![]() |
D'ale CNC-ului: concursul 2007, comisia, etc.
Iata comunicatul de pe site-ul CNC:
COMUNICAT privind propunerile asociaþiilor ºi uniunilor de breaslã cinematograficãºi procedura de alegere a membrilor comisiilor de selecþie a proiectelor pentru sesiunea de concurs Iulie - August 2007. Centrul Naþional al Cinematografiei invitã câte un reprezentant al entitãþilor listate mai jos sã participe JOI, 5 IULIE 2007, orele 11.00, la sediul CNC la ºedinþa de consultare ºi votare secretã a componenþei comisiilor de selecþie pentru proiectele de ficþiune (5 membri) ºi respectiv documentar-animaþie (3 membri). Participarea dvs. este foarte importantã. Vã mulþumim. Dacã existã asociaþii de breaslã care au luat fiinþã înainte de 26.06.2007 ºi nu se regãsesc pe lista noastrã, vãrugãm sã ne contactaþi. Fiecare reprezentant va primi câte un buletin cu lista tuturor propunerilor pentru comisia de selecþie (juriul) de ficþiune, pe care va trebui sãbifeze 5 nume. De asemenea, va primi câte un buletin cu lista tuturor propunerilor pentru comisia de selecþie (juriul) de documentar – animaþie, pe care va trebui sãbifeze 3 nume. Bifarea mai multor nume atrage anularea votului. Se va alege o comisie de numãrare a voturilor. Comisia de numãrare a voturilor întocmeºte câte o listãde nume pentru fiecare secþiune (ficþiune ºi documentar–animaþie) în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi obþinute. La finalul ºedinþei, cele douãliste vor fi aduse la cunoºtinþa reprezentanþilor. În aceeaºi zi, directorul general al CNC va contacta pe primii 5 de pe lista de ficþiune ºi pe primii 3 de pe lista de documentar-animaþie, aducându-le la cunoºtinþã cã au fost aleºi în comisiile de selecþie respective. Dacã o persoanã dintre cele alese se recuzã, directorul CNC contacteazã urmãtoarea persoanã de pe listã, pânã la completarea comisiilor. Componenþele comisiilor astfel rezultate vor fi înaintate Ministrului Culturii ºi Cultelor pentru numirea oficialã. Dupãnumirea oficialã, componenþa celor douã comisii de selecþie este datã publicitãþii. Ea nu poate fi contestatã. Înscrierea la concurs a aplicanþilor presupune din start acceptarea componenþelor celor douã comisii. Eventualele contestaþii în legãturã cu componenþa comisiilor formulate dupã anunþarea rezultatelor concursului nu au relevanþã ºi nu vor fi luate în considerare. Centrul Naþional al Cinematografiei reaminteºte celor interesaþi ºi presei cã, aºa cum rezultã din cele de mai sus, comisiile de selecþie sunt entitãþi separate de CNC, iar judecãþile de valoare le aparþine în exclusivitate. CNC nu interfereazã în procesul de evaluare, având – potrivit legii - rolul de a organiza concursul ºi nu de a selecta proiectele câºtigãtoare. Comisiile de selecþie nu jurizeazã filme gata fãcute, ci proiecte, scrise pe hârtie, în potenþialitatea lor de a deveni filme. Calea de la proiect la filmul de pe ecran este lungã ºi complexã ºi presupune îngemãnarea operativã a eforturilor multor artiºti din diferite zone artistice – regizor, scenarist, compozitor, director de imagine, actori, scenografi - ºi a talentului ºi abilitãþii manageriale ale producãtorului. Aceastã confluenþãde personalitãþi ºi de prestaþii artistice, care se produce post-jurizare, dã viaþã proiectului ºi-l transformã în film, cu toate provocãrile, dar ºi riscurile estetice ºi financiare care derivãde aici. Reuºita unui concurs se estimeazã doar dupã apariþia filmelor rezultate din proiectele selectate – ºi nu înainte. Suntem încrezãtori cã noul concurs – care va fi anunþat foarte curând, la momentul publicãrii în Monitorul Oficial a Regulamentului îmbunãtãþit - va deschide calea spre finanþare unor proiecte valoroase, aºa cum concursul din 2006 a deschis calea spre finanþare ºi realizare a unui proiect care s-a transformat într-un film Palme d’Or. Propunerile asociaþiilor ºi uniunilor de breaslã cinematograficã pentru membrii comisiilor de selecþie a proiectelor pentru sesiunea de concurs Iulie - August 2007 ASOCIATIA CINEAªTILOR DIN ROMÂNIA - ACRO Juriul de ficþiune – Andrei Gorzo, critic de film, traducãtor de romane, asistent universitar la catedra de filmologie a Facultãþii de Film din cadrul Universitãþii Naþionale de ArtãTeatralãºi Cinematograficã, redactor la revistele Dilema Veche ºi 24-FUN, membru în comisii de evaluare ºi selecþie la concursuri de proiecte cinematografice ºi de televiziune. Numeroase articole ºi eseuri pe teme de cinema. Bursier New York University. Selecþionat în