![]() |
Mihalkov in Romania si nu numai
am urmarit stupefiat ractiile delirant-antuziaste ale criticii de film din Romanica (nu toata) la vizita "tzarului filmului rus" (apud Cristian Tudor Popescu). CTP a consacrat tocmai doua texte-ode evenimentului (unul, un laudatio, l-a rostit de pe scena in fata lui Mihakov). Interviuri, comentarii, consemnari, relatari, reportaje - au preluat gogoasa rotunda aruncata de Nikita, care a spus ca toate filmele sale sunt dspr dragoste..., ca urmarindu-le atent, de cateva ori, intelegi mai bine sufletul rus...
bleaha muha! cum ar spune... Pitbull. grozava manipulare!!! Iata singurul comentariu realist, critic, pe care l-am descoperit pana acum. E semnat de Alexandra Olivoto in Cotidianul de maine. Incepe prin a spune ca ea e "fata" care i-a pus (dupa parerea lui CTP) intrebari stupide lui Nikitushka. de fapt, au fost niste intrebari incomode, deranjante, pe care alti critici nu le-au pus. Fata fara Mihalkov Alexandra Olivotto Da, eu sint aceea. Cumva, imi lipsesc si motivatiile, si cheful de a presta reverente in fata unui cineast pe care descinderea in Romania pare sa il umfle cu pompa in pene. Haideti sa luam o pauza din efuziunile care l-au intimpinat pe Mihalkov de la aeroport pina la conferinta de presa si master-class, care i-au alcatuit o coloana sonora de i-ai fi plins de mila (in lipsa unui contract cu organizatorii festivalului). Si sa ne oprim din intrebarile referitoare la marele suflet rus sau din interogatiile - un slagar constant pe la astfel de evenimente - de tipul „cine e de fapt Nikita Mihalkov?“. De dragul unei variatii, dati o tura prin „The Oxford History of World Cinema“: nu va va dezamagi, descoperind acolo o unica referinta la acest regizor. Mie, una, mi-a adus o satisfactie, pentru ca tomul respectiv precizeaza ca „Sclava iubirii“ numai de arta nu e. Precum si ca una dintre adaptarile lui Mihalkov contine niste urme de reflectii critice la adresa stagnarii brejneviene. Ceea ce regizorul n-ar recunoaste nici ars, iar tu te alegi cu deja arhicunoscuta replica „eu fac filme despre iubire“. Nici cind intrebi daca vede vreo conotatie politica in faptul ca distinctiile vizibile si internationale la scara mare i-au revenit pentru primul film in care lua comunismul in piept nu capeti mai mult de un „poate“, si argumentul revine, circular, la filmele despre iubire si la faptul ca fiecare vede in ele ce vrea. Si intrebarile referitoare la backgroundul social al parintilor sai se fenteaza tot prin recursul la iubire. Al carui target e clar: garanteaza o anume atemporalitate a regizorului si a creatiilor lui. O pretentie care mi se pare, avind in vedere contextul istoric in care a facut ce a facut, imposibil de sustinut. Si pentru ca trecutul pe care il evoca el, in imagini idilice care ti se topeau pe limba, servea un escapism de proportii pantagruelice, generat de oprimare. Altfel, nu imi pot explica prapastia dintre modul in care il percepem noi (regizor de prima mina) pe Mihalkov si cel in care il vad occidentalii (cineast rezonabil, dar nicidecum o revelatie). Bun, e clar ca actorul/scenaristul/regizorul rus ne vinde gogosi iubarete, e drept, asezonate din plin cu anecdote - vezi Tarkovski si vodka - si bancuri. Ce facem noi? Desigur, revenim la a fi „piscotarii“ din prima (si scuzabila): ii preamarim limbajul cinematografic, ii spunem ca face parte din viata noastra si ca ne-a invatat ce e dragostea. Nostalgia ne trage de urechi, facem ochii mari si cadem in „daca doriti sa revedeti“. Da, dorim, cu aceiasi ochi, daca se poate. Vrem sa dam rewind admiratiei lipicioase de pe vremea comunismului ignorind orice filtru critic. Uitam de cronicile proaste ale „Barbierului din Siberia“ si de aprecierile expertilor care zic ca, de la „Ochii negri“, lungmetrajele lui Mihalkov s-au cam subtiat. Si asta tocmai cind descinderea cineastului in Bucuresti ne oferea ocazia nu a unei retrospective, ci a unei reconfigurari. nota mea: Mihalkov e un cineast onorabil, dar are un caracter de tot rahatul rusesc. mereu s-a dat cu puterea (ca si tatal si fratele sau). In timp ce Putin aresteaza si terorizeaza cele mai luminate minti ale Rusiei (Kasparov, Novodvorskaia, Iavlinski, Hodorkovski, Rijkov...) acest trubadur rotund pledeaza pentru cel de-al treilea mandat al lui Putin - un asasin si un dictator. foarte putini il mai invita pe Mihalkov pentru conferinte si proiectii, doar in Romania s-au gasit niste inocenti si nestiutori. mi-e scarba... |
Re: Mihalkov in Romania si nu numai
Originally Posted by herbert:
|
Din päcate, articolul lui Olivoatta e tezist, superficial, ilogic, pueril si teribilist - ceva gen: "Sâc, io-s mai desteaptä ca voi, prostilor!"
