![]() |
Paris, je t'aime
Parisul ca o ciorba. Un numar de maestri-bucatari au fost invitati sa dichiseasca cele 14 arondismente ale urbei "toujours l'amour", cu fel de fel de povesti de dragoste, dar s-au gresit ingredientele, mai ales calitatea lor.
Amoruri maternale, homo, horror, inocente, colerice, autiste, kung-fu, mimetice, oncologice, powered by oscar wilde, lunatice, interconfesionale, epistolare. ca niste posibile condimente ce pot da gust si culoare, dar au fost distribuite in gramaj gresit. |
... iar tov marx, k d obicei, incurk lexicul limbii romane: 'paris je t'aime' nu poate fi o 'ciorba' ci, cel mult (fiind vba d paris), un consomme, o supa d ceapa! dar este stiu k tovul s baga in vba k mararu-n ciorba
filmul este f ok, are citva momente f bune (the coens, craven, alex payne, suwa...), altele simpatice (assayas, cuaron, tykwer...), deci - per total - merita vazut vraiment! |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
dar sa-ti argumentez culinar: "supa de ceapa" nu poate fi pt simplul motiv ca bucatarii au venit cu 14 ingrediente-povestiri diferite. iar "consommeul" e un regal, ciorba ciorbelor, superlativul oalelor, blazonul aragazului sau visul oricarei farfurii.... iar filmul este prea dezechilibrat pt a fi considerat un "regalist" si unitar consomme.
Quote:
Quote:
|
haha, nu ma mir k ti-a placut coixtet, e cea mai melo! ;)
supa d ceapa poate fi, pt simplul motiv k cele 18 povesti pot fi... tot atitea foi ale unei cepe, nu? iar consomme-ul - repet! - nu poate fi 'ciorba' (cum insisti in gresala) pt k el, d fapt, e din familia supei! PS e bon appetit! |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
schmitz, melo-traumatologic prin plaga deskisa; salles&thomas, melo-pediatric; suwa, melo-psihiatric; tykwer, melo-handicap; si cum am mai spus: coixet, melo-oncologic. dar prefer pe chomet si mimii sai...
Quote:
|
Originally Posted by marx:
yukk! ala cre k e singurul kre nu mi-a placut - 'grosier', intr-adevar! chomet ar face mai bine sa ramina la animatiile lui... in rest - nu vad cum un film in kre semneaza toata floarea cea vestita a filmuluid autor (gus van s, the coens, assayas, chris doyle, payne, salles, tykwer etc etc) poate fi considerat 'grosier'! :w00t: |
Originally Posted by marx:
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
Originally Posted by Carmine Galante:
esti SO off-topic! dar atit d tipic dimbovitzean... c leg are 'rahatul' cu filmul d fatza?? e tipic sa preiei un cuvint (kre n-are nicio leg cu subiectul discutat) si sa deviezi discutia intr-acolo. dk 'miroase' a cva, 'paris je t'aime' miroase a crepes d p rue mouffetard si a frites d p rue saint-denis dar unii, probabil, s-au obisnuit atit d mult cu mirosul d rahat incit il simt pste tot :lol: |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Quote:
|
decidemment, ai facut o fixatie p mincare! tii post, sau c?!
PS 'simtul critic'? park sustineai k n-am avut niciodata asha cva...? |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Quote:
|
vezi-ti mai bine d miopiile tale
eu am scris d bine dspr 'paris...' ink d la cannes, inainte k filmul sa aiba succesul p kre l-a avut tu cind ai anticipat succesul unui film ult oara? PS vezi k ai multa treaba mai jos, la 'condik d sugestii...'! |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
ps: tu nu citesti topul criticilor de la cahiers?! |
sa-nteleg k 'les cahiers..' au ramas referinta ta absoluta!?
