![]() |
Mar Adentro
Voiam sa fac un topic. Am uitat.
Mar Adentro nu e despre eutanasiere. E despre un om. Ca daca era despre eutanasiere, nu-si afisa atat de josnic Amenabar parerea. Dadea argumente de both sides. Aici eutanasierea e buna si just go with it. Cine e pro eutanasiere (Ramon - almighty sfesnic) e destept, cine nu, e prost (frati-su, gen "But i'm your brother"). E foarte personal si asta nu e ceva neaparat rau, dar intr-o problema ca eutanasierea sa darami o parte cu argumente arogante gen voi sunteti prosti si eu am dreptate, pentru ca am dreptate mi se pare o aiureala. |
Mie nu mi s-a parut ca Amenabar ia partea cuiva. Dimpotriva. Se expun pareri de ambele parti, si in nici un moment nu se sugereaza ca moartea e solutia necesara in aceasta situatie, pentru oricine. Ci doar pentru Ramon, care isi justifica surprinzator de credibil optiunea.
Mai mult, filmul nu este despre daca cei ca Ramon ar trebui sau nu sa moara, ci despre daca au sau nu dreptul sa decida daca vor sau nu sa moara. E o mare diferenta. Oricum.... film exceptional, cel mai bun pe care l-am vazut pina acum in 2005. Niste scene sint absolut uluitoare (ex: zborul imaginar spre mare; rememorarea scenelor importante ale vietii sub forma pozelor gasite de tipa), iar despre Bardem... no words. Absolut perfect. Overall: 9/10. |
Si argumentele unde sunt? Ceva concret? Fara bullshit?
Bardem bun, intr-adevar. Dar cum dracu sunt pareri de ambele parti, cand cum e "judecat" Ramon (cum zice el) de cineva, imediat e slammed cu "CAT ESTI DE EGOIST SI DE INCONSIDERATE" si imediat tace (vezi Rosa), eventual e convertit la partea cu pro eutanasiere. Eu nu-i reprosez filmului ca e pro eutanasiere, reprosez ca e pro ceva atat de clar si darama cealalta parere atat de josnic. |
Originally Posted by BeNnY:
daca bine-mi amintesc (dar ca sa fiu sigur ar trebui sa revad anumite scene) argumentele pro eutanasie si le prezinta eoul principal la proces (si prin avocati), iar argumentele ramanerii sale in viata nu sint decat cele exprimate de familia sa: faptul ca ei il iubesc ar trebui sa-l mentina in viata, sau sa-i mentina dorinta de a trai. dorinta sa de a nu mai continua chinul izvoraste din interior, iar argumentele continuarii chinului ii sint exterioare. el se dovedeste a fi egoist ( :shock: cuvintele mele ma :shock: ), dar cine il poate intelege mai bine decat el insusi. probabil decizia sa apare in urma a 25 de ani de meditatie si, pana la urma, din papucii sai, pare a fi decizia corecta pentru el. am sa incerc sa mai vad filmul o data si voi reveni cu mai multa precizie :) |
Let me get this straight, tu esti de parere ca el, Ramon, era egoist?
|
daca o luam asa, amble parti au in ele o doza de egoism: ramon doreste sa-si curme suferinta fara sa tina cont ca astfel provoaca suferinta altora, ceilalti nu ar suporta sa ramana fara o persoana indragita, desi, neintentionat, ar condamna-o la o viata lipsita de sens (desi, ma rog, este viata lispita de sens ? :?)
|
Egoismul fratelui mi se pare incomparabil mai mare decat al lui Ramon. Christi inca mai astept ceva vorbe pentru "brilliant". Pana acum - aiureli.