Sigur cä si eu sunt cam dezamägit cä Mihalkov e aläturi de Putin, si stiam de mult cä Serghei Mihalkov si Natalia Koncealovskaia erau principalii politruci si turnätori la K.G.B. din uniunea scriitorilor sovietici - dar ar trebui sä fii sau cretin, sau canalie, sau ambele, ca sä te folosesti de chestia asta în raport cu profesionalismul si arta lui. In fond, si Eisenstein a fost sluga lui Stalin, si Leni Riefenstahl a fäcut filme de propagandä nazistä, si Del Toro îi sanctificä pe teroristii comunisti din Spania si-l demonizeazä pe Franco, si Stanley Kramer fäcea propagandä rasistä pe invers (black good, white bad; Jews good, Christian baaad!), si Spielberg mânca cäcat cu "...Schindler", si Sarte era curva comunistilor în Franta - ei, si? De ieri tot reflectez la un articol despre vizita lui Mihalkov, dar încä nu mi s-au decantat impresiile. Tipul are o personalitate prea puternicä, prea charismaticä, fenomenul a fost aproape unic (mä rog, n-am avut orgasme ovarian-verbale ca trei sferturi din cuconetu' prezent, cu CeTePeu-n frunte, da' nici reactii strepezit-menopaotice ca Olivoatta). Cred cä postez mâine. |
Originally Posted by Carmine Galante:
|
Originally Posted by Supastar:
Si care e treaba ta ? Mesajul e tot ala. Scoti din fraza "frate" si citesti restu'. Pentru indivizi ca tine suna astfel : Da nu ne intereseaza ce se intampla la herbert, in rusia, Romania incearca (cu greu) sa se europenizeze si sa uite de talpa scarboasa a mamei rusia. P-aici se vb. de cinema nu de criza de gaz natural de la chisinau. |
Nu, face parte din "Nota mea" (a lui Herbert).
