![]() |
Film si marketing
Credeti ca cinematografia romaneasca ar trebui sa aiba si o latura de marketing? Ma refer la statistici care sa stabileasca targeturi, sa ofere un instrument viabil scenaristilor si regizorilor in sondarea publicului, strategii care sa aduca buget etc.
Ex: vreau sa scriu un scenariu si aflu ca tendinta generala a publicului inclina spre comedie romantica, desi imi planuisem un film despre inchisorile comuniste. Insa inspre inchisorile comuniste inclina 0,1%, in timp ce comedia romantica intruneste 85% (sunt cifre la oha). Stie cineva daca exista marketing in filmul romanesc si cum se desfasoara? Ca in prezent avem regizori-creatori, care arunca pe piata filme fara sa cunoasca EXACT reactia publicului... Le arunca la plezneala, ca mamaliga la pescuit. |
Stii cumva si de cate intrari (bilete vandute) este nevoie pentru ca un film sa devina profitabil ?
|
Pai depinde de buget. In plus depinde de gradul de interes al filmului, combinata cu promovarea lui in media...
Exista oare in cadrul ATF-ului si o sectie de marketing film? |
Re: Film si marketing
Originally Posted by Bubu:
RASPUNS: 1. Filmul romanesc reprezinta pentru piata romaneasca (si nu numai) o marfa si ca atare ar trebui sa beneficieze si in unele cazuri (mai rar) chiar beneficiaza de o politica de marketing adecvata. 2. Ceea ce spui tu referitor la preferintele publicului privind subiectele tratate in filmul romanesc este cu totul altceva. Aceasta cercetare de piata si segmentarea pietei pe categorii de varsta presupune angrenarea unei institutii specializate de sondare a pietei, iar acest studiu care probabil va putea fi folosit de scenaristi, regizori si producatori ar trebui comandat si platit (pentru ca presupune un volum important de munca) de catre Centrul National al Cinematografiei, institutie ce coordoneaza activitatea in domeniu. 3. Din pacate in ultimii zece ani latura comercial a scenariilor si filmelor romanesti lansate a fost (cu mici exceptii) neglijata complet. Majoritatea producatorilor, regizorilor si scenaristilor intrati in productie au abordat teme "majore" din punctul lor de vedere fara a tine cont daca acestea vor avea sau nu "cirlig" la public. Exceptiile ultimilor 14 ani se pot numara pe degetele de la o mana. (Caderea Constantinopolului; Garcea) |
1. Nu ma refeream la un studiu coordonat, un fel de panaceu universal pentru toata lumea, ci la o minima masura de siguranta pe care un producator ar trebui sa o ia. Evident ca asta presupune costuri, insa costul unui asemenea studiu ar fi infirm fata de veniturile pe care le-ar putea aduce.
2. Din cate stiu bugetul unui film e jumi-juma, adica o parte o da statul si alta parte e stransa de producator dupa cum poate. Cu partea statului nu e un mister, dar cu jumatatea particularilor ce se intampla? Sau e vorba de un act de caritate? |
Banii producatorului nu exista decat pe hartie. In cel mai bun caz este supraevaluata contributia sa in natura si servicii. De fapt prod trebuie sa ia nu sa dea. Filmul se face in cele din urma doar cu contributia CNC.
|
Re: Film si marketing
Evident ca filmul rominesc nu are nici o politica de marketing.De aici rezultatul. Rominii ar trebui sa se gindeasca sa faca filme pentru export ca nu din banii rominilor care intra la cinema (la filme rominesti din an in paste ) faci bani. Iar ca sa faci filme pentru export trebuie sa le faci universal valabile si la standardul celor de acolo.Adica : pistoale , sex , tehnologie , efecte speciale ...
asta e ..
Originally Posted by Bubu:
|
Aaaa... pai daca CNC-ul da banul atunci tot CNC-ul ar trebui sa aiba o politica de marketing. Dar cum banul e al statului...
|
bai...
bai ma uit asa la prima vedere si mi se pare ca sunteti asa de multi... dar numele voastre se repeta de pe o pagina pe alta... sunteti aceeasi peste tot... sunteti putini... putini de tot...
|
Din asta deducam ca pe Cinemagia calitatea primeaza in detrimentul cantitatii.
|
asa...
fiecare deduce unde-l duce...