programul Talent Press al Festivalului de la Berlin. Juriul documentar-animaþie - Adina Brãdeanu, master în Studii de film, lector la Departamentul de Media, Arts &Design al Universitãþii Westminster, colaboratoare a publicaþiei DOX a European Documentary Network (Danemarca). Stagiu de un an la festivalul Internaþional de Film Documentar IDFA Amsterdam. Participantã la numeroase conferinþe internaþionale de film. Contribuþii de specialitate în publicaþii internaþionale. ASOCIAÞIA CULTURALà ACT Juriul de ficþiune – ªtefan Agopian, prozator, dramaturg, autor al romanelor: „Tache de catifea”; „Tobit”; ”Sara”; „Ziua mâniei”; „Republica pe eºafod”; ”Fric”; „Însemnãri din Sodoma”, Premiul pentru prozãal Uniunii Scriitorilor 1984, premiul Asociaþiei Scriitorilor din Bucureºti 1983, 2000, 2004, ASPRO 2004, selectat printre cei 12 scriitori români participanþi la programul Les Belles Etrangeres. Redactor la Academia Caþavencu ºi colaborator la 24-FUN. Juriul documentar-animaþie – Cãtãlin ªtefãnescu, realizator ºi prezentator al programului Garantat 100% de la TVR1, distins cu premiul pentru cel mai bun documentar românesc la Festivalul Internaþional de Film Antropologic-Sibiu, 2006, membru al Asociaþiei Internaþionale a Criticilor de Teatru ºi membru UNITER. Premiul APTR. Premiul CNA. A publicat numeroase articole în presa culturalã. ASOCIAÞIA DISTRIBUITORILOR DE FILM DIN ROMÂNIA Juriul de ficþiune - Cãlin Aurel, promotor de film cu îndelungatãactivitate în distribuþia de film la RADEF ROMANIAFILM, apoi la GUILD FILM ºi în prezent la InterCOMFilm, cunoscãtor al istoriei filmului ºi al caracteristicilor pieþii cinematografice din România. Juriul documentar-animaþie – Laurenþiu Bãlãºoiu, promotor de film cu mare experienþã în domeniul distribuþiei ºi exploatãrii cinematografice, la Hollywood Multiplex, în prezent Director Distribuþie la Transilvania Film. ASOCIAÞIA docuMENTOR (voteazã numai pentru membrii juriului documentar-animaþie) Juriul documentar-animaþie – Florin Iepan, regizor ºi producãtor în domeniul filmului documentar, autor al mai multor co-producþii internaþionale, absolvent al Discovery Campus Masterschool cu proiectul Nãscuþi la Comandã. Decreþeii, autor al co-producþiilor internaþionale de succes “The Fallen Vampire”, ”The One, The Only, The Real Tarzan”, difuzat la mai multe televiziuni din Europa. Regizor român cu cele mai multe proiecte co-produse vândute în strãinãtate. ASOCIAÞIA EXPLOATANÞILOR DE SÃLI DE CINEMA Juriul de ficþiune – Daniel Dima, promotor de film, director executiv al lanþului de cinematografe ale S.C.QCB-SRL, fost consultant de film P.M. Entertainment, fost director de producþie A.C.I., experimentat în activitatea de exploatare a filmelor, cunoscãtor al istoriei filmului, al situaþiei cinematografului din România ºi al posibilitãþilor dezvoltãrii industriei de filme. Juriul documentar-animaþie – Ylva Ivanescu, promotor de film, programator al repertoriului lunar al filmelor, absolventãa Facultãþii de Sociologie-Psihologie, Universitatea Spiru Haret, colaborare cu distribuitorii de filme în privinþa achiziþionãrii peliculelor cinematografice, întocmire box-office, colaborare cu publicaþiile de specialitate. ASOCIAÞIA PENTRU PROMOVAREA FILMULUI ROMÂNESC - APFR Juriul de ficþiune – Florin Iaru, poet, scriitor, publicist, moderator al postului Cultural al Televiziunii Române, pentru emisiunile ”Ia te uitãce-ai uitat”; “Cultura în bucate”; “Tema de vineri”, autor al volumelor “Cîntece de trecut strada”,”Aer cu diamante”, “La cea mai înaltã ficþiune”, Înnebunesc ºi-mi pare rãu”, “Poeme alese”. A apãrut în antologii din strãinãtate. Editorialist la Adevãrul ºi Academia Caþavencu. Juriul documentar-animaþie – Claudia Nedelcu, editor coordonator seriale, documentare, teatru la Televiziunea Românã, doctorand la Universitatea de Artã Teatralã ºi Cinematografie, promotor al seriei de filme documentare de scurt metraj, între care seria de filme din cadrul programului Mari români ºi al seriei de filme realizate de tânãra generaþie care se vor difuza în toamnãla TVR2. A coordonat finanþãrile pentru aprox. 