Dar Herbert, care e român basarabean unionist, este atât de antirus si antisovietic, încât uneori devine mult prea subiectiv. Il înteleg, desi sunt de acord cu el numai ca pozitie de principiu, nu si la nivelul acestor excese. Carmine, terminä cu întretinerea voitä a confuziei, cä te faci de râs. Herbert e virulent ANTI-rus si ANTI-sovietic, cum am mai spus. Asa-zisul täu argument cu "procesul de rusificare a avansat prea mult, nu se mai poate face nimic" e în mare parte valabil, dar la masa din jurul unionistilor, nu la ei. Asa cä nu mai încurca borcanele. |
Originally Posted by Pitbull:
Originally Posted by Supastar:
Originally Posted by herbert:
Originally Posted by Pitbull:
Ceea ce vroiam eu sa spun este ca ne intereseaza artistul, care e unul foarte valabil in cazul de fata. Despre Basarabia, chisinau si trupa ozone poate pe alt topic. |
Apropo, în acelasi ziar, cu o zi înainte, a apärut:
Nikita Mihalkov: „Cenzura m-a invatat sa prezint iubirea“ Gabriela Lupu, Alexandra Olivotto -------------------------------------------------------------------------------- „Cenzura m-a invatat sa prezint iubirea fara sa arat pe ecran organele genitale“, spune Nikita Mihalkov si adauga la asta opinii despre regizorii romani, despre receptarea lui internationala si despre publicul sau tinta. Pentru cine faceti filme? Eu nu vreau sa fiu inteles de toti, ci vreau sa fiu bine inteles. Sa fii inteles de toata lumea e ca un „continental breakfast“ - cafea, orange juice si piine prajita - si, daca ai mai si baut in noaptea dinainte, cind te trezesti in fata acelui mic-dejun habar n-ai in ce tara esti. Sa fii bine inteles e ca atunci cind maninci coltunasi in Rusia, spaghetti in Italia si cirnati in Germania. Eu va dau coltunasi si ma adresez celor care-mi apreciaza coltunasii. Actor versus regizor Cum e actorul Mihalkov? Eu joc cu placere doar in filmele care nu sint regizate de mine. Joc si in ale mele numai cind sint obligat sa o fac. In „Soare inselator“, de exemplu, am jucat pentru ca o aveam partenera pe fetita mea, Nadia, care atunci avea 6 ani. Am vrut sa-i fie ei mai usor. OK, as fi putut-o convinge sa-i zica „tata“ unui alt actor, dar ea nu s-ar fi simtit confortabil si nici nu ar fi iesit totul atit de veridic. Acum, la „Soare inselator 2“ voi juca pentru ca nu mai am incotro. Majoritatea premiilor importante le-ati obtinut dupa caderea URSS. La vremea cind v-au fost decernate, ati vazut in ele vreo conotatie politica? Cred ca nu sinteti la curent. N-am nici un film care sa nu fi primit un premiu international. Ma refer la Oscarul pentru film strain (1995), la Marele Premiu al juriului de la Cannes (1994), la Leul de Aur de la Venetia (1991), la cele cu vizibilitate internationala mare... In cazul acestora, se poate sa fi fost o conotatie politica, intr-o anumita masura. Desi, intelegeti-ma, eu n-am facut filme despre vreun regim. Eu fac filme despre iubire. Daca cineva vede altceva in filmele mele, e problema sa. Piesa neterminata Cum v-ati impacat cu cenzura comunista? M-a invatat sa prezint in filmele mele iubirea fara sa arat pe ecran organele genitale. Ati facut filme politice? Eu? Niciodata. Eu nu am facut decit filme de dragoste. Colegii mei care faceau filme omagiale au fost primii care si-au ars carnetele de partid in fata camerelor de luat vederi. Eu nu mi-am ars carnetul in piata publica pentru simplul motiv ca nu aveam ce sa ard. N-am fost niciodata membru al Partidului Comunist. Dar nici nu pot sa dau acum cu pietre in regim. Sa zic ca, vezi Doamne, noi, rusii, ne-am culcat rosii si ne-am trezit tricolori. E nevoie de o raportare la trecut, dar si la setul lui de valori deja legitime, pentru a critica prezentul? Ma refer acum la „Piesa neterminata pentru pianina mecanica“ si la alte adaptari realizate de dvs. Un film contemporan nu e unul la care sa te duci obligatoriu in blugi si adidasi. Un lungmetraj poate fi si despre Neanderthal, despre fiintele umane de atunci. In general, toate intrebarile omenirii s-au pus cu multi ani in urma. Doar ca, cu timpul, s-au schimbat raspunsurile, in functie de starea morala a umanitatii si asa mai departe. Numai ca eu nu dau raspunsuri. Pentru mine e interesant sa caut raspunsuri impreuna cu spectatorii. Exista o suma de regizori romani care si-au demonstrat valoarea pe plan international pe vremea regimului comunist romanesc , in schimb democratia le-a adus doar esecuri, si aici, si peste hotare. Cum va explicati aceasta soarta si cum ati evitat-o dvs.? Eu nu am servit