariul nu l-am citit niciodata (desi mungiu e SI un scriitor f talentat)!
am citit scenarii doar pt 'anonimu', k n-am avut incotro... ;) prefer sa citesc sinopsisuri; adik cre k am destul fler sa-mi dau seama dk povestea respectiva e good material sau nu - dar scenariul, k gen, mi s pare nici cal, nici magar - iar cel kre il citeste tre sa fie si-n carutza, si p lga, si asta nu-mi place! :( scenariul nu e nici literatura, nici (ink) film. mie-mi plac produsele finite... |
seminare la ATF, Littera, ah ce vremuri
leo
long time, no see imi aduc si acum aminte de ziua cind ai adus vorba de po-mo la ATF. Cred ca era-ntr-o joi. Tot cazul, acuma ca predau si eu seminare la studenti de anul intii, folosesc tot exemplificarea ta cu centrul si periferia ca sa-nteleaga bizonul...deci ceva s-a prins :-) ioana, din negura de vremi |
ok
te consider un personaj sincer deci te cred.
poate ca n-am retinut eu bine, poate ca-l laudai pe Mungiu pentru ca a dorit un feedback de la critica cit filmul era inca in lucru. daca este asa ... my mistake! sa stau acum sa fac politie si sa caut interviul tau n-are haz. cert este ca la festivalurile cu staif unde se mai trag si sfori ... pe linga film da bine sa strecori si citeva secvente din scenariu. macar secventele care seamana cu cele ce apar pe ecran. :) daca IOANA este IOANA U. ... welcome back home! |
mesaj sters
|
deci:
1 n-am spus/scris k mungiu ar fi un 'mare scriitor' - ci unul talentat! (s poate verifik mai sus)... (vezi? asta e marele tau defect: sari cu afirmatii tari inainte sa l verifici!) 2 eu zic k tinerii regizori sint suficient d 'copti' & au facut dja filme 'grele' - c vrei mai 'greu' decit teme k moartea (vezi puiu cu 'lazarescu') sau revolutia (la muntean & porumboiu) sau epok ceausescu (la mungiu & mitulescu) sau cazuri d oameni inkishi p nedrept (vezi 'examen')?! 3 sa n lamurim: c intelegi prin filme 'frumoase'?? 'veronik' era un film 'frumos'? dar 'ciprian porumbescu'? k sa stim unde bati... 4 'truth is beauty' spunea (scuzati!) keats 5 last but not least - hotaraste-te: vrei filme 'simple' pt 'marele' (haha!) public sau filme 'grele'?! k sa stii k publicu ala 'mare' fuge d filmele 'grele' k dracu d tamiie! ps imi permit sa postez aici un fragm dintr-un email al lui j weissberg (cel kre a scris cronik la '432' din 'variety'), pt k exemplifik f bine dilemele unui critic onest fatza cu perspectiva d a cunoaste autorii filmelor p kre l critik... jay o sa fie la locarno si m-a intrebat cite cva dspr nae caranfil, i-am dat 'filmografia completa', sugerindu-i sa-l abordeze kiar p nae fink e un tip misto & simpatic (si kiar e, n-am scos-o din burta!) iata raspunsul lui jay: I try to make it a point never to contact directors or producers whenever I can help it, especially when I'll be reviewing their latest work |
mesaj sters
|
Si totusi perceptia unui film bun ramane la nivelul subiectivitatii fiecaruia. Pe mine dau gata anumite lucruri pe tine s-ar putea sa te lase rece, dar asta nu inseamna ca eu sau tu avem lacune sau nu avem nici o treaba. perceptia noastra va fi intotdeauna una diferita chiar daca vom vb despre lucruri comune. Nu se va intampla asa atata timp cat tu ai sa accepti parerea mea sau a altora ca fiind cea ideala. Nu tre sa avem prejudecati. That makes us different
|
mesaj sters
|
mesaj sters
|
Don't worry, la "Ticälosii" oscilam tot timpul între râs si plâns. Iar la sfârsit (cä era la premierä), m-am strecurat prin spatele lui Serban, sä nu mä vadä si sä fiu nevoit sä inventez vreo platitudine alambicatä (cä "felicitäri" nici mäcar sarcastic nu i-as fi zis!)
|
All times are GMT +2. The time now is 00:27. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.