20 de proiecte câºtigãtoare la concursurile de proiecte precedente CNC – documentare, scurt ºi lung metraje. ASOCIATIA ROMÂNÃDE FILM ªI TEATRU – AROFT Juriul de ficþiune – Vlad Rãdescu, actor, fost director al Teatrului Nottara, director adjunct al Centrului Cultural European, interpret al rolurilor principale în filmele: “Ciprian” ºi “Cantemir”(r. Gheorghe Vitanidis); Pe aici nu se trece (r. Doru Nãstase), “Rãzboiul de independenþã” (r. Sergiu Nicolaescu), “Somnul insulei” (r. Mircea Veroiu). Premii de recunoaºtere culturalãºi managerialã. Juriul documentar-animaþie – Marius Bodochi, actor, Teatrul National din Bucuresti, lector univ. la Universitatea Babeº-Bolyai din Cluj, interpret al rolurilor principale din filmele Craii de Curtea Veche (r. Mircea Veroiu), Vlad Nemuritorul (r. Adrian Popovici), Femeia visurilor (r. Dan Piþa) ºi în coproducþii internaþionale. Seriale TV ºi moderator al unor emisiuni culturale TV. Numeroase premii de interpretare. GRUPUL INDEPENDENÞILOR - Nae Caranfil, Cornel Gheorghiþã, Hadarca, Napoleon Helmis, Cãtãlin Mitulescu, TicãPopescu, Corneliu Porumboiu, Ruxandra Zenide, reprezentaþi de Dan Burlac, producãtor asociat la “4 luni, 3 sãptãmâni ºi 2 zile”, Palme d’Or, 2007. Juriul de ficþiune – Magda Mihãilescu, reputat critic de film ºi teatru, redactor la cotidianul “Gândul”, autoare a numeroase lucrãri teoretice dedicate lumii filmului, între care cea mai recentã este “Aceastã Giocondã fãrã surâs. Convorbiri cu Malvina Urºianu.” Participãri în juriile unor importante festivaluri internaþionale. Juriul documentar-animaþie – Copel Moscu, regizor, conf. univ. dr. la Facultatea de film-Universitatea Naþionalãde ArtãCinematograficãºi la Facultatea Foto-Video la Universitatea Naþionalã de Arte, autor a peste 50 de filme, între care documentarele: “Va veni o zi”; Am ales libertatea”, “Pe malul Ozanei”, distinse cu peste 40 de premii internaþionale în marile competiþii de gen. SOCIETATEA CINEAªTILOR INDEPENDENÞI Juriul de ficþiune – Invitaþia de propunere a fost declinatã. Juriul documentar-animaþie – Victor Antonescu, regizor de film, personalitate marcantã a cineanimaþiei româneºti, realizator al primului lung metraj ”Robinson Crusoe” (1972) ºi al serialelor “Aventurile muºchetarilor”, premiat în marile competiþii internaþionale de gen, preocupat de formarea tinerilor talentaþi ca realizatori de filme de animaþie. SOCIETATEA CULTURALà NEXT Juriul de ficþiune – Andrei Creþulescu, critic de film, consultant achiziþii filme româneºti la HBO România, redactor la revistele HBO, Time Out Bucureºti, VIP, Art&Roll, Sunete, colaborator la Dilema veche, Observator Cultural, KinoKultura, membru în juriile competiþiilor internaþionale de film: „Anonimul”, „DaKino” ºi în juriul de preselecþie pentru gala premiilor GOPO, ediþia I, 2007. Juriul documentar – animaþie – Mihai Fulger, critic de film, consilier la Institutul Cultural Român pentru evenimentele dedicate filmului românesc, colaborator la numãrul despre cinematografia româneascãal revistei online KinoKultura.com, selecþioner al Festivalului Internaþional de Film B-Est, autor al unor cronici, articole de opinie, eseuri ºi interviuri pe teme cinematografice în publicaþiile: Caiete Critice, Cultura, Observator Cultural, Cuvântul, Dilema veche, Dilemateca ºi al volumului ”Noul val în cinematografia româneascã”. UNIUNEA AUTORILOR ªI REALIZATORILOR DE FILM DIN ROMÂNIA Juriul de ficþiune – Fãnuº Neagu, scriitor, publicist, scenarist, membru al Academiei Române. Peste 15 scenarii de filme între care: Luminãde iulie ºi Vremea zãpezilor (r. Gheorghe Naghi), Casa de la miezul nopþii (r. Gheorghe Vitanidis), Punga cu libelule (r. Manole Marcus), Terente regele bãlþilor (r. Andrei Blaier). Numeroase distincþii în competiþii de gen. Juriul de documentar-animaþie – D. R. Popescu, scriitor, publicist, scenarist, distins cu: Premiul ACIN 1974, pentru contribuþia adusãla dezvoltarea comediei, Premiul pentru scenariul filmului „Un surâs în plinãvarã” - Festivalul filmului de la Mamaia 1964, Premiul ACIN 1980, pentru cel mai bun scenariu „Mireasa din tren”, Premiul ACIN 1983, pentru cel mai bun scenariu „Fructe de pãdure”, autor a peste cincisprezece scenarii transpuse cinematografic. UNIUNEA CINEAªTILOR DIN ROMÂNIA Juriul de ficþiune – Ioan Grigorescu, scriitor, publicist, scenarist, realizator TV, autor al scenariilor a peste douãzeci de filme precum : “Felix ºi Otilia” (r. Iulian Mihu), “Craii de Curtea Veche” (r. Mircea Veroiu), “Oglinda-Începutul adevãrului (r. Sergiu Nicolaescu), Fapt divers (r. Andrei Blaier), Braþele Afroditei (r. Mircea Drãgan), “Un echipaj spre Singapore” (r. Nicu Stan), Cartierul veselie (r. Manole Marcus), scenarist ºi regizor a numeroase filme documentare, al lung-metrajului “Mondo Umano” ºi al serialului Tv de cãlãtorie „Spectacolul lumii”. Juriul documentar-animaþie – Laurenþiu