niciodata un regim. Nici un fel de regim. Ma puneti intr-o situatie delicata. Sint colegii mei. Eu stiu ce se intimpla in Rusia, stiu cazuri de regizori care au proslavit regimul sovietic si care apoi au proslavit, sa zicem, „albii“ rusi. Dar o faceau si pe una, si pe alta, fara suflet. Asa ca, pe vremuri, regimul ii ridica in slavi pentru ca ii erau din punct de vedere ideologic convenabili, iar acum nu au succes pentru ca limbajul cinematografic pe care il folosesc este invechit. Optiunea emigrarii Nu v-a atras niciodata „visul american“? Un scriitor RDG-ist disident spunea dupa caderea Zidului ca tot ce spusese propaganda socialista despre socialism erau numai minciuni, dar tot ce spusese despre capitalism s-a dovedit a fi purul adevar. Am fost in America, le-am luat si un Oscar, dar nu ma vad facind filme niciodata acolo. Nu poti fi cu adevarat international decit daca esti national prin excelenta. Tarkovski, oriunde a filmat in lume, a fost recunoscut drept un regizor rus. Cel mai bine e sa facem schimb de filme si nu schimb de tari. * * * Nikita Mihalkov, in rol de megastar Spectatorii s-au calcat in picioare ca sa-l vada, jurnalistele i-au facut declaratii de dragoste, actorii si regizorii romani l-au aplaudat in picioare. Nu e vorba despre un star rock, ci despre regizorul rus Nikita Mihalkov. Invitat de onoare la Festivalul B-EST, Mihalkov s-a aflat la proiectia filmului sau „Soare inselator“ si a sustinut un master class la Teatrul National. Prezenta lui carismatica si fara „fite“ de vedeta a cucerit pe toata lumea. Discursul sau prietenos, deschis si piperat cu bancuri a atins cam tot ce misca: de la film la politica si de la muzica la iubire. Progresul inaintea umanitatii A ascultat amuzat replici de genul: „Dumneavoastra m-ati invatat ce e iubirea“ si „Sinteti idolul meu“ venite din partea mai sensibila a publicului. „Lasati-le sa ma laude. Daca la virsta mea mai pot aduce lacrimi in ochii tinerelor fete inseamna ca mai am sperante“, a raspuns ghidus Mihalkov. A primit chiar si o cerere mai putin obisnuita: „Cintati-ne melodia din «Fata fara zestre!»“, prilej cu care a povestit ca, vrind sa vorbeasca cu un mare stab din URSS, a trebuit sa o „mituiasca“ pe secretara acestuia cintindu-i la telefon. De altfel, la toate intrebarile raspundea cu cite o snoava traita sau pur si simplu inventata. Apropiat al presedintelui Putin, Mihalkov nu s-a putut abtine de la nitica politica: „Progresul o ia acum inaintea umanitatii. La stiri vedem zilnic cum mor mii de oameni si deja asta a devenit un fapt divers. Dostoievski a scris insa 500 de pagini despre moartea unei batrine si despre chinurile launtrice ale criminalului. Pentru ca pe atunci oamenilor le pasa. Azi, un avion de lupta trece peste un oras, si-n timp ce pilotul isi bea linistit cafeaua, se arunca o bomba distrugind totul fara sa intereseze pe nimeni ce limba se vorbeste dedesubt sau cite sute de ani de cultura sint facute praf intr-un minut. Acum, cind americanii au coborit din avioane si lupta pe pamint, a inceput sa-i doara si pe ei“. O zi de vara Vorbind despre arta sa, Mihalkov a spus ca pentru el cel mai important lucru in teatru si in film este atmosfera, pe care a definit-o, parafrazindu-l pe Michael Cehov, drept „sufletul spectacolului“. Atmosfera transmite publicului acea forma de energie care se poate lipsi cu totul de cuvinte. „Cinci pagini de text pot fi aratate in cinema intr-un gros-plan si o pauza bine gindita.“ Si, pentru a-si exemplifica teoria, a povestit cum a lucrat cu un grup de actori italieni „Piesa neterminata pentru pianina mecanica“. „Le-am spus ca actiunea se petrece intr-o zi torida de vara. Ei au inceput sa-si faca vint si sa joace situatia, lucru ce nu mi-a convenit. A doua zi la repetitie, actorii s-au asezat pe scena, iar eu am tacut si am rasfoit piesa. Si-am stat asa 10, 20, 40 de minute. In timpul asta, un actor a inceput sa citeasca ziarul, o actrita si-a scos andrelele si a inceput sa impleteasca, altii cascau plictisiti. Ajungind in acest moment, le-am spus: „Vedeti? Asta e o zi de vara“. |
Originally Posted by Carmine Galante:
Asa-zisul täu argument cu "procesul de rusificare a avansat prea mult, nu se mai poate face nimic" e în mare parte valabil, dar la masa din jurul unionistilor, nu la ei. |
N-a falsificat nimeni nimic, mesajul tau e lizibil pe de-a intregu' mai sus. Nu ma intereseaza unionisti, ma intereseaza filmele. Cladirea circului de la chisinau o vad la televizor, in videoclipurile destramatei trupe ozon.
