![]() |
Doc.ro
Ce audienta / importanta / viitor are filmul documentar romanesc?
Care documentaristi romani va plac si care nu? Asta daca ne mai pasa de soarta filmului documentar... |
cateva filme bune s-au facut cu prilejul campaniei "Cel mai mare roman"
excelent filmul lui Bucurenci dspr Eliade. apoi filmele despre pastorul german, despre Carol..., dspr Brancusi..., dspr Antonescu (autor Adrian Cioroianu)... am mai vazut filme excelente despre campania din Est a armatei romane in timpul razboilui... exista potential, exista materie prima de exploatat... e un gen care trebuie sustinut... |
Am vazut azi in jur de ora 5pm pe Cultural ceva despre Alexandru Solomon, in cadrul emisiunii "Despre documentar inca ceva in plus"(cred ca asa se cheama emisiunea). Au fost prezentate niste filmuletze, dar nu stiu nici cine este prezentatorul emisiunii(un tip care seamana parca cu Alexandru Andries :? ), nici cine era invitatul, nici cate emisiuni am ratat deja, nici daca azi a fost o tema anume despre anumiti documentaristi romani, si daca da, care a fost ea...
Am prins doar niste fragmente din 2 filmulete, Earthcake si "Viata de caine". Si am mai retinut cateva nume, Cameleonul, Via regis, 2x5, dar, pe care le-am ratat.. Earthcake era facut(nu stiu daca de Alexandru Solomon??) in colaborare cu o tipa de la arte plastice(nu i-am retinut numele) si era despre modelarea unui tort din pamant. Va povestesc un pic: doua maini framanta o bucata de pamant, ii dau forma rotunda de tort, deseneaza 6 felii pe tort, apoi iau o felie din tort, o reamesteca si ii dau forma de mini-tort, pe care, apoi, il aseaza pe o farfurie si il servesc unei tipe vopsita in intregime pe fata in alb(un fel de clown alb :? ) si cu un prosop alb pe cap. Si tipa incepe sa manance tacticos(cu o lingurita frumos incrustata) cate o bucata din tortul de pamant si-si misca ochii (atunci, prin contrastul cu albul, ochii par organe si mai vii decat sunt), ca pentru a traduce ca ceea ce mananca nu e nici bun, nici rau..un fel de resemnare :w00t: Bun, vizual a fost misto(am prins, nu stiu daca bine, ideea contrastului dintre tortul maro si femeia in alb), dar, in rest, n-am inteles nimic, n-am prins dedesubturile "filosofice", daca au fost... Poate ca a fost doar un fragment dintr-un documentar-experiment, dar, daca ce am vazut eu intra oficial in categoria documentar, atunci felicitari, in sfarsit ceva iesit din cliseele cu care ne-am obisnuit. Am mai prins niste secvente(nu stiu din ce documentar(?) de data asta)-un joc ff. misto cu doua maini, care prin tot felul de contorsionari si pozitionari ale degetelor, iti lasau impresia unor indragostiti care se imbratiseaza si se saruta (trebuia sa faci aproape un excercitiu de concentrare pentru a face abstractie de imaginea degetelor si pentru a vedea dincolo de ele). Nu, nu era jocul ala pentru copii ,facut in umbra pe perete, ca sa iasa rate si iepuri si nu mai stiu ce.. Fragmentul din documentarul "Viata de caine" trata problema numarului mare de caini din capitala (de pe cand se discuta "basescian" posibilitatea eutanasierii lor), si erau filmate "gasti" de caini ( in numar de 4 minim si 15 maxim ), prin diferite zone ale Bucurestilor, pe strazi, printre blocuri, pe treceri de pietoni :) Cica dialog(aproximativ)intre doi caini(spus de vocea naratorului din film): c1-Mai, m-am hotarat sa emigrez.. c2-Cum asa, de ce sa emigrezi, unde sa emigrezi? c1-In Romania. c2-De ce acolo? c1-Am auzit ca acolo se traieste bine. Deci intrebari(sorry ca m-am lungit atata): ce-i cu Earthcake-ul, cine-s domnii de fac asa filme, ce documentare atipice am mai pierdut la emisiunea asta nebagata-n seama de mine pan-acum? |
Originally Posted by Liou:
Quote:
Quote:
si 'CRONICA DE LA ZURICH' despre dadaistii romani la Zurich in timpul primului razboi mondial.