Damian, regizor, prof. univ. dr. prorector al Universitãþii de ArtãTeatralãºi cinematograficã, director al Editurii Video - Ministerul Culturii ºi Cultelor, scenarist ºi autor principal al unor filme documentare ºi de ficþiune, distins cu numeroase premii în competiþiile de gen: Premiul ACIN 1982 (Pe unde am fost ºi am colindat), Premiul ACIN 1985 (Fals tratat de intimitate), Premiul ACIN 1986 (Scrisoarea Mariei Tãnase), Premiul UCIN 1990 (Maria Tãnase), Premiul UCIN 1991(Rãmânerea-ff)”, Premiul UCIN 1992 (Drumul câinilor-ff), Premiul UCIN 1993, pentru scenariu (Eminescu-Truda într-un cuvânt). UNIUNEA PRODUCÃTORILOR DE FILM ªI AUDIOVIZUAL DIN ROMÂNIA Juriul de ficþiune - Doru Mitran, director de imagine, producãtor, profesor asociat la Facultatea de Film, Universitatea de ArtãTeatralã ºi Cinematograficã, director de imagine la peste 25 de filme de ficþiune, distins cu “Premiul ACIN 1995 pentru cea mai bunãimagine de film (Adela), ºi Premiul UCIN 1991, pentru cea mai bunã imagine de film (Unde la soare e frig). Fondator al DMG Films. Fondator ºi coproprietar al Euroconect. Filmografie impresionantã. Juriul documentar-animaþie – Florin Iepan, regizor ºi producãtor în domeniul filmului documentar, autor al mai multor co-producþii internaþionale, absolvent al Discovery Campus Masterschool cu proiectul Nãscuþi la Comandã. Decreþeii, autor al co-producþiilor internaþionale de succes “The Fallen Vampire”,” The One, The Only, The Real Tarzan.” , difuzat la mai multe televiziuni din Europa. Regizor român cu cele mai multe proiecte co-produse vândute în strãinãtate. UNIUNEA REALIZATORILOR SI CREATORILOR DE FILM DIN AUDIOVIZUAL Juriul de ficþiune – Andrei Blaier, regizor, scenarist, prof. univ. decan al Facultãþii de Arte - Universitatea Media, autorul a peste 25 de filme de ficþiune dintre care “Ilustrate cu flori de câmp” (Premiul ACIN 1975), ”Prin cenuºa imperiului” (Premiul ACIN 1976),” serialul Tv ”Lumini ºi umbre” (Premiul ACIN 1982), „Bãtãlia din umbrã” (Premiul ACIN 1986). Formator de ºcoalã. Juriul documentar-animaþie – Erich Nussbaum, scenarist ºi regizor de film documentar, autor a peste 170 de filme documentare, între care filmul „Ciucurencu” distins cu „Leul de Argint” pentru film documentar de artã, la Festivalul Internaþional al Filmului de Artãde la Veneþia - 1965. Intre creaþiile sale semnalãm filmele documentare: „Album de artã popularã”, “Cartea” (1969); Cetatea Neamþului (1971), “Mãnãstirile din Nordul Moldovei (1972); “Dobrogea în arta plasticã” (1976); “Luchian” (1978); “Portretul unui actor - Toma Caragiu” (1984); “Victor Brauner în România” (1992). |
Din cate am vazut, par a fi niste propuneri onorabile.
|
fara Fanus Neagu, D.R Popescu si Ioan Grigorescu era mai bine.
|
oricum, sunt doua pasaje care suna extrem de naspa:
1 Componenþele comisiilor astfel rezultate vor fi înaintate Ministrului Culturii ºi Cultelor pentru numirea oficialã. Dupã numirea oficialã, componenþa celor douã comisii de selecþie este datã publicitãþii. Ea nu poate fi contestatã. 2. Înscrierea la concurs a aplicanþilor presupune din start acceptarea componenþelor celor douã comisii. Eventualele contestaþii în legãturã cu componenþa comisiilor formulate dupã anunþarea rezultatelor concursului nu au relevanþã ºi nu vor fi luate în considerare. ideea e ca membrii comisiilor nu pot fi contestati in niciun fel, ceea ce e o hiba mare :D |
Este totusi o schimbare fata de anii trecuti in care juriul era format din mai multe personalitati discutabile decat profesionisti. Balanta e pe cale sa se schimbe...
Sunt roman si vreau sa vad filme romanesti bune, ca doar nu ne-am prostit cu totii. Inca. |
Originally Posted by sergiu puiu:
|
pitbull,
daca topicul referitor la CNC ar fi avut un alt titlu ... ar fi avut un mai mare succes. asa pare menit doar sa "promoveze" o stire preluata fie de pe siteul cncninema.ro fie din presa. desi nou aici pot sa remarc un lucru. nimeni nu pune accent pe modul cum se obtin banii de la CNC. se critica doar filmele rezultate. X e mai timpit de Y, Z este mai talentat decit T. :) daca se repara soseaua injuri apoi doar groapa aparuta la 1 luna de la reparatie? nu injuri siiiii muncitorii ce si-au sprijinit falca in lopata? nu injuri siiiiii firma? dar licitatia? dar primaria? :) ok,iti sugerez un nou topic. alege tu un titlu care sa fie mai tentant. ceva de tipul ... "despre CNC", "CNC,cine cu cine si dece?" etc :) bafta un fost proprietar de dobermani |
Ei, uite cä putem si sä ne întelegem.