|
mda... intr-adevar nu vazusem k era sub "nota mea" a lui herbert.
oricum comentariul lui CG n-ar fi trebuit s-l vizeze pe herbert in the first place. |
Intre ei e un conflict vechi, si degeaba tot insist sä se mai calmeze, nu vor si pace, parc-ar fi doi pusti.
Totusi, sper ca MACAR DE-ACUM INCOLO sä revenim on topic - adicä la vizita lui Nikita Mihalkov în România. |
Originally Posted by Pitbull:
wai, Pitbull, dar exagerezi... NU sunt deloc ANTI-rus (mi-e mila de rusi, ca sunt un popor mai nenorocit decat noi, romanii, si perspectiva lor nu e deloc roza si senina, totul abia sta sa inceapa la ei...), sunt doar impotriva ticaloseniei pe care o etaleaza Mihalkov Nikitushka, mai ales dupa caderea URSS-ului. tipul e irespirabil in mediul cinematografic rusesc. e de o lacomie deliranta, iar gudurarea sa pe langa Putin - un personaj mediocru, de o cruzime medievala (vezi asasinatele si masacrele) - nu ti-l poate face simpatic, chiar daca ii apreciezi unele filme - cazul meu... Mihalkov e un regizor onorabil, dar deloc geniu, facator de capodopere, cum au scris unii in aceste zile... excesul acesta de laude m-a deranjat. |
Originally Posted by Pitbull:
Pitbull, scurt pe doi: nu exista (si nu intretin) un conflict intre mine si CG. eu nu reactionez la comentariile sale, chiar daca se repede sa posteze - de regula injurios, vulgar - imediat dupa mine. deocamdata nu exista... |
Originally Posted by Pitbull:
|
Rämân la convingerea cä Mihalkov ESTE un geniu fäcätor de capodopere ("Piesä neterminatä..." si "Sclava iubirii"), înconjurate de filme foarte bune si bune. Cum bine stim, au existat destule genii care, pe lângä marile lor capodopere, au fäcut si filme eminamente tâmpite: Truffaut («Tirez sur le pianiste»), Orson Welles ("Confidential Report"), Buñuel ("Râul si moartea"), Fritz Lang ("Mabuse", remake-ul), etc...
Pärerea asta mi-am format-o din adolescentä si tinerete, când încä mai eram "anti-film-rusesc" (prejudecata - partial întemeiatä - a "porcäriilor rusesti"). La "Piesä neterminatä..." si "Un cuib de nobili" al lui Koncealovski m-am uitat cu suturi în cur de la o mätusä membrä UCIN. La "Siberiada" m-am uitat o datä si mi-am zis: "Mda, misto..." (convins cä a doua oarä n-o sä-l mai väd); da' s-a nimerit sä am de omorât o orä-n oras, pe un ger näprasnic, si-am intrat la "Doina", sä nu-nghet, cu gând sä stau doar 45 de minute. M-am pomenit cä rula "Siberiada" - si nu m-am mai putut scula de pe scaun; abia A DOUA OARA l-am descoperit - si pe urmä, încä de vreo opt ori. Deci, fratii Mihalkov m-au sedus încet, exclusiv prin valoarea filmelor lor, si mergând în contra unui curent anticomunist si antisovietic foarte puternic. De-asta, tind sä am încredere în propria-mi opinie cu privire la geniul si capodoperele lui Nikita; nu prea are cum sä fie efectul unei subiective cäderi în cur. La asta, desigur, se adaugä si happeningurile live de sâmbätä si duminicä. Dacä dupä douä ore de Master Class mä simteam ca dupä un semestru de cursuri de regie - iaräsi, asta înseamnä ceva. In plus, Collins era la fel de fascinat ca mine (iar pe el l-am educat sä fie mult mai