|
Originally Posted by BeNnY:
norotius raspunde bine la asta intrebare... apoi si eu eram socat :) de zicerea mea ca Ramon e egoist. daca el, dupa 25 de ani de suferinta, ajunge la concluzia ca prefera moartea in locul vietii asteia nu mai e o problema de egoism altruism, bune maniere ori mai stiu eu ce. tocmai pentru faprul ca el hotaraste asta (singurul dintre cei aflati in jurul lui care stie ce inseamna ded fapt sa suferi) ceilalti ar trebui sa-l inteleaga si... nu stiu exact, nu ajute e cuvantul potrrivit, dar ceeva p-acolo. sa fie alaturi de el si sa-i faca trecerea mai usoara. dar is de acord, fratele lui nu prea are capacitatea de a intelege durerea lui Ramon. o dubla durere de fapt: nu numai suferinta lui, dar si constientizarea faptului ca pentru ceilalti absenta sa e de fapt suferinta... |
Originally Posted by BeNnY:
Joc extraordinar al lui Bardem. Poveste frumoasa, spusa cu mult suflet. Imagine exceptionala. Scene memorabile (am dat exemple mai sus). Suficiente motive pentru ca filmul sa mi se para "brilliant" si sa nu fie nevoie sa ma explic. |
still, that means cute, but not brilliant...
|
Originally Posted by christi:
Ok, nu te mai explica, e pointless.
Originally Posted by gionloc:
Mesajele tale sunt aiurea. Gandeste mai simplu sau scrie mai simplu. Same thing goes for other topics. Ametesc. Acum justifici ca de fapt ceilalti erau egoisti? |
nu va blocati pe ideea egoismului. filmul e bun, a meritat sa castige Oscarul desi, tot din Spania, in acelasi an, La Mala Educacion a fost peste el ca valoare. alta anvergura la Almodovar... (selectia pt Oscar in Spania s-a lasat cu scandal, probabil stiti...)
Mar Ardentro e excesiv de literaturizant (prototipul lui Ramon a fost chiar un scriitor...), degaja asa o impresie de artificiu chinuit, greu de suportat pe durata intregului film (aici il inteleg pe BeNnY). un 7,5/10 de la mine. |
Originally Posted by BeNnY:
domnule... problema egoismului dumneavoastra ati adus-o in prim plan. eu am incercat sa intorc situatia asta de pe-o parte pe alta urmand ca dumneavoastra sa concluzionati cumva. pentru mine Ramon nu este egoist, fiindca in situatia lui aceasta atitudine pur si simplu nu mai exista (poate ca se afla dincolo de orice pozitie discutabila de catre noi, oameni care umblam, radem, sintem egoisti, ajutam, inotam, ne catzaram sau... ametim). fratele lui este un om mai dintr-o bucata poate cu ceva simt religios, asa ca nici el nu este egoist atunci cand ar vrea ca Ramon sa nu se gandeasca la o moarte provocata. poate el se gandeste la sufletul lui Ramon in relatie cu divinitatea... poate ca el pur si simplu nu poate accepta faptul ca moartea poate surveni altfel decat natural. si nu poate intelege ca pentru Ramon viata asa cum o traia el de 25 de ani insemna moarte si ca poate el privea moartea ca pe o eliberare, ca pe un nou inceput, o promisiune sau, macar, scaparea... si herbert are dreptate in finalul postului sau: o impresie de sfortare, de artificial am simtit si eu urmarind filmul... probabil fiindca pentru mine exista Invaziile Barbare. altfel bla bla... |
Originally Posted by BeNnY:
Originally Posted by BeNnY:
se pare ca lui benny laudele pe care le-a primit de la gorzo / mine / altii de la tiff i s-au ridicat la cap cu efervescenta de adolescent nebatut la timp ! se pare ca prin jur nu mai vede decat 'idioti' (precum subsemnatul) si (s-o zicem pe fata) 'bashiti' pt ca, vezi tu doamne, noi nu suntem in stare sa intelegem ce doresc ei sa exprime, noi, cu creierasul nostru de 14 ani. amice, asadar, nu stiu de unde ti se trag ifosele astea, dar te sfatuiesc (sincer) sa renunti la ele, pt ca singurul loc unde ai sa ajungi in felul asta va fi la spital, cu curu' tabacit de suturi primite. si lasa-ma sa explic: NU, nu te consider matur (oamenii mai gresesc, deh), ci in cel mai bun caz, serios. matur ai sa fii cand vei accepta argumentele celor din jur fara sa salturi intelectuale de cur in sus (cum ai facut cu christi - oh, my my, argumentele lui sunt pointless, cand tu esti in stare sa debitezi si altele gen 'nu e un film prost, mai mrau, este unul mediocru') si cand vei manifesta putina toleranta si bun simt (mi se pare mie sau ai avut tupeul sa-l intrebi pe pitbull 'ai baut ceva ' ??). |