|
rocococo
Pentru a pune la incercare dragostea si credinta lui Avraam, Dumnezeu ii cere acestuia sa-si omoare fiul, pe Isaac, dar un inger vine sa opreasca bratul inarmat al tatalui care se ridica impotriva fiului. ...cocoroco
|
Re: rocococo
Originally Posted by coco:
:o ???? !!!!!!!! Sanatatea (mintala) e lucrul cel mai de pret! |
Care marketing(sau ce)?Voi nu vedeti ca toate filmele romanesti(cu acele exceptii pomenite mai sus care nu prea sunt filme de luat in considerare,oare sunt filme?)sunt incadrate in acelasi amar cotidian ca si viata noastra reala?Ce-ti mai trebuie marketing sau filme care sa prinda cand ce vezi in jur este suprarealist si fictiv in acelasi timp?
|
Ca sa raspund la intrebare totusi:da trebuie neaparat sa aiba.
|
Moloko's pub - the best place in town
nimic mai simplu:
Mandalay Pictures 4751 Wilshire Blvd, 3rd Floor Los Angeles, CA 90010 323-549-4300 323-549- 9832 fax Paul Gruber - Chairman Paul Schaeffer – Vice Chairman Ori Marmur – Exec VP of Prod Scott Sanders – Television Tracy Andreon – Dir of Develop Contact: Tracy Andreon ei stiu de ce. |
dadaismu lui coco
este un lucru intrigant....
un mare artist in viata? sau un nebun neintels? :evil: :P :wink: :o :o :o |
Originally Posted by costin_gheorghiu:
S-a mai discutat. Viata noastra cotidiana nu este inecata in amar. E drept ca n-o ducem pe roze, dar nici nu ne sinucidem sau nu ne prostituam. Nu stiu daca ai observat, dar personajele din filmele romanesti nu merg la cinematogra, nu calca pragul teatrelor, nu navigheaza pe internet si nu citesc. Oricat de saraci sunt oamenii tot mai vad un film, mai citesc cate ceva, mai parcurg un forum. Filmele romanesti sunt UMFLATE in scop artistic. Realitatea e o caricatura impinsa la extrem. Din pacate. |
coco roco cococo...
|
Leonard? Te simti bine?
|
Din cate stiu eu, la ATF, exista un master - productie de film (de altfel singurul master pe care-l poti face in acest domeniu, in Romania). As fi si eu curioasa cine sunt cei care au facut acest masterat si unde sunt?
|
je ?
daca ti-e lene sa mergi pana acolo dupa ei poti sa le dai un telefon sa le urezi sarbatori fericite...
Matei Voievod 75-77, Bucuresti, sector 2, Romania Tel: (401) 252.80.01, (401) 252.80.20, Fax: (401) 252.58.81 |
marketing? asha din vanitare? Rahat!!!
Inceput
Un grup de producatori romani au venit odatã împreunã la maestrul Mitulescu de la ONC, un mare învãþãtor al oamenilor de film. Mitulescu i-a primit la el, ba chiar i-a servit cu cafea si cu prajituri când a venit vremea. Tocmai atunci s-a nimerit sã fie de faþã un anume domn, reprezentantul unei case de productie mari de afara care credea în sistemul ONC ºi care chiar investise intr-un film pentru ca maestrul Mitulescu sã poatã sã-ºi prezinte învãþatura lui oamenilor din acele locuri. Dupa o discutie despre punctele slabe ale cinematografiei romanesti, discutie aprinsa in care toti cei prezenti si-au expus si aparat punctul de vedere si sistemul de referinta producatorul strain a cugetat cateva clipe apoi a vorbit folosind un ton calm, egal: -Aveti o problema. Este esenþial pentru voi sã stapaniti sistemul de productie cinematografica asupra cãruia sunteti "stapani", de la un capãt la altul. Nu puteti face acest lucru atât timp cât sunteti sovaitori. Si sunteti. Dar pãstrati atenþia treazã în fiecare moment ºi luati hotãrârile referitoare al proiectele care vor intra in productie cu bunãtate ºi compasiune. Apoi, mergând mai departe, trebuie sã faceti o distincþie clarã între diferitele naturi umane ºi sã ajungeti sã cunoºteti pe fiecare om în parte. În general vorbind, dacã un producator nu poate face diferenþa între oameni, ajunge sã considere o mulþime de lucruri ca fiind ofensatoare. ªi atunci lasã furia sã se lupte cu furia altora. Nu este aceasta o prostie? Grupul de producatori romani nu a inteles nimic dar au plecat fericiti de la intalnire motivul fiind ca fiecare dintre ei erau proprietarii unui DVD cu ultimul film facut de producatorul strain. Sfarsit Morala1 Ce e morala? Morala2 Cel ce dãruieºte trebuie sã fie recunoscãtor Morala3 Cococococorocorocorococo fratilor si surorilor |
Morala 4:
Tastatura lui Coco trebuie ca e tare uzata. Morala 5: Nu toate browserele citesc diacritice, dupa cum am aflat-o pa pielea mea de la Coco. Morala 6: Poate, poate se mai ataca vrunu si incepe sa-l faca pe Coco cu ou si cu otet, si ne mai distram si noi. Morala 7: Filmul romanesc duce lipsa de marketing. Hai pa! |
3 spre 10
O macheta nu e decat o macheta si dupa caz poate fi si o macheta buna.