exigent - si mai are si o dozä de cinism nativ, si blazarea tânärului care a crescut printre actori si regisori; nici nostalgiile tineretii träite-n anii '80 nu le are, cä pe-atunci el nu era nici scrisori de dragoste, mäcar). In 95 la sutä din cazuri, la chestii care mie-mi plac (filme, piese, romane, persoane), el strâmbä din nas, si pe urmä, dintr-o frazä bine plasatä, mä pune pe gânduri ("Stai, dom'le, cä poate nu-s chiar asa de expert pe cât credeam!"). Si, în fine, ar mai fi multe, foarte multe de spus... Concluzia e cä rämân 100% convins de geniul artistului Mihalkov, si las deschis capitolul privind caracterul omului Mihalkov în raport cu puterile care este. |
mda
sint multe d spus aici, o sa-ncerc sa fiu 'sintetic': 1 nimeni n-a remarkt cva (din art din 'cotidianul') - acel 'michael cehov'! eu nu stiu cine e, ma lamureste cinva?? 2 vesnik dilema: caracteru sau opera; evident, aleg opera. caracteru il priveste p respectivu direct & personal 3 dk vbim (totusi) d om, sincer sa fiu - n.m. nu ma intereseaza; stiu d la oameni kre au fost la masterclass si/sau conferinta d presa k e genu 'alunecos'-uleios-pontos, rpd varsatoriu d glume & anecdote (astea prind INTOTDEAUNA la public!), cert un tip cu sharm & vino-ncoa - un fel d 'tombeur' tomnatic kre-si reia cu aplomb vekile retzete d cucerire... actor, deh! 4 dk vbim dspr cineastul mihalkov - am avut si eu (k pitbull) o perioada d 'mihalkovie' frenetik (cre k am vazut 'piesa neterminata...' d cel putin 7 ori!), imi plac ENORM filmele lui de-nceput (desi prefer '5 seri' lui 'sclava iubirii' - minata, cred, d pdv-u 'bolshevic'), dar tre sa recunosc k - o data cu 'ocii ciornie' - nu prea ma mai intereseaza... a dat d bugete 'balshoi' si in consecinta a-nceput sa vada 'extra-lat' totu - importanta lui in cultura sovieto-ruseask, subiectele filmelor samd. il preferam minimalist - fara staruri internationale & clishee cu sclipici (din ac pdv, 'barbieru din siberia' e un 'concentrat' - dk s poate admite asha cva la un film d pste 2 ore! - d clishee & cabotinisme - un fel d 'pliant' turistic cinemascop cu d toate: zapezi, balalaici, biserici cu turle aurii, sanii cu zurgalai & vodka... 'poetul sufletului rus' a devenit impresar pt 'mamma russia'! :sick: din pacate - tinara generatie ia contact cu acest mihalkov - pt mine, indigerabil... |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
e nepotul lui cehov - fiul lui frate-su (Aleksandr ) - actorash mediocru, dar care are un rolusor in "Spellbound" 8) (Dr. Alexander 'Alex' Brulov). revenind on-topic - don't fucking care de omul mihalkov, l-am vazut la cinema scala, f. cameleonic :P . in schimb 'piesa neterminata pt. pianina mecanica' e capodopera. misto sunt si '5 seri' si 'oblomov'. cred ca se face prea mult caz de venirea lui, ma plictisesc ambele tabere (si fanii si ultrasii contra). chill out 8) |
Originally Posted by EgoN:
atunci de ce spunea de "atmosfera cehoviana" preluata in filmele sale?! |
sorry, nu inteleg unde bati :( . episodul invocat de mihalkov mi se pare f. misto, mai ales ca era vorba de "pianina", inspirata din scrierile lui cehov.