bietul d tine: revista condusa cindva d toubiana si d baeque nu mai e d mult o referinta in lumea cinefila! si-a skimbat aproape toata redactia, e cam varza, trust me; inceark cu 'positif' ! cit priveste 'c ar trebui sa fak un critic'- trust me si aici: e preferabil sa mizezi p un autor/sau film si sa cistigi decit sa t multumesti doar sa 'demontezi' rateurile altora.. in c ma priveste, in vremea din urma am invatat sa navighez binishor printre epave, le evit pur si simplu, merg numai la filmele kre stiu (sau makr sper) dinainte k imi ofera cva. viata e prea scurta pt a vedea filme proaste, nu crezi? si apoi - cum am spus si in speech-ul d multumire la ucin -, criticii NU 'vor' sa vada filme proaste (nu sintem masochisti domnilor!), ci filme bune, f bune si capodopere (dk s poate). critik ar trebui sa fie un continuu exercitiu d admiratie e vina noastra k nu e intotdeauna asha?! |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Quote:
daca tu ai preferinte subiective, +/-, te poti numi cinefil doar.... criticul mai are de dus si o lupta, de slefuire... |
offf... 'lupta', 'slefuire'... c d clisee :(
|
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
... ma mir k nume cunoaste caviarul! kiar si din auzite :lol:
|
si uite cum s-a deviat topicul de la "Paris , je t'aime" la cine -i mai tare in materie de critica de film, sorry guys dar diferenta intre noi si AlexLeo Serban e ca dumnealui, e critic de film, noi avem cunostiinte in materie( unii mai bune altii mai putin, acum depinde dupa care criterii ne ghidam), dar sa nu ajungem sa dam cu paru in om, doar ca si-a format o opinie. Filmul, biografic, consomme sau supa de ceapa, merita macar pentru panoplia de regizori ( acum eu zic c-ar fii o salata ceasar, nu tin post, dar acum mi-e cam foame), cu 18 filmulete, sau docuementare , cum le -a iesit unora. Oricum , merita macar pentru Steve Buscemi, speriat si terorizat in Tuileries, ori Gerard Depardieu, debarcat de la ferma din provence pe scaun de regizor cu un fel de advertising si nu prea la "The French Quarter"( Le Quartier latin)
|
Originally Posted by RIP:
|
da, frate, dar atunci cand se pune calificativul la film, si se pune de o emisiune cu spil cinefil el e chemat, ca autoritate in domeniu. Faza cu "Libertatea", ok, dar din nefericire prosti da multi, cei care fac din tabloidu cu pricina lider pe piata.
noi, stam aici pe forum despicam firul in patru, el scrie review la film, ia banu, si capata si notorietate. |
Originally Posted by RIP:
Originally Posted by RIP:
|
pai, munca patriotica, nu cred ca presteaza la Libertatea, iar de aparut il vazui acu ceva vreme, pre-Oscar 2007 ,la Protv in Apropo Tv 8) ,
notiunea de ban, eu una nu cred , ca nu sta pe forum asta doar, ca are un hobby( if you get me ;) ) |
Originally Posted by RIP:
Originally Posted by RIP:
Originally Posted by RIP:
|
!. notiunea de ban , la mine se leaga si cu partea de munca, ma refeream mai sus la faptul, ca ALS, are cartea de munca impartita si la Libertatea.
2. RIP multumesc nasei pentru cele doua prenume care alaturate numelui de familie duc la acest Rest In Pieces sau Requiescat in pacae, as you like it |
3. asta fac acum in urma sfatului dat.
|
Originally Posted by RIP:
|
auzi barbate, cind o sa stai si tu in centru bucurestiului, cartier rezidential, cu ambasade, intr-o vila, atunci sa vbesti - pina atunci, mucles, k stai la buftea :lol:
|
Originally Posted by Alex Leo Serban:
@herbert ce face bmw-ul ala, inca astept pozele. Ce sa fac, asa sunt eu, optimist. |
Carmine, nu-mi place deloc sensul pe care il dai tu discutiei; si chiar incepuse bine topicul asta; atentie!te am in vedere.