Am pus un titlu mai cuprinzätor. Te rog, adu aici si mesajul mai detaliat cu care începusesi topicul paralel. Sunt acolo chestii de dezvoltat. |
pitbull,
eu doream o discutie tehnica despre regulament si despre mizga din jurul CNCului. despre cum el-regulamentul!-pare menit mereu sa favorizeze tocmai "victimele" sistemului. despre cine este ruda cu cine. despre cum Laurentiu Damian i-a fost contracandidat lui Eugen Serbanescu la sefia CNCului in 2006 pt. ca apoi sotia(fosta sotie) sa primeasca finantare pt. debut in 2006. Si uite-l pe Laurentiu Damian acum in juriul anului 2007(sectia animatie, documentar). despre faptul ca Eugen Serbanescu scrie teatru si ... HOP, tocmai in 2006 primesc finantare la DEBUT oameni din teatru-foarte respectabili dar cu ZERO experienta in film! despre cum in 2006 un producator de film dornic sa participe la concurs trebuia sa aiba in capitalul social 7000 de euro! asta dupa ce haiducii tineri si-au facut firme ce au crescut pe bani primiti de la CNC. despre comisia de lectori ce citeste(asa a fost in 2006) scenariile pt a scrie referate. referatele insotesc apoi scenariile cind acestea ajung la juriu. cu toate acestea E.Serbanescu sustine ca CNCul nu poate influenta juriul.pai referatele ce sint? despre secretizarea dosarelor de concurs care numai secrete nu ramin. despre secretizarea scenariile cistigatoare. ce au de aascuns autorii daca scenariile sint bune? chestii cu adevarat importante dupa mintea mea. |
sau despre maestrul Pintilie?pe cind o discutie?
sa fiu bine inteles!
nu contest calitatea filmelor semnate de catre Lucian Pintilie. dar nu-i tocmai ok modul cum face si desface domnia sa lucrurile la Sudioul Cinematografic din subordinea Ministerului Culturii. an de an primste bugete uriase de la stat si el ajuta DOAr pe cine vrea el. aparent ajuta tinerii talentati. dar se ne amintim perioada liceului cind ne cautam meditatori pt examenul de admitere la facultate. meditatorii cu staif te testau. daca erai bun te luau. cam asa si cu maestrul Pintilie. Dar cum ramine cu scrisorile de sustinere pe care le trimite festivalurilor(Berlin,Cannes)? L-a sustinut pe Puiu cu MARFA SI BANII iar mai recent pe C.Porumboiu la Berlin. In cazul lui Porumboiu s-a dovedit VISUL LUI LIVIU a fi tocmai cirja de care avea nevoie scurt metrajul semnat de Pintilie. Celor ce nu stiu ... in 2006, la Berlin, au fost prezentate la pachet doua scurt metraje semnate de Pintilie si Porumboiu. Si au fost prezentate smechereste ca fiind un lung metraj. S-au luat in copite toate regulamentele festivalului BERLINALE. Filmele erau prea lungi pentru a putea intra la scurt metraje iar filmul lui Porumboiu fusese deja prezentat in alte festivaluri internationale. Maestrul Pintilie a trimis o scrisoare directorului de festival de la Berlin in care se tinguia si s-a rezolvat. Daca intrati pe siteul festivalului BERLINALE.de si aruncati un ochi in formulare ... nu exista rubrica pentru "scrisori de sustinere/incurajare". si daca mai punem faptul ca maestrul PINTILIE a colaborat cu SECURITATEA "din spirit de aventura"(l-am citat!) ... avem tabloul complet. Dar a colaborat intr-o perioada cind securitatea era intruchiparea raului absolut. pe cind o discutie despre cum ii erau interzise filmele lui Pintilie in Romania tocmai pentru a-i creste actiunile in occident? in rest numai de bine |
din cate am inteles eu, la fictiune vor fi 5 membri in comisie, iar la documentar-animatie, 3.
privind listele cu rezultatul voturilor, inseamna ca cei 5, respectiv 3, sunt primii din acele tabele, nu? |
Originally Posted by herbert:
si fara - imi pare rau k tre sa spun! - dan c mihailescu: eu nu stiu, sincer, cum a acceptat cind numai mie mi-a spus d nenumarate ori k nu l are cu filmu, k n-a mai vazut nimic la cinema d vreo 20 d ani, k nu intelege filmele, el fiind 'cu teatru' etc etc etc e o bazaconie ac juriu! si o sa dea rezultatele p kre o sa l vdm - si iar contestatii, iar lacramatii, iar plingeri... :(( ps eu am TOT DREPTU sa critic juriu pt k am spus d enshpe mii d ori k nu vreau sa fac parte din juriile d scenarii - k atare, nu sint 'parte implicata' precum ceilalti confrati ai mei respinsi (saracii...) |
nu toti avem dreptul?pt. Leo
Leo, ai toata stima mea ca profesor si ca "editorialist". nu stiu daca inca mai predai in ATF.
dar te intreb ... nu toti avem dreptul sa criticam CNCul? implicati fiind sau nu. :) poate in cazul celor refuzati este vorba si de nedreptate. si in cazul asta frustrarea este perfect scuzabila. pe siteul CNCului au aparut acum modificarile la regulamentul concursului. vorbim dupa ce-l citim. numai bine |
regulamentul este buba
voi va incapatinati sa injurati juriul. de acord, nu-i juriul ideal.
dar ignorati cu totul esenta problemei. regulamentul dupa care se desfasoara concursul! cum am spus in titlu ... cartile sint masluite si voi injurati crupierul. desi randul asta de carti a fost adus la masa de joc in aplauzele tuturor. regulametul a fost negociat cu reprezentantii Minitsrului Culturii si ai CNC de catre tineri(giurgiu, mungiu, puiu etc) si batrini(nicolaescu, pintilie, dragan, margineanu etc). somn usor |
S-a dat startul!