1. Nu s-a ridicat nimic la mine, poate ai coborat tu?
2. De ce e "bashiti" intre ghilimele as if eu am spus-o? N-as pronunta niciodata cuvantul asta. Si nu e vorba despre intelesul exprimarii mele. Cum ar putea fi? 3. Matur nu mai sunt de cand ti-am zis ca esti un idiot ca o faci pe Mala acritura. Indeed. 4. Christi nu a dat argumente. Chiar nu. "Filmul nu e nici macar prost, e mediocru" e o concluzie, nu un argument. Si nu vad nimic in neregula cu ea. Si chestia cu gionloc era doar un sfat, desi a sunat urat. 5. "Ai baut ceva?" a fost, evident, o gluma. Si, anyway, who the fu ck are you sa-mi spui mie cum sa vorbesc cu oamenii cu care nu cred ca stii cat sunt de prieten sau nu. In concluzie: in regim de urgenta, fu ck off. |
Originally Posted by notorious:
|
Originally Posted by BeNnY:
o mai faci si pe tampitu', amice ! eu iti explic ca te porti ca o puslama rasfatata, ca un adolescent neluat la suturi cand trebuia, iar tu dai tot cu capul inainte ! ce-i cu tine: nu poti sa te uiti nici macar in ograda ta umpluta de atata abur ? nu esti in stare sa bagi la tartacutza aia seaca ce ti-am spus (si ti-am spus pe buna dreptate) ? nu esti in stare sa-ti scoti din vocabular cuvinte imprastiate din teribilism ? cati idioti in afara de mine (si de acel cineva pe care mi l-ai facut tu intr-un mail) mai stii pe cinemagia ?? deschide ochii, puslama: life's tough si daca o tii tot asa, ai sa incasezi la suturi cu numarata ! si nu ma aburi in legatura cu pitbull, putza tupeista ! te-ai intalnit si tu o data cu el (la intalnirea organizata de mine) si de-atunci vai, ce prieteni suntem (mai mult sau mai putin) ca sa ne putem permite sa facem glume proate ! stiu EXACT cu ce intentie ai spus-o. ia ce ti-am spus ca pe un sfat (ah, da, asa cum ii dadeai dta lui gionloc). bine intentionat. p.s.: 'matur' n-ai fost niciodata, pustiule ! scandalul mala papagal se iscase inainte sa fi scris eu textul pt cinemagia, deci nu mai cauta sa te amagesti. some things you gotta say to be nice. that's it. |
Re: Mar Adentro
Originally Posted by BeNnY:
Da-mi voie sa fiu eu mai mare si mai inalt pe aici: cine ti-o fi bagat tie in cap ca un film care ataca o tema 'majora' (i.e. eutanasia, eugenia, eviratia) trebuie sa fie echilibrat de ambele parti ale baricadei, mult cacat a mincat. Uita-te la Dead Man Walking sau la Monster's Ball inainte sa echivalezi echidistanta fata de pro's & con's cu reusita filmului. Unde anume scria pe genericul filmului ca este un film non-fiction? Faptul ca, in extremis, Mar Adentro poate fi considerat un 'biopic' despre moartea (emoticon cu rinjet) unui tip care a trait cu adevarat, nu trebuie sa te faca sa ii ceri sa fie neaparat persuasiv. Da, sint de acord ca filmul este loud si prost si ca mai bine ar fi fost sa te persuadeze, insa daca tu ceri sa fii convins ca eutanasia e buna sau rea in urma vizionarii unui film, ai cistigat un tricou pe care scrie 'naivitate big time'. Sau, mai simplu, ai avut asteptari prea mari de la un film prost si tii sa ii convingi pe alde cristi-care-scrie-la-cinemagia si notorious-sef-de-sala-de-mese ca ai dreptate si ei nu. |
Originally Posted by Mala Portugal:
nu te imbata cu apa rece, malo... ca o spun eu sau altcineva, tu tot fatuca venita de la bal mascat ramai ! |
Originally Posted by Ambra Blu:
am zis eu ca e o capodopera. lasa reflexele 'zeflemistice' si cele de mare protector paternal si mai citeste ce am scris. |
Originally Posted by notorious:
Lol, baga berea aia la rece si n-o mai agita pe aici, ca fisiie. La cit se ridica consumatia de pina acuma? Ideea e ca nu criticam deloc ce ai scris tu, din simplul motiv ca ultimele posturi ai fost preocupat sa ii demontezi lui BeNnY cuiele din tricicleta. |
Originally Posted by Mala Portugal:
Originally Posted by AB:
Ce porcaiala pe topicul asta. Tre' sa vad si eu filmul. Benny nu prea moderezi, te-a luat valul. |
[quote="notorious"
tu tot fatuca venita de la bal mascat ramai ![/quote] Atata timp cat stiu ca tu esti individul care priveste peste gard la balul mascat, it's fine by me. Love my vanity fair and most of all, love u're not there ;) (nu, n-am vazut filmul) |
wow, ce altercatie cu imaginatie exploziva..., care implica atatea personalitati ale forumului.
continuati, ca-i interesant... se vede treaba ca s-a rascolit "marea dinlauntru". in tabloul de familie zugravit aici nu vad insa nici un tetraplegic (Ramonul din film), toti sunt vigurosi si dinamici: - Ambra se pisha de sus si spune ca acush explica el cum stau lucrurile, numai sa nu se plictiseasca... - BeNnY schimba tricicleta pe bicicleta si-l ofenseaza pe notorious... - notorious vrea sa-i dea un sut, dar mai mult e deranjat de ironiile Malei Portugal... - Mala... of, Mala, Mala - milaya moia, cum ar spune Cehov... |
Originally Posted by herbert:
sa mor io daca n-o bat pe femeia asta !... :lol: pfffff ! ca 'nu conteaza laudele mele'. da, am uitat ca pt tine nu conteaza decat parerea lui ALS, pe care il :love: pt toate filmele pe care ti le-a dat de mancare iar tu le-ai ingurgitat cu spor, fara sa le mai mesteci, ca o pisicuta credincioasa stapanului ce esti... :sick: |
Originally Posted by notorious:
|
Concluziile s-au tras singure. Pauza de masa.
|
Pauza de masa a luat sfarsit.
|
usor tardiv...deja scriam la subiectul meu cand tu il redeschideai pe asta...imi pare rau...cred ca il poti inchide la loc pe asta...
|
Nu, nu mai inchid nimic. Ti-am zis clar ca il voi deschide pe asta, absolut problema ta daca ai pretentia sa reactionez cand pocneste cineva din degete. Ca regula care ma priveste pe mine: cand discutia e hopeless si nimeni nu are nimic de zis in legatura cu filmul inchid topicul. Cand cineva are ceva de spus, e de ajuns un mesaj privat cu "deschide topicul x".
|
tocmai am venit de la cinematograf si sunt inca destul de marcata de film. inca am imagini in cap si simt ecourile trairilor personajelor, si aud vag muzica si toate lucrurile astea ma fac sa cred ca filmul este absolut extraordinar...si am ras si-am plans, si am trait, si am murit o data cu personajele...poate ca nu sunt de acord cu tot ce e descris acolo, poate ca nu cred toate replicile, dar timp de 125 de minute cat tine filmul, Amenabar a facut ce-a vrut din mine...nu cred ca a fost vreun moment important din film pe care sa nu-l fi simtit cu adevarat.