Quote:
Quote:
Quote:
doar ca finalul e: "am auzit ca acolo se traieste o adevarata viata de caine".
Quote:
|
wow, marx, cred ca ai vazut si tu emisiunea azi, nu? merci, impresionant, nici nu am apucat sa dau bine send, ca raspunsul, hop-toc-poc(crouching tiger, hidden dragon :D ). te stii, ce mai ;) ..
Quote:
adica idem cu Alexandru Solomon, I guess.
Quote:
asa, asa, asta mi-a fost mai greu sa-l retin dupa titlu, dar as vrea sa-l vad sau sa stiu mai multe. Paoloncelul trebuie sa fie Paul Celan si Petronomul,Petre Solomon. mai, cate nu stiu.. :((
Quote:
aham..rien vu ici..
Quote:
Quote:
|
Despre Alexandru Solomon...
|
nedumeriri
ma bucur ca ati vazut emisiunea de ieri.
si ma bucur ca cineva a dat lamuririle inaintea mea. Earthcake si 2x5 sunt printre primele filme experimentale pe care le-am facut cu artista Geta Bratescu (prin anii 1992-94). Erau mentionate, citate in emisiunea despre documentar - doar din cauza mea, altfel desigur ca nu e vorba de documentare in cazul lor. si daca mai aveti rabdare/chef, urmeaza si partea doua peste doua saptamani la aceeasi ora. Mihai, multumesc pentru publicitatea facuta noului meu site, am si acolo un forum. |
S-aduna lume buna pe forum, bravos !
|
c e nostim (si, intrucitva, tushant) e k unii descopera acum lucruri p kre altii l stim d ani d zile...
bravo postul public d televiziune (k tot zic unii 'mafioti' k nu produce nimic bun)! ;) |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
Alex Leo Serban si Carmine Galante, va rog purtati-va razboaiele in alta parte. Sau, si mai bine, fumati pipa pacii si gata! De-acum inainte am sa va sterg ABSOLUT TOATE mesajele care nu au legatura cu subiectele pe care scrieti.
Mi se pare extrem de nepoliticos sa nu ne bucuram de prezenta pe forum a lui Alexandru Solomon, care sigur nu are nicio legatura cu altercatiile voastre total off-topic. Cu aceasta ocazie vreau sa-i urez bun venit aici lui Alexandru Solomon, pe care l-am vazut la lansarea lui Mihai si cu care n-am apucat sa schimb nicio vorba, din pacate :) Am o intrebare pentru tine, Alexandru. Am sa plec la Berlin in aprilie si m-ar interesa sa vad urmele sederii lui Caragiale acolo. Nu am vazut documentarul tau "Franzela exilului", asa ca nu prea stiu incotro sa ma indrept :). Inca ceva, ai spus in interviul dat lui Mihai ca documentarul a parut neserios, fiindca a socat perspectiva de actualizare a acestui exil la 100 de ani dupa terminarea lui. Motivul o fi fost respectul prea mare pe care-l avem fatza de Caragiale? Asta ne face sa reactionam negativ ori de cate ori primim informatii noi cu privire la o figura prea puternica a literaturii/culturii noastre? Ma gandesc si la polemica pe care a iscat-o acel numar din Dilema despre Mihai Eminescu. Probabil de-asta documentarul tau a parut neserios. Ce parere ai? Pana la urma rolul documentarului, pe langa acela de a prezenta informatii noi cu privire la un subiect (controversat sau nu), este si acela de a aduce o viziune/abordare noua cu privire la subiectul respectiv. Cred ca din acest punct de vedere documentarul se aseamana foarte mult cu filmul de fictiune, pentru ca amandoua trebuie sa-si uimeasca (in sensul lui Blaga) spectatorul, sa-i provoace o reactie gen "la asta nu m-as fi gandit" :), dar cu mijloace foarte diferite. Inca o intrebare (ce de intrebari :) ): dupa reactia la Franzela exilului, te-ai gandit vreo clipa ca ar fi trebuit sa abordezi altfel exilul lui Caragiale? |
poate imi spui si mie UNDE vezi continuarea unui razboi si d c ti s pare k i-am 'raspuns' lui carmi negalante in postarea mea d mai sus!? era o postare d interes general! si nu, nu ma refeream la negalante al vostru (p care-am decis sa-l ignor cu desavirsire), ci la mai juna generatie - din kre si tu faci parte...