poate nu veti intelege nimic din acest mesaj, pate veti crede ca ati inteles! Restul de 23 de milioane se se bucure... - De ce bre Ioane d c ? - Aceasta intrebare nu este una simpla my young padwan si raspunsul se afla la rascrucea dintre rational si oniric. |
cinema la noi acasa
la 14 ani dupa ce se poate spune ca s-a dat liber la filme, ca putem vedea productii occidentale, hollywoodiene, ca avem vis american pe paine cu floricele ...
stiti cati oameni fac marketing de film ? uitati-va la o mana si numarati degetele. stiti cati dintre ei au invatat altfel decat singuri sa faca asta ? probabil 1 sau 2. de putina vreme am putut afla asta... explicatia generala care mi s-a dat pana acum este una banala si care nu ma multumeste: nu au fost si nu sunt bani pentru asa ceva. Distribuitorii de filme isi planifica cheltuielile la sange, si nu pot face cheltuieli de marketing mai mari de 5-10% din totalul incasarilor unui titlu. Cele mai tari filme vin in numai 4 exemplare (printuri) si 5 % din incasari nu inseamna mult. Iti ajung banii doar de afise si hai sa zicem si niste reclame pe Cinemagia. In ultima vreme, am vazut si bani bagati in clipuri video si spoturi radio. Dar asta e numai pentru titluri de Stapanul Inelelor, unde strategia de marketing este una globala si vine cu ordin de sus de la producatori. Ce sa mai zic de cercetari, de sondaje ? De unde ? Lucrurile se schimba, dar foarte incet, pentru ca totul duce la bani. si nu sunt bani pentru ca nu sunt spectatori, pentru ca nu sunt cinematografe, si ca o bomboana pe coliva, pentru ca e piraterie. De aceea, din tot ce e posibil ca strategie de marketing pe film in Romania acum se aplica numai ce costa putin si poate fi produs local. Obiectele promotionale nu se pot face la noi decat scump si prost. Iar importate... cu taxe vamale cu tot... ajunge sa dai o atentie la cativa ziaristi si oficiali. In cateva zile se deschid plicurile la licitatia pentru cinematografele de stat, sunt peste 25 de investitori care abia asteapta. Eu zic ca atunci e o sansa de a se schimba ceva in industria asta. Nu numai ca se vor schimba proprietarii, dar vor sosi si ideile noi de promovare. |
La noi inca nu se pot aplica legile Marketingului ptr. a stabili daca un film este sau nu un succes. Nici unul nu are incasari mai de Doamne-ajuta...
|
La capitolul ‘film’ sunt de un idealism desantat. Nu vreau sa aud de marketing (decat de partea aceea a mixului de marketing care se numeste distributie)!!!! In concluzie..fara segmentarea pietei, fara strategii de produs si mai ales fara publicitate platita si tot ce implica asta...mega bannere pe cinemagia, premiere cu artificii, vedete plimbate cu presul rosu, pseudoscandaluri de presa si toata pleiada de facaturi :evil:
Stiu ca sunt utopica da’ vreau van Gogh-uri cinematografice, adica arta pentru arta, epurata de orice tenta de mercantilism. Cei care fac film ar stamba din nas la cuvintele mele, da’ who knows...poate valoarea inca mai vinde. :roll: |
Prin ce le vinzi draga, ca vad ca tot esti impotriva marketingului? Filmurile le vinzi in Piata Titan la tirgul de masini, sau le dai la schimb pe doi pacheti de biscuiti si o banana?
|
Daca mai citesti odata vezi ca de distributie nu m-am legat. Aia sunt de acord ca trebuie sa existe!
|
Le faci (sau esti) varza. Distributia goes hand in hand cu reclama, ca doar nu promovezi un film lipind afise printate cu ink jet-ul (cum a facut puiu cu marfa si banii). Iar daca tu citeai cu atentie mesajul meu, vedeai fara doar si poate ca eu nu am pomenit (nor implied) nimic de distributie ci de marketing. Fara marketing, filmul se duce pulii de suflet.
|
La un punct merg mana in mana dar nu neaparat.