Ridicarea lui din apa este atat de bine facuta pe sunet, si sunt asa de bine montate cele 2-3 cadre, incat desi am mai vazut o gramada de chestii similare in care se urmarea un sentiment total opus, in filmul asta mi se punea un gol in stomac de fiecare data cand aparea...dupa ce am vazut-o prima data, la datile urmatoare efectiv imi doream ca personajul sa ramana sub apa...sa nu mai vina ridicarea aia care mi se parea groaznica...stateam si ma gandeam la un film cu un subiect asemanator Invaziile Barbare, din care nu mai stiu absolut nimic (nici macar ce se intampla) si ma gandeam ca nu cred ca pot sa uit vreodata Mar Adentro. iar la scena cu zborul, pur si simplu este perfecta dupa parerea mea...ideea de a-l face foarte aproape de pamant, cu caderi si ridicari este efectiv geniala...pur si simplu era zborul meu... fiecare element din filmul asta isi are locul lui si toate se unesc in ceva special...lucrul asta putem spune ca e datorat faptului ca Amenabar s-a ocupat si de scenariu, regie, productie, montaj si coloana sonora...si stau eu si ma intreb de ce la Sergiu Nicolaescu chestia asta e un lucru negativ, iar la Amenabar este perfect? intrebarea este insa usor retorica. oricum, mi-am dat seama ca noi suntem foarte departe de ceea ce inseamna filmele adevarate...nu stiu exact ce ne lipseste si de ce sper insa ca lucrul asta sa se rezolve candva.... |
Originally Posted by BeNnY:
Cursul de nesimtire de la gradinita se pare ca da roade. Devii tot mai bun. |
Originally Posted by christi:
|
Originally Posted by christi:
hm, si inca nici nu stii tot. :happy: :D |
Ultimele 3 mesaje care vorbesc despre mine in acest topic.
|
It's...
Mar adentro De la inceput am sa zic ca nici acesta nu e filmul pe care il tot astept (adica ala care o sa ma dea peste cap), dar e destul de-aproape... Filmul impresioneaza din deschidere, cu suprapunerea respiratiei 'eroului' peste sunetul valurilor care se sparg. Apoi, economisind potentialul spectacolului pentru cateva scena impresionante, forta filmului se concentreaza in interpretarea lui Javier Bardem... Nici nu mai stiu ce sa comentez aici. Evident, scena despre care vorbeste toata lumea si despre care va vorbi toata lumea de acum inainte, este scena zborului. Desi am vazut aceeasi idee sub diferite forme in alte filme, cred ca aici este cel mai reusit "exemplar"... Cum a observat si ricutza, ridicarile si coborarile camerei, inexistenta unui punct de concentrare pana in momentul in care Julia este gasita, peisajul extraordinar si intinderea marii... ce mai! genial! As mai scoate in evidenta mersul Juliei in scena acesta, neafectat de boala de care sufera. Problematica filmului este una grea si care implica multe dezbateri. Intr-un final, nu cred ca exista un raspuns categoric (eu sunt cam impotriva euthanasiei, btw) si nu mi se pare ca filmul inclina balanta atat de mult incat sa sustina una dintre cele doua variante... Este pur si simplu un film despre un om care doreste sa-si hotarasca singur destinul, sa-si ia fraiele vietii in propriile-i maini. Mi se pare admirabil idealul sau de a muri cu demnitate asa ca ma recunosc manipulat de acest film si ii dau dreptate tipului. Nota: in imaginea de la televizor, cand Rosa se uita si il vede prima data... mi se pare mie sau se vrea o repetare a acelui celebru raccourci din "Isus mort" de Mantegna? (v. si "Solaris"-ul lui Tarkovski, "Intoarcerea"...) P.S.: musica - Alejandro Amenabar... Respect! |
Un film excelent, un joc superb reusit de Bardem, un Amenabar dezlantuit.