astept scuze! :x |
Ma bucur sa aud ca ati ingropat securea razboiului si ca de acum inainte n-o sa ne mai zapaciti cu intzepaturile voastre :) Remarca mea de mai sus se referea nu numai la acest subiect, ci si la altele, si a fost o incercare de a opri o inutila discutie in contradictoriu intr-un subiect la care tin mai mult decat la altele :) O scapare de jun sau nu, observatia mi s-a parut nimerita la momentul respectiv :)
Oricum, e super ca ne putem continua discutiile in liniste. In aceasta situatie, scuze... :) |
Bine-ai venit, coane Alecule!
Speräm sä-ti placä aici, la noi, sä prinzi cheag durabil si sä te räspândesti cât mai mult prin forum - dupä ce punem pe picioare acest topic dedicat documentarului românesc. Iacätä cä initiativa lui Mihai (Fulger) dä roade. DA, era nevoie de un asemenea topic - si uite ce bine se lanseazä! La mai mare! E clar - trebuie sä dau la scormonit prin ODeCe oarece, sä mä pun la punct mäcar cu astea mai noi si mai importante. Care aveti CD-uri cu Jafuri Comuniste, Decretei si alte asemenea, m.p., please! |
Deci iata ca mai exista un conu Alecu, altul decat regretatul Paleologu...de aceea intrebam daca e vorba chiar de aceeasi persoana Alexandru Solomon =Alecu Solomon( Alecu putea fi tatal sau fiul; in nebunia asta de optiuni in viata, cine ar fi stiut exact?...). Well, ma bucur sa fi aflat acel site:omul cat traieste invata...(mi-e teama sa nu invete prea tarziu :( ; cum spuneam, cine stie cate emisiuni am pierdut deja cu/despre cate documentare misto). Ideea e ca daca nu ma uitam la emisiunea asta de pe Cultural(pentru mine top of the top dintre cele romanesti), nu as fi aflat nimic despre numele asta, despre filmele astea;
Poate ar mai fi fost cativa care ar fi scris cate ceva despre Sorin Iliesiu cu documentarele lui cunoscute despre Cioran si Tutea..insa si genul de documentar al lui Iliesiu, dupa parerea mea, e ceva destul de "clasic" si previzibil(e drept ca n-am vazut nici eu, de el, mai mult de cele doua filme)... Deci este exact ce ma intereseaza sa cunosc: un alt gen de documentar, cum spunea si Stefan, care sa te "fure" prin alte mijloace decat cele cu am fost obisnuiti(vezi genul de filme despre personalitati sau razboi..). Si mai cred ca filmele astea nu le voi gasi veci nici pe E-mu-le, nici pe de-ce, asa ca deocamdata ,pentru mine,raman doar niste titluri foarte frumoase. Asta daca nu cumva ma va milui si pe mine cineva :P (macar cu Duo pentru...sau cu Franzela... sau cu Clara B...,care mi-au atras atentia mai tare la o prima citire). |
tot despre solomonul nostru este vorba.