CENTRUL NAÞIONAL AL CINEMATOGRAFIEI anunþã organizarea
concursului de selecþie a proiectelor cinematografice în vederea acordãrii de credite financiare directe pentru productia filmelor ºi dezvoltarea proiectelor cinematografice. Concursul se desfãºoarã în conformitate cu prevederile Ordonanþei Guvernului nr.39/2005 privind cinematografia, aprobatã cu modificãrile ºi completãrile ulterioare ºi ale Regulamentului de concurs aprobat prin Ordin al Ministrului culturii ºi cultelor nr.2335/2006 cu modificãrile ºi completãrile ulterioare. Perioada de depunere a dosarelor de concurs este pânãla data de 20.08.2007 orele 16.00 la secretariatul tehnic al concursului din cadrul CNC. Regulamentul de concurs precum ºi orice alte informatii se pot obþine la adresa de internet www.cncinema.ro, secþiunea Concurs, subsecþiunea Concurs de proiecte cinematografice 2007, sau la secretariatul tehnic al concursului (str. Dem I. Dobrescu nr.4-6 Bucureºti, tel. 310.23.66). Publicat în ziarele ADEVÃRUL, EVENIMENTUL ZILEI ºi ROMÂNIA LIBERÃdin data de 20 iulie 2007. |
Ioan Grigorescu s-a retras din juriul CNC din motive de sanatate.
Pe cine ati vedea in locul sau? |
Cine suntem noi sa ne dam cu parerea despre capacitatea de analiza a unor oameni?
Cati dintre cei care sunt atat de vehementi in hulirea CNC-ului au facut macar un scurtmetraj sau au scris macar un scenariu? Oameni buni CNC este o institutie subordonata statului si mereu vor fi discutii privind moralitatea si corectitudinea directionarii fondurilor alocate pentru productia cinematografica. Asa e la stat. Producerea de filme inca nu a ajuns o industrie, jucam inca in cupa uefa a filmelor, cu sclipiri ocazionale (gen Mungiu). |
Originally Posted by cornel:
Originally Posted by cornel:
Altii - da - n-au lucrat la nici un film, sau mäcar scenariu. Si-au dovedit competenta de gândire pe alte cäi (publicisticä, dezbateri, etc.) Altii, nici mäcar teoretic n-au arätat cä ar avea cäderea de a huli atât de vehement C.N.C.-ul. Ca atare, pe acestia îi vom lua cu titlu de inventar: o minoritate pe care circumstantele au raliat-o unei atitudini juste. |
Originally Posted by cornel:
|
acest carmiminune comite, cu putina si baltita sa imaginatie, un atac de leznatiune...
solutii: 1. un glonte in cap, tras de StefanDo; 2. banare definitiva, executata elegant de Gloria... |
Originally Posted by herbert:
On topic : sa speram ca acest c.nc., care e o forma fara fond, un birou de hoti care acorda in fiecare an bani discretionar unor persoane de genul lui sergiu nicolaescu, va disparea. |
Originally Posted by Carmine Galante:
|
Nu ma intereseaza pasaportul tau, da vad ca te simti. Diferenta dintre noi doi e ca mie nu imi pasa de Romania si nici de cetatenii ei (cu mici exceptii care pot fi numarate pe degetele de la maini). Dar asta e alt subiect. Nu mai incerca sa pui paie pe foc si sa agiti spiritele ca nu iti merge. Esti offtopic, spamezi si nu ai nici un haz.
|
Ultimele patru mesaje sunt off-topic, violente, personale, irelevante la nivel general. In mod normal, ar trebui sä le sterg färä comentarii (si mä astept ca Gloria sau StefanDo s-o facä). Totusi, din respect pentru ambii useri implicati, n-o fac, si cer doar atât: enough is enough!
|
herbert si carmine, daca va mai certati o singura data ca mai sus, am sa va bannez pe amandoi o saptamana, indiferent de cel care incepe (aici se vede clar ca a fost herbert)
mesajele raman |
Mama nene dar ce viteza de reactie, cat patos... oare in fata urnei de vot la fel faceti? ;)
Putem injura CNC-ul in fiecare zi si tot degeaba. Pana la urma piata este cea care decide si mai precis publicul este cel care hotaraste daca un film isi merita banii sau nu. Daca astia de la CNC finanteaza filme la care nu se duce nimeni (sau doar familiile celor implicati in film) inseamna ca banii bugetului se duc pe apa sambetei (si nu ii intreaba nimeni de ce au spart banii publici asa cum ne intreaba acum UE despre banii lor); dar si daca filmul e bun banii se duc tot la cei implicati si nicidecum nu se intorc la buget. Asa ca oricum am da-o noi tot cu banii dati ramanem, macar de-am vedea filme romanesti bune. |
intrebari-concurs 2007
Pe linga juriu/comisie avem si lectori.