Ce nu este Mar Adentro? Nu este un film despre eutanasiere. Punct. Ce este Mar Adentro? Este despre viata lui Ramon de la inceput pana la sfarsit. Cine este Ramon? Cineva care a iubit viata. Dar viata isi pierde orice valoare din momentul in care Ramon nu mai este liber, din momentul in care este incapabil sa strabata acei 2 metri. Ramon este un om capabil sa iubeasca. Dar iubirea noastra se raporteaza mereu la ce putem oferi si la ce ne trebuie din jur. Iubirea lui Ramon a murit incet, incet. Ramon a iubit marea si femeile, a iubit viata, libertatea. Este un aventurier pentru care singura aventura posibila a ramas MOARTEA. Pentru ea trebuie sa se lupte cu cei din jur. Este o lupta rezultata din modul diferit de a privi viata si moartea, din modul diferit de a iubi al fiecaruia. Este exact ce a vrut Amenabar sa faca. Nu este prima oara cand copilul teribil al Spaniei is pune problema insemnatatii vietii si a mortii. Toti ne gandim la moarte, la acel final pe care ni-l dorim (nu-i asa?) cat mai indepartat, asta numai pentru a putea face in viata tot ce ne-am propus. Dar daca posibilitatile se reduc drastic? Mai vrei sa mori cat mai tarziu? Daca nu mai poti face nimic pentru tine? In aceasta cusca, singura libertatea este moartea. Problema lui Ramon si implicatiile ei pentru cei din jur sunt tratate din toate punctele de vedere. Am citit, ca filmul are avea o singura directie, ca s-ar fi concentrat doar pe Ramon, ca ar fi subminat intentionat orice alta parere. Cu totul neadevarat. De fapt, toate reactiile celor din jur se contopesc in trairile lui Ramon, rezultatul fiind o oglinda complexa a sufletului aflat pe drumul vietii spre moarte, o meditatie asupra iubirii, vietii si mortii. Cum isi sustine Amenabar thesis-ul? Lasandu-si personajele sa interactioneze, sa graviteze in jurul lui Ramon. Fratele lui Ramon este tipul conservativ, cu gandire "taraneasca". Pentru el a fi capul familiei pe care o intretine inseamna a hotari ce e bine si ce nu e bine in casa sa. S-a spus ca acesta e cel mai egoist. Gresit. Acesta, poate, il iubeste cel mai mult pe Ramon. La final spune, ca a ajuns sa fie, el si familia sa, sclavul problemei lui Ramon, or, dpdv material, pentru el ar fi o usurare daca Ramon ar muri. Totusi, nu e de acord ca acesta sa moara. E incapabil sa-si exprime sentimentele, dar nu incapabil sa iubeasca. Cumnata lui Ramon (cel mai bine jucat rol, dupa cel al lui Bardem) este singura care-i respecta cu adevarat hotararea si care-l intelege fara a-si pune prea multe intrebari, il intelege pentru ca, pentru ea, a iubi inseamna a respecta. Tatal este parintele distrus de durere si incapabil sa reactioneze altfel decat prin acea tacere si acel calm prin care trece omul batran in asteptarea mortii. Ca orice parinte, nu se poate impaca cu dorinta lui Ramon de a muri si, de a pleca de langa el, dar s-a impacat cu ideea. Aici este foarte bine ilustrata durerea parintelui care, la un moment dat, trebuie sa-si lase copilul sa plece in lume. La asta se refera cand spune, ca "...dorinta sa [a lui Ramon] de a muri" este cel mai rau lucru. Rosa e femeia frustrata si incapabila sa gaseasca un barbat care sa stea langa ea. Vede in Ramon solutia potrivita, deoarece acesta nu ar putea sa-i faca rau vreun rau. Pentru ea, este o solutie buna pe termen scurt. Pentru a nu-l "pierde" pe Ramon, dorinta ei de a fi cu el lasa locul compasiunii care a facut-o