pare o idee excelenta. http://www.romanialibera.ro/a89772/e...-noi-aici.html |
Originally Posted by Liou:
ps: emisiunea despre documentare exista de cativa ani. |
Quote:
De site-ul domnului Solomon stiu exact de ieri, cam de la ora 11 am(cu aproximatie) ;) N-am vrut sa-mi fac atat de mult autocritica...Si, da, am auzit de "Marele jaf comunist"(daca ma scotocesc bine s-ar putea sa-l gasesc in arhiva mea), insa nu l-am "cuplat" ,pur si simplu, cu acest nume si nici nu i-a venit randul la vizionat.. Am avut alte nume pe lista de prioritati(no ofence, please). Si apoi, mai sunt si cinefili care iau lucrurile mai "a la legere", pana cand anumite imprejurari(sa zicem placute) ii fac sa se uite la un film (nu neaparat nevoia de a mai bifa cate unul). Si la tvr1 ma uit, cum nu, dar, stii cum e, daca pic pe ceva bun, bine, daca nu, iarasi bine..ar mai fi posibile cateva "scenarii" pentru care eu n-am vazut acest film, acum cateva luni: -am ales sa vad alt film, cel de pe cultural(ca era un..Antonioni...sa zicem) sau altul din arhiva personala; -eram in imposibilitate fizica sa-l vad; -n-aveam chef sa vad filme in seara aia E, dar acum, au trecut acele luni, si o sa ma uit si la Marele jaf.... :P si incerc sa ma uit, de-acum, si la emisiunea cu pricina. |
Originally Posted by Liou:
Pe vremea cand Evenimentul zilei nu era oficios pe fatza, s-a publicat un amplu reportaj despre acest film (cel al lui Solomon) cu titlul Marele jaf comunist in impas financiar, in care se spune ca CNC -ul prefera sa finanteze doua filme d-ale lu' Sergiu. Well asta se intampla pe 9 aprilie 2003 (am decupaju' din ziar in fata), si ca si acum, jegu' de sergiu ridica aceleasi probleme. |
Originally Posted by Mistah J:
Articolul e departe de a fi "super jenant": pornind de la informatii interesante despre realizarea filmului, ajunge la un subiect inca de actualitate (Securitatea vs. Europa Libera). E remarcabil faptul ca un cotidian ofera un spatiu atat de amplu unui text despre un documentar romanesc... Probabil laudele la adresa TVR ti se par aberante, dar trebuie spus ca doar de la Tudor Giurgiu incoace postul public de televiziune a inceput sa sprijine cu adevarat filmul romanesc. |
Originally Posted by mihaifulger:
|
raspunsuri amestecate
Originally Posted by StefanDo:
Nu pot decat sa fiu de acord cu tine, Stefan. Mai exista si prejudecata ca un documentar trebuie sa spuna "totul" despre subiectul respectiv - ceea ce e nu numai imposibil, imposibil de plicticos dar si imposibil ca film. Sau ca documentarul este o specie obiectiva si echidistanta, iarasi nimic mai fals. Exista, cred eu, o singura conditie in a face documentar (cred ca se aplica la film) si anume onestitatea, sau sinceritatea.
Originally Posted by StefanDo:
Nu, nu m-am gandit, nu pentru ca as fi prea orgolios sa imi schimb parerea. Dar asta aveam de spus atunci, si cred ca sub aerul asa-zis neserios, Franzela exilului aduce tot felul de informatii. Daca mergi la Berlin si te intereseaza subiectul, eu am postat pe site-ul meu scenariul initial al Franzelei, intr-o forma mult mai lunga, tocmai ca sa foloseasca si altora informatia. Si a mai aparut in Romania Libera de luni un articol al Iuliei Blaga pe aceeasi tema. Cat despre faptul ca as bate campii in interviul mentionat, nu stiu la ce s-a gandit autorul mesajului. |
Originally Posted by marx:
Ca au existat cazuri izolate inca de la inceputul anilor '90 e una, ca pana acum nu a existat o campanie coerenta si sustinuta de promovare a cineastilor romani e alta. Gandeste-te numai la cele 10 documentare din cadrul programului "Mari romani", de care amintea Herbert... Si, pe langa Alexandru Solomon, exista si alti regizori, din varii generatii, care au primit finantari de la TVR pentru a face film. Nu intentionez "beatificarea" lui Tudor Giurgiu, dar nici nu vreau sa-i sterg cu buretele meritele pentru ca acum nu mai e bine vazut... |
tvr
Originally Posted by marx:
|
Originally Posted by mihaifulger:
|
Originally Posted by mihaifulger:
Acum nu stiu, dar de ce sa dea bani tvr, nu ar trebui sa se ocupe de asta maretul CNC ? |
Re: tvr
Originally Posted by Alexandru Solomon:
|
Originally Posted by marx:
Da, e un format importat (atat in ceea ce priveste campania, cat si filmele); da, a fost o tentativa sau, mai bine zis, un test pentru multi regizori: acela de a face film dupa un anumit sablon impus de televiziune. Din pacate, noi nu avem cultura documentarului de televiziune, fiecare face dupa cum il duce capul. De aceea, a fost util pentru acesti cineasti sa invete sa se conformeze unor norme a caror validitate a fost dovedita in Occident si, din punctul meu de vedere, cel putin jumatate dintre cei 10 au trecut testul (prefer sa nu dau aici nume). In plus, cum "pauzele lungi si dese" nu sunt niciodata "cheia marilor succese" pentru regizori, e bine ca au putut sa mai faca un film si, la fel de important, sa castige binisor, in asteptarea unui nou proiect... @Carmine Galante E rau daca dau bani si CNC-ul, si TVR-ul? :) |
Originally Posted by mihaifulger:
|
domnilor solomon and fulger,
nu cred ca e bine sa raspundeti/comentati punctual orice remarca strecurata aici, ca se intra intr-un labirint al vorbelor fara shir, intr-o constructie de aluviuni... se mai freaca si menta, of course. |
... si mai ales, nu e cazul sa-i raspundeti tovului marx: are o adevarata pasiune pt vorbele fara acoperire in fapte! (evident, o sa vina cu o replik dupa asta... :sleep: )
|
Mda...
Fatä de diverse controverse dintre unii useri ai nostri, respectabili în orice caz, dar care ei între ei se au ca pisicile si câinii, ne e greu sä luäm o atitudine transantä - asa cä facem apel la bunul lor simt, cu rugämintea de a se stäpâni mäcar în topicuri ca ästa, cä tot sunt rarissime: când profesionisti consacrati ni se aläturä, mäcar läsati-le timp sä se acomodeze, nu le fluturati numaidecât pe la nas sosetele proaspät scoase din picioare. In schimb, aberatii trântite hodoronc-tronc ca aia a lui Mistah J vor fi sterse scurt si färä comentarii. Cine nu e în stare sä discute mäcar decent despre subiect, are la dispozitie tot forumul ca sä-si facä de cap - e clar? Scuze - si continuati. Dezbaterea creste foarte interesant. |
Originally Posted by herbert:
Originally Posted by mihaifulger:
|
Originally Posted by Pitbull:
Chiar creste? Nu stiu ce credeti voi, dar eu zic ca, daca tot avem printre noi un "special guest star" care e dispus sa dialogheze si despre documentarul romanesc, si despre filmele sale, sa lasa pe alta data disputele lipsite de finalitate si sa trecem la subiect. Nu mai aveti nici o intrebare pentru Alexandru Solomon? @Carmine Galante Eu unul imi cedez cu placere taxa TV filmului romanesc. Desigur, nea Serj iese din discutie... |
I-am citit în "România liberä" articolul despre filmul cu Europa Liberä - într-adevär, înteleg cât de incitant poate fi un asemenea pariu, sä faci un film (deci, un mediu eminamente vizual), despre ceva auditiv prin excelentä, ca radioul.