|
Originally Posted by EgoN:
|
Originally Posted by marx:
n-am fost. dar astept detalii |
mami: eu asta vroiam sa ma lamuresc (intrebarea mea fiind retorik & ironik ;) ): cum n-am fost la masterclass (da nu k sa 'boicotez' - cum am inteles k s-a auzit prin tirg!! :(( - ci pt k nu ma interesa sa-l vad p nikita m d aproape... :P ) nu mi-e clar din context dk s-a referit - in ac moment precis - la scriitoru a p cehov sau la nepot-su!?
kre - btw - cre k e mai degraba 'mikhail c' decit 'michael'! (asta era si sensu intrebarii mele...) |
Originally Posted by EgoN:
enfin, nu stiu cati au sesizat substituirea de prenume, cert e ca la un moment dat am crezut ca Cehov e un dublu precum Tolstoi (Lev si Alexei). dar se pare ca a fost doar o eroare de mesaj... |
ok, am inteles :)
|
Originally Posted by Pitbull:
misto(avea 30 de ani cand ajunsese la adancimi d-astea ale cunoasterii ) si eu cred ca mihalkov a facut doar 2 filme de prima mana(unul bazat pe o carte grozava-oblomov-iar celalalt pe scrierile lui cehov).si,la fel ca si egon,nu inteleg de unde a pornit discutia? de la aticolul unei cucoane care a numarat randurile consacrate lui mihalkov intr-un dictionar si-a gasit ca sunt prea putine? |
apropo: kre va place mai mult -
'citeva zile din viata lui oblomov' sau 'piesa neterminata'?? '5 seri' sau 'fara martori'? 'rubedeniile'? dar 'un cuib d nobili'? (unde era doar actor, dar unde joak o actrita uluitoare - un fel d liv ullman a poloniei: beata tyschwievicz; posibil sa nu fi scris bine numele...) aici e topu meu: 1 piesa neterminata 2 5 seri 3 oblomov 4 fara martori 5 rubedeniile 6 sclava iubirii 7 oki negri 8 soare inselator 9 barbieru din siberia 10 urmatoru :lol: |
Topul meu:
(grupate "foarte strâns") 1 "Piesä neterminatä" 2 "Sclava iubirii" 3 "Oblomov" 4 "Cinci seri" 5 "Färä martori" 6 "Rubedeniile" 7 "Urga" 8 "Ochi negri" Ne-väzute încä: * "Soare înselätor" * "Bärbierul din Siberia" * "Soare înselätor II" * urmätoarele * viitoarele * äle din urmä * ultimul |
VAI!
c vak sint: am uitat d 'urga' :( intra p 7 inainte d 'oki negri' si coboara toate un loc |
Nu-i nimic, uite, am pus-o eu!
TOT pe locul 7! :D |
un top 3 - filme pe care le revad
1. piesa neterminata 2. oblomov 3. 5 seri restu' - cum ar fi "Raba liubvi" - le rasfoiesc doar secvential, pentru o/un actritza/actor... @als Beata Tyszkiewicz |
Da...Beata Tyszkiewicz, o tipa foarte misto.
permiteti-mi sa-i subliniez latura feminina, nu neaparat pe cea actoriceasca. :) imi cam bantuia adolescentza pubera. |
hmmm
Pentru ca sunt la capitolul fantasme erotice, nu pot sa nu pomenesc aici de filmele lui Tinto Brass..."La chiave" cu Stefani Sandrelli si "Miranda" cu Selena Grandi. :)
|
Pe-a mea o bântuia Malgorzata Braunek. ;)
Da' apropo, într-adevär, gratie Beatei (nu Fredanov!) am väzut atunci, la optispe ani, "Un cuib de nobili" - cä bägaserä la cinematecä medalion Beata Tyskiewicz; era stagiunea 1978-1979. |
erata
Rectific: Stefania (nu Stefani) Sandrelli si Serena (nu Selena) Grandi.
Emotiile... :) |
Re: hmmm
Originally Posted by keepwalking:
am un lapsus si nu-mi ies din deriva.... |
Re: hmmm
Originally Posted by marx:
Crede-ma ca nu stiu de acea melodie. Dintr-un motiv foarte simplu...vedeam filmul cu sonorul dat la minim, pentru a nu atrage atentia celor din casa :) |
Re: hmmm
Originally Posted by keepwalking:
gata, am aflat: Mambo italiano. ;) |
All times are GMT +2. The time now is 15:35. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.