sa vrea sa-l cunoasca. Prin urmare se hotaraste sa-l ajute sa moara. Nepotul este adolescentul care inca nu intelege aceste probleme, cel care-si vede linistit de activitatile sale, de calculatorul sau, cel pentru care Ramon este unchiul preferat, de care s-a atasat, si dupa care va plange la plecarea lui. Julia reprezinta tipul persoanei aflate in aceeasi situatie cu el. Ii intelege perfect problema, dar penduleaza intre a fi de acord cu el si a nu fi de acord, pentru ca viata are alta insemnatate pentru ea. Hotararea de a-si lua viata impreuna cu Ramon a venit dintr-o teama brusca de a nu ajunge ca el. Aceasta teama se dovedeste, insa, a fi mai mica in comparatie cu teama de a muri. Ea nu a avut timp sa realizeze cu adevarat ce inseamna sa traiesti ca o leguma si sa depinzi de ceilalti, problema cu care Ramon a trait mai multi ani. Exista si o raportare la Biserica. Aceasta se impotriveste acestui tip de moarte. In rolul ei este preotul paralizat. Pentru el e usor sa spuna ca viata nu e doar maini si picioare. O spune cneva care toata viata s-a rugat si a facut slujbe la biserica, interzicandu-si orice placere si libertate a trupului...el a trait mult mai putin decat Ramon pentru a putea intelege....e mai sarac in dorinte...or Ramon e la polul opus...pentru el totul se leaga de capabilitatea de a se deplasa, de a fi in actiune, de a interactiona cu ceilalti prin fapte nu vorbe (e foarte dura scena in care Julia are acel atac, iar Ramon este incapabil s-o ajute). Una dintre multiplele concluzii? Moartea devine mult mai dureroasa si mai tragica pentru cei care pierd pe cineva drag, decat pentru cel care pleaca dintre cei dragi. Aceasta este si esenta iubirii. To not let go. Uneori e mai mult decat necesar sa fim egoisti. Daca nu ar exista aceasta trasatura, aceasta dorinta de posesiune, nici iubirea n-ar putea exista. Par doua elemente opuse, insa ele se completeaza perfect. Egoismul este camuflat in iubire, iar iubirea se hraneste din dorinta (egoista) de a avea...ceva sau pe cineva. La final, m-am simtit usurat si m-am bucurat pentru Ramon. In acelasi timp, am fost intristat pentru cei lasati in urma. |
Bravo! Foarte frumos ai vorbit despre film! :) ...aplauze...
|
vroiam sa subliniez o chestie, anume ca finalul acela, in care cele doua femei intre care ramon este impartit se intalnesc... numai ca una dintre ele nu isi poate aduce aminte nimic despre cealalta, nici despre ramon... ca si cum nici nu ar fi existat. mie personal mi s-a parut ca aluneca usor spre melodrama almodovar... a mai avut cineva acest sentiment ?
|
eu nu
trebuia sa apara spre final si Julia pentru ca, dupa publicarea cartii lui Ramon, ne-a lasat pe noi si pe el cu buza umflata...cred ca Amenabar a tinut sa reliefeze acel moment de care se temea Julia, cand inca mai era in stare sa judece, moment pe care l-a atins tocmai pentru ca nu a avut curajul sa se sinucida, pentru ca a hotarat sa traiasca mai departe asa...cred ca, mai degraba, tine de simetrie acest final |
Un film grozav.
Atat am de spus. Aaa, si inca ceva. Benyt cred ca e cel mai cretin tip pe care l-am vazut pe vreun forum. Douia chestii scurt si la obiect. |
Originally Posted by Phoenix99:
|
Originally Posted by Phoenix99:
:lol: :lol: So true :lol: Vad ca esti la inceput, te mai asteptam cu mesaje :D |
All times are GMT +2. The time now is 12:41. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.