Subiectele care mä preocupä sunt ample, si sper cä le vom depäna cätinel - aici, treptat, si poate-n oarece convorbiri reale - asa cä deocamdatä le formulez doar sub forma unor întrebäri care asteaptä räspunsuri proprii formatului unor mesaje de forum: scurte, esentializate, încä nedetaliate. Asadar: - Cum ti-ai construit conceptia regisoralä a filmului, pornind de la aceastä dualitate audio/video a subiectului (cu caracterul ei paradoxal, implicit în acest caz)? Eventual, m-ar interesa elemente de structurä a scenariului... de constructie a secventelor... de decupaj si montaj... de relatie imagine-sunet... si orice posibile solutii la nivelul limbajului cinematografic. - Apropo de toate filmele tale despre subiecte proprii epocii comuniste: cum vezi relatia ta personalä cu acea epocä, în sensul echilibrului dintre atitudinea politicä proprie (logica dicteazä: "de condamnare") si obiectivitatea cineastului documentarist? |
Originally Posted by mihaifulger:
|
banul public si cinefilia
Originally Posted by Carmine Galante:
Pe de alta parte, e frumos sa fim mandri de premiile luate de diverse filme romanesti in strainatate (care aduc si alte beneficii), dar cand vine vorba de sustinere, ne aducem aminte ca "banul public"... etc. |
obiectivitatea si condamnarea
Originally Posted by Pitbull:
Pe de alta parte, obiectivitatea documentaristului este, cred eu, un cliseu. Nu exista obiectivitate. Filmul se face dintr-un punct de vedere, dintr-o perspectiva anume. |
Re: banul public si cinefilia
Originally Posted by Alexandru Solomon:
|
Carmine, noi stim cä-i adevärat ce spui - da' nu fi dur cu guestu'!
Revenind: sigur cä obiectivitatea absolutä e un cliseu - am mentionat-o cu larghetea cuvenitä; eventual, în sensul de "färä patimä". Si dacä stäm sä ne gândim, tocmai pe asta se baza întrebarea mea: fiind constient cä perspectiva din care realizezi filmul e inevitabilä, mä interesa cum o echilibrezi cu acel grad de obiectivitate pe care documentarul îl impune mai sever decât fictiunea. Iar la aceastä întrebare mi-ai räspuns, desigur. Intr-adevär, e interesantä construirea acestei perspective, care abandoneazä parti-pris-ul "încrâncenat" - oricât de legitim - si-l înlocuieste cu altceva... Cu ce? Cu succesiunea cauzalä a faptelor de-atunci, pânä în zilele noastre. Da, interesant de urmärit! Si, mai ales, util - prin optiunile morale pe care le obligä, din partea tuturor celor mai mult sau mai putin implicati. Cum ai fäcut-o în "Marele jaf..."? Pe ce repere ti-ai construit relatia? |
Originally Posted by Pitbull:
Originally Posted by Pitbull:
|
kestia cu 'obiectivitatea' e si nu e asha cum spune alecu s (btw, halt cu salamalecurile la alecu, omu a intrat p forum si gata; cre k stia f bine in c intra, deci nu intr-o manastire d maicutze, asha k respecta regulile jocului)
obiectivitatea documentarului este mai mare (decit a filmului d fictiune) makr pt k el "reconstituie o realitate" (cu subiectivitatea pdv-ului cu tot!), in vreme c fictiunea o imagineaza este k diferenta dintre autorul d fictiune (romancier, nuvelist) si un biograf sau istoric sau jurnalist/reporter (vezi 'fictiunea' tatianei nicolescu-bran dspr cazul tanacu): si aici exista 'puncte d vedere' (cum ar putea sa nu existe!?), dar autorul are totusi o libertate limitata fata d subiect k s ajunge la excese 'auctoriale' - 'documentarele' lui mmoore stau dovada! acolo, realitatea este simplu pretext pt fictionalizari (= denaturari) ale acesteia; falsul este k ac filme sint prezentate k 'documentare', cind d fapt ele sint la fel d doc precum sunt filmele istorice jucate d adevaratele figuri istorice kre apar in ele! :lol: exemplul invers este posibil - si preferabil: woody allen a facut un film (genial dupa gustul meu), 'zelig', kre era un fals-doc: vedeai filmu si stiai k e o farsa cinematografik - makr pt k era regizata d woody a! |