1. Cit de importante sint referatele intocmite de lectori? 2. Referatele lor vizeaza calitatea artistica a scenariului? Sint intrebari esentiale. Daca sint membru in juriu si mi se pune in brate un maldar de scenarii (peste 100 scenarii a cite min 80 pagini fiecare) este clar ca o sa arunc un ochi si in referatul respectiv. Daca referatul este dur la adresa scenariului X ... il mai citesc oare? "Potrivit regulamentului, fiecare membru al comisiei de ficþiune poate nominaliza un lector fãrãdrept de vot. Atât membrii comisiilor cât ºi lectorii sunt remuneraþi. Lectorii întocmesc referate de specialitate pe care le pun la dispoziþia membrilor comisiei de selecþie. Activitatea lectorilor este una ajutãtoare destinatãexclusiv membrilor comisiei de selecþie. Responsabilitatea privind selecþia ºi evaluarea proiectelor revine exclusiv membrilor comisiei de selecþie. Membrii comisiilor de selecþie, lectorii, membrii familiilor acestora ºi rudele lor de gradul I nu pot participa, în nicio calitate, la realizarea unui proiect cinematografic înscris în sesiunea respectivã de concurs." |
SP, ti-am sters celelalte doua posturi despre lectorii CNC. Daca tot avem topicul asta, hai sa nu deschidem altele noi la fiecare stire despre activitatea Centrului, ok? :)
|
sergiu puiu
dar nu sunt 100 de scenarii... la lungmetraj sunt in jur de 30... iar la scurtmetraj cam 50... cel putin asa a fost anul trecut. probabil ca vor fi cam tot atatea si anul asta. |
cam ce fel de scenarii ar fi pe placul comisiei actuale ale CNC?
judecand dupa profilul fiecarui membru component... |
Rezultate
Azi, la ora 12, conferinta de presa a CNC privind rezultatele concursului din iulie-august.
|
Si castigatorii
Lungmetraj fictiune: Alice in tara tovarasilor (regia: Nae Caranfil, scenariu: Nae Caranfil, producator: Domino Film) - 1,92 milioane RON Sunt o baba comunista (regia: Stere Gulea, scenariul: Lucian Dan Teodorovici, producator: MediaPro Pictures) - 1,6 milioane RON Medalia de onoare (regia Calin Netzer, scenariu Tudor Voican, producator Scharf Advertising) - 720.000 RON Domnisoara Cristina (regia Adrian Istratescu-Lener, scenariu Adrian Istratescu-Lener, producator MDV Film) - 1,13 milioane RON Ceva bun de la viata (regia Dan Pita, scenariul Razvan Popescu, producator MediaPro Pictures) - 1,15 RON Acvariul domnului U (regia Ovidiu Georgescu, scenariul Ovidiu Georgescu, producator Castel Film) - 620.000 RON Recviem pentru un evreu (regia Alexa Visarion, scenariu Adrian Lustig, producator Castel Film) - 860.000 RON Lungmetraj fictiune debut: Cea mai fericita fata din lume (regia Radu Jude, scenariu Augustina Stanciu/Radu Jude, producator Hi Film Production) - 1 milion RON Cealalta Irina/Alegerea (regia Andrei Gruzsniczki, scenariu Ileana Muntean/Andrei Gruzsniczki/Mircea Staiculescu, producator Fundatia Arte Vizuale) - 700.000 RON Eu cand vreau sa fluier, fluier (regia Florin Serban, scenariul Catalin Mitulescu, producator Strada Film) - 1 milion RON Periferic (regia Anatol Reghintovschi, scenariu Cristian Mungiu/Ioana Uricaru, producator Saga Film) - 900.00 RON Scurtmetraj de fictiune: Capsuni in aprilie (regia Cornel Mihalache, scenariu Cornel Mihalache, producator Strada Film) - 300.000 RON Baia Mare-Constanta si retur (regia Constantin Popescu, scenariu Cristian Mungiu, producator Mobra Film) - 200.000 RON Fata galbena care rade (regia Constantin Popescu, scenarist Doru Lupeanu, producator Saga Film) - 150.000 RON Carusel (regia Hanno Hoffer, scenariu Hanno Hoffer, producator Mobra Film) - 90.000 RON Danut pleaca pe vapor (regia Radu Potcoava, scenariul Radu Potcoava, producator Domino Film) - 125.000 RON La multi ani (regia Anca Colteanu, scenariu Gabriel Andronache, producator MediaPro Pictures) - 135.000 RON Documentar si animatie: Autobiografia lui Nicolae Ceausescu (regia Andrei Ujica, scenariu Andrei Ujica/Razvan Radulescu, producator Icon Production) - 550.000 RON Testament (regia Razvan Georgescu, scenariu Razvan Georgescu, producator Pelegrin Film) - 130.000 RON Metrobranding (regia Ana Gabriela Vlad/Adrian Voicu, scenariu Ana Gabriela Vlad/Adrian Voicu, producator Mandragora) - 280.000 RON Fuga din Rai (regia Stelian Tanase, scenariul Constantin Popescu, producator Filmex Film) - 725.000 RON Ultimii pastori, la capatul drumului (regia Dumitru Budrala, scenariu Dumitru Budrala/Adina Vargatu, producator Fundatia Astra Film) - 170.000 RON Cernozaurii - animatie (regia Radu Dinulescu, scenariu Radu Dinulescu, producator Artis Film) - 395.000 RON Proiecte de dezvoltare: Bruzli - lungmetraj fictiune (regia Radu Potcoava, scenariul Radu Potcoava, producator MediaPro Pictures) - 25.000 RON Breaking News - lungmetraj fictiune (regia Iulia Rugina, scenariul Ana Agopian/Oana Rasuceanu/Iulia Rugina, producator MediaPro Pictures) - 25.000 RON 7... grade pe scara Richter - lungmetraj documentar (regia Corina Badea, scenariu Corina Badea, producator Strada Film) - 10.000 RON Card de debit cu limita de suma (regia Calin Netzer, scenariu Razvan Radulescu/Melissa de Raaf, producator Libra Film) - 25.000 RON Evadarea - lungmetraj fictiune (regia Andrei Gruzsniczki, scenariu Andrei Gruzsniczki, producator Icon Production) - 20.000 RON Cel mai frumos oras din lume - lungmetraj documentar (regia Valeriu Dragusanu, scenariu Valeriu Dragusanu, producator Ager Film) - 10.000 RON Apocalipsa dupa soferi - lungemtraj documentar (regia Alexandru Solomon, scenariu Alexandru Solomon, producator Hi Film Production) - 10.000 RON Intalnirea - lungmetraj fictiune (scenariu Gabriela Adamesteanu/Radu Gabrea, producator Total TV) - 25.000 RON |
Impresionant. Nu numai ca nu mai e Sergiu Nicolaescu pe primul loc la 3 categorii diferite, dar nu e deloc pe lista. Si nici nu-mi sare nimic in ochi ca fiind o gaura neagra sigura stil "Pacala se intoarce".