|
Da si tu un split la topic sau fa curatenie, nu e suparare, lui Leo ii place sa o tina langa.
|
Deci, Carmine, ce zici tu despre Paris, je t`aime?
|
draga gloria, iti bati gura d pomana: indi-vidu nici n-a vazut filmu!
a intrat k sa arda la gioale si-i atit d varza k nici nu si-a dat seama k replik mea d mai sus (aia cu 'spatiu locativ', c tare sint k stau in centru etc) era 'a la nume', adik p limba lui... si a pus botu! :lol: deci, alte pareri dspr film? |
worthwatching daca nu pentru altceva macar pentru diversitate si aici ma refer la diversitatea receptarii. avem de-a face cu multe multe micrometraje care datorita diversitatii nu numai ca ne servesc experiente diferite, ci si noi, la randul nostru, trebuie sa ne adaptam abilitatea de a recepta optim fiecare filmulet.
nu ca ar fi indicat, dar in timpul vizionarii unui lung-metraj iti mai permiti sa te lasi furat de cate un gand pentru ca filmul are timp sa se contruiasca in tine. aici fiecare filmulet trebuie sa se contruiasca si tine si apoi tu trebuie sa-l darami (sau sa-l deconstruiesti?) pentru a face loc urmatorului. aici i-as reprosa regizorului ca nu a gandit macar un transition de 2-3 secunde intre filme. asa... sa se aseze! clar nu e un film pt superficiali si insensibili. astia probabil au retinut numai k unu ia bataie, ca apar mimi si vampiri si ca banuiesc ca ar exista posibilitatea ca un tip sa fie orb si se intreaba la iesirea din cinema cum naiba a invatat aia atatea cuvinte in franceza si nu reuseste macar o pronuntie corecta! |
o poveste foarte frumos spusa este cea a lui Tom Tykwer (cea cu Natalie Portman);
foarte pictural mi s-a parut segmentul Porte de Choisy al lui Doyle- ( Henny...ah ce sonoritate are acest nume spus de Madame Li- omofon cu “te iubesc”pe limba doamnei) Steve Buscemi - expresiv in povestea fratilor Coen Vicenzo Natali- cred ca omu` n-a inteles care-i treaba cu filmul asta; daca as sti ca are remuscari ca a lasat segmentul sau in film, l-as ierta; s-a jucat si el de-a “hai s zicem si o poveste cu vampiri”; poanta din povestea lui Cuaron, naratiune construita din dialoguri- intr-o maniera fericita in segmentul regizat de G.Depardieu si in fruntea topului, dupa mine: Sylvain Chomet- povestea cu mimi; contra plonge-ul in relanti, cu La tour Eiffel in background si cei doi mimi privindu-se ca doua statuete de portelan fixate pe un mecanism ce se roteste, pe muzica, e de mare efect supastar, stiam toti care e miza cu acest film; un colaj de povesti,cu aceeasi tema;cum si-a facut-o fiecare- am zis mai sus; cum ai fi facut tu tranzitiile intre segmente? Propun un top -cele mai bune trei segmente: eu aleg asa: 1.Chomet-mimii 2Doyle- povestea picturala asiatica 3.Coen -turistul la Tuileries parte din argumente le-am expus mai sus; |
je t'aime paris !
paris je t'aime mi se pare o jucarica tandra pe care s-o faci cadou in seara de craciun unui prieten drag...
fratii cohen pe primul loc... |
topul meu (desi l-am mai amintit p ici, p colo):
1 payne (ultimu) 2 coens 3 suwa (cu binoche) 4 b. podalydes (primul) 5 craven 6 cuaron 7 assayas 8 tykwer 9 schmitz 10 van sant |
top 5:
1. Chomet 2. Salles & Thomas 3. Suwa 4. Schmitz 5. Coixet = Tykwer |
top 3
1. fratii coen 2.cuaron 3. suwan |
All times are GMT +2. The time now is 22:31. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.