Re: banul public si cinefilia
Originally Posted by Carmine Galante:
|
obiectivitatea
Originally Posted by Alex Leo Serban:
E adevarat si ce spune Leo, dar eu cred ca e vorba mai degraba de un echilibru pe care trebuie sa-l pastreze documentaristul - in fata subiectului real. Sa dea mai multe surse, sa citeze partile... E si o regula de jurnalism aici (nu din acela balcanic). Pe de alta parte, cred ca singura regula e onestitatea fata de sine insusi - daca eu stiu ca fortez un subiect ca sa se potriveasca unei teze sau unei demonstratii dinainte gandite, mai bine ma las de meserie. Si ma apuc de propaganda. Dar fara pdv nu e film, ci poate reportaj. |
f corect spus
totusi, cind t gindesti c inseamna spatiu virtual - alecu si nume aka carmine la ac 'masa' d dialog!! :w00t: ai grija alecule, k eu sint vaccinat; nu pune la inima; nu raspunde la toate ineptiile; si porcariile; si murdariile; etc |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Apropo de asta, am vazut recent un pseudodocumentar (premiat la Rotterdam) al regizorului danez (debutant) Morten Hartz Kaplers. Se numeste "AFR" (aluzie la JFK, of course) si vorbeste despre asasinarea premierului danez (real!) Anders Fogh Rasmussen de catre un fost iubit (fictiv - sau cel putin asa cred :) ). Daca te uiti la el fara sa banuiesti ca "e ceva putred in Danemarca", poti sa iei de buna toata povestea, atat de convingator e filmul... La fel, "Clara B.", "docufictiunea" invitatului nostru, poate fi considerata fara probleme un documentar ca la carte. Nici nu mai conteaza daca eroina sa a existat sau nu... Ajungand aici, va anunt ca puteti vedea acest film al lui Alexandru Solomon, "la pachet" cu scurtmetrajul "Lampa cu caciula" al lui Radu Jude, la Institutul Cultural Roman, in seara de 28 martie. Chiar merita sa veniti... |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
Quote:
Cu alte cuvinte, vrei sa spui ca personajul fictiv Clara B. devine mai mult un "pretext" pentru creionarea acelei perioade istorice cu dramele ei? O poveste "personala" a unei fotografe este de fapt un mod mascat si autentic de a spune o poveste "generala" a unui Stras-burg in plina criza? Imi imaginez ca in povestea asta "generala", de documentar al epocii - daca inteleg bine ca asa trebuie inteleasa si privita- este vorba si despre dramele unor francezi din fostele provincii Alsacia si Lorena, ocupate de nemti dupa 1871 si eliberate in 1918. Cam asa ceva e? Filmul se refera doar la anul 1901(cu o tusa nesemnificativa asupra personajului Clara B.) sau se intinde asupra intregii perioade de ocupatie nemteasca si este doar localizat in 1901? Am citit pe forum scurta prezentare, dar(cum n-am sa pot vedea filmul curand) ma intereseaza daca asa trebuie inteleasa ponderea si insemnatatea acestei Clara B. in film(deci daca viata si personalitatea ei este ceva auxiliar dramei francezilor). Pe de alta parte, ar fi interesant cine a fost cu adevarat femeia din acele fotografii. ;) Ca asta nu inteleg, a fost o femeie oarecare din perioada respectiva, careia i s-a pus/inventat in film numele Clara B.(personaj fictiv) + acel destin, sau chiar scria pe spatele fotografiilor Clara B.(deci s-a dedua ca ea era femeia), si i s-a pus/nascocit doar acel destin? E poate o curiozitate impinsa cam departe.
Quote:
merci. |
Originally Posted by Liou:
aici chiar e vorba de o lampa cu caciula... la ce foloseste ea e mai misto de descoperit... n-am scenariul, dar pot sa-ti dau povestirea pe care se bazeaza, ca sa suplinesti absenta de la ICR |
merci fain drudu, se pare ca nu le nimeresc nicicum :D
sigur ca as vrea sa citesc povestirea-titlul e tare dragut; cum mi-o poti da, o ai cumva in format pdf sau doc? sunt tare curioasa la ce se foloseste- pentru crearea atmosferei ? |
All times are GMT +2. The time now is 16:00. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.