|
Impresionanta lista si corecta.
Originally Posted by StefanDo:
Sa speram ca Pita a depasit faza Omului zilei si alte bashituri pe care le-a dat in ultimu' deceniu. Alexa Visarion a demonstrat ca stie cu filmu' (Inghititorul de sabii), Gulea ... ramane de vazut. Salut disparitia nesimtitului no. 1 din lista. |
Originally Posted by Carmine Galante:
---------------------------------------------------------------- Cinemagia Team nu poate face rost de cateva scenarii din toate astea de mai sus? Cum zice si Keep, as dori sa cunosc cam ce stiluri merg la CNC, sa vad daca pot scrie ceva pt la anul. Thanks! |
Care regizor/scenarist isi face scenariul public inainte de realizarea filmului?
|
Originally Posted by Carmine Galante:
|
Originally Posted by Pitbull:
|
Da, "Lacrima" era un diamant.
Codrescu îl juca pe boier Panä-Vulpescu. Dar cea mai interesantä compozitie o fäcea Dinicä: Magnificentiu. (Nu vä socati: i-am fäcut foaia de montaj, d-aia stiu asa de bine.)
Originally Posted by StefanDo:
|
Originally Posted by Pitbull:
:happy: el multumeste. |
27 de persoane au fost propuse de asociatiile de cineasti pentru a face parte din juriile concursului CNC din aceasta toamna. CNC va organiza pe 19 octombrie o sedinta pentru a vota cei opt membri ai comisiilor de selectie: cinci pentru comisia ce va alege proiectele de fictiune si trei pentru comisia proiectelor de documentar si animatie. Iata in continuare lista completa a propunerilor pentru juriile concursului CNC de proiecte Octombrie-Noiembrie 2007:
Asociatia Cineastilor din Romania – ACRO: Cristina Corciovescu (fictiune) si Andrei Ujica (documentar-animatie). Asociatia Distribuitorilor de Film Romania: Calin Aurel (fictiune) si Laurentiu Balasoiu (documentar-animatie). Asociatia docuMENTOR: voteaza numai pentru membrii comisiei de documentar-animatie - Andrei Ujica. Exploatantii de sali de cinema: Ioan Ionescu (fictiune) si Ylva Ivanescu (documentar-animatie). Asociatia pentru Promovarea Filmului Romanesc: Florin Iaru (fictiune) si Copel Moscu (documentar-animatie). Asociatia Romana de Comunicatii Audiovizuale: Stere Gulea (fictiune) si Razvan Vasilescu (documentar-animatie). Asociatia Romana de Film si Teatru: Ioan Ionescu (fictiune) si Camelia Nicolae (documentar-animatie). Societatea Culturala NexT: Andrei Cretulescu (fictiune) si Mihai Fulger (documentar - animatie). Asociatia Societatea Creatorilor de Film: Dorel Visan (fictiune) si Razvan Petrescu (documentar-animatie). Societatea Cineastilor Independenti: Geo Saizescu (fictiune) si Eva Sarbu (documentar- animatie). Uniunea Autorilor si Realizatorilor de Film din Romania: Tudor Caranfil (fictiune) si Denis Dinulescu (documentar-animatie). Uniunea Cineastilor din Romania: Stefan Antonescu (fictiune) si Ioan Truica (documentar-animatie). Uniunea Producatorilor de Film si Audiovizual din Romania: Calin Stanculescu (fictiune) si Constantin Paun (documentar-animatie). Uniunea Realizatorilor si Creatorilor de Film din Audiovizual: Dan Alexandru (fictiune) si Marin Traian (documentar-animatie). |
As merge cam cu:
Andrei Cretulescu Tudor Caranfil Cristina Corciovescu Florin Iaru Stere Gulea Copel Moscu Mihai Fulger Eva Sarbu Ioan Truica Constantin Paun Da' voi? |
eu nu ma bag! :P
|
N-am zis bägati-vä-t', am zis pronuntati-vä-t'.
|
ah, m-am linistit (e d notorietate faptu k eu nu vreau sa intru in niciun juriu...)
atunci zic asha: cretzulescu, corciovescu & fulger |
Bine gândit!
|
All times are GMT +2. The time now is 03:49. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.