Si o constatare pentru culura ta de varza....distributia e parte componenta a marketingului!!!! Am pretentia ca stiu mai multe despre marketing decat despre film :-? |
Bine pretentioaso, eu oricum sint varza si la marketing si la distributie. Mergi pe siteul ASEului si fa acolo spagatu'. Zi-le si o poezie.
|
Poate o facem impreuna ca mie nu-mi prea ies rimele :wink:
|
oarecum in legatura cu subiectul..
Intotdeauna am fost curios cam cat costa sa faci un film romanesc in Romania. Pentru publicul roman. Fara chestii prea speciale (adica tehnicitati spectaculoase dar scumpe foarte- efecte speciale, masini distruse, decoruri marete). Asa, cum a fost Filantropica sau Occident, cu punctele forte in scenariu, actori si regizor(chestii care pot fi cumparate la preturi locale)
Stiu ca unii de pe aici sunt bagati in industria cinematografica, asa ca poate au avut acces la vre-un deviz de lucrari sau cum i-o zice in bizul asta. Si poate da si exemple. Am afla cu ocazia asta cam cati spectatori tb sa aiba filmul ca sa isi scoata banii(de oriunde ar veni ei) bagati in el Mersi |
Originally Posted by Mala Portugal:
N-ai tu fata s-o facem impreuna. Poate separat. Sau poate ma scutesti. |
Re: oarecum in legatura cu subiectul..
Originally Posted by Dino:
acum proceseaza :wink: si spune-ne noi informatii despre multimea vida. |
Originally Posted by Ambra Blu:
|
Nu merge Mircu'... Pai hai pa forum la cinemagia ca sa ne...
Duminica 27 iulie 1890 Van Gogh se impusca in piept. Reuseste sa se retraga in camera lui unde isi petrece noaptea fumandu-si pipa. Marti la ora 1 noaptea,la varsta de 37 de ani moare din cauza ranii. A murit necunoscut. Astazi este considerat unul dintre cei mai de seama pictori ai secolului al xix-lea. ..asta e ce vrea fetitza din desene animate de la cinemaul romanesc. 100d puncte femee!
Beee ne prabusim intr-un vid al ideilor si actiunilor. Asta in conditiile in care domniile voastre au produs unilateralismul, care imi pare a semana cu un fel de nihilism tribal. Dar cum te revolti de unul singur impotriva nimicului? |
Originally Posted by coco:
Then again...am recunoscut deja ca sunt utopica...iar van Gogh era nebun. |
E o mika diferenta intre van gogh si cinema.
Ca sa pictezi nu ai nevoie de investitii financiare prea mari (potzi sa pictezi pe aceeasi panza si, daca nici p-aia n-o ai... merge si pe usa prietenilor... modigliani). Ca sa faci un lung metraj ai nevoie de... hai sa zicem 100.000 de coco. Asa ca daca ejti regizor si nu ai bani, nu faci film si nici generatiile urmatoare nu au ce sa descopere. Sigur, poti sa le lasi neshte storyboarduri. :P ---------------------------- Viitorul suna ocupat. |
Dar asta nu te impiedica sa te impusti duminica dupa-amiaza...
|
La ora 6.
|
In salonul no. 6
|
E d treaba beee, e d treaba
Piroane restecpa...ai intrat in cartea mea de bal.
bravo raspuns n&f... am ras - lol adica stai prost cu barna din ochii (sparky stie c zice) da nu iti lipseste materia cenusie.. Fata din desene animate: du te te si te insoara cu road runner si fiti fericiti |
Crydead nu poti sa pleci de la ipoteza ca ai deja bani de acuarele...si de facut film?
Coco de ce nu te duci tu sa-ti gasesti o gaina .... poate asa ne slabesti cu ouale tale de aur! |
Mala:
Te fac o recenzie, ceva? :wink: |
:roll:
|
Originally Posted by Mala Portugal:
Fofoloncel, nu esti maracine ca sa ma agati. Si, normal ca forumul asta e ca un acvariu unde alaturi de pestisorul de aur mai inoata si citeva bancuri de pitroci. Sau, daca preferi o metafora cu galaxia, inchipuie-ti ca forumul asta e calea lactee, eu sint soarele si, de fiecare data cind cutezi sa iti ridici privirea catre mine, ramii cu ochii inlacrimati. |
Originally Posted by Ambra Blu:
Bai, sextraterestrule, eu credeam ca ejti muntele lu venus sau vreo gaura din aia neagra de se indoaie lumina in ea. PS: Cum se traduce din latrina calea lactee? Calea laptzilor? ---------------------------------- Viitorul suna ocupat |
All times are GMT +2. The time now is 01:48. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.